آیا برای ازدواج مجدد اماده ام؟

مراقب باشید. ازدواج مجدد می ‌تواند برای شما بسیار خوب بوده یا تبدیل به یک بحران شود. به همین دلیل باید اشتباهات متداولی که اغلب افراد در زمان ورود به یک رابطه‌ی طولانی ‌مدت دیگر مرتکب می‌شوند را بدانید. اگر به فکر ازدواج دوباره هستید موارد زیر را در مورد خودتان چک کنید. سپس توضیحات ادامه‌ی هریک را بخوانید تا ببینید چگونه باید با هریک برخورد کنید. آمادگی برای ازدواج مجدد چگونه است؟

آیا هنوز همسر قبلی خود را مقصر شکست ازدواجتان می‌دانید؟

شاید دلایل زیادی برای عصبانیت در مورد شکست در ازدواج قبلی خود داشته باشید. گفتن ” همه‌ی تقصیرات بر گردن توست” یک مکانیسم دفاعی طبیعی است. اما حتی اگر حرف شما درست بوده است خشمتان باعث تداخل با توانایی برقراری ارتباطی جدید و کامل با یک فرد تازه خواهد شد. بنابراین به‌ جای مقصر دانستن همسر قبلی خود باید یاد بگیرید چطور از همه‌ چیز بگذرید. به‌ بیان ‌دیگر باید قبل از ازدواج دوباره همسر قبلی خود را از ذهنتان بیرون کنید.

آیا فکر می‌کنید اگر دو نفر همدیگر را دوست دارند باید ازدواج کنند؟

آیا برای ازدواج مجدد اماده ام؟ | مرکز مشاوره همکده

آمادگی برای ازدواج مجدد چگونه است؟ عاشق شدن راهی مرسوم برای انتخاب همسر است و عشق می‌ تواند خاطرات رابطه‌ی قبلی شما را بشوید. اما گاهی احساسات بدون نظارت در ابتدای رابطه در طولانی ‌مدت نمی‌توانند دو نفر را درست در کنار هم نگه دارند. به همین دلیل است که بسیاری از ازدواج‌های اول به طلاق منتهی می‌شوند.

دلیل این اتفاق این است که وقتی عاشق یک نفر هستید پیش از آنکه با عجله وارد رابطه‌ی ازدواج شوید واقعاً او را خوب نمی‌شناسید. سپس یک روز صبح بیدار شده و فکر می ‌کنید با یک غریبه در یک رختخواب هستید. هیچ ‌کدام از این‌ ها تقصیر شما نیستد. دلیل این است که وضعیت عاشقی شما تغییر کرده است. عشق می‌ تواند بالغ شده یا از بین برود. به همین دلیل بهتر است برای ازدواج صبر کنید تا او را به قدری بشناسید که گاهی تنها در کنار او بودن باعث شود حس کنید یک پاداش برای شماست. در این دوران باید از رابطه‌ی خود لذت ببرید اما هیچ تعهدات طولانی ‌مدتی در قبال هم نداشته باشید،، نه تا وقتی که خوب هم را بشناسید.

آمادگی برای ازدواج مجدد – آیا برای پیدا کردن فردی ایده آل ازدواج می‌کنید؟

آیا برای ازدواج مجدد اماده ام؟ | مرکز مشاوره همکده

اینکه فکر می ‌کنید جفت خود را پیدا کرده‌اید عالی است. شاید فکر کنید در آسمان ‌ها هستید و رویای شما تحقق یافته است. اما افراد زیادی در مورد بدی‌های همسر قبلی خود صحبت می ‌کنند. سپس این همسر عالی جدید برای آن‌ها تبدیل به یک کابوس می‌شود. وقتی این اتفاق می‌افتد دوباره جدا شده و یکدیگر را مقصر می‌دانند. آن‌ ها می‌گویند با فرد اشتباهی ازدواج کرده ‌اند. اما باز هم می‌ خواهند یک فرد عالی دیگر برای خود پیدا کنند و می‌گویند ” این همان فرد است “. و این چرخه‌ی روابط بدون رضایت بارها تکرار خواهد شد.

پیدا کردن یک همسر و داشتن رابطه ‌ای که به جدایی منتهی می‌شود یکی از دلایلی اصلی است که ازدواج دوم به طلاق منتهی می‌شود. اگر خود را در این شرایط دیدید باید کمی آرام ‌تر باشید. در مورد این حقیقت فکر کنید که پنج حس مربوط به عشق در یک رابطه‌ی رمانتیک خوب درگیرند، علاقه، میل جنسی، احساسی مانند دوستان، احساسی مانند خانواده و حسی مثل اینکه می‌خواهید به همسر خود کمک کنید تا به اهدافش برسد.

آیا رابطه‌ی خود را با قبلی مقایسه می‌کنید؟

ازدواج دوم با اولین ازدواج شما تفاوت‌هایی خواهد داشت. این یکی از دلایلی است که اغلب ازدواج‌های دوم موفق و کامل خواهند بود. اگر هنوز به ازدواج قبلی خود فکر می ‌کنید نمی‌ توانید آزادانه وارد این رابطه‌ی جدید شوید. شما با انتظاراتی مربوط به رابطه‌ی قبلی که می‌خواهید در شرایطی کاملاً جدید به کار گیرید همسرتان را پایین می‌ آورید. باید روابط قلبی خود را کنار گذاشته و بفهمید امروزه نیازهای عاطفی شما چه هستند. اما در ابتدا و قبل از وارد رابطه‌ی جدید شدن نگاهی به مشکلاتی در مورد ازدواج بیندازید که درست درک نکرده‌اید. سپس به سمت جلو حرکت کید، کمی عاقل ‌تر و با کمک چیزهایی که از رابطه‌ی قبلی خود یاد گرفته‌ اید.

آیا برای ازدواج مجدد اماده ام؟ | مرکز مشاوره همکده

آمادگی برای ازدواج مجدد – آیا نیازهای فرزندان خود را فراموش کرده‌اید؟

نیازهای کودکان شما به اندازه‌ی نیازهای شما و شریکتان اهمیت دارند. اگر کودکان شما یا او از این رابطه راضی نیستند سعی می‌ کنند تمامی روابط در خانه‌ی جدید شما را خراب کند. و بالاترین آن‌ ها این است که در مدرسه دست به عمل می‌ زنند، به کلاس نمی ‌روند یا تنبلی می‌ کنند. به همین دلیل اولین مورد که زوج‌ها در ازدواج دوم در مورد آن اختلاف دارند فرزندان هستند.

بنابراین باید روی قوانینی که شما و همسرتان باید در مورد کودکان استفاده کنید باهم صحبت کرده و قبل از ازدواج آن‌ ها را پیاده سازید. شما باید قبل از ازدواج کودکان را وارد رابطه‌ی خود کنید. شاید چند سال زمان ببرد تا آن‌ها کاملاً با زندگی در یک خانواده‌ی ترکیب شده تطابق پیدا کنند. به همین علت تمامی تغییرات برای آن‌ها گیج ‌کننده خواهد بود. به خاطر کودکان خود باید کمی آرام‌ تر پیش رفته و قبل از تلاش برای وارد کردن تمام بچه‌ها در یک خانه‌ی جدید مطمئن شوید آن‌ها حسی مانند یک خانواده دارند.

آیا نامزدی طولانی‌ای داشته‌اید؟

آیا برای ازدواج مجدد اماده ام؟ | مرکز مشاوره همکده

شاید به خودتان بگویید یک نامزدی طولانی به شما اجازه می‌دهد او را امتحان کنید. یا شاید نیاز به زمان ‌دارید تا بفهمید می‌توانید باهم رابطه‌ ای طولانی‌ مدت داشته باشید. این‌ها خوب هستند. اما گاهی نامزدی طولانی می‌تواند نشان دهد که شما برای داشتن تعهد در ساخت یک رابطه‌ی طولانی‌ مدت جدی تمایلی ندارید. یا شدید حس می‌ کنید این فرد در راهی طولانی همراه شما نخواهد بود. یا شاید چیزی در این مورد نگفته‌اید. شاید شریک شما نیز همین حس را داشته باشد و حرفی نزده است. شاید او با همین روال راحت است. اگر حالا برای هم دوستان خوبی هستید این اشکالی ندارد.

اما اگر بعد از این مدت دوستان خوبی برای هم نبوده‌اید شما و همسرتان در ارتباطات مشکلاتی دارید که می‌توانند رابطه‌ی شما را خراب کنند. بنابراین باید قبل از ورود به مراحل بعدی مطمئن باشید حتماً خود را مختص به این رابطه می‌ دانید، درست مانند دوستانی که تنها خود را متعلق به یکدیگر می‌ دانند. شما باید گذشته را کنار گذاشته و در کنارهم آرامش داشته باشید. و در نهایت نباید کینه ‌ای در دل خود داشته باشید، تنها ببخشید و فراموش کنید.

آمادگی برای ازدواج مجدد – آیا نیازهای عاطفی خود را درک کرده‌اید؟

آیا برای ازدواج مجدد اماده ام؟ | مرکز مشاوره همکده

نیازهای عاطفی شما شاید چیزهایی نباشند که در رابطه‌ی قبلی یا قبل از طلاق دریافت کرده ‌اید. هنوز هم نباید ارزیابی برای درک نیازهای واقعی خود از یک رابطه‌ی جدید را کنار بگذارید. آیا این نیاز حس امنیت از نزدیک بودن به کسی است که حسی مانند خانواده به او دارید؟ یا نیاز به داشتن کسی است که حس کند با شما در یک تیم قرار دارد؟ شاید نیاز شما رابطه‌ی جنسی است. آیا نگاهی به احساسات کنونی خود انداخته ‌اید؟

منابع
pairedlife.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا