پنج تفاوت مهم میان ازدواج اول و ازدواج مجدد

ازدواج برای بار دوم چالش های خاص خود را دارد، اما همچنین دارای یک مزیت کلی است. دانستن اینکه برای داشتن یک ازدواج موفق چه کاری لازم است فقط یکی از تفاوت های ازدواج دوم است. تفاوت های مهم میان ازدواج اول و ازدواج مجدد همراه با خود می تواند چالش های بسیار زیادی داشته باشد. در این مقاله ما به بررسی دقیق پنج تفاوت مهم میان ازدواج اول و ازدواج مجدد پرداخته ایم تا بتوانیم به طور دقیقی این موضوع را توصیف کنیم. اگر تمایل دارید برای ازدواج مجدد اقدام نمایید و یا این که در رابطه خود به خوبی پیش بروید، می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

پنج تفاوت مهم میان ازدواج اول و ازدواج مجدد

همه ما بار ها و بار ها نکات بسیار زیادی را در ارتباط با ازدواج و خصوصا ازدواج مجدد شنیده ایم. این مرحله در برخی کشور ها خصوصا در کشور ها با سختی ها و چالش های بسیاری همراه است. اما ما می دانیم که ازدواج بدون چالش های خاص خود پیش نمی رود. نکته مهم تر اما این است که اما تا وقتی که ازدواج نکرده اید و با مشکلاتی روبرو نشده اید ، متوجه نمی شوید که این گزاره تا چه اندازه درست است. حدود 50٪ ازدواج ها به طلاق ختم می شود. این همچنین به معنای موفقیت در حدود 50٪ از ازدواج ها است. اما گاهی اوقات، نه در اولین ازدواج. ممکن است شما به این مسئله فکر کنید که هیچ تفاوتی میان ازدواج اول و دوم شما وجود نخواهد داشت اما این تفکر درست نخواهد بود.

ممکن است حتی از خود سوالاتی مانند آیا هنوز نباید ارتباط برقرار کنیم؟ آیا هنوز نباید سرگرم باشیم؟ بپرسید. اما بهتر است بدانید که برای برخی افراد، ازدواج همه چیز را تغییر می دهد. خانواده داشتن هم همینطور. نمی توانید تغییراتی را که قرار است در مورد افرادی که دوستشان دارید روی دهد، پیش بینی کنید. با این حال نکته مهم تر این است که ازدواج و جدایی هیچ کدام نابودی و تاریکی نیستند.

نکته قابل توجه درباره پنج تفاوت مهم میان ازدواج اول و ازدواج مجدد

زندگی و عشق پس از طلاق وجود دارد و بسیاری از درس های زندگی و خرد همراه با آن است. شما بعد از زندگی در ازدواج دوم خود خیلی چیزهای بیشتری می دانید. از این رو بهتر است بدانید که دفعه دوم ازدواج بسیار متفاوت تر خواهد بود. ازدواج برای بار دوم چالش های خاص خود را دارد، اما همچنین دارای یک مزیت کلی است. دانستن اینکه برای داشتن یک ازدواج موفق چه کاری لازم است فقط یکی از تفاوتهای ازدواج دوم است. در ادامه به بررسی دقیق این تفاوت های مهم می پردازیم.

شما می دانید که تمام سعادت زندگی با ازدواج کردن به دست نمی آیند.

برای بعضی ها ازدواج و شرایط آن مانند روز های اول ماه عسل است اما برای برخی دیگر مشکلات از همان ابتدا خود را نشان می دهند. گروهی ممکن است در ازدواج اول خود این چنین شرایطی را پیدا کنند و گروهی هم نمی توانند در این مسیر پیش بروند. زمانی که در یک رابطه شما می خواهید همسر خود را صرفا خوشحال نگه دارید، فراموش می کنید که خود هم باید گاهی شاد باشید.  اما بهترین کار این است که با برقرار ارتباط خود، شروع به ایجاد تعادل دقیق تری در زندگی تان کنید. برخی از زوجین خیلی زود ازدواج می کنند و هنوز مجبور به مواجهه با هیچ چالش واقعی نشده اند.

هیچ بحث بزرگی، هیچ فاجعه خانوادگی، هیچ تغییری در زندگی وجود ندارد. اینها همه مواردی است که واقعاً می تواند نحوه عملکرد و واکنش فرد در برابر موقعیت ها را تغییر دهد و ممکن است آنگونه که انتظار دارید نباشد. بار دوم که ازدواج می کنید، می دانید که این اتفاقات در زندگی و در یک رابطه رخ می دهد و حتی اگر به عنوان یک زن و شوهر با یکدیگر روبرو نشده باشید، می دانید که احتمالاً در برخی موارد وجود دارد. بنابراین شما برای آن آماده هستید. در این حالت می دانید که زندگی مشترک بالا و پایین های زیادی دارد. دست انداز ها و پیچ هایی وجود دارد و هنر آن است که بتوانید خود را مهار کنید.

نسبت به خود و آن چه می خواهید اطمینان بیشتری دارید.

تا زمانی که پس از طلاق برای یک رابطه آماده باشید، کمی بزرگتر، کمی عاقل تر و کاملاً درون نگرانه تر از اولین باری هستید که ازدواج کرده اید. اعتماد به نفس یک سرمایه عظیم در یک رابطه است. اعتماد به نفس به معنای این است که شما می توانید در روابط عاشقانه خود واقعی خود باشید، بدون ترس از ناراحتی یا ایجاد مسائل بدتر و حاشیه ای تر. چون می دانید اگر نمی توانید همانطور که هستید، باشید ارزش ارتباط با کسی را ندارد. اعتماد به نفس همچنین به این معنی است که شما احتمال برقراری ارتباط بهتر را دارید. برای اطمینان از اینکه “وقت خود را تلف نمی کنید” می خواهید بیشتر در مورد آنچه با این فرد درگیر هستید بدانید. شما می دانید که طلاق چقدر دردناک است، شما نمی خواهید دوباره آن مسیر را طی کنید.

هیچ عجله ای برای ازدواج ندارید.

شاید اولین بار به سرعت ازدواج کردید ، شاید وقت خود را هم گرفتید. اما وقتی نوبت به ازدواج دوم می رسد، عجله ای برای رابطه جدید ندارید. باید بدانید که شما قبلاً با طلاق “پذیرش” جامعه را به چالش کشیده اید، نیازی به انجام کار هایی فقط برای خوشحالی دیگران ندارید. ممکن است نامزدی طولانی تری داشته باشید، حتی ممکن است نسبتاً سریع ازدواج کنید.

مدت زمان ملاقات و ازدواج برای شما خیلی مهم نیست – شما فقط می دانید که نیازی به عجله در کارها ندارید و همه کارها را می توانید در زمان خود انجام دهید. این کار و عدم عجله کردن در پیشبرد شرایط می تواند مزایای بسیاری برای شما به همراه داشته باشد. شما می توانید چالش های پیش روی خود را بهتر ببینید و به بررسی دقیق شرایط بپردازید. این کار چشمان شما را به روی ازدواج جدید باز می کند و بهبودی در روابط حاصل می کند.

شما در این مرحله به مراسم های پر سر و صدا نیازی ندارید.

یکی از نکات مهمی که در هر جامعه دیده می شود، مراسم های خاص مربوط به ازدواج است. این گزینه در کشور ما با شرایط خاص تری روبرو است و حتی پیچیدگی های بیشتری هم دارد. در واقع به دلیل وجود رسومات بسیار زیاد و پیچیده فرایند ازد.اح می تواند چالش های بسیاری به همراه داشته باشد. با این حال یکی از مزایای ازدواج دوم این است که بدون درگیری خاصی می توانید از این مراسم ها سرپوشی کنید.

درست است که همه آرزوی عروسی کامل خود را دارند اما این بار می توان با دیدگاهی متفاوت تر پیش رفت. ممکن است شما احساس کرده باشید که این یک نمایش بزرگ برای دیگران است و بیش از حد استرس زا است. البته این مسئله به شرایط شخصی شما مرتبط است. بار دوم که ازدواج می کنید، عروسی را به شکلی دیگر می بینید. شما معمولاً به فکر دیگران فکر نمی کنید و می دانید که لذت بردن از روز برای شما و همسر جدیدتان مهم تر است. البته تمام این موارد به شرایط شما و نحوه ارتباط شما با همسر جدید تان مرتبط است.

شما بیش از گذشته بر ما و آینده رابطه متمرکز ههستید.

پنج تفاوت مهم میان ازدواج اول و ازدواج مجدد

بار دوم که ازدواج می کنید، می فهمید که ازدواج شما بیشتر از آنکه فقط دو نفر با هم باشند، در یک تیم بودن است. ممکن است در این مرحله تازه متوجه شده باشید، که چیز های مهم تری در زندگی مشترک وجود دارند و حاشیه ها باید به همان حاشیه برده شوند. در واقع در این مرحله باید بدانید که بهتر است رابطه را در یک مسیر پیش ببرید و آن ها آینده و اهداف خودتان است. در هر صورت ، شما به مراتب بیشتر روی این موارد و آینده خود با هم متمرکز هستید.

من دوستان متاهلی را دیده ام که دائماً علیه یکدیگر کار می کنند و این باعث ناراحتی من می شود. آنها آنقدر روی خودشان تمرکز می کنند یا آنقدر روی شخص مقابل تمرکز می کنند که در نهایت نمی توانند آنچه مهم است و آنچه در آینده خود می بینند باهم ارتباط برقرار کنند. در روند ازدواج برای بار دوم، شما بسیار بیشتر از برقراری ارتباط آگاه هستید و بیشتر درباره اینکه آینده شما با هم به نظر می رسد با یکدیگر صحبت می کنید. فقط به این دلیل که برای اولین بار ازدواج کرده اید، به این معنی نیست که ازدواج شما در هیچ یک از این موارد وجود ندارد.

سخن آخر در خصوص بررسی پنج تفاوت مهم میان ازدواج اول و ازدواج مجدد

ازدواج همواره با چالش های خاصی همراه است. اما نکته مهم این است که بتوانیم به طور دقیق به بررسی این چالش ها بپردازیم. هر کدام از این چالش ها می توانند ما را به مسیر جدایی و یا ازدواج سراسر خوشبختی روانه کنند. در این مقاله ما به بررسی پنج تفاوت مهم میان ازدواج اول و ازدواج مجدد پرداختیم. برای این که بتوانید در رابطه خود به بهترین شکل پیش بروید و یا ازدواج مجدد با کیفیت تری داشته باشید، می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران و ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

 

 

منابع
projecthotmess.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا