اگر همسری خیانت می کند چه راهی داریم؟

شاید شما به این موضوع مشکوک شده باشید. به هر حال به نظر می‌رسد او به نوعی از شما دور شده است. اما هیچ ‌وقت فکر نمی‌کردید این اتفاق برای شما بیفتد. لحظه‌ای که با شواهدی غیرقابل ‌انکار روبرو می‌شوید انگار یک کامیون به شما برخورد کرد. او یک خیانت داشته، چه فیزیکی باشد یا عاطفی، این شکست برای شما سنگین است. اگر همسری خیانت می کند چه راهی داریم؟

چگونه در یک زمان این همه احساس به شما هجوم می‌آورند؟

آن‌ها از درون و بیرون در شما جاری می‌شوند؛ خشم، ناراحتی، ناامیدی، گیج شدن، شکست و طرد شدن. جهان برای شما خرد شده است. دنیایی که می‌شناختید از بالاترین شاخه‌ی خود یعنی اعتماد شکسته است، توسط کسی که بیشتر از همه‌ی افراد به او افتخار می‌کردید.

اگر این تجربه را در گذشته یا حالا داشته ‌اید برای شما متأسفیم. شاید از خودتان این سؤال‌ها را بپرسید: چه اتفاقی افتاده؟ آیا ازدواج من به هم خورده؟ می‌توانم ازدواجم را حفظ کنم؟ آیا می‌خواهم این رابطه را نگه دارم؟ چیزهای زیادی هستند که باید با آن مواجه شوید اما سؤال اصلی این است که حالا می‌خواهید چه کار کنید؟

اگر همسری خیانت می کند چه راهی داریم؟

اما زنان چقدر خیانت می‌کنند؟ بر اساس آمارگیری در کشور آمریکا نشان داده شده است 14 درصد از زنان متأهل خیانت می‌کنند. به بیان دیگر احتمال خیانت یک زن برخلاف چیزی که امروزه در سایت‌های اینترنتی می‌بینید کم است.

اگر مردان از اینکه درصد کمی از زنان خیانت می‌کنند بیشتر آگاه بودند آیا برای آن‌ها اعتماد کردن و گذشتن از هرگونه شک و تردیدی ساده ‌تر نبود؟

گاهی رفتار یک زن نشان‌ دهنده‌ی خیانت اوست، اما تنها به خاطر وجود نشانه‌ها و مشکوک شدن شما به این معنا نیست که حتماً خیانتی در کار است. اولین نصیحت به همه‌ی افراد این است که اگر از خیانت مطمئن نیستید اجازه ندهید شک و تردید با شما همراه بوده و اتهام به خیانت نزنید، مگر اینکه کاملاً از وجود مشکلی که باید با آن برخورد شود اطمینان دارید. اگر همسری خیانت می کند چه راهی داریم؟

اگر از خیانت زن خود مطمئن هستید:

اگر همسری خیانت می کند چه راهی داریم؟
1– تمام
قدرت خود را علیه آن مرد به کار نبرید.
  • بله مطمئناً او به قلمرو شما دست‌ درازی کرده است، او وارد جایی شده که به او تعلق ندارد اما تهدید یا خشونت فیزیکی از جانب شما تنها باعث رفتنتان به زندان و دورتر کردن همسرتان از شما خواهد شد. اگر همسر شما و آن مرد استانداردها و شخصیت خود را پایین آورده‌اند به این معنا نیست که شما هم باید این کار را بکنید.
2– قبل از بیان کردن راز او احساسات خود را بررسی کنید.
  • وقتی به خیانت پی می‌برید احساسات زیادی به شما هجوم می‌آورند. می‌ترسید همسر خود را از دست بدهید، ازدواج شما به پایان برسد و البته شرم از دانستن شکسته شدن پیوند اعتماد در رابطه‌ی شما. اگر می‌خواهید ازدواج خود را حفظ کنید باید احساسات خود را بررسی کرده و در سطح مناسب با مشکل برخورد داشته باشید.

در صورتی که می‌خواهید طلاق بگیرید اگر اجازه ندهید احساساتتان شما را در تصمیم‌گیری راهنمایی کنند در طول فرایند طلاق بهتر می‌توانید اوضاع را مدیریت کنید.

3– اگر همسری خیانت می کند چه راهی داریم؟ اگر تصمیم دارید به زندگی خود ادامه دهید قبل از برخورد با همسرتان از یک مشاور کمک بگیرید.
  • مشاور می‌تواند به شما کمک کند اطلاعات و احساسات خود را پردازش کرده و شما را در گام‌های لازم برای حفظ کردن ازدواج خود راهنمایی می‌کند.
4- یک گروه حمایتی خوب اطراف خود داشته باشید.
  • اما مشکلات مربوط به ازدواج خود را به هرکسی که به شما گوش می‌دهد نگویید. دانستن اینکه شما تنها نیستید اهمیت زیادی دارد، اینکه وقتی بهترین نتیجه را از احساسات خود گرفتید یک محرم برای خود دارید. یک دوست خوب یا یکی از اعضای قابل‌ اعتماد خانواده را برای رازداری خود انتخاب کنید اما اجازه ندهید عصبانیت شما باعث شود یک حرف را به افراد زیادی بگویید. اگر بتوانید ازدواج خود را حفظ کنید نمی‌خواهید دیگران شما یا همسرتان را قضاوت کنند. مشکلات زناشویی مربوط به خود شما هستند. رازهای خود را در سینه نگه‌ دارید.
5- موقعیت خود را با دیگران مقایسه نکنید.
  • ازدواج‌ها و خیانت‌ها همه منحصر به افراد هستند. اینکه در یک وضعیت برای فردی دیگر چه اتفاقی می‌افتد نمی‌تواند انعکاسی از چیزی باشد که برای شما اتفاق خواهد افتاد. شما باید بر پایه‌ی ازدواج خود و روابط با همسرتان برنامه‌ای برای بهبود شرایط فردی و زندگی زناشویی خود داشته باشید.
6– مراقب نیازهای عاطفی و فیزیکی خود باشید.
  • به گروه حمایتی خود تکیه کنید، با یک مشاور حرف بزنید، کارهای لازم را انجام دهید تا احساسات شما باعث بیماری‌تان نشوند. رژیم غذایی متعادلی داشته باشید تا استرس ناشی از شرایط شما با سلامت فیزیکی‌تان در تداخل نباشد. مرتباً ورزش کنید، هیچ‌ چیز مانند یک روال ورزشی منظم نمی‌تواند استرس شما را کاهش داده و مانع از بروز افسردگی شود.
7– اگر همسری خیانت می کند چه راهی داریم؟ اگر ازدواج شما پایدار نماند از حقوق قانونی خود دفاع کنید.
  • در صورت خیانت همسر چه شما بخواهید طلاق بگیرید یا نه، بهتر است با یک وکیل یا مشاور طلاق صحبت داشته باشید. لازم نیست اقدام به طلاق کنید اما مشاوره می‌تواند به شما کمک کند حقوق قانونی خود در طلاق را دانسته و بفهمید چگونه از خودتان و دارایی‌هایتان در زندگی محافظت کنید زیرا خیانت به معنای سقوط زندگی شماست.
8- با همسرتان برای خیانتش برخورد کنید.
  • باید برای خیانت دلیل داشته و تمام مدارک را آماده داشته باشید. اگر با یک مشاور و وکیل برای طلاق صحبت کرده‌اید و به درک درستی از احساسات خود رسیده‌اید، مقابله با همسرتان بیشتر به نفع شما خواهد بود.
اگر همسری خیانت می کند چه راهی داریم؟
9– اگر همسری خیانت می کند چه راهی داریم؟ تصمیم بگیرید می‌خواهید در این زندگی بمانید یا جدا شوید.
  • اگر همسر شما کنار گذاشتن کار خود را قبول نکرد دو انتخاب دارید. می‌توانید به او زمان داده و ببینید آیا این خیانت از بین می‌رود یا برای طلاق اقدام کرده و از این زندگی بروید. هر کاری که می‌کنید انتخاب شماست. اجازه ندهید همسرتان تعیین کند شما چگونه باید به این رفتار بد او واکنش نشان دهید. تنها شما می‌دانید یک رفتار قابل‌ قبول یا غیرقابل ‌قبول برای شما در زندگی زناشویی چیست. و در پایان این بستگی دارد که می‌توانید با او زندگی کنید یا نه.
10– به کودکان توجه خاصی داشته باشید.
  • به یاد داشته باشید او مادر آن‌هاست و لازم نیست بچه‌ها جزئیات موضوع یا حتی اینکه چه کسی اشتباه کرده است را بدانند. آن‌ها را در شرایط انتخاب ایده‌های مختلف نگذارید. به آن‌ها بگویید شما و مادرشان روزهای سختی را می‌ گذرانید. تأکید کنید همیشه آن‌ها را دوست دارید و هرچه بتوانید زمان بیشتری را کنارشان خواهید بود. وقتی تمام این حرف‌ ها را گفته و به آن عمل کردید شما می‌توانید به بچه‌های خود نگاه کرده و بگویید هر کاری که برای حفظ این زندگی و نگه داشتن خانواده کنار هم می ‌توانستید انجام دهید را کرده‌اید.
منابع
liveabout.comallprodad.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا