چند علامت اضطراب رایج تشخیص داده نشده

علامت اضطراب رایج در هر فردی مختلف است. اضطراب می تواند آسیب های مختلفی به افراد برساند. اگر اضطراب یا افسردگی در افراد ادامه پیدا کند باعث ایجاد آسیب های مختلفی می شود. این آسیب ها می تواند باعث ایجاد اختلالات شخصیتی شود. نحوه ایجاد یک قرار ملاقات مناسب با کسی که اضطراب دارد می تواند شامل رعایت قوانین مختلف باشد. در مقاله های قبل گفتیم که چگونه می توان با فردی که افسردگی دارد قرار ملاقات انجام داد.

در زمینه ازدواج و رابطه جریان متفاوت است. برای مثال شما باید سعی کنید زندگی آن فرد، خانواده و شخصیت او را بشناسید. در واقع شما باید بدانید که با چه کسی می خواهید وارد رابطه شوید. این کار باعث می شود تا رابطه یا ازدواج شما قوی تر باشد. خیلی از افراد وجود دارند که دچار اختلالاتی مثل افسردگی هستند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند علامت اضطراب رایج تشخیص داده نشده چگونه است؟ حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است.

آرامش در افراد و علامت اضطراب رایج

زندگی باید به گونه ای باشد که به افراد آرامش بدهد نه این که آرامش را از افراد  بگیرد. در مقاله های قبل در ارتباط با این که دوستی و شادی چگونه می توانند مکملهک باشند توضیحات کوتاهی دادیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند علامت اضطراب رایج تشخیص داده نشده، صحبت کنیم.

قرار ملاقات با علامت اضطراب رایج می تواند سخت باشد.

قرار ملاقات می تواند سخت باشد. گاهی اوقات یافتن فرد مناسب دشوار است. همچنین ماندگاری رابطه در فراز و نشیب های زندگی نیز می تواند چالش برانگیز باشد. اگر همسرتان نیز اضطراب دارد، می تواند کار را حتی سخت تر کند. وقتی قرار ملاقات با افراد دارای اضطراب دارید، ممکن است احساس ضرر کنید. ممکن است ندانید چگونه به خود کمک کنید. همچنین ممکن است فکر کنید که این تقصیر شما است. بیشتر از همه، شما فقط می خواهید بدانید که آیا رابطه شما دوباره “عادی” خواهد شد یا خیر. در این مقاله، ما نکاتی را برای کمک به شما در حمایت از شریک خود در صورت برخورد با افسردگی به اشتراک می گذاریم. بنابراین می توانید رابطه خود را بهبود بخشید.

اضطراب روابط را سخت می کند

قرار ملاقات با فرد دارای علامت اضطراب رایج می تواند یک چالش باشد. آن ها ممکن است روزهای خوب و روزهای بد داشته باشند.  بنابراین نمی توانید از آن ها انتظار داشته باشید که همیشه خوب باشند. آن ها همچنین ممکن است بخواهند وقتی می خواهید بیرون بروید در خانه بمانند.

نگرانی هایی برای ملاقات با فرد دارای علامت اضطراب رایج

اگر متوجه شدید که با فردی که مضطرب است قرار ملاقات می‌کنید، قابل درک است که ممکن است نگرانی‌هایی داشته باشید. تماشای تجربه یک فرد دارای اختلالات روانی می تواند ناراحت کننده باشد و حتی می تواند شما را مضطرب یا ناراحت کند، خواه خودتان مستعد اضطراب باشید یا نه. همچنین ممکن است در مورد آینده رابطه خود نگرانی داشته باشید. اختلال شریک زندگی شما چگونه بر زندگی مشترک شما تأثیر می گذارد؟ اگر شروع به تجربه یک حمله پانیک کنند، چه کاری می توانید برای آن ها انجام دهید؟ آیا شما قادر خواهید بود با همه آن کنار بیایید؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بیایید نگاهی به نکات و نکات آشنایی با فردی که اضطراب دارد بیاندازیم – آن چه در مورد اختلالات روانی باید بدانید، چگونه اضطراب بر روابط صمیمانه تأثیر می گذارد، و چگونه می توانید شریک حمایتی برای یک فرد مبتلا به اختلالات روانی باشید.

چند علامت اضطراب رایج تشخیص داده نشده

اضطراب تشخیص داده نشده می تواند به روش های ظریفی ظاهر شود که تشخیص و درمان آن چالش برانگیز است. نرخ اختلالات اضطرابی در سراسر جهان رو به افزایش است. مردم در درک علائم این مسائل بسیار بهتر شده اند و در حال تشخیص و درمان هستند، که این یک چیز عالی است. اما، در عین حال، همه علائم اضطراب آشکار نیستند. و از آن جایی که هرکسی اضطراب را متفاوت تجربه می کند، این احتمال وجود دارد که متوجه نشوید چیزی که تجربه می کنید به اضطراب اشاره دارد. در این جا روانشناسان چند علامت اضطراب رایج تشخیص داده نشده را توضیح می دهند.

کمال گرایی

بسیاری از مردم به دروغ معتقدند که کمال گرایی یک ویژگی مثبت است. اما با آن انواع و اقسام توشه و وسواس همراه است. این شامل توقعات بیش از حد بالا، فکر به این که باید کارها را کاملاً یا با استانداردهای غیر منطقی انجام دهید. به گفته دکتر روانشناسی سالی وینستون، این ذهنیت با اختلالات اضطرابی همراه است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

کسانی که اضطراب تشخیص داده نشده دارند ممکن است هیچ مشکلی در کمال گرایی خود احساس نکنند. آن ها ممکن است به آن به عنوان یک اخلاق کاری مثبت نگاه کنند و آن را وظیفه شناسانه بدانند. اما تحقیقات نشان می دهد که این یک علامت واضح از اضطراب تشخیص داده نشده است.

چگونه کمال گرایی می تواند اضطراب تشخیص داده نشده را افزایش دهد

روانشناس بالینی کاتاریا موکرو توضیح می دهد که افراد مضطرب:

  • با ترس از ناکاملی، استانداردهای غیر واقعی را برای خود ایجاد کنید.
  • فقدان توانایی اندازه گیری زمانی که کارها کامل می شوند، بنابراین نمی دانند چه زمانی باید کار روی چیزی را متوقف کنید.
  • همه راه‌های مختلفی که ممکن است اشتباه پیش برود را پیش‌بینی کنید و سعی کنید همه آن‌ها، حتی غیرقابل قبول‌ترین‌ها را پوشش دهید.
  • ارزش خود را به عملکرد خود وابسته کنید، که باعث می شود برای پذیرفته شدن بیش از حد کار کنند.
  • از عواقب منفی به دلیل عدم کمال بترسید.
  • پروژه ها را به تعویق بیندازید زیرا انتظارات آن ها تحت تأثیر قرار می گیرد یا به دلیل استانداردهای بالای آن ها فلج می شود.
  • برای خستگی کامل کار کنند، اغلب متوجه خستگی نمی‌شوند تا اینکه بالاخره از حرکت باز می‌مانند.
  • عزت نفس پایینی داشته باشید و فکر کنید که به اندازه کافی خوب نخواهند بود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به سرعت از خود به خاطر مسائل جزئی که هیچ کس به آن ها توجه نمی کند یا به آن ها اهمیت نمی دهد ناامید می شوند. همان کارها را مکرراً به امید بهبود آن تکرار کنید، حتی اگر این بدان معناست که کار دیر تمام شده است. از ریسک خودداری کنید زیرا این می تواند علامت اضطراب رایج مورد نظر آن ها را به خطر بیندازد.

دائماً خود را برای هر نقص جزئی که در کار و اعمال خود می بینند قضاوت کنید. هرگز واقعاً از کاری که انجام می دهند احساس «رضایت» نکنید، به سرعت به سراغ کار بعدی بروید که باید با کمال گرایی خود روی آن تمرکز کنند.

علامت اضطراب رایج ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود

هنگامی که معده شما شروع به احساس بی قراری می کند، احتمالاً آن را با احساسات خود مرتبط نمی کنید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد مبتلا به اضطراب تشخیص داده نشده سوء هاضمه خود را به اشتباه نسبت می دهند و معتقدند که این فقط چیزی است که خورده اند. در واقع، این می تواند نشانه ای از یک موضوع عمیق تر باشد.

نظر روان شناسان در ارتباط با این زمینه

 

روانشناس دکتر کریستال آی لی بیان می کند که وقتی بدن تحت استرس است، توجه خود را بر بقا متمرکز می کند. این بدان معناست که روی هضم غذا تمرکز نمی کند، به خصوص از آنجایی که حالت زنده ماندن اغلب به معنای حفظ غذا برای مدت طولانی است. وقتی اضطراب دارید، پاسخ های استرس شما به طور ناگهانی و در زمان های نامناسب رخ می دهد.

مشکلات گوارشی و علامت اضطراب رایج

مشکلات رایج گوارشی که می تواند ناشی از اضطراب باشد عبارتند از:

گرفتگی معده

وقتی تحت استرس اضطراب ناشناخته هستید، عضلات شکم شما منقبض می شوند. این می تواند باعث گرفتگی ناگهانی و غیرمنتظره شود که به چرخه قاعدگی مربوط نمی شود.

رفلکس اسید

تحقیقات نشان می دهد که اضطراب باعث افزایش تولید اسید معده می شود. این تجارب رفلاکس اسید و سوزش سر دل را بدتر می کند و می تواند باعث علائم GERD شود.

استفراغ

آیا زمانی که استرس دارید احساس تهوع دارید؟ اضطراب مقصر است! یک ماده شیمیایی در مغز به نام نوراپی نفرین اغلب با ترس از تعادل خارج می شود. این ماده شیمیایی برای تعادل آنزیم های گوارشی و تولید شیره معده مورد نیاز است.

اسهال

همانطور که ماهیچه های معده شما بیشتر و بیشتر به دلیل اضطراب منقبض می شوند، حرکات روده شما احتمالا شل می شود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم قبل از رویدادهای مهم و اعصاب خردکن دچار اسهال می شوند.

یبوست

در نقطه مقابل اسهال، یبوست نیز می تواند ناشی از اضطراب تشخیص داده نشده باشد. هنگامی که ماهیچه های شما در معده منقبض می شوند، جریان خون به اندام های گوارشی کاهش می یابد. و غذا با سرعت کمتری حرکت می کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا