رابطه بین سلامت جسمی و روانی

رابطه بین سلامت جسمی و روانی چیست؟ افسردگی ممکن است چیزی نباشد که بیشتر مردم دوست دارند درباره آن صحبت کنند، اما در حقیقت، یکی از شایع ترین بیماری هایی است که امروزه در سراسر دنیا مردم به آن مبتلا هستند. تخمین زده می شود که چندین میلیون نفر هر سال نوعی افسردگی را تجربه می کنند. درصدی از مردان و درصدی از زنان حداقل یک بار در طول زندگی خود افسردگی را تجربه می کنند.

افرادی که مشکلات اساسی مانند بیماری مزمن یا ناتوانی دارند. 2 تا 10 برابر بیشتر دچار افسردگی می شوند. و این رابطه بین سلامت جسمی و روانی را نشان می دهد. اما در چه مرحله ای افسردگی به یک معلولیت تبدیل می شود، آیا افراد تحت تأثیر آن از مزایای معلولیت برخوردار می شوند و چگونه می توانید لیستی برای درمانگران افسردگی پیدا کنید؟ در نهایت اگر در زمینه افسردگی مشکل دارید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید.

رابطه بین سلامت جسمی و روانی چیست؟

در هسته اصلی خود، افسردگی یک عدم تعادل شیمیایی در مغز است، اما هیچ دلیل واحدی برای این عدم تعادل وجود ندارد. این می تواند در نتیجه رابطه بین سلامت جسمی و روانی تایید می شود. علت آن می تواند موارد زیر باشد.

نقش عوامل ارثی در رابطه بین سلامت جسمی و روانی

افسردگی نوعی بیماری است که ممکن است در خانواده ها وجود داشته باشد. به این معنی که اگر هر یک از اعضای نزدیک خانواده شما زمانی دچار افسردگی شده اند یا در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنند. در معرض خطر بیشتری از ابتلا به افسردگی نیز هستید.

برخی ویژگی های شخصیتی رابطه بین سلامت جسمی و روانی

رابطه بین سلامت جسمی و روانی

افرادی که از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند یا معتقدند که کنترل کمی بر زندگی خود دارند و یا هیچ کنترلی روی آنها ندارند، در معرض خطر بیشتری برای بروز علائم افسردگی قرار دارند. در جامعه پزشکی در مورد اینکه آیا این مسائل باعث افسردگی می شوند یا نه، بحث هایی وجود دارد. هنوز هم، تحقیقات نشان می دهد که آنها دائماً دست به دست هم می دهند.

تجارب منفی زندگی در رابطه بین سلامت جسمی و روانی

از دست دادن شغل، تجربه خشونت یا برخورد با مرگ یکی از عزیزان، بسیاری از تجارب منفی زندگی می تواند منجر به افسردگی شود. در حالی که برخی از احساسات مرتبط با افسردگی معمولاً پاسخ طبیعی به فشارهای روانی این حوادث هستند، اما وقتی شدت بیشتری پیدا می کنند و احساس ناامیدی می کنند یا توانایی شما را در زندگی روزمره طبیعی خود تحت تأثیر قرار می دهند، از فرایند سوگ به افسردگی جدی تر تبدیل می شوند.

انواع افسردگی و علائم آن

برخلاف آنچه ممکن است برخی از مردم باور داشته باشند، افسردگی چیزی بیش از احساس غمگین یا دلسرد شدن است. کسانی که اختلال افسردگی را تجربه می کنند علائمی را تجربه می کنند که تقریباً همه چیز در زندگی آنها را تغییر می دهد، از جمله رفتار، احساسات، افکار و سلامت جسمی آنها. حتی کسانی که علائم خفیف دارند می توانند دریابند که افسردگی بر توانایی آنها برای لذت بردن از زندگی شان نهایت تأثیر را می گذارد. افراد مبتلا به اختلال افسردگی جدی تر، انجام برخی از کارهای اساسی مانند بلند شدن از رختخواب یا غذا خوردن را بعضاً غیرممکن می دانند. انواع مختلفی از افسردگی بالینی وجود دارد، از جمله موارد زیر:

اختلال دو قطبی

به نظر می رسد اختلال دو قطبی با افسردگی متفاوت باشد زیرا شامل دوره های شیدایی نیز می شود. یک دوره شیدایی با خلق و خوی بالا، بیش فعالی، تحریک، بی خوابی و در موارد شدید، حتی توهم مشخص می شود. اما در انتهای دیگر اختلال دو قطبی، دوره های افسردگی اساسی وجود دارد – افرادی که دارای اختلال دوقطبی هستند بین این دو حالت خلقی، و دوره های عادی در این بین چرخه دارند.

اختلال افسردگی راجعه

این اختلال افسردگی شامل دوره های مکرر افسردگی است که طی آن فرد دچار خلق افسرده، از دست دادن علاقه یا لذت از زندگی و بی حالی می شود. این علائم باید حداقل به مدت دو هفته ادامه داشته باشد تا یک اختلال افسردگی راجعه محسوب شود. افراد مبتلا به این اختلال همچنین می توانند اضطراب، اختلال در برنامه خواب، عزت نفس پایین، اشتهای نامتعادل و مشکل در تمرکز را تجربه کنند. این دوره های افسردگی می توانند خفیف، متوسط ​​یا شدید باشند، در حالی که قسمت های خفیف در زندگی عادی و در موارد شدید زندگی برخی از مشکلات را به وجود می آورد، و حتی انجام ابتدایی ترین کارها را غیرممکن می داند.

اختلال افسردگی مداوم

رابطه بین سلامت جسمی و روانی

در حالی که علائم اختلال افسردگی مداوم همان اختلال افسردگی راجعه است، اما علائم آن حداقل دو سال ادامه دارد. افرادی که اختلال افسردگی مداوم را تجربه می کنند ممکن است دوره هایی از مورد های شدید داشته باشند که با دوره هایی از دوره های خفیف چرخه داشته باشند. اما برای اینکه مداوم در نظر گرفته شوند، علائم باید دو سال یا بیشتر ادامه داشته باشد و هرگز به طور کامل از بین نرود.

افسردگی پس از زایمان

بسیاری از زنان پس از زایمان یک دوره غم یا اضطراب را تجربه می کنند، که اغلب “کودک غمگین” نامیده می شود. اما این علائم معمولاً طی دو تا چهار هفته پس از زایمان از بین می روند. وقتی این مسائل از این زمان گذشته باقی بمانند، افسردگی پس از زایمان محسوب می شود. این اختلال شامل احساس غم و اندوه شدید، اضطراب و خستگی است.

افسردگی روان پریشی

افسردگی روان پریشی نوعی اختلال افسردگی است که هم افسردگی شدید و هم نوعی روان پریشی را شامل می شود. این می تواند شامل اوهام باشد، که عبارتند از باورهای غلط یا احساس شدید بی ارزشی یا شکست، توهم، شنیدن یا دیدن چیزهای ناراحت کننده و مزاحم که در آنجا نیست. به طور معمول، علائم روان پریشی افرادی که این اختلال را تجربه می کنند به افسردگی آنها مربوط می شود، احساسات منفی مرتبط با افسردگی مانند اضطراب، بی ارزشی، بیماری یا نارسایی را برطرف می کنند.

اختلال عاطفی فصلی

اختلال عاطفی فصلی نوع دیگری از اختلال افسردگی است. زمستان به دلیل قرار گرفتن در معرض نور طبیعی کمتر خورشید بر روی افراد تأثیر می گذارد. در این دوره زمستانی، افسردگی اغلب با افزایش وزن و پرهیز از موقعیت های اجتماعی و افزایش خواب همراه است. در حالی که به طور معمول در بهار و تابستان محو می شود، یک فرد مبتلا به اختلال عاطفی فصلی هر زمستان روحیه های افسرده ای را تجربه می کند.

چگونه افسردگی تشخیص و درمان می شود؟

اولین قدم در تشخیص افسردگی شدید مراجعه به پزشک عادی است. پس از بحث درباره علائم، پزشک می تواند تشخیص دهد که کدام نوع افسردگی بر شما تأثیر می گذارد. آنها ممکن است توصیه کنند که از یک متخصص بهداشت روان کمک بگیرید و جستجوی لیست برای درمانگران افسردگی راهی آسان برای یافتن شخصی برای معالجه شما است. لیست های مربوط به درمانگران افسردگی را اسکن کنید، به دنبال شخصی باشید که فکر می کنید با آن راحت خواهید بود و اعتبار آنها را بررسی کنید.

در مرحله بعدی، قرار اولیه خود را برای شروع درمان تنظیم کنید. از اینجا، درمانگر می تواند تشخیص پزشک شما را تأیید کند، یک برنامه درمانی تدوین کند و حتی به شما کمک کند تا تعیین کنید آیا واجد شرایط مزایای ناشی از افسردگی هستید.

هرچه درمان شما زودتر آغاز شود، می تواند موفقیت آمیزتر باشد. در درمان افسردگی چیزی به عنوان یک روش متناسب وجود ندارد و مزایای آن به نوع افسردگی و شدت آن بستگی دارد. درمانگر به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که هر چند وقت یکبار باید آنها را در مورد بحث و گفتگو بررسی کنید و تصمیم بگیرید که آیا یک داروی ضد افسردگی می تواند به کاهش علائم شما کمک کند. برای کسانی که افسردگی کودکی را تجربه می کنند، کار ها معمولاً بیشتر مبتنی بر درمان هستند.

چگونه افسردگی می تواند بر کار شما تأثیر بگذارد؟

رابطه بین سلامت جسمی و روانی

افسردگی با غم و اندوه صرف تفاوت چشمگیری دارد. این یک بیماری پزشکی است که می تواند زندگی شما را کاملاً تسخیر کند. افراد مبتلا به افسردگی متوجه می شوند که این امر باعث مختل شدن برنامه روزمره آنها می شود و لذتی را که قبلاً در زندگی خود داشتند از بین می برد. احساس خستگی مفرط و بی علاقگی، کمبود خواب یا خواب زیاد، مشکل در تمرکز، غم و اندوه مداوم، تحریک پذیری، احساس بی ارزشی، یا حتی افکار خودکشی، مواردی است که می تواند افراد مبتلا به افسردگی بالینی را تحت تأثیر قرار دهد.

این مسائل می توانند به حدی شدت یابند که فرد نتواند از رختخواب بلند شود یا بتواند از خانه خارج شود. وقتی علائم شما بسیار شدید باشد. احتمالاً نمی توانید در کار تمرکز کنید، وظایف بدنی لازم را انجام دهید. حتی نتوانید آن را به محل کار خود برسانید. برای افرادی که با افکار خودکشی دست و پنجه نرم می کنند. حتی ممکن است ادامه کار به آنها یک نگرانی ایمنی باشد.

به همین دلیل قانون مقرراتی را در نظر گرفته است که امکان استفاده از مزایای افسردگی را برای برخی از افراد مبتلا به افسردگی شدید فراهم می کند. برای واجد شرایط بودن برای مزایای افسردگی، علائم شما باید به اندازه کافی شدید باشد که به طور قابل توجهی در زندگی روزمره و همچنین توانایی انجام وظایف مربوط به شغل شما تداخل ایجاد کند. این بدان معنا نیست که شما باید قادر به انجام آنها نباشید. در عوض، توانایی شما باید در مقایسه با توانایی جمعیت عمومی برای واجد شرایط بودن مزایای ناشی از افسردگی محدود شود.

یافتن لیستی برای درمان افسردگی با توجه به رابطه بین سلامت جسمی و روانی

یافتن یک درمانگر با درمان افسردگی ساده است: با جستجوی آنلاین شروع به دیدن درمان لیست های افسردگی در منطقه خود کنید. از آنجا می توانید با آموزش نگاهی به درمانگران اطراف بیاندازید تا به شما در رفع مشکلات افسردگی کمک کنند. شخصی را انتخاب کنید که فکر می کنید با او راحت خواهید بود و با او تماس بگیرید تا قرار اولیه خود را تنظیم کند. راحت بودن با درمانگر یکی از مهمترین قسمتهای موفقیت آمیز در درمان علائم افسردگی است. در این راستا می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید یا از خدمات مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده کنید.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا