مواد غذایی کاهش دهنده تستوسترون در زنان و مردان

فهرست مطالب

 

هورمون تستوسترون یکی از هورمون‌های مهم در مردان و موثر در تکامل اندام های جنسی و صفات ثانویه است، این هورمون نقش اساسی را در رشد عضلات و همچنین در ایجاد میل جنسی در مردان دارد . برخلاف تاثیر آن در مردان، تاثیر کمی در ایجاد میلی جنسی زنان دارد. مواد غذایی وجود دارد که می تواند تستوسترون در مردان و زنان را کاهش دهد. خوراکی های کاهش دهنده تستوسترون در ادامه این مقاله بیان می شوند. هورمون testosterone نقش اساسی را در رشد عضلات و همچنین در ایجاد میل جنسی در مردان دارد . مواد غذایی کاهش دهنده تستوسترون در مردان و زنان، موضوع امروز ما در وبسایت همکده است.

تستوسترون چیست؟

برخی از مواد غذایی تاثیر مثبتی برای افزایش ترشح هورمون جنسی تستوسترون دارند و برخی دیگر از مواد غذایی نیز موجب کاهش تولید این هورمون در بدن می‌شوند. برای مطالعه‌ و آگاهی از مواد غذایی که موجب افزایش تولید هورمون جنسی تستوسترون می‌شوند به این مقاله مراجعه بفرمایید.

ما در این مقاله قصد داریم به خوراکی‌های موثر در کاهش ترشح هورمون جنسی تستوسترون اشاره کنیم که موجب کاهش میلی جنسی در فرد نیز خواهند شد.

تستوسترون در زنان مسئولیت های مهمی دارد و افزایش و یا کاهش آن را باید تحت نظر داشته باشیم. بنا به دلایلی عدم تعادل می تواند سلامت زنان را با خطراتی مواجه کند که باید درمان شود. تستوسترون در مردان همچنین مسئول رخ دادهای مهمی است که باید مواظب افزایش و یا کاهش هورمون جنسی مردانه در بدن باشیم.

چگونه تستوسترون را کاهش دهیم؟

خوراکی های کاهش دهنده تستوسترون عبارتند از:

خوراکی های کاهش دهنده تستوسترون

خوراکی های کاهش دهنده هورمون تستوسترون

غذاهای سرخ شده در کنار ضررهایی که برای سلامت قلب و مغز فرد به دلیل کلسترول بالا دارند. تاثیر منفی در میل جنسی فرد نیز به همراه خواهند داشت.

نعنا و کاهش تستوسترون

در برخی از تحقیقات به این نتیجه رسیدند که نعناع یکی از مواد غذایی کاهنده هورمون تستوسترون است. خصوصاً دو نوع نعنای تند و نعنای بیابانی که تاثیر بسیار مستقیمی بر کاهش تولید تستوسترون دارند.

اغلب تحقیقات انجام شده در این زمینه بر روی زنان و حیوانات انجام شده است. برای ارزیابی بهتر از تاثیر نعنا بر تولید هورمون تستوسترون به مطالعات انسانی کاملتری روی هر دو جنس مردان و زنان نیاز است.

الکل یکی از خوراکی های کاهش دهنده تستوسترون

خوراکی های کاهش دهنده هورمون تستوسترون

الکل یکی از کاهش دهنده‌های هورمون جنسی تستوسترون در بدن است که بر کیفیت رابطه جنسی تاثیر منفی می‌گذارد. نوشیدن هر روز الکل می‌تواند شما را در رسیدن به ارگاسم دچار مشکل کرده و لذت یک رابطه جنسی ایده‌آل را از شما بگیرد.

ریشه شیرین بیان به مرور زمان باعث کاهش تستوسترون می‌شود

ریشه شیرین بیان معمولاً در نوشیدنی‌های شیرین شده و آبنبات‌ها استفاده می‌شود و البته از این ماده برای درمان برخی مشکلات مانند دردهای مزمن یا سرفه های مکرر نیز مصرف می‌شود. نتایج برخی تحقیقات در سال‌های اخیر حاکی از این است که این ترکیب می‌تواند به مرور زمان بر میزان هورمون‌های بدن تاثیر گذاشته و موجب کاهش تستوسترون در بدن شود.

طبق یک مطالعه که روی 25 مرد انجام شد. این افراد روزانه 7 گرم ریشه شیرین بیان مصرف کردند. نتیجه حاصل از آن 26 درصد کاهش تستوسترون در آن‌ها بود.

مصرف سویا بعنوان خوراکی های کاهش دهنده تستوسترون

این ماده مغذی منبع بسیار خوبی از پروتئین است. ولی اگر روزانه مقدار زیادی سویا مصرف کنید می‌تواند اثر بدی در میزان سطح تستوسترون در بدن و همچنین کاهش تعداد اسپرم و در نتیجه کاهش میل جنسی داشته باشد.

نعنا از بین برنده میل جنسی

خوراکی های کاهش دهنده هورمون تستوسترون

یکی دیگر از مواد غذایی که می‌تواند تاثیر منفی در تولید هورمون جنسی تستوسترون داشته باشد نعناع است. که تاثیر آن بخصوص در کاهش تستوسترون در مردان و در نتیجه کاهش میل جنسی در آن‌ها می‌شود.

نعناع متابولیسم هورمون‌ جنسی تستوسترون را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حتی ممکن است برخی افراد برای درمان رویش غیر طبیعی مو به جای روش‌های دارویی برای کاهش هورمون مردانه تستوسترون، از نعناع برای درمان این مشکل استفاده کنند که می‌تواند در حل این مشکل برای فرد موثر باشد.

غذاهای فرآوری شده

غذاهای فرآوری شده علی رغم اینکه سرشار از سدیم، کالری و شکر اضافی هستند. منبعی از چربی‌های ترانس بوده (چربی‌های غیر اشباع) است که در فرد خطر ابتلا به بیماری‌های قلب، دیابت نوع 2 و التهابات را افزایش می‌دهد.

در برخی از مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف چربی‌های ترانس غذاهای فرآوری شده می‌تواند موجب کاهش سطح تستوسترون در فرد شود.

در مطالعه ‌ی انجام شده روی تعداد 209 مرد، کسانی که بیشترین چربی‌های ترانس را مصرف کرده‌اند. درصد تستوسترون در آن‌ها پایین‌تر از افرادی بود که کمترین میزان مصرف را داشتند.

خوراکی های کاهش دهنده تستوسترون – بیسکوییت‌ها و کلوچه‌ها

معمولا این نوع خوراکی‌ها دارای چربی‌های ترانس بالا هستند. که می‌تواند روی هورمون‌های بدن از جمله تستوسترون تاثیر گذار باشند و در کاهش آن نقش داشته باشند.

غلات کامل

غلات کامل برای دستگاه گوارش بسیار مناسب هستند. اما به دلیل دارا بودن گلوتن با تاثیر و افزایش سطح پرولاکتین موجب کاهش سطح تستوسترون در بدن فرد خواهد شد. رژیم‌های غذایی که از فیبر غذایی بالایی برخوردار هستند می‌توانند موجب کاهش سطح تستوسترون در فرد شود.

زیاده روی در مصرف گوشت

مصرف به اندازه گوشت به دلیل اینکه حاوی پروتئین و روی است مانع از تجمع چربی در بدن شده و همچنین موجب تقویت قوای جنسی در فرد می‌شود، ولی به دلیل اینکه برخی از گوشت‌ها دارای هورمون‌های اضافی هستند زیاده روی در مصرف آن می‌تواند تعادل هورمونی را در بدن از بین برده و با تاثیر در هورمون های فرد موجب کاهش میل جنسی در فرد شود.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا