راهکارهایی برای داشتن ازدواج مجدد بهتر

ازدواج مجدد به خصوص زمانی که فرزند دارید ممکن است چندان هم راحت نباشد. همچنین پذیرفتن یک زندگی جدید برای خود و فرزندانتان چالش هایی را هم ممکن است به دنبال داشته باشد. افراد پس از طلاق یا فوت همسرشان بعد از مدتی احساس می کنند نیاز دارند فردی را در زندگی خود داشته باشند و از حمایت های عاطفی یا مالی او بهره مند شوند؛ اما نگرانی هایی هم از بابت پذیرفتن زندگی جدید توسط فرزندشان دارند. از این رو باید راهکارهایی را به کار بگیرند تا بتوانند زندگی جدید و موفقی را شروع کنند. راهکارهایی برای داشتن ازدواج مجدد بهتر در ادامه بیان شدند.

به خود و فرزندتان فرصت بدهید تا ازدواج مجدد را راحت تر بپذیرید.

راهکارهایی برای داشتن ازدواج مجدد بهتر

بهترین زمان برای پذیرش ازدواج مجدد بعد از یک سال و حتی دو سال است. شما باید پس از پایان زندگی قبلی تان یا فوت همسرتان به خود فرصت دهید تا شرایط جدید را بپذیرید. در این صورت پذیرفتن ازدواج مجدد ناشیانه صورت نمی گیرد و عاقلانه تر تصمیم خواهید گرفت. باید رنج های حاصل از دست دادن و روابط قبلی خود را بهبود ببخشید سپس برای یک زندگی جدید اقدام کنید. علاوه بر خودتان فرزندانتان نیز باید به یک ثبات احساسی و عاطفی برسند.

اگر قصد ازدواج دارید باید فرزندان خود را نیز آماده کنید. بهتر است مدتی با فرد مورد نظر خود ارتباط خانوادگی داشته باشید تا فرزندانتان راحت تر او را به جای یکی از والدین خود بپذیرند. هر چه این زمان طولانی تر باشد، نتیجه ی بهتری در بر خواهد داشت. در طی این زمان خودتان نیز با روحیات هم بیشتر آشنا می شوید و هنگام شروع زندگی مشکلات کمتری با هم دارید.

کودکان با سنین پایین راحت تر خود را با فرد جدید وفق می دهند؛ از این رو زمان کمتری برای شناخت و ارتباطات قبل از ازدواج مجدد نیاز خواهید داشت.

راهکارهایی برای داشتن ازدواج مجدد بهتر – به عواطف کودکان در زمان ازدواج مجدد بها دهید.

راهکارهایی برای داشتن ازدواج مجدد بهتر

کودکان در هر شرایطی که والدینشان از هم جدا شده باشند، معمولاً فانتزی هایی را در ذهن خود می پرورانند که پدر و مادرشان با هم آشتی کنند و زندگی آن ها باز در کنار هم شروع شود. همچنین ممکن است پدر یا مادر مرحوم خود را همیشه در خانه احساس کنند و نتوانند دیگری را به جای او بپذیرند. کودکان قبل از این که خانواده جدید را بپذیرند، تلفات احساسی زیادی می دهند. اگر این پروسه به خوبی مدیریت نشود ممکن است به افسردگی فرزندتان بیانجامد یا هیچ وقت نتوانید رابطه ی خوبی بین همسر و فرزندتان ایجاد کنید. از این رو عجله نکنید، خشمگین نشوید و به فرزندتان برای ازدواج مجدد خود فرصت کافی بدهید تا با مسائل از دست دادن خانواده ی قبلی خود کاملاً کنار بیایند و دچار آسیب های روحی و روانی نشوند.

راهکارهایی برای داشتن ازدواج مجدد بهتر – حساس بودن به وفاداری در فرزندان و ازدواج مجدد والدین

راهکارهایی برای داشتن ازدواج مجدد بهتر

وفاداری فرزندان تان را مدیریت کنید، آن ها به این امر به خصوص نسبت به خانواده ی خود حساس هستند. در بهترین شرایط که کودکان احساس تنهایی والدین خود را درک می کنند و حتی از این که شما رابطه ای دوستانه داشته باشید، خوشحال شوند ولی باز هم احساس می کنند دارید به والد دیگرشان خیانت می کنید. به هیچ عنوان سعی نکنید فرزندتان را وادار به انتخاب کنید. به آن ها مجوز دهید که می توانند فرد جدید را دوست داشته باشند یا به او احترام بگذارند. این کار اگر توسط همسر سابق تان انجام شود فرزندان احساس بهترین دارند. از این رو همسر شما را بهتر می پذیرند و احساس دلگرمی می کنند. اگر با همسر سابقتان ارتباط دارید می توانید از این طریق و صحبت او با فرزندتان، راحت تر برای زندگی مجدد آماده شوید.

انتظار معقول از روابط بعد از ازدواج مجدد داشته باشید.

حتماً شما هم دوست دارید همسر جدیدتان با فرزندتان همانگونه برخورد کند که یک پدر یا مادر واقعی برخورد می کند. اما بهتر است بدانید این حالت در اکثر مواقع اتفاق نمی افتد. البته این مسئله بدان معنی نیست که همسر و فرزندتان نمی توانند رابطه ای صمیمی داشته باشند. ولی تقریباً هیچ کسی نمی تواند احساسات بین والدین و فرزندان را داشته باشد و انتظار زیادی است.

شما فرزندتان را یک دختر 16 ساله می بینید که در زمانی که 4 ساله بود بارها شما را کتک زده ولی در پایان روز شما را به آغوش می کشد. اما همسر شما یک خواهر خودخواه را می بیند که قوانین خانه را رعایت نمیکند. ممکن است حتی به عنوان یک رقیب توسط او قلمداد شود. از این رو منتظر نظرات مخالف و تصمیمات مختلف آن ها باشید. سعی کنید به صورت مستقیم در اختلافات آن ها مداخله نکنید. زیرا طرف هر کدام را که بگیرید، دیگری احساس نگرانی و عدم امنیت عاطفی خواهد کرد.

راهکارهایی برای داشتن ازدواج مجدد بهتر – بهترین سن فرزندان برای ازدواج مجدد والدین

کودکان در سنین مختلف واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند. از این رو بهتر است برای اتفاقات مهم زندگی آن ها اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید در هر وهله از زندگی آن ها را بهتر مدیریت کنید.

اگر از همسر خود طلاق گرفته اید یا همسرتان را از دست داده اید. احتمالاً به ازدواج مجدد و شروع یک زندگی جدید فکر می کنید. اگر فرزندتان کوچک است هر چه سریع تر دست به کار شوید. در این صورت می توانید شرایط را سریع تر به حالت عادی برگردانید.

مناسب ترین سن برای تغییر و جابجایی نحوه زندگی فرزندان تا قبل از 5 سالگی است. در این سن کودک راحت تر می تواند فرآیند جایگزینی به جای والدین را انجام دهد و آسیب روحی به او وارد نمی شود. پس بهتر است تا قبل از این که فرزندتان به سن 5 سالگی برسد برای ازدواج و تشکیل زندگی جدید خود اقدام کنید تا هم خود و هم فرزندتان چالش های کمتری داشته باشید.

حال اگر این شرایط برای شما فراهم نشد، باز هم فرصت را از دست ندهید و سعی کنید در سنین کودکی و قبل از رسیدن کودکتان به سنین نوجوانی برای شروع زندگی مجدد اقدام کنید. بدترین سنی که فرزند شما می تواند با این پدیده دست و پنجه نرم کند، سنین نوجوانی است. از این رو برنامه ریزی دقیقی در این مورد داشته باشید.

منابع
familylife.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا