رابطه جنسی در 50 سالگی

رابطه جنسی در 50 سالگی هنوز هم می تواند مانند روابط جنسی در افراد 30 ساله دوام و تازگی خودش را داشته باشد. این در حالی است که عوامل زیادی در روابط جنسی مردان و زنان 50 ساله دخیل هستند. اما آیا افراد در 50 سالگی هنوز هم می توانند میل جنسی خود را به طرز صحیحی بروز دهند. یا زوج های 50 ساله خود چند وقت یکبار باید رابطه جنسی داشته باشند؟

همه ما می دانیم که 50 سالگی با تغییرات فیزیکی و زندگی فوق العاده تشخیص داده می شود. در این زمان، بچه ها بزرگ شده اند و والدین خود را ترک می کنند. همچنین زنان و مردان در 50 سالگی با مشکلات و بیماری های زیادی مواجه هستند که اغلب این بیماری ها بر روابط جنسی و عاشقانه افراد در 50 سالگی تاثیر می گذارند.

رابطه جنسی در 50 سالگی تحت تاثیر عوامل زیادی قرار می گیرد، زنانی که در دوران یائسگی قرار می گیرند با تغییرات عاطفی، نوسانات خلقی، افزایش وزن و سایر علائم جسمی مواجه هستند که باعث ناراحتی شدید فرد می شود. اینها شامل تغییرات در واژن و فرج نیز می شود. با کاهش سطح استروژن در طول یائسگی، بافت‌های واژن شروع به نازک شدن می‌کنند و خاصیت ارتجاعی کمتری پیدا می‌کنند، که منجر به خشکی واژن، کاهش میل جنسی، مقاربت دردناک و تأثیر بر تجربه کلی رابطه جنسی می‌شود.

از طرفی هم وقتی صحبت از زوج های 50 ساله و صمیمیت آنها به میان می آید، کمبود وقت یک عامل بسیار موثر است. هنگامی که فرد برای مدت طولانی رابطه جنسی نداشته است، ترس از انجام این عمل همچنان افزایش می یابد و با گذشت زمان آن را دشوارتر می کند. در مردان 50 ساله نیز به مرور زمان به دلیل مشکلات مربوط به پروستات و سایر بیماری های جنسی، میل جنسی کاهش پیدا می کند. همه اینها بر تعداد دفعات عشق در 50 سالگی تأثیر می گذارد. برای همین ما سعی کرده ایم در این مقاله از همکده هر آنچه که باید در مورد رابطه جنسی در 50 سالگی بدانید را مورد بررسی قرار داده ایم.

زوج‌های متاهل 50 ساله چند وقت یک بار رابطه جنسی دارند؟

در حال حاضر، هیچ قانونی در مورد اینکه زوج های متاهل چند وقت یکبار باید رابطه جنسی داشته باشند وجود ندارد، اما اعداد و ارقام یک چیز را نشان می دهد.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2018 انجام شد، به نظر می رسد که رابطه جنسی چهار تا پنج بار در هفته تنها در مورد 5 درصد از افراد متاهل، صرف نظر از سن آنها، صدق می کند. این امر ثابت می کند که به طور کلی فعالیت جنسی مکرر و زیاد در زوج های متاهل رایج نیست.

اگر به طور خاص در مورد زوج های 50 ساله صحبت کنیم، مطالعه ای در سال 2013 روی بیش از 8000 نفر انجام شد. از بین زوج های مورد بررسی، 31 درصد حداقل چند بار در هفته رابطه جنسی دارند، در حالی که 28 درصد چند بار در ماه رابطه جنسی دارند. با این حال، برای حدود 8 درصد از زوج ها، رابطه جنسی محدود به یک بار در ماه است و 33 درصد از آنها اصلاً هیچ رابطه جنسی در ماه نداشتند.

رابطه جنسی در 50 سالگی چگونه است؟

رابطه جنسی در 50 سالگی || مرکز مشاوره همکده

شاید برایتان جالب باشد که عشق بازی و یا رابطه جنسی در 50 سالگی چگونه است و عشق در 50 ساله ها به چه طریقی بروز می کند؟ بررسی ها نشان می دهد که 45 درصد از زوج های بالای 50 سال از رابطه جنسی خود کاملا راضی هستند. مطالعات دیگر این نتایج شگفت انگیز را تقویت کردند. بررسی ها نشان می دهند افراد 50 ساله هر چند روز یک بار رابطه جنسی دارند. علاوه بر این، از هر 10 نفر یک نفر می گوید که زندگی جنسی آنها در 50 سالگی بهتر از همیشه است.

این ممکن است به دلیل مسئولیت‌های کمتر زوج‌ها در دهه 50 زندگی‌شان باشد، زیرا فرزندانشان بزرگ شده‌اند و از نظر مالی ثبات بیشتری نسبت به دوران جوانی‌شان داشتند. پس از گذشتن از 50 سالگی، کیفیت کلی رابطه جنسی در 50 سالگی برای افراد مهمتر از جاذبه فیزیکی است.

در واقع، بسیاری از زوج‌ها تایید می‌کنند که روابط جنسی آنها پس از گذشتن از 50 سالگی بهبود یافته است. هنگامی که یک زن یائسگی را پشت سر می گذارد و دیگر نگران باردار شدن نیست، بسیاری از زوج ها راحت تر می توانند آرامش داشته باشند و مشتاقانه منتظر عشق ورزیدن بدون استرس هستند.

علاوه بر این، مردان 50 ساله که بازنشسته شده اند یا فقط به صورت پاره وقت کار می کنند، زمان و انرژی بیشتری برای رابطه جنسی در 50 سالگی دارند. یکی دیگر از عوامل مهم در بهبود رابطه جنسی در 50 سالگی، دانشی است که زنان و مردان در 50 سالگی در طول سال ها ازدواج با یکدیگر کسب می کنند. بدون شک این تجارب می توانند به تعداد دفعات عشق ورزیدن و کیفیت روابط جنسی در زوج های متاهل 50 ساله کمک می کند. علاوه بر همه این موارد رابطه جنسی در 50 سالگی می تواند از نظر عاطفی رضایت بخش تر باشد، زیرا هورمون ها کمتر بر میل جنسی افراد تاثیر دارند.

افراد در میانسالی چند بار باید رابطه جنسی داشته باشند؟

یک بررسی به منظور اینکه افراد در میانسالی چند بار باید رابطه جنسی داشته باشند، انجام شد. نتایج این بررسی نشان داد که یک بار در هفته میانگین مناسب و طبیعی برای همه زوج‌ها در گروه‌های سنی است. بخشی از مطالعه که بر روی بزرگسالان 57 تا 85 ساله انجام شد، یک رابطه منحنی بین مدت ازدواج و دفعات رابطه جنسی را نشان داد که نشان دهنده روابط جنسی در اکثر افراد به شکل U در یک نمودار است.

یعنی در مرحله اول ازدواج افراد بیشترین رابطه جنسی را دارند. با گذشت زمان، این رقم شروع به کاهش می کند تا به پایین ترین حد خود برسد. سپس به تدریج با بهبود فرکانس، نمودار دوباره شروع به حرکت به سمت بالا می کند.

چگونه در 50 سالگی روابط جنسی را بهبود ببخشیم؟

رابطه جنسی در 50 سالگی || مرکز مشاوره همکده

بررسی های زیادی در مورد اینکه چرا برخی از زنان و مردان در 50 سالگی کمتر رابطه جنسی برقرار می کنند انجام شده است. نتایج نشان می دهد که اصلی ترین علت ناتوانی شریک زندگی در داشتن سکس در 50 سالگی است. از طرفی هم برخی از زنان و مردان در 50 سالگی حاضر نیستند برای رفع مشکل خودشان اقدام کنند. این در حالی است که چندین راهکار موثر برای بهبود روابط جنسی و سکس در 50 سالگی وجود دارند که مهمترین آنها عبارتند از:

با شریک زندگی خود صحبت کنید.

مانند هر مشکل دیگری در رابطه، اولین قدم باید این باشد که نیازهای خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارید. این احتمال وجود دارد که آنها نیز نیازهای مشابهی داشته باشند. در این شرایط به طور حتم آنها خوشحال می شوند که شما شروع کننده بحث بوده اید و به آنها کمک کرده اید مشکل خود را بازگو کنند. چون ممکن است شریک شما خودش نمی توانسته موضوع را مطرح کند.  صحبت کردن با شریک زندگی در مورد رابطه جنسی و سکس بهتر در 50 سالگی یکی از بهترین راهکارهای موثر در این زمینه است.

با ورزش به تناسب اندام برسید.

بسیاری از تغییرات فیزیکی که بدن شما در این مرحله از زندگی با آن روبرو می شود، می تواند به اندازه کافی از طریق ورزش برطرف شود. ترشح اندورفین در طول ورزش به شما کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید، علاوه بر آن اعتماد به نفس و میل جنسی شما را افزایش می دهد. چند بار در هفته آهسته دویدن صبحگاهی را امتحان کنید یا هر روز عصر به پیاده روی بروید. حتی می توانید یوگا یا پیلاتس را امتحان کنید تا سلامت خود را حفظ کنید. قبل از انجام هر گونه تمرین بدنی شدید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

در مورد عوارض جانبی داروهای خود با پزشک مشورت کنید.

برخی از داروهای معمولی که پس از 50 سالگی تجویز می‌شوند، عوارض جانبی شدیدی روی میل جنسی فرد دارند. قبل از انجام یک برنامه بهداشتی بلندمدت با پزشک خود مشورت کنید. به یاد داشته باشید، هیچ دلیل مشخصی برای خجالت در این زمینه وجود ندارد. سن، سلامتی و دارو همگی بر میل جنسی تأثیر می گذارند. همه این موارد کاملا طبیعی هستند با پزشک خود مشورت کنید و بپرسید که آیا داروی شما تأثیری بر میل جنسی شما خواهد داشت یا خیر.

به یک درمانگر جنسی مراجعه کنید.

اگر راهکارهای زیادی را برای بهبود روابط جنسی خود در 50 سالگی انجام داده اید و هیچ یک برای شما موثر نبوده است بهتر است با یک درمانگر جنسی مشورت کنید. هیچ ایرادی ندارد که به دنبال زوج درمانی باشید و مشکلات خود را با یک متخصص در میان بگذارید.

بسیاری از زوج های متاهل در 50 سالگی می توانند روابط جنسی موثری داشته باشند. سن فقط یک عدد در مورد برقراری روابط جنسی است. از تجربیات خود برای داشتن یک زندگی جنسی رضایت بخش تر با شریک زندگی خود استفاده کنید. خودتان باشید، با یکدیگر مهربان باشید و عشق خود را تا حد امکان ابراز کنید.

منابع
https://www.bonobology.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا