علائم هشدار دهنده سو استفاده مشاوران در روان شناسی

در روان شناسی همان طور که همه چیز می تواند به افراد کمک کند گاهی اوقات بعضی چیزها باعث بدتر شدن حالت روحی مراجعه کنندگان می شود. مشاوران در روان شناسی از حالت های مختلفی برای کمک به مراجعه کنندگان خود استفاده می کنند. همه باید این نکته را در نظر داشته باشند که از مشاوران به نحو درست استفاده کنند. برای مثال یک فرد ممکن است درون گرا باشد و در کنار او فرد دیگری وجود دارد که او نیز برون گرا است. علائم هشدار دهنده سو استفاده مشاوران در روان شناسی از این جهت مهم است که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

در روان شناسی موارد مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در مورد اختلالات شخصیتی یا موارد دیگر کمک کند. شخصیت در هر فردی شامل موارد مختلفی است. برای مثال برخی افراد باید این نکته را بدانند که شخصیت می تواند در طول زندگی تغییر کند اما باید باور به این موضوع داشت که افراد می توانند تغییرات را درون خود ایجاد کنند. این مثالی برای اختلالات شخصیتی بود. در واقع ممکن است این سواستفاده در موارد مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بهتر است برای انتخاب مشاور درست مشورت های زیادی انجام دهید.

مشاوره نوعی مراقبت های بهداشتی است

مشاوره نوعی مراقبت های بهداشتی است که افراد به دلایل مختلف در آن شرکت می کنند. برخی از افراد ممکن است برای اعتماد به نفس به شخصی احتیاج داشته باشند. دیگران ممکن است یک دوره استرس زا یا آسیب زا در زندگی داشته باشند و به کمک و راهنمایی حرفه ای نیاز دارند. مهم نیست که دلیل مراجعه به مشاور چیست، افرادی که در این حرفه کار می کنند معمولاً به عنوان منابع معتبر برای افراد نیازمند مورد اعتماد هستند.

فکر می کنید ممکن است یک مشاور سو استفاده کننده داشته باشید؟

منتظر نمانید بهتر است امروز از یک درمانگر مجاز آنلاین پشتیبانی دریافت کنید. در این صورت علائم هشدار دهنده سو استفاده مشاوران در روان شناسی را می توانید دورتر از خود ببینید.

متأسفانه مواردی وجود دارد که مشاوران از افرادی که به آن ها مراجعه می کنند بهره می برند.

علائم هشدار دهنده سو استفاده مشاوران در روان شناسی

متأسفانه مواردی وجود دارد که مشاوران از افرادی که به آن ها مراجعه می کنند بهره می برند. این افراد به عنوان مشاوران سو استفاده شناخته می شوند و ضرر بزرگی برای کل زمینه درمانی، مشاوره و سایر اشکال درمان حرفه ای بهداشت روان دارند. یکی از بدترین موارد در مورد مشاوران سو استفاده، بزه دیدگی مجدد آن ها توسط افرادی است که ممکن است از قبل شکننده یا آسیب پذیر باشند. مشاورانی که سو استفاده از قدرتی را که به آن ها داده شده است سو استفاده می کنند، می توانند صدمات خارق العاده ای وارد کنند و افراد را به عقب برانند.

مشاوره سو استفاده: به دنبال چه چیزی باشید

قرار نیست مشاوران توهین آمیز بیرون بیایند و خود را کاملا آشکار کنند. با این حال، هنوز علائم هشدار دهنده ای وجود دارد که مردم می توانند از آن ها آگاه باشند، در یک اتفاق ناخوشایند که آن ها با مشاور مشورت می کنند که سو استفاده می کند.

شرم، سرزنش، تخریب یا تحقیر در ارتباط با این زمینه

این یکی از نشانه های هشدار دهنده اصلی است که مردم باید از آن آگاه باشند. مشاوران هرگز نباید بیمارانی را که برای کمک به آن ها مراجعه می کنند، شرم آور، سرزنش، تحقیر و نابود کنند.

نکته ای در ارتباط با علائم هشدار دهنده سو استفاده مشاوران در روان شناسی

بعنوان فردی که به یک متخصص بهداشت روان تبدیل شده است، یک مشاور وظیفه دارد با شما کار کند، شما را بشنود، به شما احترام بگذارد و از تجارب حرفه ای وی برای تعیین چگونگی کمک به بهبود کیفیت زندگی شما استفاده کند. هرگز یک مشاور نباید با تخریب افرادی که برای کمک به آن ها مراجعه می کنند، از موقعیت آن ها سو استفاده کند.

به طور کلی، این رفتارها با گذشت زمان افزایش می یابد

به طور کلی، این رفتارها با گذشت زمان افزایش می یابد و هرچه زمان با درمانگر می گذرد آشکار می شود. کاری که بیماران می توانند انجام دهند تا مراقب این امر باشند این است که احساس خود را در زمانی که مشاورشان با آن ها کار می کند، تعیین کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آیا احساس امنیت می کنید؟ آیا حتی اگر مشغول بحث در مورد موضوعات ناراحت کننده هستید، احساس می کنید مشاور شما شخصی است که می توانید به او اعتماد کرده و به او اعتماد کنید؟ آیا احساس می کنید شنیده اید؟ همیشه به غرایز خود اعتماد کنید. اگر چیزی یا حرفی باعث ایجاد احساس خوبی نیست، پس احتمالاً باید آن را تغییر دهید.

صحبت کردن درباره سایر مراجعه کنندگان

افشای اطلاعات شخصی در مورد سایر مراجعه کنندگان پرچم قرمز عظیم دیگری است که از یک مشاور سو استفاده می کند. به همین دلایل این منع است. هرگز مناسب و قانونی نیست كه یك مشاور در مورد سایر مشكلات مشتری با شما یا هر شخص دیگری گفت و گو كند.

نکته

اول و مهمترین، این کاملاً اعتمادی را که بین مشاوران و مراجعه کنندگان وجود دارد، نقض می کند. ثانیا، اگر مشاور اطلاعات شخصی مشتری دیگر را برای شما فاش می کند، احتمالاً اطلاعات شخصی شما را نیز برای افراد دیگر افشا می کند. این به دلایل زیادی بسیار خطرناک است.  هر مشاوری که مرتکب این رفتار ناپسند شود باید بلافاصله به هیئت مدیره حرفه ای ایالت خود معرفی شود. مشاوران به عنوان متخصصان بهداشت روان وظیفه دارند طبق آن رفتار کنند و از رازداری مشتریان خود محافظت کنند.

توجه یا پیشرفت جنسی و علائم هشدار دهنده سو استفاده مشاوران در روان شناسی

تحت هیچ شرایطی مناسب نیست كه یك مشاور پیشرفت های عاشقانه خود را انجام دهد یا به آن ها توجه جنسی دهد. وقتی مشاور با دیدن مراجعه کنندگان موافقت می کند، وظیفه آن ها همکاری با مشتری و کمک به آن ها برای دستیابی به کیفیت زندگی بهتر است. عاشقانه ها، ارتباطات جنسی و سایر رابط های جنسی به راحتی نامیده می شوند و در این نوع محیط های حرفه ای قابل قبول نیستند.

گزارش به هیئت تخصصی آن ها

علائم هشدار دهنده سو استفاده مشاوران در روان شناسی

مشاوری که در پیشرفتهای نامناسب مشارکت دارد باید فوراً به هیئت تخصصی ایالتی آن ها گزارش شود. پویایی اعتماد، آسیب پذیری و حرفه ای بودن بسیار ویژه ای است که بین مشاوران و مراجعه کنندگان وجود دارد. برای این که مراجعه کنندگان واقعاً از طریق مشاوره بهبود و نتایج مطلوبی کسب کنند، پویایی حرفه ای باید دست نخورده باقی بماند.

عدم همدلی

مشاوره رشته ای است که نیاز به مراقبت و همدلی زیادی از سوی پزشکان خود دارد. هر زمان مراجعه کنندگان با یک مشاور کار می کنند، تردیدی در ذهن آن ها وجود ندارد که مشاور به آن ها، وضعیت خوب و بهتر زندگی آن ها اهمیت می دهد. اگر این احساس فقدان باشد، این یک مشکل اساسی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر متوجه شدید که با مشاوری کار می کنید که فکر می کنید فاقد همدلی است، باید در اسرع وقت مراجعه به مشاور دیگری را شروع کنید. همدلی برای هر کسی که انتخاب کرده است وارد حوزه بهداشت روان شود یک ویژگی مهم است. چیزی مثل این به طور کلی به عنوان یک غریزه روده به نظر می رسد. اگر احساس می کنید چیزی در مورد مشاور شما وجود ندارد، پس احتمالاً حق با شماست. به غرایز خود اعتماد کنید، به خود اعتماد کنید و اگر فکر می کنید انجام چنین کاری به نفع شماست، از کار با شخص دیگر نترسید.

تأثیرات نامطلوب پس از جلسات با علائم هشدار دهنده سو استفاده مشاوران در روان شناسی

ناگفته نماند که قرار است مشاوره به مشتریان کمک کند. به همین دلیل، اگر بعد از جلسات خود تأثیرات نامطلوبی مانند افکار یا احساسات بسیار مضطرب را تجربه می کنید، به خوبی می توانید با یک مشاور سو استفاده کننده روبرو شوید. سو استفاده ممکن است به آسانی از روی سطح آشکار نباشد.

مشاوران به طور گسترده در مورد چگونگی بهبود زندگی افراد صحبت می کنند

علائم هشدار دهنده سو استفاده مشاوران در روان شناسی

 با این حال، مشاوران به طور گسترده در مورد چگونگی بهبود زندگی افرادی که برای کمک به آن ها مراجعه می کنند، آموزش دیده اند. اگر احساس منفی می کنید یا اگر بلافاصله بعد از جلسه با یک مشاور اوضاع رو به وخامت است، باید به عنوان یک پرچم قرمز اصلی عمل کنید. با این گفته مشاوره همیشه آسان نیست و گاهی اوقات احساسات و خاطرات ناخوشایند ایجاد می شود.

نکته

اطمینان حاصل کنید که این موارد را از درمانگر خود متمایز کرده و علت اصلی آن را تعیین کنید – آیا به دلیل بحث در مورد موضوعی سخت احساس ناراحتی می کنید یا اینکه توسط درمانگر خود احساس شنیدن و احترام نمی کنید؟

بهبودی سلامتی در بخش های روانی و ذهنی

هنگامی که یک مشاور همان طور که باید با شما واقعاً کار می کند، باید با گذشت زمان متوجه بهبودی در سلامت روان و سلامتی خود شوید. این ممکن است زمان بر باشد، اما مشاوره در مورد بهبود کیفیت زندگی شما و کمک به شما برای غلبه بر هر آن چه مانع شما می شود یا شما را آزار می دهد، است. یادداشت برداری از آن چه بعد از جلسات با یک مشاور اتفاق می افتد بسیار گویا است و فقط در دراز مدت به شما کمک می کند. در غیر این صورت شاید علائم هشدار دهنده سو استفاده مشاوران در روان شناسی واضح باشند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا