انواع درمان حمله اضطراب

در دنیایی که زندگی می کنیم اضطراب زیادی به عنوان اختلال دیده می شود. از این رو انواع درمان حمله اضطراب کاربرد های زیادی دارد. این مشکلات ممکن است به روش های مختلفی وارد زندگی ما شوند. هر چند که به خاطر شرایط مختلف و خصوصا بیماری همه گیری اختلالات شیوع بیشتری پیدا کرده اند. اختلالات انواع مختلفی دارند. هر شخصی در هر سنی ممکن است دچار اختلالات روانی بسیاری شود. نکته ای که باید همه ما بدانیم نحوه کنترل این اختلالات است. قدرت روانی یک فرد زمانی مشخص می شود که بتواند در زمان سختی فشار های وارده را مدیریت کند. درمان ها نیز انواع مختلفی دارد. اضطراب و استرس یکی از اختلالات رایج در دنیای ما هستند.

همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم. تا حدودی بخشی از این استرس طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند. اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. انواع درمان حمله اضطراب موضوع امروز ما است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با انواع درمان حمله اضطراب صحبت کنیم.

اختلالات اضطرابی می تواند احساس وحشت شدید و نگرانی را به همراه داشته باشد

اختلالات اضطرابی می تواند احساس وحشت شدید و نگرانی را به همراه داشته باشد. اگر در اضطراب مشکل دارید، ممکن است نگران تجربه علائم باشید همانطور که از چیزهایی که می ترسید نگران باشید. و این تعجب آور نیست از این گذشته، تأثیرات اختلالات اضطرابی می تواند از احساسات ناراحت کننده گرفته تا افکار ناراحت کننده تا علائم جسمی ترسناک باشد. اگر حملات اضطرابی یا هر نوع اختلال اضطرابی دیگری داشته باشید، کمک می کند. انواع مختلفی از درمان برای کمک به شما در آرامش بیشتر در دسترس است.

حمله اضطراب چگونه است؟

انواع درمان حمله اضطراب

حمله اضطرابی، حمله وحشت نیز نامیده می شود، اغلب به طور ناگهانی و بدون هشدار قبلی رخ می دهد. در مواقع دیگر، ممکن است ماشه ای باشد که شما متوجه آن می شوید، مانند سوار شدن در آسانسور شلوغ. علائم این اختلال اضطرابی می تواند کاملا نگران کننده باشد. علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • حس قریب الوقوع عذاب
  • احساس وحشت شدید
  • احساسی که کنترل خود را از دست می دهید
  • درد قفسه سینه
  • تپش قلب
  • احساس می کنید غش می کنید.
  • مشکل تنفس
  • احساس خفگی می کنید
  • بیش از حد هوا
  • لرزیدن
  • حالت تهوع
  • تعریق
  • احساس جدا شدن یا غیرواقعی بودن

بعضی اوقات، علائم این اختلال اضطرابی به حدی شدید است که ممکن است احساس کنید به معنای واقعی کلمه می میرید. حتی اگر پزشک ممکن است به شما بگوید از نظر جسمی هیچ مشکلی وجود ندارد، علائم حمله اضطرابی قطعاً می تواند جسمی و تهدید کننده زندگی باشد. این اختلال اضطرابی می تواند شامل حملات وحشت باشد که بسیار طاقت فرسا هستند به طوری که بسیاری از افراد شروع به اجتناب از موقعیت هایی می کنند که حملات اضطرابی آن ها ممکن است اتفاق بیفتد یا در گذشته اتفاق افتاده باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این می تواند آن ها را از ادامه کار رویایی، مسافرت و یا حتی صرف وقت با دیگران باز دارد. درمان می تواند به شما کمک کند تا بر یک اختلال اضطرابی غلبه کنید تا بتوانید کارهایی را که می خواهید انجام دهید یا همیشه آرزو داشته اید انجام دهید.

انواع اختلالات اضطرابی و درمان آن

انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی وجود دارد، اما وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده اختلالات اضطرابی را در پنج نوع بالینی لیست می کند. هر اختلال اضطرابی علائم و عوامل خاص خود را دارد. با این حال، حملات اضطرابی می تواند مستقل از هر یک از این نوع اختلالات اضطرابی اتفاق بیفتد.

اختلال اضطراب عمومی

اختلال اضطراب عمومی نوعی اختلال اضطراب مزمن است که در آن علائم اضطراب را بیش از حداقل شش ماه احساس می کنید. در این اختلال اضطرابی، ممکن است نگران شغل، روابط، امور مالی، سلامتی یا حتی اتفاقات معمولی باشید که هر روز اتفاق می افتد. برخی از علائم اختلال اضطراب عمومی عبارتند از:

  • نگرانی بیش از حد
  • بی قراری
  • احساس لبه پرتگاه بودن
  • خستگی
  • مشکل در تمرکز
  • تنش عضلانی
  • مشکلات خواب

اختلال هراس

اختلال هراس، اختلال اضطرابی است که اکثر افراد هنگام بروز موضوع حملات هراس به آن فکر می کنند. اگر به این اختلال اضطراب مبتلا هستید، ممکن است خیلی اوقات حملات اضطرابی داشته باشید. حمله اضطراب چیست؟ شما احساس ترس ناگهانی، شدید و علائم جسمی همراه با ترس می کنید. حملات معمولاً بین 10 تا 30 دقیقه طول می کشد، اما علائم شدید است. در حالی که بسیاری از اختلالات اضطرابی می توانند وحشت را ایجاد کنند، اما در اختلال وحشت، این حملات ویژگی اصلی هستند.

اضطراب اجتماعی

انواع درمان حمله اضطراب

اضطراب اجتماعی، که هراس اجتماعی نیز نامیده می شود، نوعی اختلال اضطرابی است که در آن شما در شرایط اجتماعی ترس طاقت فرسایی دارید. برخی از افراد فقط وقتی در یک نوع خاص از شرایط اجتماعی قرار داشته باشند، علائم اضطراب اجتماعی دارند. به عنوان مثال، ممکن است آن ها را مجبور به سخنرانی یا مهمانی کنند. دیگران ممکن است این علائم اختلال اضطراب را هر بار که مجبور هستند در اطراف افراد دیگر باشند داشته باشند. علائم شامل:

  • خجالت زدگی
  • ضربان قلب سریع
  • تعریق
  • لرزیدن
  • سرگیجه
  • احساس خالی بودن ذهن شما
  • احساس می کنید نفس نمی کشید
  • تنش عضلانی
  • ترس از قضاوت شدن
  • ترس از این که دیگران متوجه علائم اضطراب شما شوند
  • بعد از واقعیت، درباره جزئیات عملکرد اجتماعی خود وسواس کنید

انواع درمان حمله اضطراب و PTSD

اختلال استرس پس از سانحه اختلال اضطرابی دیگری است که می تواند شامل حملات اضطرابی باشد. در میان تمام اختلالات اضطرابی، PTSD یکی از مواردی است که معمولاً پس از تجربه یک اتفاق یا موقعیت آسیب زا ایجاد می شود. برخی از مواردی که ممکن است باعث PTSD شود شامل نبردهای نظامی، تصادفات و حملات خشونت آمیز است. موضوع مشترک در این شرایط این است که شما احساس می کنید هنگام وقوع آن حملات زندگی شما در خطر است. هنگامی که به این اختلال اضطرابی مبتلا هستید، ممکن است در مورد تجربه آسیب زا دچار عقب گرد یا کابوس شوید. همچنین ممکن است احساس بی حسی احساسی داشته باشید. بسیاری از افراد احساس پرش، تحریک پذیری و یا به راحتی عصبانی می شوند که گاهی اوقات آن ها را بیش از حد نظارت می نامند.

اختلال وسواس فکری عملی

یکی دیگر از عمده ترین اختلالات اضطرابی، اختلال وسواس فکری عملی است. اگر OCD دارید گ، ممکن است افکار نشخوارکننده و رفتارهای تکراری داشته باشید. شما ممکن است آیین هایی مانند شستن مکرر دست، شمارش یا تمیز کردن را انجام دهید. این رفتار خاص ممکن است شما را در کوتاه مدت راحت کند، اما اضطراب همیشه برمی گردد اگر نتوانید این رفتار را انجام دهید، علائم بدتر می شوند و ممکن است از این که نتوانید یک رفتار خاص را انجام دهید بسیار وحشت زده شوید.

درمان های اختلالات اضطرابی

دو نوع اصلی درمان اختلالات اضطرابی روان درمانی است. بسیاری از افراد به دنبال روان درمانی هستند یا فقط گفتگو درمانی را ترجیح می دهند. برای راهنمایی در مورد درمان ، با یک متخصص پزشکی مجاز مشورت کنید. انواع درمان حمله اضطراب تفاوت های مختلفی دارند.

درمان شناختی-رفتاری برای حملات اضطراب

شناخت درمانی – رفتاری نوعی روان درمانی است که می تواند برای افراد مبتلا به هرگونه اختلال اضطرابی مفید باشد. این تکنیک درمانی فرض می کند که افکار و اعمال باعث تحریک احساسات و علائم اختلالات اضطرابی می شوند. ایده این است که، با پرداختن به افکار و رفتارهای خود، می توانید از علائم اختلال اضطراب خود راحت شوید. درمان شناختی-رفتاری در مطالعات بی شماری اثبات شده است و در مطالعه ای در سال 2012، محققان دریافتند که تأثیرات مثبت CBT حداقل یک سال به طول انجامید.

درمان شناختی برای حملات اضطراب

انواع درمان حمله اضطراب

یک نوع CBT برای اختلالات اضطرابی، شناخت درمانی است. در این شکل از اختلال اضطراب درمانی، شما با شناسایی افکار منفی خود شروع می کنید. اگر برای درمان حملات اضطرابی تحت درمان هستید، ممکن است بدنبال افکار منفی باشید که قبل، هنگام یا بعد از حملات وحشت دارید.

مرحله بعدی ارزیابی افکار برای مفید و دقیق بودن آن ها است

مرحله بعدی ارزیابی افکار برای مفید و دقیق بودن آن ها است. اگر تشخیص دادید که فکر شما را بهتر نمی کند یا علائم اختلال اضطراب را ایجاد می کند، باید تصمیم بگیرید که در مورد آن چه کاری انجام دهید. شما می توانید راهی پیدا کنید که فکر را دوباره تنظیم کنید، فکر را به چیزی دقیق تر یا مفید تر برای خود تغییر دهید، یا حتی اگر به نظر شما بهتر است فکر را حفظ کنید. شما تصمیم می گیرید که در مورد هر یک از اختلالات اضطرابی چه فکر کنید و چه کاری انجام دهید و درمانگر شما را در طول مسیر راهنمایی و پشتیبانی می کند.

درمان از طریق مواجهه

قرار گرفتن در معرض درمان برای اختلالات اضطرابی به این معنی است که شما به طور سیستماتیک در معرض چیزی هستید که اضطراب شما را تحریک می کند. این خود یکی از انواع درمان حمله اضطراب محسوب می شود.

 

منابع
.betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا