مهم ترین راه ها برای غلبه بر استرس در محل کار

در دنیای امروز، کار یک عامل همیشه در زندگی است که ما به عنوان یک انسان زندگی می کنیم. بسیاری از مردم دهه های زندگی خود را وقف ساختن مشاغل یا حفظ شغل یا موقعیت شغلی می کنند. اکنون، اشتیاق در کار شما مشکلی ندارد. با این حال، وقتی استرس مربوط به کار بوجود می آید، مطمئناً می تواند مشکل ساز باشد. مانند تمام استرس های دیگر، استرس ناشی از کار نیز خطرناک است. متأسفانه، روانشناسی امروز گزارش می دهد که استرس کار در حال افزایش است. این افزایش استرس عمدتا به تقاضای حرفه ای، محیط کار و مجموعه ای از عوامل دیگر نسبت داده می شود. با این وجود، دلایل خاص یا عوامل موثر در استرس در کار باعث نمی شود که خطر کمتری داشته باشد. مهم ترین راه ها برای غلبه بر استرس در محل کار کمک زیادی به شما می کند.

برای این که بتوانید استرس کار خود را رفع کنید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چرا استرس کار بسیار خطرناک است؟

نیازهای غلبه بر استرس در محل کار و توسعه تکنیک های سالم مدیریت استرس بیش از هر زمان دیگری تقاضا دارند. با این گفته، درک دلیل خطرناک بودن استرس کار نیز ضروری است. دانستن تهدیدات موجود که ناشی از استرس در کار است، مانند دانش مدیریت استرس، در غلبه بر این استرس نقش دارد. این شما را در برابر سایر موارد بهداشت روان آسیب پذیرتر می کند. انجمن روانشناسی آمریکا ارتباط بین استرس در کار و احساس کلی احساس ناتوانی را مستند می کند. احساس ناتوانی می تواند به اندازه کافی فلج کننده باشد، اما همچنین احتمال مبتلایان به افسردگی، اضطراب و سایر موارد مرتبط را افزایش می دهد. اشتباه نکنید، استرس ناشی از کار تنها دلیل یا عاملی نیست که با مسائل بهداشت روانی و روانی مرتبط است. با این حال، استرس در کار قطعاً به کسی کمک نمی کند.

استرس در محل کار می تواند سلامت جسمی شما را آسیب بزند.

مهم ترین راه ها برای غلبه بر استرس در محل کار

به طور مشابه با مسائل بهداشت روانی و عاطفی، استرس در کار همچنین می تواند مشکلات جدی جسمی ایجاد کند. سردرد، مشکل خواب و حتی سیستم ایمنی ضعیف تنها چند مورد از بسیاری از نمونه های وحشتناک است. استرس به دلیل تأثیرات  سو آن بر سلامت جسمانی بدنام است. این یکی دیگر از دلایل سمی بودن استرس در محل کار است. اگر کسی هستید که قبلاً از مشکلات سلامت جسمی رنج می برید، استرس ناشی از کار می تواند این مسائل را بدتر کند یا حساسیت شما را به موارد دیگر افزایش دهد. باید به بررسی مهم ترین راه ها برای غلبه بر استرس در محل کار بپردازیم.

کیفیت کار شما پایین می آید.

به دلیل تأثیر منفی که استرس در محل کار بر سلامت روحی، عاطفی و جسمی شما دارد، کاهش بهره وری حرفه ای شما اجتناب ناپذیر است. از قضا، وقتی کیفیت کار شما پایین می آید، این می تواند باعث استرس حتی بیشتر شود، بنابراین یک چرخه معیوب ایجاد می کند. رهایی از این چرخه می تواند دشوار باشد. بسته به اینکه چه مدت طول می کشد، استرس در کار می تواند تأثیرات جدی بر آینده شغلی و اقتصادی شما بگذارد.

با توجه به همه اینها، داشتن دانش در مورد فنون و استراتژی های مدیریت استرس در درجه اول اهمیت است.

مهم ترین راه ها برای غلبه بر استرس در محل کار

خطرات ناشی از استرس کاری بسیار مشکوک و بسیار واقعی است. با این وجود، در انتهای تونل مقداری نور وجود دارد. با تصمیمات، اطلاعات و گام های درست، می توانید بر استرس در کار غلبه کنید. اگر اعتقاد دارید که ممکن است به استرس محیط کار نزدیک شده باشید، چند روش زیر برای غلبه بر استرس کار نیز می تواند برای شما ارزش داشته باشد.

مرزهای حرفه ای را حتماً رعایت کرده و آنها را حفظ کنید.

مصرف بیش از حد یکی از دلایل اصلی استرس در کار است. خوشبختانه با در نظر گرفتن مرزهای حرفه ای می توانید خود را از این دام نجات دهید. مرزها توصیه می شوند که آیا شما در یک دفتر کار می کنید، از راه دور شغل خود را حفظ می کنید، و غیره. چک نکردن ایمیل خود و یا گرفتن تماس های کاری پس از ساعت های خاص روش های خوبی برای تعیین مرزها است. به همین ترتیب، باید اطمینان حاصل کنید که وقت دور از کار شما را قادر می سازد تا از نظر ذهنی شارژ کرده و از مرزهای تعیین شده نهایت استفاده را ببرید.

سعی کنید روابط کاری مثبت داشته باشید.

مشابه کمبود مرزهای حرفه ای، روابط نامناسب کاری نیز می تواند باعث ایجاد استرس در محل کار شود. ماهیت روابط حرفه ای شما ممکن است همیشه در کنترل کامل شما نباشد، گرچه مطمئناً شما در این کار نقش دارید. انجام وظیفه خود برای کنار آمدن با مشتریان، مراجعه کنندگان، همکاران یا افراد برتر می تواند تفاوت ایجاد کند. روابط کاری مثبت نه تنها می تواند به مدیریت استرس کمک کند، بلکه برای حرفه شما نیز عالی است.

اگر مشکلی دارید، صحبت کنید.

هنگام کار با استرس، پایین آوردن سر و رنج در سکوت می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، این هیچ مشکلی را حل نمی کند. مطمئناً به مدیریت استرس یا غلبه بر استرس در کار کمک نمی کند. اگر در کار با استرس سر و کار دارید، صحبت در مورد آن بسیار توصیه می شود. البته انجام این کار زمان، مکان و روش مناسبی دارد. مشخصات ذاتی به شما بستگی دارد. نکته، این است که اجازه می دهد کسی بداند شما چه چیزی را پشت سر می گذارید مهم است. اگر در محل کار احساس راحتی نمی کنید در این مورد صحبت کنید، در نظر دارید که خارج از حرفه خود به یک دوست یا عزیز خود بگویید. هر کاری که می کنید، فقط در سکوت رنج نکشید و منتظر از بین رفتن استرس در محل کار باشید. این یکی از مهم ترین راه ها برای غلبه بر استرس در محل کار می باشد.

حتما استراحت کنید.

مهم ترین راه ها برای غلبه بر استرس در محل کار

گاهی اوقات، صرفاً دانستن زمان استراحت یکی از ساده ترین و موثرترین تکنیک های مدیریت استرس است. فرصت های کوچک مانند غذا خوردن دور از میز کار و قدم زدن در اطراف بلوک می تواند برای سلامتی شما مفید باشد. برنامه هایی که ذهن آگاهی و مراقبه را ارتقا می دهند به راحتی می توانند در مدت زمان دو دقیقه استراحت مناسب باشند. باور کنید یا نه، وقفه ها مزایایی فراتر از مدیریت استرس و غلبه بر استرس در کار دارند. عملکرد بهتر حرفه ای یکی دیگر از مزایای باورنکردنی است که می تواند ناشی از وقفه های گاه به گاه باشد. برخلاف روایتی که ادعا می کند کار بی پایان به عنوان یک استراتژی برنده است، پاک کردن سر از منفی ها می تواند شما را در کار خود بهتر کند و بتوانید بر استرس غلبه کنید.

در شغل خود تجدید نظر کنید.

باور کنید یا نکنید، استرس در کار گاهی ناشی از غوطه وری در یک شغل اشتباه است. در همه موارد اینگونه نیست. با این حال، داستان های بسیاری از افراد وجود دارد که مشاغل خاصی را برای دیگران به جا گذاشته اند و خوشبختی یافته اند. اگر اعتقاد دارید که استرس در کار ناشی از شغل فعلی شما است، ضرری ندارد اگر از خود سواال کنید که آیا تغییری مناسب است. فقط ممکن است دریابید که تجدیدنظر در شغل خود استراتژی مدیریت استرس است که به آن نیاز داشتید. برای برخی از افراد، شغل فعلی آنها ارزشهای آنها را نشان نمی دهد و این باعث پریشانی می شود.

ارزش های خود را ارزیابی کنید و ارزیابی کنید که آیا این می تواند برای شما مناسب باشد. آیا ارزش این را دارد که در شغل فعلی خود بمانید، این بدان معناست که ارزشهای شما را برآورده نمی کند؟ آیا می توانید با حفظ شغل فعلی، ارزش های خود را در سایر خیابان ها برآورده کنید؟ از جمله اینکه اگر کمک به دیگران را ارزش می دانید و احساس می کنید نقش شغلی فعلی شما این اجازه را نمی دهد، آیا می توانید داوطلبانه این نیاز را برآورده کنید.

عوامل استرس زای خاص را یادداشت کنید.

مهم ترین راه ها برای غلبه بر استرس در محل کار

شناخت عوامل استرس زای خاص در محل کار برای مدیریت استرس سالم ضروری است. از طرف دیگر، اگر استرس در محل کار ناشی از محیط باشد، در این صورت بررسی اینکه آیا می توانید از راه دور کار کنید یا در یک محیط دیگر راه حل های بالقوه ای است. این خود یکی از مهم ترین راه ها برای غلبه بر استرس در محل کار است.

سخن آخر

انستیتوی ملی بهداشت، استرس در محل کار را به عنوان یکی از بخشهای فراموش شده در سلامت روان مردم توصیف می کند. این امر دسترسی به تکنیک های کنترل استرس را علیرغم اینکه علل خاص ممکن است بیش از هر زمان دیگری ضروری می کند. هنگامی که برای دستیابی به مدیریت استرس گام برمی دارید، جزئیات مهمی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید. اول و مهمترین، مدیریت استرس یک شبه اتفاق نمی افتد. همچنین برای تعیین بهترین راهکارها برای شما زمان لازم است. بعدی اجرای این استراتژی ها به طور منظم و منتظر نتایج مثبت است. همانطور که تکنیک های کنترل استرس را برای شما بهتر انجام می دهیم، ممکن است در مورد خود به عنوان یک فرد بیشتر بدانید. در طولانی مدت، این روند می تواند هم مدیریت استرس و هم رشد شخصی را تقویت کند.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا