پیوند بین تصویر بدنی و رسانه و اثرات مخرب آن

در روان شناسی گزینه های وجود دارد که مشاوران به آن اخطار می دهند. این اخطار ها می تواند درباره موارد مختلفی باشد. متاسفانه در جوامع الان جوانان دچار تاثیرات رسانه بر روح و روان خود می شوند. رسانه آسیب های مختلفی می تواند برساند. خصوصا رسانه های غربی آسیب های خاص خود را دارند. مشاوران در روان شناسی از حالت های مختلفی برای کمک به مراجعه کنندگان خود استفاده می کنند. پیوند بین تصویر بدنی و رسانه و اثرات مخرب آن به کمک

همه باید این نکته را در نظر داشته باشند که از مشاوران به نحو درست استفاده کنند. برای مثال یک فرد ممکن است درون گرا باشد و در کنار او فرد دیگری وجود دارد که او نیز برون گرا است. در روان شناسی موارد مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در مورد اختلالات شخصیتی یا موارد دیگر کمک کند. شخصیت در هر فردی شامل موارد مختلفی است. برای مثال برخی افراد باید این نکته را بدانند که شخصیت می تواند در طول زندگی تغییر کند اما باید باور به این موضوع داشت که افراد می توانند تغییرات را درون خود ایجاد کنند.

رسانه و تصویر بدن

رابطه بین رسانه ها و نحوه درک ما از بدن در طول سال ها به ویژه با افزایش کاربران شبکه های اجتماعی و برنامه های “فوری” مانند ابزارهای عکسبرداری و ویرایش، قدرت و توان آن ها افزایش یافته است. تعداد زیادی از تصاویر و تبلیغات فیلتر شده، تحریف شده و غیرواقعی که روزانه در معرض آن هستیم، دائماً استانداردهای جسمی و ایده های فرهنگی خاصی از معنای یک فرد ایده آل یا زیبا در این جهان را ارائه می دهد. مطالعات گزارش داده اند که تأثیر مقایسه اجتماعی از طریق رسانه های اجتماعی تأثیر مستقیمی بر عزت نفس دارد.

تأثیر رسانه بر روی تصویر بدنی از اوایل آغاز می شود

پیوند بین تصویر بدنی و رسانه و اثرات مخرب آن

در کودکی، داستان هایی را می خوانیم و تماشا می کنیم که به ما می گویند قهرمانان و بزرگان رسانه به طریقی خاص به نظر می رسند. زنان کارتونی محبوب با کمرهایی به سختی کوچک لاغر می شوند و مردان بزرگ و عضلانی هستند. این امر می تواند ناخودآگاه باور مخربی را حول انتظارات جسمی جاسازی کند که لاغری یا عضلانی بودن و جذابیت آن برای سلامتی، خوشبختی و اهمیت رابطه دارد. پیوند بین تصویر بدنی و رسانه و اثرات مخرب آن است که گاها این مشکل را پدید می آورد.

تأثیر رسانه ها بر درک بدن ما حتی بیشتر مخرب می شود.

به عنوان نوجوان، تأثیر رسانه ها بر درک بدن ما حتی بیشتر مخرب می شود. نوجوانان در اثر بروز تغییرات بدنی و رشد مغزی در دوران بلوغ ، بیشتر در معرض تأثیرات منفی رسانه هستند. این تأثیرات را می توان با افزایش قرار گرفتن در معرض فشار همسالان بصورت آنلاین و از طریق تأثیرگذارهای شبکه های اجتماعی اغراق آمیز دانست. این می تواند منجر به سردرگمی و تأثیرات منفی بر سلامت روان از جمله هویت شخصی و اعتماد به نفس شود.

استفاده از رسانه و تحریفات بدن

در حالی که هر شخصی به دلیل استفاده رسانه می تواند با تحریفات بدن دست و پنجه نرم کند. زنان جوان احتمالاً این تأثیرات منفی را گزارش می کنند. برخی از زنان جوان اگر احساس کنند که از نحوه نمایش زنان در رسانه ها کوتاهی می کنند. دچار افسردگی و سایر رفتارهای مضر می شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مصرف رسانه، حتی به صورت محیطی از طریق تبلیغات گریزناپذیر یا اخبار آنلاین، می تواند برای جوانان، به ویژه افرادی که دارای اعتماد به نفس پایین هستند، بسیار خطرناک باشد. رسانه ها می توانند افکار مضر را تحریک و ترویج دهند و رفتارهایی را که می توانند ناسالم شوند تشویق می کنند.

اثرات مخرب رسانه بر تصویر بدن

نوع ادراک ما از خود وقتی به آینه نگاه می کنیم می تواند نشان دهد که سلامتی یا ناسالم بودن بدن ما چگونه است. اگر نسبت به اندازه، شکل و ظاهر خود واقع بینانه و مهربانانه داشته باشیم. تمایل داریم که خودمان را از دید مثبت تر و پذیرش تری ببینیم. اگر بین نوع نگاه به خود و واقعیت ظاهر بدن اختلاف وجود داشته باشد. ممکن است منفی نگری بیشتری نسبت به خود داشته باشیم.

نکته ای در رابطه با پیوند بین تصویر بدنی و رسانه و اثرات مخرب آن

زبانی که ما در اطراف بدن خود یا بدن دیگران به کار می بریم همچنین می تواند عزت نفس و تصویر بدن فرد را نشان دهد.

قرار گرفتن در معرض تعداد زیادی از رسانه ها می تواند به قطع ارتباط بیشتر کمک کند

قرار گرفتن در معرض تعداد زیادی از رسانه ها می تواند به قطع ارتباط بیشتر و صدمه زدن به نوع برداشت آن ها از خود کمک کند. به ویژه می تواند برای کسانی که قبلاً با غذا خوردن نامناسب دست و پنجه نرم می کنند، به شعله بنزین اضافه کند. دکتر فیلیپا دیدریچس، محقق ارشد مرکز تحقیقات ظاهری دانشگاه غرب انگلستان می گوید: “هرچه زمان بیشتری در فیس بوک بگذرد، احتمال این که افراد خودشان را عینیت ببخشند بیشتر است.”

عینی سازی در افراد

پیوند بین تصویر بدنی و رسانه و اثرات مخرب آن

زنان به ویژه هنگامی که با عینی سازی نه تنها بدن افراد مشهور بلکه بدن خودشان سر و کار دارند، مستعد تأثیر رسانه ها هستند. عکس های سلفی آن ها را می توان با همسالان خود و به طور همزمان با هزاران نفر از سراسر جهان به اشتراک گذاشت. آن ها ممکن است احساس فشار کنند تا نگاه و لباس بپوشند به گونه ای که از نظر فرهنگی ستوده شود، “دوست داشته شود”، تا برای زیبایی و فرم بدن جلال داده شود. پیوند بین تصویر بدنی و رسانه و اثرات مخرب آن منجر به عینی سازی های شدید می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این استاندارد فرض شده از طریق تقویت برخی از صفات و ویژگی ها تنظیم می شود که توسط رسانه ها و مردم در زندگی خود تحسین یا محکوم می شوند، اغلب از افراد مشهور و تأثیرگذار به عنوان پایه استفاده می شود.

زندگی افراد مشهور یا افراد تأثیرگذار در ارتباط با این زمینه

لازم به یادآوری است که زندگی افراد مشهور یا افراد تأثیرگذار بیشتر موارد برجسته است، روزهایی که آن ها آرایش و لباس می پوشند. به همین ترتیب، افرادی که در زندگی واقعی می شناسید احتمالاً نکات برجسته خود را در شبکه های اجتماعی خود ارسال می کنند. غالباً، تبلیغات تصویری تحریف شده و بسیار فیلتر شده از زنان را نشان می دهد که به آن چه در زندگی واقعی یا نماینده مردم عمومی به نظر می رسد، صادق نیست. به عنوان مثال، مدل مد متوسط ​​اندازه 0-4 است، اما متوسط ​​زن آمریکایی اندازه 12-14 است.

زنان و تصاویر بدنی در این زمینه

غالباً، وقتی زنان این تصاویر را می بینند، مقایسه خود با این زنان تصویری وسوسه انگیز یا اجباری است. در حال حاضر اکثر دوربین ها دارای فیلترهایی هستند که می توانند فوراً صورت و بدن شما را تغییر دهند تا ظاهر شما را بهبود ببخشند، در حالی که برخی از خانم ها با جراحی زیبایی تغییر چهره یا بدن خود را به صورت دائمی یا نیمه دائمی انتخاب می کنند.

نکته ای در ارتباط با پیوند بین تصویر بدنی و رسانه و اثرات مخرب آن

یک شخصیت با دقت پرورش یافته در شبکه های اجتماعی به این معنی است که زنان، خواه تصمیم بگیرند که در شخصیت شخصی خود در شبکه های اجتماعی شرکت کنند، ممکن است در مورد اعضای بدن خود برای پذیرش، توجه و حتی فرصتی برای کسب درآمد وسواس داشته باشند.

آن ها در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند.

این رفتار وسواسی اگر منجر به انبوهی از مسائل روحی و جسمی شود ، می تواند خود مخرب شود. برخی از این خطرات احتمالی شامل عزت نفس و اعتماد به نفس پایین، کاهش تعاملات اجتماعی، احساس عدم کفایت و عدم امنیت، وسواس فکری، اضطراب و افسردگی است. این می تواند به طور عمیقی بر سلامتی و کیفیت زندگی فرد تأثیر بگذارد و می تواند منجر به یکی از مخرب ترین اثرات رسانه بر روی بدن شود: اختلالات خوردن.

رسانه ها و اختلالات خوردن

پیوند بین تصویر بدنی و رسانه و اثرات مخرب آن

رسانه ها می توانند مشکلات سلامتی و اختلالات سوختن مانند بی اشتهایی، پرخوری و بدشکلی بدن را تشدید کنند. طبق انجمن ملی آنورکسیا نرووسا و اختلالات همراه، تا 30 میلیون زن و مرد آمریکایی حداقل یک بار در طول زندگی خود دچار اختلال در خوردن می شوند. دیدن بسیاری از زنان در رسانه ها که به طرز باورنکردنی لاغر یا لاغری هستند. می تواند بر نحوه درک زنان از خود تأثیر بگذارد، به خصوص اگر این گونه به نظر نرسند. در واقع پیوند بین تصویر بدنی و رسانه و اثرات مخرب آن مشکلات سلامتی را بسیار رواج می دهند.

نکته

این می تواند منجر به محدود کردن مصرف غذا و همچنین سختی و اغلب ورزش آن ها در تلاش برای رسیدن به بدن “مورد نظر” شود.

Mental Health America توضیح می دهد که رسانه های اجتماعی می توانند باعث تحریک افراد مبتلا به بد شکلی شود.

Mental Health America توضیح می دهد که رسانه های اجتماعی می توانند باعث تحریک افراد مبتلا به اختلال بدشکلی در بدن شوند. اگر چه مستقیماً باعث ایجاد آن نمی شوند، اما می توانند علائم را تشدید کنند. رسانه های اجتماعی می توانند شخص را تشویق کنند که بدن خود را شرمنده کند. خود را با دیگران مقایسه کند و رقابت غیرضروری ایجاد کند. همه این ها می تواند منجر به اختلال در خوردن شود.

 
منابع
betterhelp.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا