افسردگی پس از زایمان

امروزه زنان جوان 50 درصد بیشتر از مادرانشان در دهه 1990به افسردگی در دوران بارداری مبتلا می شوند. در اینجا ما به تشخیص برخی از این نشانه ها می پردازیم. افسردگی پس از زایمان بسیار مهم است.

وقتی لوسی هاوارد برای بار دوم باردار شد، احساس می کرد بر روی مه و ابر ها راه می رود.

” من صبحها را صرف صرفا نشستن روی مبل و گریه کردم. همه چیز به نظر می رسید سخت تراز قبل است، “او گفت. “من تلاش کردم تا کارهای روزانه ام را انجام دهم و بعد از گذشت زمانی دیدم که خانه به یک زباله دانی تبدیل شده است و این بود که منجر به این شد که من احساس ناتوانی کنم.”

هاوارد گفت: او از سن 20 سالگی از اضطراب و افسردگی برخوردار بوده و گفته شده است که او 80 تا 90 درصد احتمال دارد که افسردگی قبل و بعد از زایمان را تجربه کند. با این حال، او تصور می کرد که احتمالا بعد از زایمان به این امر دچار شود.

او گفت: “من کاملا از اینکه در دوران بارداری به شدت افسرده و مضطرب بودم شکه شده بودم، همچنین توضیح داد که علائم کمی بعد از بارداری شروع شد. “این گونه بود که در اولین قرار ملاقات با ماما بودم که متوجه شدم که چقدر در حال تقلا کردن هستم. من تمام آن دوران را با اشک پشت سر گذاشتم و به او گفتم که تمام مدت در حال نگرانی و مضطرب هستم.

آن چه هوارد تجربه کرد خیلی بیشتر از اضطراب و نگرانی بود. افسردگی پس از زایمان، وضعیتی است که 14 تا 23 درصد از زنان در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داده است.

نگرانی رو به رشد افسردگی پس از زایمان

افسردگی پس از زایمان در زنان

یک مطالعه جدید توسط محققان در بریتانیا نشان داد که زنان جوان از نسل فعلی 51 درصد بیشتر احتمال دارد که افسردگی پس از زایمان را نسبت به مادرانشان در دهه1990 تجربه کنند.

محققان دانشگاه بریستول، بر روی 2390 مادرانی که در اوایل دهه 1990 میلادی زایمان کرده بودند را با 180 مادر از نسل بعد مقایسه کردند که دختران مادران اصلی یا همسران (زنان)  فرزندان مادران اصلی بودند. هر دو مجموعه مادران سن متوسط بین 22 یا 23 سال داشتند.

در مقایسه با 45 مادر (25 درصد) نسل فعلی و نسل قبلی  408 مادر (17 درصد) دارای آزمونهای غربالگری افسرده گی بودند. و این یک افزایش 51 درصدی را نشان می دهد.

محققان می گویند افزایش شیوع افسردگی پس از زایمان، یک نگرانی مهم در سلامت عموم مردم و از پیامدهای مهم مربوط به نسل های فعلی و آینده است.

“ما می دانیم که افسردگی در دوران بارداری شایع است. ما می دانیم که احتمالا یکی از شایع ترین زمان ها برای ابتلا افسردگی است، زیرا این موضوع نه تنها بر مادر تأثیر می گذارد، بلکه به جنین در حال رشد نیز تاثیر می گذارد، “ربکا پیرسون، دکترا، سخنگوی اپیدمیولوژی روان در دانشگاه بریستول و نویسنده اصلی پژوهش می گوید که: “این بدیهی است که افسردگی بسیار ناخوشایند است و این بیماری در بین نسل ها در جریان است، بنابراین بر فرزندان نیز تاثیر می گذارد”.

افسردگی پس از زایمان در زنان

چرا زنان امروزه بیشتر در معرض افسردگی پس از زایمان قرار دارند.

پیرسون گفت، یکی از دلایل افزایش افسردگی قبل از تولد فرزند در میان نسل فعلی، هزینه زندگی در مقایسه با نسل های گذشته می باشد.

“فشارهای مالی بسیار بد است. نسل مادران ما می توانستند یک خانه برای خود بگیرند … اما در حال حاضر قیمت خانه دیوانه وار شده است. شما واقعا باید در خانه دو نفر درآمد داشته باشید تا بتوانید یک خانه مناسب و معقول در نزدیکی مدرسه برای خود داشته باشید. شما نمی توانید بدون داشتن دو درآمد در ماه زندگی کنید. و مردم امروزه نمی توانند به مدت زیادی بعد از زایمان در خانه بمانند و استراحت کند و از داشتن چنین گزینه ای محروم هستند.

دکتر لنا ناتان، استاد بالینی در بخش زنان و زایمان در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس، معتقد است که اکنون مادر شدن بسیار سخت تر از دهه 90 می باشد.

“زنان در حال حاضر تحت استرس بیشتری از همیشه هستند. زنان بیشتر کار می کنند در حالی که دارای فرزندان متعدد هستند. زندگی مدرن سریع تر از قبل است. ما زمان زیادی برای استراحت یا کم کردن سرعت و لذت بردن از زندگی نداریم. رسانه های اجتماعی و فن آوری نیز می توانند به اختلالات خلقی کمک کنند. ناتان گفت، نسل مادران ما نمی بایست تا  با این مسائل کنار می آمدند.

ناتان یادآور می شود که زنان نسل فعلی احتمال بیشتری دارند که اعتراف به افسردگی پس از زایمان خود بکنند.

با این وجود، او تأکید می کند که خطرات افسردگی پس از زایمان قابل توجه است و نباید نادیده گرفته شود.

او گفت: “زنانی که افسرده هستند نمی توانند از خودشان مراقبت کنند.” “ما در مورد مادرانی که ممکن است به خود یا نوزادان خود صدمه بزنن باید نگران باشیم. ما می دانیم که یک جنین نیاز به مادری دارد که بهداشت ذهنی داشته باشد تا بتوانند به رشد فرزندش از لحاظ احساسی، اجتماعی و حتی فیزیکی، کمک کند. خوشبختی مادر به طور مستقیم بر سلامت فرزندان تاثیر می گذارد و اثر یک مادر افسرده می تواند به نسل های آینده نیز حتی برسد. “

“زنان بسیار تحصیل کرده، به توانایی تعیین هدف و دستیابی به آن عادت می کنند. والاس گفته است که: تبدیل شدن به یک زن باردار برای یک زن، حاملگی و مادر شدن همه جنبه های کنترل نشده از زندگی یک زن است. “این پارادایم در مقایسه با بقیه زندگی است که بسیاری از زنان برای رسیدن به شکست، ناامیدی، نیاز به صبور بودن و رها کردن نفس خود را دارند. با این حال، تمام این موارد جنبه های ذاتی در تجربه والدین از لحظه ای است که یک زن تصمیم می گیرد برای آن متصور شود. ​​”

افسردگی پس از زایمان در زنان

عدم حمایت می تواند علائم ناراحت کننده ای به همراه داشته باشد.

وقتی لوسی هاوارد برای بار دوم باردار شد. می گوید او در دوران بارداری مامایی داشت که توانست از او حمایت کند. اما تعدادی از زنانی که از سطح مراقبت مشابهی برخوردار باشند بالا نیست.

رینز می گوید: فشارهای حرفه ای و عدم حمایت از خانواده ها موجب افزایش نرخ افسردگی در مادران می شود. معتقد است که تغییر نگرش نسبت به دوران پس از زایمان به حل مشکل می تواند کمک می کند.

عبور از طوفان

امروز هوارد یک مادر بزرگ و افتخاری برای پسر و دختر خود است. او داستان سلامت روان خود را در وبلاگ خود به اشتراک می گذارد و امیدوار است که مادرانی که با افسردگی مبارزه می کنند بتوانند با استفاده از تجربیات او در وبلاگش به اسم عبور از طوفان؛ کمک لازم خود را دریافت بکنند.

او گفته است: “افسردگی پس از زایمان یک بیماری است. مانند تمام بیماری های دیگر، این بیماری تقصیر شما نیست.” “این بدان معنا نیست که شما یک فرد بد هستید. زیرا شما از افسردگی بعد از زایمان رنج می برید. این فقط به این معنی است که شما نیاز به کمک دارید. باید با کسی که احساس می کنید برای شما مفید است صحبت کنید. “

کارشناسان می گویند حتی اگر یک زن در مورد اینکه آیا او در معرض افسردگی پس از زایمان قرار دارد یا خیر شک دارد نیز، باید به دنبال کمک باشد.

شناخت علائم افسردگی پس از زایمان

والدین می توانند برای بسیاری از موارد در احساسات به مانند یک ترن هوایی عمل کنند. با این حال، اگر غم و اندوه و یا استرس در زندگی شما به نقطه ای رسیده است که در زندگی روز مره شما اخلال ایجاد می کند. زمان آن فرا رسیده است که از یک متخصص حرفه ای کمک بگیریم.

ان اسمیت، یک ماما و پرستار و رئیس بین المللی پشتیبانی پس از زایمان. می گوید علائمی که باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از: غم و اندوه، افکار مزاحم، اضطراب بیش از حد و غیر واقعی، تحریک پذیری بیش از حد، خشم، تغییرات اشتها و بی خوابی.

او گفت زنان نیاز به درک افسردگی پس از زایمان ندارند. این امر برای آنها نشانه ضعف به شمار نمی رود و باید دانست که درمان این بیماری به راحتی در دسترس است.

منابع
healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا