ازدواج مجدد و اشتباهات احتمالی

ازدواج مجدد و اشتباهات احتمالی  قابل بحث هستند. ازدواج مجدد ممکن است بعد از طلاق یا فوت همسر انجام شود. همچنین مردان در حین داشتن یک زندگی مشترک می توانند مجدداً ازدواج کرده و زندگی موازی دیگری تشکیل دهند. شاید ازدواج دوم یک نفر نتواند به راحتی ازدواج اول او باشد. با توجه به این که این زندگی یک سری مشکلات از زندگی قبلی را احتمالاً در خود جای می دهد یا با انتظارات رفع کننده ی این مشکلات ایجاد شده است، اگر به درستی مدیریت نشود احتمال جدایی در آن بیشتر از ازدواج اول خواهد بود.

از این رو باید اشتباهات احتمالی در این روابط را بشناسید و در صورتی قصد ازدواج مجدد به خصوص پس از ضربه ی آسیب زننده ی طلاق دارید، این اشتباهات را مدیریت کرده تا باز دچار آسیب روحی و شکست در زندگی مجدد خود نشوید.

رد پای زندگی قبلی را در ازدواج مجدد خود نکشانید.

اکثر افرادی که اقدام به شروع زندگی مجدد می کنند، چه زندگی قبلی خود را با طلاق از دست داده باشند، چه همسرشان فوت کرده باشد، چه مردانی که به علت مشکلات خانوادگی تن به ازدواج دوم داده اند، رد پایی از زندگی قبلی خود را به زندگی جدید خود وارد می کنند. این کار در اکثر اوقات ناخودآگاه انجام می گیرد. از این رو مدیریت آن گاهأ می تواند سخت باشد.

شاید کمتر کسی بتواند خاطرات زندگی قبلی خود، بود و نبودهای درون آن و خصوصیات خوب بد آن را به درون این زندگی وارد نکند. در روابط ناخودآگاه، ذهن به سمت روابط متقابل در زندگی قبل و در شرایط مشابه می رود و باعث پیش داوری یا مقایسه می شود.

این نکته باید حتماً در ازدواج مجدد مد نظر قرار گیرد تا ازدواجی موفق تر داشته باشید. مهارت های ارتباطی را یاد بگیرید و از آن ها در روابط خود بهره ببرید. از لنز قدیمی خود زندگی جدید تان را نبینید و بگذارید این زندگی رشد لازم را بدون در نظر گرفتن زندگی قبلی تان ادامه دهد.

ازدواج مجدد و اشتباهات احتمالی – به زندگی خود پس از ازدواج مجدد توجه نشان دهید.

ازدواج مجدد و اشتباهات احتمالی

یکی دیگر از مشکلاتی که معمولاً در این گونه زندگی ها رخ می دهد، عدم توجه کافی به زندگی است. معمولاً افراد اولین زندگی مشترک خود را با ذوق و شوق بیشتری شروع می کنند و به همین علت حداقل سال های اول زندگی خود را با خاطرات خوبی پشت سر می گذارند. زندگی پدیده ای جالب و جدید در مرحله ی اول است که ممکن است در ازدواج مجدد به علت این که تازگی ندارد کمتر مورد توجه قرار گیرد. سعی کنید به زندگی خود احترام بگذارید و توجه ویژه ای به آن داشته باشید.

عدم ابراز خاطرات زندگی قبلی پس از ازدواج مجدد

ازدواج مجدد و اشتباهات احتمالی

ممکن است در برخی مواقع فکر کنید، مقایسه مثبت زندگی جدید و قدیم خود با همدیگر می تواند به همسرتان نشان دهد که شما او را بیشتر دوست دارید؛ اما بهتر است بدانید به هر نحوی که رد پایی از زندگی قبلی تان در این زندگی بیاورید، شریک زندگی تان را ناراحت خواهید کرد حتی اگر یک مقایسه مثبت باشد.

علاوه بر این از تعریف کردن خاطرات خوب و بد روابط قبلی خود بپرهیزید. نباید به هیچ عنوان ایجاد حساسیت کنید. هنگامی که شریک زندگی تان می بیند شما هنوز درگیر زندگی قبلی خود هستید، حس می کند مقداری از وجود تان را در آن زندگی جا گذاشته اید. حال این خاطرات خوب باشند یا بد. بعضی از افراد برای این که نشان دهند با همسرشان صمیمی هستند، شروع به درد دل کردن و صحبت در مورد زندگی سابقشان می کنند. این کار اصلاً به صلاح شما نیست.

ازدواج مجدد و اشتباهات احتمالی | مرکز مشاوره همکده

ازدواج مجدد و اشتباهات احتمالی – عدم صحبت در مورد نیازها در ازدواج مجدد

از دیگر مشکلاتی که در زندگی و ازدواج مجدد پیش می آید این است که فرد فکر می کند برخی از قوانین زندگی را یاد گرفته است و می تواند خوب و بد روابط خود را تشخیص دهد. از این رو بر طبق تجربیات قبلی خود عمل می کند. سعی کنید از همسرتان در زمان های خاص سؤال بپرسید که دوست دارد چگونه با او برخورد کنید. به عنوان مثال اگر همسر سابق تان دوست داشت وقتی به خانه می آمد تنها باشد و کسی مزاحم استراحت او نشود، بیانگر این موضوع نیست که در ازدواج مجدد خود نیز این قاعده وجود داشته باشد. شرایط کاری دو نفر و حتی روحیات آن ها با هم متفاوت است. از این رو هر کسی را با ترازوی خودش بسنجید و بدون صحبت و پیدا کردن علایق همسرتان، قضاوت و اجرا نکنید.

رفع کمبودهای خود در ازدواج مجدد

ازدواج مجدد و اشتباهات احتمالی

اکثر افرادی که پس از طلاق به ازدواج مجدد روی می آورند. اشتباهات موجود در رابطه قبلی خود را به زندگی بعدی شان وارد می کنند. در طی پروسه طلاق این قدر دو طرف زور می زنند تا به خود و دیگران اثبات کنند مشکلات از طرف مقابلشان نشاءت می گیرد که اکثر اوقات اشتباهات خود در زندگی مشترک را کاملاً فراموش می کنند. باید همیشه یک نکته را مد نظر داشته باشید که امکان ندارد در یک زندگی شکست خورده تمام تقصیرها بر گردن یک نفر باشد. پس مدتی به خود فرصت دهید، سریع زندگی بعدی خود را شروع نکنید و بگذارید کاملاً آرام شوید. سپس رفتارهای خود را مورد ارزیابی قرار دهید، همسر سابقتان هر بدی هم که داشته باشد الآن در زندگی شما حضور ندارد. اما خودتان همیشه همراهتان است و باید نواقص خود را برطرف کنید سپس وارد زندگی مشترک جدید شوید.

اعتماد به نفس در ازدواج مجدد و اشتباهات احتمالی

متأسفانه افراد زیادی پس از طلاق یا حتی از دست دادن همسرشان اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. برخی فکر می کنند نتوانستند زندگی قبلی خود را مدیریت کنند. از این رو با سرزنش خود کم کم خود را فردی نالایق و آسیب پذیر می دانند. متأسفانه این مسئله بسیار آسیب زننده است.

هنگامی که احساس خوبی در مورد خود ندارید در ازدواج دوم تان نیز آسیب بیشتری می بینید. شما ممکن است این موضوع را به عنوان یک باور بپذیرید که نمی توانید زندگی خوبی داشته باشید. اما با خودتان صادق باشید. زندگی پیچ و خم های خود را دارید و شما در اکثر مواقع مشکلاتتان را حل کردید. حتی اگر قبلاً به خوبی عمل نکرده اید. می توانید مهارت هایی را فراگیرید که در ازدواج مجدد تان به شما کمک کند.

منابع
strengthenyourrelationship.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا