واکنش به خیانت همسر

خیانت این روزها اتفاق متداولی شده و نشان داده شده است 68 درصد از زوجین باید در طول زندگی خود با آن برخورد کنند (منبع لاتین). اگر خیانت اتفاق افتاد، واکنش به خیانت همسر چگونه باید باشد ؟

سؤال بزرگ این است اگر همسرتان خیانت کرد چه واکنشی خواهید داشت. خوشبختانه پاسخ اغلب زوج‌ها طوری است که شرایط فعلی را برای دو زوج بدتر نمی‌کند.

تا وقتی خیانت به شما اثبات نشد تهمت نزنید

چگونه به خیانت همسر خود واکنش نشان دهید

شاید تصور شما درست نباشد. تنها اینکه فکر می‌‌کنید همسرتان خیانت کرده است به این معنا نیست که این کار را کرده باشد. کمی رژ لب روی یقه یا شماره‌ای در دفترچه شواهد خوبی برای یک کار اشتباه نیستند.

در مورد نتیجه‌گیری برای خیانت عجله نکنید، انگشت اتهام را به سمت او نگرفته و تا وقتی اطمینان حاصل نشده اعتماد بین خود را خراب نکنید. هیچ‌ چیز بیشتر از همسری که مرتباً در مورد صداقت شریک زندگی‌اش سؤال می‌‌کند به رابطه‌ی شما آسیب نخواهد زد.

نشانه‌های خیانت

چگونه به خیانت همسر خود واکنش نشان دهید

این‌ها نشانه‌هایی هستند که با دیدن آن به خیانت همسر خود مشکوک می‌شوید.

  • یک تغییر شدید در روال زندگی
  • همسرتان می‌گوید «من دوستت دارم اما هیچ‌ وقت رابطه‌ی عاشقانه‌ای با هم نخواهیم داشت»
  • همسرتان تا دیروقت کار کرده یا دیرتر از زمان عادی به خانه برمی‌گردد
  • روی پرینت حساب تلفن شماره‌های ناشناسی را می‌بینید
  • در مورد تماس‌های تلفنی خود مخفی‌ کاری می‌کند
  • همسرتان از شما دوری می‌‌کند
  • زمان زیادی در حال کار با کامپیوتر است

اگر شاهد این‌‌گونه تغییرات در همسرتان بودید باید نگاهی دقیق‌‌تر داشته و ببینید علت این تغییر چیست. ما نمی‌گوییم جاسوسی همسر خود را بکنید اما گاهی این تنها راه رسیدن به حقیقت است. بنابراین باید مراقب قبض‌های تلفن باشید.

تلفن‌های مکرر به یک شماره‌ی غریبه را در نظر بگیرید. کارت‌های اعتباری را چک کنید تا ببینید خرج بیشتری برای خرید چه چیزی شده است که شما از آن بی‌ خبر باشید. هرچه نشانه‌های خطر بیشتری دیدید مشکوک‌ تر خواهید شد. اگر شک شما زیاد شد وقت آن رسیده است با همسر خود مواجه شده و از او بپرسید چه اتفاقی افتاده است.

با او درباره‌ی شک خود حرف بزنید

خونسرد، معقول و منطقی باشید. بیان موضوع به شکلی توهین ‌آمیز تنها باعث می‌شود همسر شما ذهنیتی تدافعی پیدا کند. شاید عجیب به نظر برسد اما شما می‌خواهید همسرتان بتواند در مورد اطلاعاتی که می‌دهد به شما اطمینان داشته باشد. به بیان دیگر اگر فردی بداند با گفتن موضوعی شما را عصبانی نخواهد کرد به احتمال بیشتری حقیقت را خواهد گفت. در سطحی بمانید که بتوانید از اطلاعاتی که به شما داده می‌شود به شکلی سازنده استفاده کنید.

خصوصاً اگر می‌‌خواهید برای حفظ ازدواج و رابطه‌ی خود تلاش کنید این موضوع اهمیت زیادی دارد. البته اگر قصد جدایی دارید نیز مهم است. هر اطلاعاتی که به دست آورید می‌‌تواند به هر شکلی که دوست دارید برای تصمیم شما جهت ساخت دوباره‌ی این ازدواج یا جدایی از همسرتان استفاده شود. هرچه زمانی که می‌‌خواهید اطلاعات بگیرید منطقی‌تر به نظر برسید احتمال دریافت اطلاعات بیشتری وجود خواهد داشت.

چگونه به خیانت همسر خود واکنش نشان دهید | مرکز مشاوره همکده

یک متخصص استخدام کنید

اگر حس می ‌کنید همسرتان با شما صادق نبوده است یک متخصص استخدام کنید.

اگر رفتارهای همسر شما باعث شده است باور کنید خیانتی وجود دارد زمان آن رسیده بگذارید فردی که آموزش دیده است شک‌های شما را تأیید کند. همسرتان را تعقیب نکنید. خطر آن وجود دارد که شما را ببیند و این روش برخورد برای هیچ فردی در هیچ شرایطی خوب نیست. می‌‌توانید یک کارآگاه خصوصی (فرد مطمئن رازدار ) استخدام کنید که بتواند ترس‌های شما را تأیید کند.

اگر باید برای جدایی از همسر خود تصمیم بگیرید هرگونه شواهدی که توسط یک کارآگاه خصوصی (فرد مطمئن رازدار ) به دست بیاید می ‌تواند در دادگاه طلاق استفاده شود. چیزی که شما یافته‌‌اید بدون هیچ تعصبی پذیرفته خواهد شد و این ارزش پولی که هزینه می‌‌کنید را دارد.

بیشتر مردانی که درگیر خیانت هستند پول خود را برای شریک خیانت خود خرج می‌‌کنند. اگر نگران وضعیت مالی خود شده و گیج شده‌‌اید که این پول‌ها کجا می‌‌روند باید یک حسابدار متخصص استخدام کنید. یک متخصص امور مالی کمک می‌کند بفهمید چه هزینه‌ای همسر شما برای هدایا، سفرها یا اتاق‌های هتل می‌پردازد.

این اطلاعات را می‌توان در دادگاه طلاق نیز استفاده کرد.

با یک وکیل مشورت کنید

اگر بعد از تأیید شدن قطعی خیانت همسرتان تصمیم به جدایی گرفتید با یک وکیل مشورت کنید. وکیل می‌‌تواند در مورد گزینه‌‌های قانونی، قانون‌‌های منطقه‌‌ی شما در مورد خیانت و قدم بعدی که باید بردارید شما را راهنمایی ‌کند. اغلب می‌‌توان طلاق را توافقی انجام داد اما در مورد تصمیم‌گیری برای طلاق قاضی اختیاراتی دارد و خیانت می‌تواند نقش بزرگی در نوع جدایی شما داشته باشد، خصوصاً اگر همسرتان پولی برای شریک خود در خیانت پرداخت کرده باشد. باید از راهنمایی‌های وکیل خود استفاده کنید، با همسر خود وارد هیچ دعوایی نشوید، خصوصاً با مرد یا زنی که همراه با او خیانت کرده است.

اطراف خود گروهی حامی مثبت داشته باشید

چگونه به خیانت همسر خود واکنش نشان دهید

خیانت در ازدواج به شکل‌های متفاوتی در وضعیت روانی و عاطفی شما اثر خواهد گذاشت. باید گروهی از دوستان یا اعضای خانواده را برای صحبت کردن داشته باشید، آن‌‌ها باید زمانی را در کنار شما بوده و کمک کنند با عواقب منفی کارهای همسر خود کنار بیایید. صحبت در مورد این موقعیت و شرح احساسات منفی به شما کمک می‌کند خشم خود را خالی کرده و برای قدم گذاشتن به سمت جلو در زندگی آماده‌تر شوید. حتما با یک مشاور و روانشناس متخصص مشورت کنید.

لازم نیست جزئیات خیانت همسر خود را برای کسی که به شما گوش می‌دهد بگویید. در مقابل این فرد تعادل را رعایت کنید. مطمئن باشید دوستان نزدیک یا خویشاوندانی دارید که در زمان نیاز برای صحبت کردن یا داشتن یک حامی بتوانید به آن‌ها تکیه کنید.

اگر این گزینه را ندارید ملاقات با یک مشاور می‌تواند برای گذر از احساسات منفی‌ که باید در ذهنتان پردازش کنید به شما کمک کند.

خودتان را سرزنش نکنید

مسئولیت خیانت همسرتان را به عهده نگیرید. عادی است که از خودتان در این ‌باره سؤال کرده و بخواهید نقشتان در آن را ببینید اما در نهایت شما مقصر این خیانت نیستید. اما به ‌سادگی به این فکر می‌‌افتید چه مشکلی داشتید که باعث خیانت همسرتان شده است و دلیل خیانت همسر شما چه چیزی بوده است.

شاید ظاهرتان را زیر سؤال ببرید یا آرزو کنید مکالمات بهتری با او داشتید. شاید حتی حس کنید به‌ قدر کافی برای او خوب نبودید. شک به ارزش و بهای شما به عنوان یک همسر باعث می ‌شود خودتان را مقصر بدانید زیرا خیانت باعث تخریب اعتماد به ‌نفس قربانی‌اش می‌‌شود.

از نظر فیزیکی و عاطفی مراقب خودتان باشید تا بهتر بتوانید برای مقابله با استرسی که جدایی همراه با خود برای شما می‌آورد آماده شوید.

منابع
liveabout.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا