اگر شریک زندگی شما علاقه خود را به رابطه جنسی از دست داده است چه باید کرد؟

رابطه جنسی برای هر فردی یک نیاز اساسی است. شما نمی توانید یک سری از نیاز های اصلی زندگی خود را کنار بگذارید. در دنیای امروزی روابط جنسی و برقراری آن نیاز به اعتماد بین هر دو فرد دارد. هر نوع رابطه ای بعد از مدتی ممکن است نیاز به برقراری ارتباط جنسی داشته باشد. ممکن است روحیات همسر شما نیز تغییر کند. روابط عاشقانه در افراد مختلف متفاوت است. ‌

برخی از افراد توانایی ایجاد رابطه ندارند. در واقع آن ها نمی توانند خود را به شخصیتی برسانند که به غیر از رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند. شخصیت در افراد مختلف متفاوت است. رابطه جنسی انواع مختلفی دارد. گاهی اوقات در اطرافیان خودمان کسی را می ببینیم که اعتیاد به روابط جنسی دارند. این گونه اشخاص باید برای درمان خود به مشاوره مراجعه کنند. مشاوره می تواند برای روابط جنسی به افراد مختلف کمک کند. در مقاله های قبل در ارتباط با روابط مختلف صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که اگر شریک زندگی شما علاقه خود را به رابطه جنسی از دست داده است چه باید کرد؟

خوشبختی در زندگی و تاثیرات رابطه جنسی

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در اگر شریک زندگی شما علاقه خود را به رابطه جنسی از دست داده است چه باید کرد، صحبت کنیم.

تحقیقات در ارتباط با این زمینه

مردان همچنین می خواهند در مورد از دست دادن میل جنسی خود مدیتیشن کنند. با امتناع از تسلیم شدن به  ارضای جنسی، انرژی از طریق بدن مرد به داخل او باز می گردد. این به او این امکان را می دهد تا در ساعاتی دیگر عشق بورزد و بعد از رسیدن به ارضای جنسی، احساس انرژی، تمرکز و شفافیت کند. برعکس احساس خستگی.

متعهد باشید که با یکدیگر صادق باشید

هرچه با شریک خود صادق تر باشید و به آن ها اجازه دهید آسیب پذیری بیشتری را ببینند. می توانید نسبت به یکدیگر متعهدتر باشید و رسیدن به بالاترین خود آسان تر خواهد بود.

از دست دادن رابطه جنسی یک باور عمومی

این یک باور عمومی است که میل جنسی یا رابطه جنسی زنان به طور ذاتی در طول بارداری افزایش می یابد، اما اغلب درست برعکس است. عوامل دیگر می تواند به طور جدی میل جنسی یک زن باردار را تضعیف کند.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا تغییراتی که یک زن در طول بارداری تجربه می کند می تواند بر وضعیت جسمی و عاطفی او و در نتیجه باعث از دست دادن میل جنسی او شود.

تحقیقات درباره این زمینه

تحقیقات نشان می دهد که رضایت جنسی نقش اساسی در روابط سالم بر اساس تحقیقات دارد. اما تعدادی از عوامل وجود دارد که می تواند بر کیفیت زندگی جنسی زوجین و همچنین میل جنسی فردی در طول یک رابطه تاثیر بگذارد. زمانی که همسرتان به طور ناگهانی نسبت به شما علاقه کمتری به رابطه جنسی دارد، ممکن است دوره های سختی را پشت سر بگذارد.

مشکل کوتاه مدت همسرتان برای ایجاد رابطه جنسی

ممکن است یک مشکل کوتاه مدت مربوط به استرس در محل کار یا سایر مسائلی باشد که شریک زندگی شما را به حواس پرتی سوق داده است. حتی معمولاً، یک برنامه ناگهانی و شلوغ – از امتحانات پایان سال گرفته تا مهلت انجام کار – می تواند شریک زندگی شما را خسته و بی علاقه به چیزی بیش از خواب یا یک شب جلوی تلویزیون کند.

در حالی که مشکلات مختلف مانند این رایج هستند و معمولاً پس از تثبیت اوضاع به خودی خود برطرف می‌شوند. بی‌علاقگی طولانی‌مدت و غیرقابل توضیح به رابطه جنسی می‌تواند برای رابطه و رفاه عمومی هر دو شریک زندگی مضر باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این نه تنها می تواند احساس ناامیدی و شک به خود را تحریک کند، بلکه ممکن است شما را به این فکر وادار کند که آیا این اولین قدم شما به سوی ازدواج بدون جنسیت است یا خیر. این یک نگرانی کاملاً بی اساس نیست. تحقیقات نشان می دهد که میزان رابطه جنسی افراد در حال کاهش است. طبق یک مطالعه منتشر شده در Archives of Sexual Behavior، بزرگسالان صرف نظر از جنسیت، نژاد یا وضعیت تاهل، رابطه جنسی کمتری دارند.

چالش ها

هیچ قانونی در مورد زمانی که یک فرایند ضد رابطه جنسی “خیلی طولانی” است وجود ندارد. بسیاری از آن به سن زوج، مدت زمانی که با هم بوده اند و الگوی جنسی معمول آن ها  بستگی دارد. مهم است که تخمین‌های «متوسط» در مورد تعداد دفعات رابطه جنسی زوج‌ها را با آن چه برای شما و رابطه‌تان عادی است اشتباه نگیرید. هر فرد و زوجی متفاوت است و میل جنسی به طور طبیعی در طول زمان در نوسان است. نکته مهم این است که هر دوی شما از میزان و کیفیت جنسی که دارید راضی باشید. در نهایت، اگر یک اتفاق باعث تنش قابل لمس در رابطه شود یا اعتماد یک یا هر دو طرف را تضعیف کند، باید اقدامات لازم انجام شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مگر این که هر دو طرف مایل به برقراری ارتباط صادقانه و باز باشند، هرگونه بحث در مورد عدم رابطه جنسی ممکن است باعث ایجاد احساس گناه، عصبانیت، سرزنش یا خجالت شود و به جای پیشبرد راه حل، عقب نشینی کند.

برای این منظور، مراحلی وجود دارد که می توانید برای حل مشکل با هم انجام دهید. قبل از هر چیز لازم است که شما هیچ فرضی در مورد عدم علاقه جنسی شریک خود نداشته باشید، مهم نیست که چقدر ممکن است باعث ناراحتی شما شود.

علل

کاهش رابطه جنسی و صمیمیت با افزایش سن افراد رایج است. تحقیقات نشان داده است که صمیمیت جنسی در حدود 45 سالگی شروع به کاهش می کند و با افزایش سن افراد ادامه می یابد. آن ها عوامل مختلفی هستند که می توانند به کاهش علاقه به رابطه جنسی کمک کنند. بنابراین، در حالی که ممکن است فرض کنید که شریک زندگی شما رابطه نامشروع دارد، همجنس گرا است یا علاقه خود را به شما از دست داده است، باید در برابر همه احتمالات باز باشید.

تمایز جنسی و ایجاد کمبود رابطه جنسی

علاوه بر این، تمایز بین میل جنسی کم (از دست دادن میل جنسی)، میل جنسی کم‌فعال (عدم تخیلات جنسی) و اختلال عملکرد جنسی مهم است. هر کدام می‌توانند دلایل فیزیکی و روانی داشته باشند، اما در نحوه درمان کاملاً متفاوت هستند.

میل جنسی کم

میل جنسی پایین کاهش میل جنسی است که می تواند منجر به کاهش فعالیت جنسی شود. اگر بتوان علل زمینه ای را شناسایی کرد، قابل درمان است. دلایل از دست دادن علاقه جنسی می تواند بسیار باشد، از جمله:

  • استرس
  • افسردگی
  • اختلال در نعوظ
  • عدم تعادل هورمونی (که توسط یائسگی و هیپوگنادیسم تحریک می شود)
  • درد ناحیه تناسلی (مانند واژینیسموس یا بالانیت).
  • بیماری مزمن
  • داروها
  • عزت نفس پایین
  • مشکلات رابطه

اختلال میل جنسی کم‌فعال

اختلال میل جنسی کم‌فعال (HSDD) به عنوان عدم وجود تخیلات جنسی و تمایل به فعالیت جنسی تعریف می‌شود. این شایع ترین نوع اختلال عملکرد جنسی در بین زنان است که 8.9 درصد از زنان بین 18 تا 44 سال، 12.3 درصد در سنین 45 تا 64 سال و 7.4 درصد در سنین بالای 65.8 سال را مبتلا می کند. تحقیقات نشان می دهد که HSDD با تعدادی از پیامدهای منفی از جمله کیفیت بدتر زندگی مرتبط با سلامتی، احساسات منفی بیشتر، شادی کمتر و رضایت کمتر از شریک زندگی مرتبط است.

علیرغم تأثیرات منفی این بیماری، هم گاهی اوقات قابل تشخیص نیست و هم درمان نمی شود. کمتر از 50 درصد از افرادی که مشکلات جنسی دارند از پزشک خود کمک می گیرند، اغلب به دلیل احساس خجالت یا ناراحتی که شروع کننده بحث در مورد رابطه جنسی است.

اختلالات عملکرد جنسی

این شامل هر مشکلی است که در هر نقطه از چرخه پاسخ جنسی رخ می دهد که از تجربه جنسی رضایت بخش برای فرد یا زوج جلوگیری می کند. حتی می تواند شامل مشکلات میل، برانگیختگی، ارگاسم یا درد باشد. انواع اختلالات جنسی در مردان شامل اختلال نعوظ، تاخیر در انزال و انزال زودرس است. در زنان، انواع اختلالات جنسی می تواند شامل روانکاری ناکافی در حین مقاربت، ناتوانی در شل کردن عضلات واژن برای برقراری رابطه جنسی باشد.

راه حل ها

هنگامی که به همسرتان در مورد مشکلات رابطه جنسی در بین خود نزدیک می شوید، بدترین مکان برای انجام این کار در اتاق خوابی است که آسیب پذیر هستید. در عوض، یک منطقه بی طرف پیدا کنید که در آن بتوانید تنها، خصوصی و بدون مزاحمت باشید. تمام تلاش خود را برای ابراز حساسیت و بدون هیچ گونه سرزنش انجام دهید. در حالی که مهم است که نگرانی های خود را با هم در میان بگذارید، این کار را در چارچوب رابطه انجام دهید.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا