ده نکته ای که می تواند مقابله با از دست دادن را راحت تر کند

از دست دادن شخصی که دوستش داشتید هرگز شرایط آسانی نخواهد بود. وقتی کسی از دنیا می رود، کنار آمدن با آنچه اتفاق افتاده دشوار است. در روزهای آینده احساسات زیادی را تجربه خواهید کرد و طبیعی است که نمی دانید چه کاری انجام دهید. حتی ممکن است گاهی اوقات احساس کنید دنیای شما در اطراف شما در حال نابودی است، اما لازم نیست امید خود را کنار بگذارید. سخت است که به دلیل درگذشت یکی از عزیزان خود غم و اندوه عمیقی داشته باشید، یک مسیر به جلو را ببینید. با این وجود، می توان با برداشتن قدم هایی خاص، قدرت و امید یافت. به ده نکته زیر نگاه کنید که می تواند کنار آمدن با از دست دادن یکی از عزیزانتان را راحت تر کند. در ادامه ده نکته ای که می تواند مقابله با از دست دادن را راحت تر کند را می بینید.

ده نکته ای که می تواند مقابله با از دست دادن را راحت تر کند

در ادامه ما قصد داریم برای شما نکاتی را بیان کنیم که مقابله با از دست دادن را راحت تر می کنند. این موارد عبارتند از:

صحبت در مورد آن

ده نکته ای که می تواند مقابله با از دست دادن را راحت تر کند

صحبت درباره آنچه اتفاق می افتد بسیار بهتر از ذخیره کردن آن در داخل خواهد بود. برخی از افراد تمایل دارند از احساسات خود خجالت بکشند و سعی می کنند آنها را از دید دیگران پنهان کنند. ممکن است شرم داشته باشید که در مقابل مردم گریه کنید یا فقط احساس اشتراک گذاری غیرمعمول درباره موضوعات احساسی را داشته باشید. کمی زمان لازم است تا همه باز شوند، اما باید افرادی را پیدا کنید که به آنها اعتماد دارید و می توانید برای پشتیبانی به آنها مراجعه کنید. داشتن حداقل یک یا دو نفر که بتوانند از نظر احساسی از شما حمایت کنند خوب خواهد بود. این می تواند یکی از اعضای خانواده باشد یا یک دوست قابل اعتماد باشد. داشتن دوستان مناسب می تواند به شما کمک کند حتی سخت ترین زمان ها را پشت سر بگذارید.

دریغ نکنید که در مورد آنچه اتفاق افتاده و چگونه بر زندگی شما تأثیر می گذارد صحبت کنید. شما باید صادق باشید و به خود اجازه دهید احساساتی باشید. درصورتی که در مورد موضوعات صحبت نکنید، در واقع سخت تر می توانید کنار بیاید. صرف کمی وقت برای گفتن مطالب در حال حاضر می تواند به شما امکان دهد احساسات خود را به روشی سالم برطرف کنید. این امر باعث می شود که شما بتوانید در زندگی دوباره به جلو حرکت کنید و می توانید به حالت نزدیکتر به حالت عادی برگردید.

به خود اجازه دهید غمگین شوید

پذیرفتن از دست دادن عزیز شما همیشه آسان نیست و برخی از افراد سعی می کنند به جای پردازش آن، از غم و اندوه جلوگیری کنند. شما ممکن است فکر کنید که خود را به کار خود بیندازید تا مجبور نشوید برای عزیز از دست رفته خود غصه بخورید. این سالم نیست و باید اجازه دهید احساساتی شوید. ممکن است در حال حاضر خوب نباشید زیرا این شخص برای شما معنای زیادی داشت. کنار آمدن با غم و اندوه زمان می برد و مجبور نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید. این یکی از ده نکته ای که می تواند مقابله با از دست دادن را راحت تر کند می باشد.

همانطور که در بالا ذکر شد، یافتن شخصی برای گفتگو می تواند کمک کند. شاید فقط لازم باشد مدتی را به احساساتی و غمگین بودن سپری کنید. طبیعی است که وقتی اتفاق غم انگیزی رخ داده و گریه نشانه ضعف نیست، چنین احساسی داشته باشید. کنار آمدن با غم ممکن است به طور طبیعی برای شما پیش نیاید، اما باید به خودتان وقت بدهید.

به خودتان اجازه دهید عصبانی شوید

شما همچنین باید بدانید که کنار آمدن با غم و اندوه برای همه یکسان نخواهد بود. به عنوان مثال، بعضی از افراد وقتی شخصی که آنها را دوست دارند از دنیا می روند احساس خشم زیادی می کنند. این ممکن است در ابتدا برای شما اشتباه به نظر برسد، اما شما باید احساسات خود را پردازش کنید. خشم یکی از مراحل غم و اندوه است که شما آن را تجربه خواهید کرد. کنار آمدن با خشم مهم است و شاید لازم باشد که عصبانی شوید تا احساس بهتری داشته باشید.

وقتی با عصبانیت کنار می آیید، به کسی اعتماد کنید که به اعتماد شما کمک کند. برخی از مردم در مقابل از دست دادن اینگونه عصبانی می شوند و شما فقط باید اجازه دهید همه چیز بازی کند. رها کردن آن احساسات منفی سالم ترین راه برای ادامه حرکت و شروع به کنار آمدن با غم و اندوه است.

عزیز خود را بخاطر بسپار

به خاطر سپردن عزیزتان می تواند به شما کمک کند گاهی اوقات نیز احساس بهتری داشته باشید. گاهی اوقات می تواند احساس کند که به یاد آوردن شما را ناراحت تر از آنچه در حال حاضر هستید، می کند. با این حال، در نهایت می توانید به زمانهایی که با هم گذرانده اید فکر کنید و لبخند بزنید. بسیار خوب است که کمی وقت خود را صرف یادآوری لحظاتی کنید که با عزیزانتان گرامی داشته اید. شما می توانید به تصاویر نگاه کنید، فیلم ها را تماشا کنید، و فقط در مورد اوقات صرف شده با هم تأمل کنید. این باید یک فعالیت گاه به گاه باشد که به شما کمک کند تا در رابطه با ماهیت مثبت رابطه خود با این شخص تأمل کنید. اگر به خاطر سپردن اوقات خوب خیلی سخت است، شاید لازم باشد کمی صبر کنید و برای بهبودی به خودتان زمان بیشتری بدهید.

به آنچه عزیز شما برای شما می خواهد فکر کنید

اختصاص دادن زمان برای اندیشیدن درباره آنچه عزیزتان برای شما می خواهد نیز می تواند مفید باشد. آیا عزیز شما می خواهد که شما برای همیشه از غم و اندوه غمگین شوید؟ یا آیا آنها می خواهند شما یک زندگی شاد داشته باشید و تمام امیدها و آرزوهای خود را برآورده کنید؟ عزیزی که از دست داده اید عمیقاً به شما اهمیت می دهد و آنها دوست دارند شما دوباره سعادت را پیدا کنید. ممکن است طول بکشد و احساس غمگینی کاملاً قابل قبول است.

فقط بدانید که عزیز شما می خواهد به جای چاهی از غم و اندوه، منبع شادی شما باشد. در نهایت، شما می توانید قدرت را پیدا کنید و دوباره حرکت به جلو را شروع کنید و همیشه به یاد خواهید داشت که عزیز شما چگونه از شما حمایت کرده است. در ادامه تعدادی دیگر از ده نکته ای که می تواند مقابله با از دست دادن را راحت تر کند خواهیم دید.

روی فعالیتهای مثبت تمرکز کنید

ده نکته ای که می تواند مقابله با از دست دادن را راحت تر کند

اگر بعد از گذر از حرفه احساسی احساس کمی بهتر شده اید، روی فعالیت های دیگر تمرکز کنید. در واقع وقت آن است که وقت آن باشد که به کارهای مثبت برگردیم. برای بسیاری از افراد، بهترین کار این است که روی فعالیت های مثبتی تمرکز کنید که به شما کمک می کنند دوباره از زندگی لذت ببرید. شاید بخواهید وقت خود را برای شرکت در برخی از سرگرمی های مورد علاقه خود بگذرانید تا بتوانید بیشتر لبخند بزنید. همچنین خوب است که وقت خود را صرف انجام کارهای مثبت برای سلامت جسمی خود مانند ورزش و غذا خوردن صحیح کنید. این اقدامات کوچک می تواند کنار آمدن با غم و اندوه را بسیار ساده تر کند و شما را نسبت به احساس قدیمی بودن نزدیکتر کند.

به یک گروه پشتیبانی بپیوندید

آیا هنوز با از دست دادن عزیزانتان دست و پنجه نرم می کنید؟ برخی از افراد در هنگام کنار آمدن با غم و اندوه سفر سخت تری نسبت به دیگران خواهند داشت. وقتی همسر یا فرزند خود را از دست داده اید این کار دشوارتر خواهد بود.

عضویت در یک گروه پشتیبانی می تواند روش خوبی برای مقابله با غم و اندوه شما در حین به دست آوردن متحدان جدید باشد. شما می توانید برای کسب قدرت وقت خود را در یک گروه پشتیبانی بگذرانید و خود را در مسیر بهتری قرار دهید. هنگامی که در مورد کارها احساس بهتری پیدا کردید، به همان روشی که به شما کمک شده است، می توانید به دیگران در گروه نیز کمک کنید. این یکی از ده نکته ای که می تواند مقابله با از دست دادن را راحت تر کند می باشد.

دین به برخی افراد کمک می کند

اگر به نظر نمی رسد که یک گروه پشتیبانی مناسب شما باشد، ممکن است به دنبال هدایت مذهبی باشید. کسانی که مذهبی هستند می توانند هنگام تعامل با مرگ یکی از عزیزانشان، در آموزه های ادیان خود آرامش پیدا کنند. این می تواند باعث راحتی شما شود که بدانید عزیز شما در مکان بهتری قرار دارد. اگر در مورد مواردی سوال دارید، مراجعه به یک رهبر مذهبی در جامعه خود ممکن است مفید باشد. می توانید راهنمایی پیدا کنید و از راه های سالم با غم و اندوه خود کنار بیایید. این روش مقابله ای منبع قدرت افراد متدین است. اگر دیندار نیستید، درصورتی که بیشترین نیاز را به سیستم پشتیبانی خود داشته باشید، احتیاط دارد.

با دکتر خود صحبت کنید

اگر با مشکلات شدیدتری دست و پنجه نرم می کنید صحبت با پزشک خود ایده خوبی است. بعضی از افراد در کنار آمدن با از دست دادن مشکلاتی دارند و این می تواند منجر به افسردگی یا اضطراب شود. پزشک شما می تواند وضعیت را کنترل کند و می تواند به روش های مختلف به شما کمک کند. ممکن است برخی از افراد به طور موقتی به دنبال درمان افسردگی یا اضطراب باشند.

اگر احساس می کنید خارج از نوع خودتان هستید و به نظر می رسد که حالتان بهتر نمی شود، پس با دکتر خود قرار ملاقات بگذارید. بحث درباره آنچه اتفاق می افتد می تواند به شما در یافتن راه هایی برای کار در جهت بهبودی کمک کند. دکتر شما همچنین ممکن است به شما پیشنهاد کند که به یک درمانگر مراجعه کنید زیرا این امر می تواند به شما کمک کند احساسات خود را به روشی سالم پردازش کنید.

درمان کمک می کند

ده نکته ای که می تواند مقابله با از دست دادن را راحت تر کند

هنگامی که در پذیرفتن از دست دادن یکی از عزیزان خود مشکل دارید، درمان بسیار مفید است. برای پردازش هر آنچه در زندگی شما اتفاق افتاده ممکن است لازم باشد با یک متخصص کار کنید. احساسات پیچیده ای وجود دارد و به دلیل از دست دادن شخص خاصی به وجود می آید و باید متحدی داشته باشید که در سخت ترین روزها بتوانید به او رجوع کنید. درمانگر شما می تواند این متحد باشد که بتواند به شما کمک کند تا به درستی با مسائل کنار بیایید. گذشتن از مرگ یکی از نزدیکانتان زمان می برد، اما هرگز مجبور نیستید به تنهایی با مسائل روبرو شوید. درمانگران برای مدت طولانی به مردم کمک می کنند تا با غم و اندوه کنار بیایند و اگر آماده حرکت به جلو باشید می توانید امروز با یکی از آنها کار کنید.

خواهید فهمید که گزینه های درمانی متعددی وجود دارد که برای شما جذاب هستند. برخی گزینه های درمانی حضوری سنتی را ترجیح می دهند و برخی دیگر می خواهند به دنبال درمان تلفنی باشند. درمان تلفنی به طور بالقوه مفید است زیرا بسیاری از افراد می خواهند بدون نیاز به ترک خانه از درمان استفاده کنند. شما می توانید به راحتی از این نوع درمان لذت ببرید و کاملاً مقرون به صرفه است. هر آنچه را که تصمیم می گیرید، بسیار دلگرم کننده خواهد بود که بدانید شما به تنهایی با کارها روبرو نیستید. اگر برای مقابله با کمک بیشتری نیاز دارید یا احساس می کنید به دلیل آنچه در زندگی شما اتفاق می افتد، دچار اضطراب یا افسردگی شده اید، به یک درمانگر در مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید.

منابع
betterhelp.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا