بهداشت روان کارمندان

در تمامی مراحل زندگی سلامت و بهداشت روان یک عامل بسیار مهم است. در زمینه های شغلی خصوصا کار های سخت، بهداشت روان یک عامل بسیار مهم و تاثیرگذار است. وقتی که شما به عنوان مدیر یک مجموعه یا شرکت بتوانید شرایط لازم برای بهداشت روان کارمندان خود ایجاد کنید، طبیعتا در زمینه های مختلف نه تنها باعث پیشرفت شرکت خود‌ می شوید بلکه کارمندان خود را نیز رشد خواهید داد. در ادامه این مقاله قصد داریم بهداشت روان کارمندان و راه های کنترل بهداشت روان کارمندان را برای شما توصیف کنیم.

بهداشت روان و کار

 برای بسیاری از ما ، کار قسمت اصلی زندگی ماست. کار بخش و  جایی است که بیشتر اوقات خود را می گذرانیم ، در آنجا درآمد خود را بدست می آوریم و اغلب در جا هایی یا مواردی دوستان خود را پیدا می کنیم. داشتن یک شغل خوب می تواند برای سلامت روان و سلامت عمومی شما مفید باشد. همه ما مواقعی داریم که زندگی بر سرمان با سختی قرار می گیرد‌. این سختی ها گاهی اوقات مربوط به کار است ، مثل مهلت مقرر یا مسافرت. گاهی اوقات اما چیز دیگری است ماننو سلامتی ، روابط یا شرایط ما.

بسیار مهم است که ما با پرداختن به بهداشت روان در محل کار برای افرادی که دارای مشکلات موجود هستند ، برای افرادی که در معرض خطر هستند و به طور کلی برای کل روند کار از این ارزش محافظت کنیم. یک محیط کار سمی می تواند برای سلامت روان ما خورنده باشد.

 ما به مکان های کاری اعتقاد داریم که کارمندان بتوانند در آن رشد کنند. ما همچنین به نقش کارفرمایان ، کارمندان و مشاغل در ایجاد جوامع پر رونق اعتقاد داریم. بهداشت روانی خوب در محل کار و مدیریت خوب توأم با هم هستند و شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد محل کار با سطح بالای رفاه ذهنی مثمر ثمر تر است. پرداختن به بهزیستی در محل کار بهره وری را تا 12٪ افزایش می دهد.

مدیریت و بهداشت روان کارمندان

سعی کنید به عنوان یک مدیر موارد زیر را مورد استفاده قرار دهید.

  • ایده ای در مورد نحوه مدیریت بهداشت روانی خود در محل کار داشته باشید.
  • ایده ای در مورد چگونگی ارتباط با یک همکار در مضیقه و سختی داشته باشید
  • ایده داشته باشید که چگونه می توانید با دیگران کار کنید تا محل کار شما از نظر روانی برای همه سالم تر باشد.

سلامت روان در زندگی

سلامت روان راهی است که فکر می کنیم و احساس می کنیم و توانایی ما در کنار آمدن با فراز و نشیب هاست. سلامت روان چیزی است که همه ما داریم. وقتی از سلامت روانی خوبی برخوردار هستیم ، احساس هدف و جهت ، انرژی لازم برای انجام کارهایی که می خواهیم انجام دهیم و توانایی کنار آمدن با چالش هایی که در زندگی ما اتفاق می افتد را داریم. وقتی به سلامت جسمی خود فکر می کنیم ، جایی برای تناسب اندام و محلی برای دریافت کمک مناسب در اسرع وقت وجود دارد تا بتوانیم بهتر شویم. سلامت روان همین است. اگر از سلامت روان خوبی برخوردار هستید ، می توانید:

  • از پتانسیل خود نهایت استفاده را ببرید.
  • با آنچه که زندگی برای شما ایجاد می کند کنار بیایید.
  • در روابط خود ، محل کار و جامعه خود نقشی کامل داشته باشید.

سلامت روان شما همیشه ثابت نیست. با تغییر شرایط و طی مراحل مختلف زندگی می تواند نوسان داشته باشد.

احساس پریشانی

پریشانی کلمه ای است که برای توصیف مواقعی که فرد به هر دلیلی نمی تواند با موضوعی کنار بیاید به کار می رود. این می تواند چیزی در خانه ، فشار کار یا شروع یک مشکل بهداشت روان مانند افسردگی باشد. وقتی احساس پریشانی می کنیم به یک واکنش انسانی دلسوزانه نیاز داریم. هرچه زودتر بتوانیم تشخیص دهیم که چیزی کاملاً درست نیست ، زودتر می توانیم از پشتیبانی برخوردار شویم.

 مشکلات بهداشت روان چیست؟

همه ما مواقعی داریم که احساس ضعف ، استرس و ترس می کنیم. بیشتر اوقات این احساسات می گذرد ، اما گاهی اوقات به یک مشکل بهداشت روان مانند اضطراب یا افسردگی تبدیل می شوند ، که می تواند بر زندگی روزمره ما تأثیر بگذارد. برای برخی از افراد ، مشکلات بهداشت روان پیچیده شده و نیاز به حمایت و درمان برای زندگی دارند.

عواملی مانند فقر ، ژنتیک ، آسیب های دوران کودکی ، تبعیض یا بیماری های جسمی مداوم احتمال بروز مشکلات بهداشت روانی را بیشتر می کند ، اما مشکلات بهداشت روانی می تواند برای هر کسی پیش بیاید.

تحقیقات مختلف نشان می دهد که بیشتر افراد برخی از تجربه های یک مشکل بهداشت روانی را دارند و آخرین بررسی گسترده در انگلیس نشان می دهد که از هر شش نفر یک نفر در هر هفته علائم یک مشکل بهداشت روانی را تجربه می کند. مشکلات مختلف بهداشت روانی از طرق مختلف بر افراد تأثیر می گذارد و درک تجربه یک فرد کلیدی است. تشخیص روش مشخصی برای درک تجربه فرد نیست. به عنوان مثال برخی از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی تقریباً زندگی عادی دارند و برخی از افراد مبتلا به اضطراب به شدت تحت تأثیر شرایط خود قرار می گیرند.

چگونه می توانم یک مشکل بهداشت روان را تشخیص دهم؟

اگر در خانه یا زندگی شغلی خود چالش های قابل توجهی داشته باشیم ، احتمال تأثیر آن بر سلامت روان ما وجود دارد. مشکلات بهداشت روان می تواند علائم و نشانه های مختلفی داشته باشد. به عنوان یک قاعده ، اگر احساسات دشواری دارید باید از پزشک عمومی خود کمک بگیرید. شما می توانید در این زمینه از مشاوره تلفنی روان شناسی هم استفاده ببرید. البته می توانید با مراجعه به مرکز مشاوره همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره، بهترین اقدام ها را صورت دهید.

چرا مردم در مورد بهداشت روان خود صحبت نمی کنند؟

آگاهی از سلامت روان در حال افزایش است ، اما ما هنوز با جهانی روبرو هستیم که افراد دارای مشکلات بهداشت روانی با تبعیض روبرو هستند و می توانند برای دریافت کمک مورد نیاز با چالش هایی روبرو شوند. بسیاری از افرادی که دچار پریشانی می شوند سعی می کنند احساسات خود را پنهان نگه دارند زیرا از واکنش دیگران می ترسند.

ترس از تبعیض و احساس شرم از مهمترین دلایلی است که مردم برای عدم گفتن مشکلات بهداشت روانی خود به همکارانشان ارائه می دهند. وقتی ما فرهنگ های محل کار را ایجاد می کنیم که در آن افراد می توانند خود باشند ، برای مردم راحت تر می توانند بدون ترس در مورد نگرانی های مربوط به بهداشت روان صحبت کنند و برای آن ها راحت تر می توانند در صورت نیاز به کمک برسند.

حمایت از بهداشت روان کارمندان

فرض کنید شما مدیر یک مجموعه یا شرکت هستید. راه هایی که شرکت شما می تواند از سلامت روان کارمندان پشتیبانی کند بسیار است. یک نظرسنجی از کارمندان در سراسر کشور نشان داد آنچه که مردم در محیط کار بیشتر از همه می خواهند آموزش ها و اطلاعات با دسترسی راحت تر در مورد اینکه کجا باید بروند و چه کسی می خواهد از سلامت روانی درخواست کند. طبق این نظرسنجی ، فرهنگ بازتر در مورد بهداشت روان در محل کار نیز برای کارمندان مهم است. با در نظر گرفتن این یافته ها ، در اینجا چند راه وجود دارد که شرکت شما می تواند از سلامت روان کارمندان پشتیبانی کند:

درک کنید که چگونه سلامت روان بر کارمندان شما تأثیر می گذارد.

جروم شولتز، پزشک، روانشناس مغزو أعصاب بالینی و مدرس دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: برای مدیران مهم است که علائم پریشانی عاطفی را تشخیص دهند تا بتوانند به جای حمایت تنبیهی واکنش نشان دهند.” “برخی از کارمندان به افراد اطراف خود نیاز دارند تا بگویند ،” سلام ، می بینم که ممکن است استرس داشته باشی. شاید اکنون زمان مناسبی برای امتحان برخی از تمرینات تنفسی یا پیاده روی باشد. ” در اینجا چند اقدام فعال وجود دارد که می توانید برای درک و ارزیابی سلامت روان کارکنان خود انجام دهید

  • آموزش بهداشت روان را برای رهبران شرکت خود اجباری کنید تا به آنها کمک کند تا از این جنبه از سلامت کارمندان خود آگاهی و سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.
  • استفاده از نظرسنجی هایی مانند پرسشنامه محدودیت های کاری و پرسشنامه مختصر استرس شغلی را در نظر بگیرید تا میزان سلامتی و میزان استرس کارکنان را بر میزان بهره وری آنها تأثیر بگذارد.
  • پوشش بهداشت روان را به عنوان برخی از برنامه های مراقبت های بهداشتی در شرکت خود بگذارید.
  • درباره قانون برابری سلامت روان و عدالت درمقابل اعتیاد اطلاعات کسب کنید. این امر مستلزم محدودیت پوشش بیمه ای برای شرایط بهداشت روان (از جمله اختلالات مصرف مواد) بیش از پوشش بیمه ای برای سایر شرایط پزشکی است.

یک برنامه برای کمک به کارمندان ایجاد کنید.

بسیاری از شرکت ها از برنامه کمک به کارمندان  برای حمایت از سلامت روان در محیط کار استفاده می کنند. برخی از کارمندان ممکن است به دلیل ترس از سایرین ، شرم و عدم درک از نحوه کار این برنامه های محرمانه ، تمایلی به استفاده از این منبع نداشته باشند. اما مواردی وجود دارد که شرکت شما می تواند برای افزایش استفاده از EAP انجام دهد. با این کار شما می توانیدکارکنان را برای دانستن اینکه با چه کسی باید صحبت کنند یا کجا مراجعه کنند تا به منابع بهداشت روان دسترسی پیدا کنند ، آسان کنید.

 رفاه را ارتقا دهید.

تا حد امکان در برنامه های کارمندان انعطاف پذیری ایجاد کنید. دسترسی به برنامه هایی را که می توانند به خواب و کاهش استرس کمک کنند ارائه دهید. کارمندان را به استفاده از زمان تعطیلات تشویق کنید. برخی از شرکت ها این کار را با محدود کردن میزان کارمندان در تعطیلات برای سال آینده انجام می دهند.

منابع
mentalhealth.org.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا