ازدواج مجدد بعد از طلاق

اگر چه طلاق اغلب تجربه‌ی تلخ و ناراحت‌کننده‌ای ‌است. اما پایان راه نیست و بسیاری از افراد پس از مدتی به سوی ازدواج مجدد پیش خواهند رفت. اما به دلیل تجربه‌ی شکست در ازدواج اول، شاید دچار محدودیت‌هایی باشند. شاید ترس‌هایی از ازدواج مجدد بعد از طلاق به خاطر از بین رفتن اعتماد به نفس در انتخاب همسر و همچنین ترس از شکست دوباره در زندگی زناشویی داشته باشند.

برای مثال با خود بگوید «شاید دوباره اشتباه کنم؟» «شاید او شخص مناسبی برای من نباشد.» « ممکن است دوباره این ازدواج هم به طلاق منتهی شود.» البته این‌ها برای کسی که تجربه‌ی طلاق داشته است عجیب نیست. ولی با گذشت زمان و کسب آگاهی‌های بیشتر از خود و ازدواج خواهد توانست با این ترس‌ها و استرس‌ها بهتر مقابله کند. این یک رفتار طبیعی و از مشکلات رایجی است که ممکن است بعد از طلاق در فرد بوجود آید. بهتر است فرد برای ازدواج مجدد بعد از طلاق عجله نکند. همه جوانب را در نظر بگیرد تا برای بار دوم با این تجربه مواجه نشود. در ادامه شما را با نکاتی آشنا خواهیم کرد تا بتوانید ازدواج موفقی داشته باشید.

پیش نیازهایی برای ازدواج مجدد بعد از طلاق

ازدواج مجدد بعد از طلاق

برای ازدواج مجدد بعد از طلاق صبر کنید

پس از طلاق، باید اجازه دهید مدت زمانی بگذرد. سپس برای ازدواج مجدد اقدام کنید. شما بلافاصله بعد از جدایی‌تان به دلیل عدم بهبود کامل مشکلات روحی و روانی خود احتمال شکست در ازدواج مجددتان بیشتر خواهد بود. بنابراین به خود فرصت داده تا برای ازدواج مجدد آماده شوید. باید به جایی رسیده که به رابطه قبلی خود فکر نکنید.  غم ناشی از طلاق بطور پر رنگی در ذهنتان وجود نداشته باشد. روانشناسان می‌گویند حداقل 6 ماه برای رهایی از یک شکست عاطفی زمان نیاز است.

 این که طلاق فقط به دلیل اشتباه یکی از زوجین اتفاق بیافتد به ندرت اتفاق می‌افتد. شما رفتارهای اشتباه خود در گذشته را بشناسید و در ازدواج دوم خود مراقب این رفتار بوده تا ازدواجتان دوام داشته باشد.

صرفا برای فرار از مشکلات خود ازدواج نکنید

اقدام برای ازدواج مجدد باید آگاهانه و منطقی باشد. قبل از ازدواج، اول خود را بشناسید، نیازها، مشکلات، مسائلی که در ازدواج قبل داشته‌اید. دلایل به طلاق کشیده شدن رابطه‌‌ی قبلی خود را شناسایی کنید تا مشکلی در رابطه‌ی آینده شما و ازدواج شما بوجود نیاورد. برخی از افراد با دیدگاهی اشتباه، برای نجات پیدا کردن از تنهایی، فشارهای خانوادگی، اجتماعی، رفع نیازهای مالی و … اقدام به ازدواج مجدد می‌کنند.

افرادی که به دلیل فرار از شرایط خود ازدواج می‌کند، بخاطر اینکه سنشان در حال بالا رفتن است وفکر می‌کنند ممکن است دیر شود، یا زمانی که هنوز به لحاظ احساسی درگیر رابطه قبل خود هستند و معیارهای مناسب انتخاب همسر از لحاظ تناسب سنی، فرهنگی، اقتصادی، اعتقادی و … را در نظر نمی‌گیرد به احتمال بسیار زیاد دچار مشکلات بسیاری در روابط خود خواهند شد.

10 نکته کلیدی که باید برای ازدواج مجدد بعد از طلاق موفق بدانید

ازدواج مجدد بعد از طلاق

از بحران خارج شوید

با احتمال زیاد پس از طلاق شما یک دوره‌ی بحرانی را تجربه خواهید کرد که احساسات مختلف و متناقضی خواهید داشت، در کنار آن شما برای خارج شدن از بحران پس از طلاق باید چهار مرحله روانی: انکار، خشم، چانه‌زنی و افسردگی را پشت سر گذاشته تا به مرحله‌ی آرامش و پذیرش برسید. برای رها شدن از این احساسات و مراحل، باید مدت زمانی بگذرد و توصیه می‌شود حداقل تا یک سال پس از طلاق صبر کنید. البته نمی‌توان برای همه افراد این مدت زمان را یکسان دانست ولی شما باید از تنش‌های ازدواج قبلی رها شده سپس در پی ازدواج مجدد بروید.

دلیل طلاق ازدواج قبلی خود را درک کنید

از خود بپرسید چرا رابطه قبلی شما به جدایی کشیده شد؟ قرار نیست شما خود و یا همسر قبلیتان را سرزنش کنید، قرار نیست خودتان یا او را قضاوت کنید یا به دنبال شخصی که مقصر این جدایی است بگردید. هدف پیدا کردن دلایل اصلی از هم پاشیدن رابطه ازدواج شما است، باید به دنبال صفات منفی خود و همسر قبلی تان که باعث تخریب زندگی شما شد بگردید، متوجه شوید چه چیزهایی را شما و همسر سابق‌تان نداشتید که برای دوام رابطه خود به آن‌ها نیاز داشتید.

نکاتی کلیدی برای ازدواج مجدد بعد از طلاق | مرکز مشاوره همکده

قربانی بودن را تمام کنید

زمانی که شما به جواب سوال بالا رسیدید، یعنی متوجه شدید چقدر همسرتان و مهمتر از او خود شما در شکست خوردن ازدواج قبل تاثیر داشته است و سهم‌تان در بروز طلاق را درک کردید، حالا خواهید توانست تصور خود مبنی بر اینکه شما قربانی این رابطه بوده‌اید را تمام کنیدو این درک شما می‌تواند تاثیر زیادی در تداوم رابطه بعدی داشته باشد زیرا اشتباهات قبل خود را مرتکب نخواهید شد.

نقاط ضعفتان را بهبود دهید

با توجه به مراحل بالا، شما الان مشکلات خود و نقاط ضعفتان را در رابطه زناشویی شناخته‌اید و می‌دانید چه نقطه‌ضعف‌ها و رفتارهایی در شما به بروز طلاق کمک کرده است. بنابراین الان زمان این است که برای رفع این ضعف‌ها و مشکلات در خود اقدام کنید، حتی می‌توانید از یک متخصص برای کمک به رفع آن‌ها استفاده کنید.

چرا مجددازدواج مجدد بعد از طلاق دارید

هدف شما از ازدواج چیست؟ بعد از طلاق شما مطمئناً مجبور به تحمل فشارهای زیادی خواهید بود، چه از طرف خود و یا اطرافیان، اگر می‌خواهید ازدواج موفقی داشته باشید هرگز با هدف رهایی از این فشارها و یا به خاطر تسکین فوری خود ازدواج نکنید، شاید برای مدتی حال شما را بهتر کند اما بعید است این حال شما و آرامشتان، دوام زیادی داشته باشد.

وضعیت خود را در مقابل زندگی قبلی تثبیت کنید

اگر احساس می‌کنید هنوز در گذشته و رابطه قبل خود، چیزهایی وجود دارد که شما را به زندگی آن دوران وصل می‌کند باید آن را شناخته و تلاش کنید تا آن موضوع را در خود حل کنید، برای مثال اگر فرزندی دارید که با همسر سابقتان زندگی می‌کند یا باید مهریه همسر سابق خود را پرداخت کنید، توصیه می‌کنیم کمی صبر کرده تا در مورد این تغییرات و تعهدات جدید به یک ثبات نسبی رسیده و بعد از آن ازدواج کنید.

به گذشته برنگردید

سعی کنید کمتر به گذشته و اتفاقات آن فکر کنید، اگر گاهی اوقات دوران ازدواج قبلی خود را مرور می‌کنید حتما هدف خود را به یاد داشته باشید و فقط با این قصد به ازدواج قبل خود فکر کنید که از آن درس بگیرید.

شرایط خود را قبول کنید

این بسیار مهم است زمانی که شما تصمیم به ازدواج مجدد گرفتید، خودتان را همانطور که هستید بپذیرید، برای مثال شما ممکن است مادر یک فرزند باشید، مردی باشید که هر ماه باید قسمتی از درآمدتان را برای مهریه به همسر سابق خود بدهید، یا ممکن است به عنوان پدر فرزندتان بعضی اوقات برای مسائل مربوط به او با همسر سابق خود صحبت کنید، شما باید شرایط خود را به کسی که قصد ازدواج با او دارید بگویید، اگر پنهان کاری کنید، مانند پنهان کردن فرزند خود از ازدواج قبلی، گفتگوهای شما با همسر سابق، پرداخت مهریه و … بدون شک روزی آشکار خواهد شد و این زندگی نیز دوام چندانی برای شما نخواهد داشت.

همسر مناسب خودتان را پیدا کنید

ازدواج مجدد بعد از طلاق

برای ازدواج فردی را پیدا کنید که شرایط شما را قبول کند و خصوصیات، ارزش‌ها و هدف‌های نزدیکی به شما داشته باشد.

مقایسه نکنید.

از مقایسه کردن فردی که قصد ازدواج با او دارید با همسر قبلی خود اجتناب کنید. این مقایسه نشان‌دهنده عدم داشتن خود‌آگاهی لازم برای ازدواج شما است. همچنین می‌تواند نشان دهد شما نتوانستید رابطه خود را با زندگی قبل به طور کامل قطع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا