چیزهایی که مخفیانه میل جنسی را می کشند

داشتن میل جنسی متفاوت از شریک جنسی تان می تواند مانع بزرگی باشد که باید بر آن غلبه یابید. هیچ زمان جادویی برای داشتن رابطه وجود ندارد اما اگر حس می کنید مانند قبل از رابطه ی خود لذت نمی برید یا مانند قبل رابطه را دوست ندارید شاید از کاهش میل جنسی رنج می برید. چیزهایی که مخفیانه میل جنسی را می کشند چیست؟

واقعا خسته اید.

خستگی زیاد برای داشتن میل جنسی کلیشه ای قدیمی است. به نظر می رسد امروزه این موضوع از هر زمان دیگری بیشتر شده باشد. تحقیقی صورت گرفته در آمریکا نشان داده است از هر چهار زوج یکی از آن ها می گویند در پایان روز برای داشتن رابطه ی جنسی خیلی خسته هستند.

چیزهایی که مخفیانه میل جنسی را می کشند – هورمون هایتان آسیب دیده اند.

اگر به طور طبیعی در زمان تولد سطح هورمون تستوسترون در بدن شما کم بوده است، چه مرد باشید یا زن، شاید همیشه از کمبود میل جنسی رنج ببرید. پزشک شما می تواند آزمایشی بگیرد تا متوجه شود آیا سطح هورمون های شما از تعادل خارج شده اند یا نه.

اما گاهی این اتفاق به طور طبیعی نمی افتد. اگر شما از قرص های کنترل بارداری استفاده می کنید، قرص هایتان را تغییر داده اید یا ناگهان قرص را قطع کرده اید شاید مقصر این قرص ها باشند.

در حالی که ثابت نشده قرص ها روی میل جنسی اثر داشته باشند اما روی سطح هورمون ها موثرند و بسیاری از کسانی که از این قرص ها مصرف می کنند گفته اند تغییر در مصرف چطور باعث تفاوتی سریع در تمایل آن ها به برقراری رابطه ی جنسی شده است.

در تمامی این موارد می توانید با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا روش پیشگیری دیگری می تواند برای شما موثر باشد.

افسرده اید

چیزهایی که مخفیانه میل جنسی را می کشند

وقتی سلامت روانی شما خوب نباشد نمی خواهید کار زیادی انجام دهید، چه برسد رابطه ی جنسی داشته باشید. اگر علائم زیادی از افسردگی یا هر بیماری روحی دیگری را تجربه می کنید این بیماری می تواند در کاهش تمایل جنسی شما نقش داشته باشد.

بعلاوه اگر از داروهای ضدافسردگی استفاده می کنید این داروها نیز می توانند روی میل جنسی اثرگذار باشند. اما بدین معنا نیست که باید برای درمان علائمی که در میل جنسی خود دارید درمان بیماری تان را قطع کنید. اگر نگرانید داروی شما مقصر باشد می توانید با پزشک خود برای یافتن نسخه ای که بهتر برای شماعمل کند مشورت کنید.

چیزهایی که مخفیانه میل جنسی را می کشند – عدم تعادل تیروئید

چیزهایی که مخفیانه میل جنسی را می کشند

تحقیقات زیادی نشان داده اند اگر بیماری تیروئید دارید یا سطح تیروئید شما غیرعادی است این مشکل می تواند روی تغییر میل جنسی شما تاثیر زیادی داشته باشد. کم کاری تیروئید می تواند روی سوخت و ساز بدن اثرگذار باشد، در نتیجه تولید هورمون های جنسی در بدن شما کند خواهد شد.

وقتی نزد پزشک می روید باید حتما سطح تیروئیدتان چک شود، خصوصا اگر خانمی در سن بارداری هستید، تا ببینید آیا تیروئید مقصر مشکل شماست.

به باشگاه نمی روید.

پمپاژ خون در بدن در طول ورزش به پمپاژ خون در اتاق خواب کمک می کند. کمبود ورزش می تواند به مقدار زیادی میل جنسی را کاهش دهد زیرا روی سطح هورمون ها اثرگذار است.

نداشتن فعالیت فیزیکی، اضافه وزن و استرس روحی می توانند همه باعث تغییراتی در تولید هورمون ها شوند، خصوصا هورمون های جنسی تستوسترون و استروژن. تستوسترون وظایف متعددی دارد که یکی از آن ها حفظ میل جنسی است. وقتی تولید هورمون های جنسی از بین رفته یا از تعادل خارج می شود یافتن علاقه برای شروع رابطه ی جنسی اغلب دشوار خواهد بود.

چیزهایی که مخفیانه میل جنسی را می کشند | مرکزمشاوره همکده

خوب نمی خورید.

همه ی ما یک تکه از پیتزایی لذیذ را دوست داریم اما اگر رژیم غذایی متعادلی نداشته باشید میل جنسی شما آسیب خواهد دید.

غذاهای شور و سرخ شده می توانند باعث نفخ شوند و اگر مرتبا یک بشقاب سیب زمینی سرخ کرده بخورید رابطه ی جنسی آخرین چیزی خواهد بود که به آن تمایل دارید.

تحقیقات نشان داده اند یک رژیم غذایی متعادل می تواند با برخی غذاها میل جنسی شما را زیاد کند، بنابراین اگر نیاز به کمی بهبود دارید بهتر است این خوراکی ها را کنار گذاشته و یک تکه هندوانه را امتحان کنید.

چیزهایی که مخفیانه میل جنسی را می کشند – حس خوبی به خودتان ندارید.

چیزهایی که مخفیانه میل جنسی را می کشند

اگر حس خوبی نسبت به خودتان ندارید شاید دوست نداشته باشید وارد رابطه ی جنسی شوید. تصویر ذهنی شما از خودتان ممکن است شانس یک زندگی جنسی شاد را از بین برده باشد.

برخی افراد می گویند نداشتن اعتماد به نفس یا دوست داشتن خودشان باعث شده است علاقه ای به رابطه ی جنسی نداشته باشند. مغز ما اولین عضو محرک احساسات جنسی است و اگر با ارزیابی های منفی یا محدودکننده در مورد خودمان پر شده باشد و حس بی ارزش بودن داشته باشیم در مقابل ما نیز فعالیت هایی مانند رابطه ی جنسی که تحریک کننده و رضایت بخش هستند را  فراموش خواهیم کرد.

اگر حس کردید در مورد خودتان و بدنتان افکاری منفی دارید با همسر خود صحبت کنید. تا ببینید چطور می توانید در طول رابطه باهم راحت تر باشید. راهی بیابید تا دوباره احساس جذابیت کنید. در صورت نیاز در مورد بازیابی اعتماد به نفس خود با مشاور مشورت داشته باشید.

دچار کم آبی شده اید.

احتمالا دلایل زیادی برای نوشیدن آب در طول روز برای شما آورده شده است. اما یک دلیل دیگر نیز اینجا داریم: دریافت نکردن H2O می تواند تمایل جنسی شما را از بین ببرد.

کم آبی باعث سردرد می شود و هیچکس دوست ندارد با این درد بد رابطه ی جنسی داشته باشد. بعلاوه کم آبی می تواند باعث خشکی واژن شده و رابطه ی جنسی را برای شما دشوار سازد.

اگر حتی این حس را ندارید بهتر است در طول روز کمی بیشتر آب بنوشید و ببینید چقدر برای شما موثر خواهد بود.

چیزهایی که مخفیانه میل جنسی را می کشند – داروهای جدیدی را شروع کرده اید.

اگر داروی جدیدی را شروع کردید یک سردمزاجی غیرعادی می تواند روی میل جنسی شما اثرگذار باشد.

علاوه بر داروهای ضدافسردگی و داروهای کنترل بارداری خوراکی، که قبل درباره ی آن گفته شد، مسدودکننده های بتا و تثبیت کننده های ACE نیز می توانند مقصر باشند.

اگر مشکوکید که قرص شما تقصیری دارد نگاهی به عوارض جانبی آن انداخته و با پزشک خود درباره ی راه حل صحبت کنید.

از رابطه ی جنسی چیزی دریافت نکرده اید.

اگر نیازهای شما از طریق شریک جنسی تان رفع نمی شود دیگر انگیزه ای ندارید که اصلا بخواهید رابطه ی جنسی داشته باشید.

فکر کنید دوست دارید در زمینه ی جنسی همسرتان چه کاری برای هیجان زده کردن شما انجام دهد و از او بپرسید آیا برای انجام این کار راحت است. همسر شما باید پذیرای یافتن راهی باشد تا رابطه ی جنسی به قدرکافی برای هردوی شما خوب باشد، بنابراین با او در این مورد حرف بزنید.

منابع
independent.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا