کلمات تاییدی به عنوان یکی از پنج زبان عشق

پنج زبان عشق، از بررسی های انجام شده توسط دکتر گری چاپمن است که نشان می دهد افراد می توانند برای ارائه عشق خود زبان های متفاوتی داشته باشند. اگر زبان عشق شریک زندگی شما کلمات تاییدی به عنوان یکی از پنج زبان عشق باشد، باید بدانید که چگونه می توانید با او ارتباط برقرار کنید. در این حالت باید توجه داشته باشید که در این حالت کلمات همه چیز هستند. چه کتبی و چه گفتاری، شخصی که زبان اصلی عشق او کلمات تأییدی است اهمیت زیادی برای آنچه که باید به او بگویید خواهد داشت. کلمات تاییدی به عنوان یکی از پنج زبان عشق شناخته می شود.

کلمات با تیپ شخصیتی آن ها بسیار مناسب خواهند بود و می توانند عشق را در این افراد تقویت کنند. برای این افراد غیرمعمول نیست که عبارات ساده ای مانند من از شما متشکرم یا من تو را دوست دارم، احساس خوبی دهد.

شریک زندگی شما به ویژه از تعریف، تشکر صمیمانه، یادداشت های دست نویس و شنیدن معنای آن ها برای دیگران قدردانی خواهد کرد. هدف این است که به شرکا اجازه دهید بدانند که برای شما چقدر معنی دارند، تفاوت آن ها با دیگران و میزان اهمیت شما چیست. از این رو در این مقاله ما می خواهیم بدانیم که منظور از کلمات تاییدی در پنج زبان عشق چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

نگاهی دقیق به کلمات تاییدی به عنوان یکی از پنج زبان عشق

وقتی صحبت از پنج زبان عاشقانه گری چپمن می شود، کلمات تأیید رایج ترین زبان عشق است، که کیفیت و زمان ارائه خدمات را از بین می برد. همچنین این تنها زبان عشق است که حول بیان کلامی می چرخد. برای افرادی که این زبان اصلی آن ها عشق است، وقتی دیگران قدردانی خود را از آن ها نشان می دهند احساس رضایت می کنند. چه اینکه این تعارفات و تشویق ها لازم نیست که مستقیماً به شخص گفته شوند. یک یادداشت ساده یا نامه دست نویس به اندازه تماس تلفنی شخصی احساس خوب را در آن ها ایجاد خواهد کرد. واقعیت جالب دیگر در مورد افرادی که واژه های تأییدی را به عنوان زبان اصلی عشقشان به حساب می آورند، این است که آن ها افرادی هستند که جزئیات زندگی دیگران را مورد توجه قرار می دهند.

به عنوان مثال، آن ها ممکن است اولین کسانی باشند که متوجه مدل موی جدید شریک زندگی خود می شوند. آن ها همچنین به یاد می آورند که از همسایه سوال کنند که حال بیمار آن ها چگونه می باشد. یا حتی ممکن است به خاطر بیاورند که شرایط مالی صندوقدار سوپر مارکت محلی شان چگونه است؟! کسانی که زبان اصلی عشق آن ها کلمات تأیید است اغلب حساس و آگاه از محیط پیرامون خود هستند. آن ها مشوقانی هستند که فقط می دانند چه باید بگویند تا دیگران احساس بهتری داشته باشند. آن ها امیدوارند که شما نیز بتوانید همان کار را برای شان انجام دهید.

نکاتی اساسی در مورد چگونگی کلمات تاییدی به عنوان یکی از پنج زبان عشق

یک یادداشت شیرین که در وسط پیشخوان آشپزخانه قرار گرفته است. یک پست که در وسط آینه قرار گرفته است. یا یک بیت شعر مورد علاقه که درون کیف آن ها قرار داده شده است. این نمونه ها تنها چند مورد از گزینه های مختلفی است که با کلمات تأیید به عنوان زبان اصلی عشق با او صحبت می کنند. اگر زبان اصلی عشق شریک زندگی شما کلمات تأییدی است، شما باید راه هایی برای برقراری ارتباط با معنی آن ها برای خود پیدا کنید. در ادامه این مقاله چند نکته در مورد چگونگی صحبت با این زبان عشق با شریک زندگی تان برای شما آورده شده است.

نسبت به آن چه می گوید مطمئن باشید و معتبر سخن بگویید.

افرادی که کلمات تأییدی را به عنوان زبان اصلی عشق خود دارند، دقت بسیاری هم در این زمینه خواهند داشت. بنابراین هنگام گفتگو با آن ها مطمئن باشید که معتبر سخن می گویید. این افراد می خواهند مطمئن باشند، آن چه به آن ها می کویید از قلب شما بیرون می آید. زیرا اگر در حال ساختن صحبت های نا مناسبی باشید یا از گفته های خود مطمئن نباشید، آن ها این رفتار را کاملا می فهمند. از این رو نسبت به آن چه می گوید مطمئن باشید و معتبر سخن بگویید.

سعی کنید کاملا همدل باشید.

وقتی صحبت از اظهارات تأیید می شود، بسیار مهم است که شرکا درک کنند که شما احساس آن ها را تشخیص می دهید، به ویژه اگر احساس ضعف و خرابی روحی درونی در خود دارند. به این فکر کنید که اگر با کفش های آن ها راه بروید چگونه خواهد بود و سپس نشان دهید که می دانید چه احساسی دارند. این همدلی باعث می شود تا راحت تر از قبل بتوانید زبان عشق یکدیگر را تشخیص دهید.

قدردانی خود را نشان دهید.

معمولاً افرادی که احساس می کنند با کلمات و نظرات مثبت آن ها را راضی می کنند، وقتی افراد کاری را که انجام می دهند تشخیص دهند و از آن قدردانی کنند، رشد می کنند. این که آن ها چگونه کار های لباسشویی را انجام می دهند، وعده غذایی که برای شام پخته اند چگونه است یا این که آن ها سه ساعت را صرف اثبات گزارش شما کرده اند، چند نمونه از مدل هایی است که می تواند با قدردانی همراه باشد. نکته اصلی این است که با قطعیت بسیار از آن ها قدردانی کنید. اگر شما در مورد آنچه واقعاً دوست دارید دقیق باشید، این باعث گرم شدن قلب آن ها و درک هر چه بیشتر خواهد بود.

از عبارت دوستت دارم زیاد استفاده کنید.

افرادی که زبان اصلی آن ها عشق تأییدی است، هرگز از شنیدن “دوستت دارم” از زبان افرادی که برایشان مهم است خسته نمی شوند. در حالی که بسیاری از افراد معمولاً احساس می کنند که این عبارت بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته است، شخص تأیید کننده هرگز از شنیدن گفته شما خسته نمی شود، مخصوصاً وقتی راه های جدید و خلاقانه ای برای برقراری ارتباط با عشق خود پیدا می کنید.

نامه ای برای آن ها ارسال نمایید.

درست است که می توانید برای همسر خود ایمیل هایی ارسال کنید یا به او پیام دهید اما دریافت نامه نامه عاشقانه از طریق پست هنوز نکته خاصی دارد. بنابراین ، یک مداد و کاغذ بیرون بیاورید و شروع به نوشتن کنید. شریک زندگی شما از دریافت نامه از شما بسیار متعجب خواهد شد. بسته به آن چه درون نامه می نویسید می تواند آغاز چیزی برای شما باشد. اگر نوشتن نامه برای شما سخت است، می توانید کارت زیبایی برای آن ها بخرید و یک یادداشت خوب درون آن بنویسید.

ارسال یادداشت های عاشقانه

گاهی اوقات بهترین و کارآمدترین راه برای برقراری ارتباط تا چه اندازه همسرتان را دوست دارید، استفاده از یادداشت پس از آن و ارسال پیام کوتاه به آن ها در مورد میزان معنایی است که برای شما دارند. اگر می خواهید واقعاً خلاق باشید، می توانید تعدادی یادداشت با نوشته های مناسب را به شکل قلب یا شکل دیگری روی آینه دستشویی یا پنجره ماشین آن ها قرار دهید.

آن ها را مورد تایید قرار دهید.

اطمینان حاصل کنید که می توانید صحبت های شریک زندگی خود را در مقابل افراد دیگر تایید نموده و از او تعریف کنید. به آن ها بگویید چه چیزی باعث افتخار شماست و چگونه می توانید واقعا از آن ها قدردانی کنید. شما نباید زیاده روی کنید و شریک زندگی خود را خجالت زده کنید. گفتن اینکه دیگران فکر می کنند شریک زندگی شما چقدر عالی است از بسیاری جهات قلب آن ها را لمس می کند. بنابراین، در مورد تعارف بخیل نباشید. این یک روش عالی برای پر کردن مخزن عشق شریک زندگی شما است.

به نقات قوت آن ها اشاره کنید.

این مسئله به ویژه در مواقعی که همسرتان احساس ضعف و دلسردی می کند بسیار مهم است. اشاره به آنچه واقعاً در مورد آن ها دوست دارید یا آنچه که آن ها به خوبی انجام می دهند می تواند به آن ها کمک زیادی کند و باعث تقویت روحیه شان شود. آنها باید بدانند که شما در وجود آن ها ارزش می بینید.

کلمات تاییدی به عنوان یکی از پنج زبان عشق را به عادت روزانه خود تبدیل کنید.

حتی اگر شخص تأییدی نیستید، ایده خوبی است که کلمات تأیید را به یک عادت روزمره تبدیل کنید. به عنوان مثال می توانید بگویید چطوری زیبای من یا صبح بخیر عشق من. اگر برای شما به اشتراک گذاشتن کلمات تأیید دشوار است یا احساس می کنید واژگان کافی کافی ندارید شما کلمات مختلف را بشنوید و سپس از این کلمات مثبت برای خود لیستی تهیه نمایید.

اگر کلمات تاییدی به عنوان یکی از پنج زبان عشق هست، چه کار نباید کرد؟

از آنجا که افراد با این زبان عاشقانه کلمات را بسیار قدرتمند می دانند، نسبت به نظرات و انتقادات منفی نیز بسیار حساس هستند. در حقیقت، یک کلمه خشن می تواند حال او را دگرگون نماید. به همین دلیل، افرادی که زبان اصلی آن ها عشق تأییدی است اغلب توسط افراد خودشیفته و با زبان سخت، به شدت زخمی شده و آسیب می بینند. کلمات منفی، اتهامات و انتقادات مانند خنجری برای قلب آن ها است. پس آن ها را مسخره نکنید و آنها را مورد آزار و اذیت قرار ندهید. آن ها حساس هستند. علاوه بر این بیش از حد انتقادی و تحقیرآمیز نباشید. این کار ها باعث می شود تا او در خود فرو رود و مشکلات زیادی را در زندگی حس نماید.

 

 

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا