خیانت عملی مخرب زندگی

خیانت عملی مخرب زندگی است. همیشه در مقابل وفاداری، خیانت است که جامعه ما بر آن تمرکز می کند، اما در واقع خیانت هایی که ظریف و نامعلوم است. هنگامی که شرکا روز دیگری را انتخاب می کنند برای اینکه اعتماد و تعهد خود را زیر سوال ببرند. زمینه بروز خیانت را به زندگی خود وارد می کنند.تمامی افراد ممکن است به صورت آگاهانه و بی قید و شرط از این امر استفاده کنند و این در حالی است که این امر را بد نمی دانند.

در هر کاری قرارداد یعنی چیزی که اعتماد و احترام متقابل را به همراه دارد و نباید آن را نقض کرد و گرنه در اینجاست که خیانت پا به عرصه زندگی افراد می گذارد. چه در بین زوجین و چه در بین همکاران کاری و یا حتی در بین دو دوست اعتماد از بین می رود و شک و تردید تمامی زندگی افراد را فرا می گیرد.

خیانت به دو بخش اصلی تقسیم می شود: فریب (عدم آگاهی از نیازهای واقعی خود برای جلوگیری از درگیری) و اشتیاق برای ارتباط احساسی خارج از رابطه. در این مقاله به تفکر درباره خیانت که  باعث خراب شدن روابط می شود می پردازیم. باید بدانید با مقابله با مسئولیت که در برابر همدیگر دارید  قدرت اعتماد به همدیگر را از دست می دهید.

تقلب احساسی

خیانت عملی است مخرب زندگی شما

برای دوستان افلاطونی بسیار آسان است که هر روز را در کنار هم بگذرانند و حتی با کار پیوندشان را نزدیک تر کنند. گاهی اوقات ما این شخص را “همسر کار” یا “شوهر کار” می نامیم. حتی دوستی هایی که در ورزشگاه یا کافی شاپ های محلی با هم به شکل همیشگی قرار می گذراند نیز از این دست افراد هستند.

این روابط غیر روحانی می تواند باعث شود که هر دو طرف اطلاعات دقیق درباره زندگی یکدیگر را به اشتراک بگذارند. این گونه روابط به خودی خود خیانت محسوب نمی شوند ولی در ادامه باعث خیانت خواهند شد. حتما اگر شریک زندگی شما متوجه شود که شما اطلاعات درون زندگی خود را با فردی غیر از او به اشتراک می گذارید، ناراحتی را در چهره اش مشاهده خواهید کرد.

اینکه به طور مثال شما وقتی به مهمانی می روید یا هنگامی که با دوستان خود به تنهایی به کوه می روید نباید مسائل خود را در زندگی برای افرادی که تنها می توانید در آن گروه با آنها معاشرت ساده ای داشته باشید بازگو کنید. این یک رفتار خیانت آمیز با شریک زندگیتان است زیرا رازهای زندگی و مشکلات بوجود آمده مخصوص شما است و کسی جز شما و همسرتان نمی تواند به حریم خصوصی شما وارد شود در غیر اینصورت اگر اتفاق رخ بدهد زمینه احساسی و صمیمیت با افراد غیر از همسرتان باز می شود و این روابط احساسی باعث می شود روند زندگیتان را تغییر دهد.

پنج سوالی که شما هنگامی که می خواهید روابطتان را گسترش دهید باید از خود بپرسید آیا:

  1. این دوستی پنهان شده است؟
  2. احساس می کنید از مرزهای خود فراتر رفته اید؟
  3. شما فکر می کنید دوستتان ،تمام مشکلات شما را حل می کند؟
  4. همواره در ارتباط خود فکر می کنید باید ارتباطتان را به پایان برسانید؟
  5. وقتی می خواهید به فرد مقابلتان پاسخ دهید احساس نگرانی می کنید؟

اگر به هر یک از سوالات پاسخ مثبت دادید، حتما شما به روند صمیمیت نزدیک می شوید. طبق گفته دکتر جان گتمن که در کتاب چه چیزی باعث می شود عشق بوجود بیاید؟ شما برای اینکه به شریک زندگی خود کمک کنید باید با او درباره این موضوع صحبت کنید.

عشق مشروط و خیانت عملی مخرب زندگی

خیانت عملی است مخرب زندگی شما

زوج ها احساس می کنند حمایت نمی شوند. وقتی آنها یک پای رابطه را از دست می دهند. آنها احساس می کنند دیگر شریک زندگیشان در قلبشان وجود ندارد. پس به او پشت می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد آنها خیانت را اشتباه نمی دانند و به راحتی به سمت آن می روند این مشکلی است که عدم تعهد را نشان می دهد.

افراد ممکن است به هر شکلی تعهد خود را نشان دهند. به عنوان مثال با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است فردی به نام کریستینا برای اولین بار ازدواج کرده بود. او در ابتدا فکر می کرد که همسرش به او خیانت می کند. و این احساس در او جوانه زده بود و این حس به احساس گناه کردن تبدیل شده بود. کریستینا فکر می کرد که همسرش به او بی توجه است و تنها درباره اینکه پدر شود یک احساس مشتاقانه از خود نشان می دهد. وقتی آنها به زوج درمانی پرداختند. نتیجه ای که حاصل شد این بود که همسرش به پدر شدن تمایل دارد. بنابراین او می خواهد به زندگیش متعهد باشد. این در حالی بود که کریستینا مانند یک عاشق مضطرب به او حمله کرد و بی توجهیش و اینکه او فقط می خواهد پدر باشد، را به نام خیانت تمام کرد.

خروج احساسی خیانت عملی مخرب زندگی

خیانت عملی است مخرب زندگی شما

خروج احساسی یک عامل بسیار مهم برای اینکه زمینه خیانت در افراد را ایجاد کند. وقتی فردی تمام ذهن خود را به سمت یک مسئله کاری می برد و یا اینکه به طور مثال در یک مراسم تشییع جنازه خانوادگی فرد نیاز به حمایت احساسی و روحی دارد ولی شریک زندگیش توجهی به این عملکردها ندارد.گرایش پیدا نکردن به سمت همدیگر و به فکر همدیگر نبودن در هنگامی که افراد دچار احساسهای متناقض هستند باعث می شود فرد به سمت افراد دیگر متمایل شود. در یک رابطه متعهد آنچه که سبب آسیب های زندگی می شود و یا اینکه هر کدام از طرفین را در معرض خطر و ناراحتی قرار می دهد باید توسط دو طرف حل شود. کنار هم بودن باعث می شود زن و شوهر همیشه شادی زندگیشان را جشن بگیرند.

این مقاله تنها جنبه ای از خیانت پرداخته شده است که در ابتدا باعث می شود افراد به خیانت کردن بپردازند. خیانت امری است که علاوه بر اینکه بر روح و روان افراد تاثیر زیادی دارد باعث می شود رنج و درد را در زندگی وارد کند.انسانها می توانند با شریک زندگی خود شاد باشند، همانطور که می توانند با شخصی غیر از شریک خود به شادی بپردازند. ولی شادی اول همراه با تعهد و حفظ سلامتی روان است و شادی دوم همراه با پنهان کاری و داشتن روانی ناسالم است.

منابع
gottman.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا