اثرات خیانت در روابط

اثرات خیانت در روابط چیست؟ امروزه از هر سه زوج یک نفر خیانت می ‌کند. خیانت متداول شده است، رایج ‌تر از آنچه فکرش را بکنید و هیچ ‌گاه برای یک مرد یا زن متأهل برقراری ارتباط و داشتن رابطه‌ی جنسی بیرون از رابطه‌ی ازدواج ساده‌تر از حال نبوده است. (استناد مقاله مربوط به کشور ایران نیست)

شاید خواندن این مطالب برای برخی کاربران سخت باشد زیرا رونوشتی نزدیک به زندگی واقعی آن هاست. در مورد خیانت می‌توان چیزهای زیادی گفت اما ما اینجا تمرکز خود را تنها روی بخش خاصی گذاشته‌ایم.

انسان‌ ها اشتباه می‌کنند. ما همه دچار اشتباه می‌شویم. مشکل اینجاست که شخصی که ادعای صداقت، اعتماد و بی‌عیبی دارد تمامی باورهای خود را نقض می‌کند.

اگر شما هم خیانت می‌کنید یا به خیانت کردن فکر می‌کنید این‌ها چیزهایی هستند که باید بدانید:

ما باورهای خاصی نسبت به خودمان دارم و این باورها شخصیت ما خواهند شد. این ها پایه و اساس و بخش با ارزش چیزی است که ما به عنوان شخصیت خود می‌دانیم. این ها باعث می‌شوند ما متفاوت، خاص و منحصر به‌ فرد باشیم. همه دوست داریم شخصیت مان همانطور که می‌بینیم بماند زیرا اگر اینطور نباشد بخش اصلی شخصیت ما تغییر خواهد کرد.

جای تعجبی نیست که نتایج یک بنیاد عاطفی شکننده زیاد خوشایند نخواهد بود. انواع متفاوتی از رابطه بین زوجین وجود دارد. رابطه‌ی تک‌همسری رابطه‌ای است که دو طرف در آن بر این توافق اند که وارد رابطه‌ی صمیمانه‌ای با فرد دیگر نشوند. نوع دیگر روابط باز هستند. این رابطه ‌ای است که زوجین با هم توافق دارند که رابطه‌ی صمیمانه با فرد دیگر ایرادی ندارد. در یک رابطه‌ی باز چیزی به نام تقلب وجود ندارد. این روابط تک‌ همسری هستند که خیانت در آن تاثیر زیادی خواهد داشت.

تعریف خیانت

اثرات خیانت در روابط

خیانت می‌تواند شامل چیزهای زیادی باشد. این بستگی به افراد درگیر در رابطه، سن آن‌ها و سن رابطه دارد. موقعیتی که زوجین در آن یکدیگر را می‌بینند نیز می تواند یک فاکتور باشد. برای برخی حتی معاشقه‌ی ساده با فردی دیگر نیز خیانت شمرده می‌شود. خوردن یک فنجان قهوه یا ناهار بیرون از خانه نیز می تواند خیانت شمرده شود. بوسیدن فردی دیگر نیز می تواند خیانت باشد.

رابطه‌ی جنسی با فرد دیگر نیز همیشه خیانت به شمار می‌آید. اغلب افراد درگیر در رابطه در مورد اینکه چه چیزی خیانت به‌حساب می‌آید توافق دارند. بدترین بخش از خیانت، محرمانه بودن آن است. خیانت شامل دروغ گفتن و پنهان ‌کاری از فردی می‌شود که با او بوده اید، در مورد جایی که می‌روید یا کاری که انجام داده اید.

اثرات خیانت در روابط – انواع خیانت

خیانت سطوح و درجه های متفاوتی دارد. برخی شاید فکر کنند یک خیانت یک شبه به ‌اندازه‌ی خیانتی طولانی مدت بد نیست. این خیانت یک شبه به ‌نوعی از خیانت اشاره دارد که تنها برای یک بار اتفاق افتاده است. شاید این مورد با کسی بوده که به تازگی ملاقات کرده اید یا با کسی که مدتی است او را می‌شناسید. به‌ هر حال فرض بر این است که اتفاق یک بار افتاده باشد. وقتی این کار چندین بار تکرار شده و تبدیل به ملاقات‌هایی منظم می‌شود تبدیل به معاشقه و خیانتی دائمی می‌گردد. بارها دیده شده که خیانتی که با فرض یک شب صورت گرفته تبدیل به یک معاشقه‌ی طولانی مدت شده باشد. اگر شما کسی هستید که خیانت می‌ کنید سطح و میزان این کار شما اهمیتی ندارد. هر نوع خیانتی که باشد به همسرتان آسیب خواهد رساند.

چرا انسان‌ ها خیانت می‌ کنند؟

مطیع کردن شوهر | مرکز مشاوره همکده

دلایل زیادی برای خیانت هستند. در اصل شکست هایی که درون رابطه ایجاد می‌شود باعث خواهد شد فرد برای رسیدن به نقطه‌ی آسایش به دنبال منبعی بیرون از رابطه‌ی خود برود. وقتی زوجین درگیر فعالیت‌هایی نمی ‌شوند که زمانی برای هردو آن‌ها لذت‌بخش بوده است خیانت به وجود خواهد آمد. این اتفاق وقتی می‌افتد که شخص خیانت‌ کار دیگر جذب همسر خود نمی‌شود یا کسی را پیدا می‌کند که جذاب‌تر از همسر کنونی اوست.

هر زمان که استرسی در رابطه ایجاد شود احتمال خیانت یکی از طرفین وجود خواهد داشت. قدرت رابطه و شخصیت افراد درگیر در آن هردو فاکتورهایی موثر هستند. وقتی زوجین با مشکلات مالی مواجه می شوند فضایی بری بیرون رفتن از رابطه ایجاد شده و این بستگی دارد زوجین چگونه بتوانند استرس را مدیریت کنند. محیط زندگی و کارهای مشترک در زندگی نیز می توانند روی وفاداری دو طرف به یکدیگر اثرگذار باشند. اگر یکی از زوجین بسیار بیشتر از فرد دیگر کار کند شاید این حس برای او ایجاد شود که بی اهمیت شمرده می‌شود. او شاید فکر کند فرد مقابل به‌ اندازه‌ی کافی در کارهای خانه مشارکت نمی‌کند. نتیجه می‌تواند بحث‌های طولانی و دعواهایی باشد که باعث جدایی در رابطه می‌شوند. مکالمات ضعیف می‌توانند باعث شکاف در رابطه شوند.

تأثیرات خیانت، حتی اگر کسی متوجه نشود

اثرات خیانت در روابط

برای بیشتر افراد خیانت کردن کار درستی به حساب نمی‌آید. برقراری رابطه با فردی دیگر وقتی متعهد به یک رابطه هستید شکستن قول است.(در فرهنگ ایرانی اسلامی بسیار نکوهیده و گناه محسوب میشود). اگر خیانت کنید ولی کسی متوجه نشود باز هم از درون خودتان را می‌خورید. برخورد با احساس گناه می تواند برای شما بسیار سخت باشد. دو مورد از عوارض رایج این حس گناه اضطراب و افسردگی هستند. برای کاهش احساسات منفی همراه با حس گناه، فرد خیانت‌کار شاید به طور مستقل تصمیم بگیرد از فردی که به او خیانت شده است جدا شود. از طرف دیگر شاید فرد خیانت‌کار به سادگی تصمیم به جدایی بگیرد، با این تصور که این کار راهی مطمئن برای اتمام یک رابطه‌ی اشتباه است.

اثرات خیانت در روابط – باهم ماندن بعد از مشخص شدن خیانت فرد

اثرات خیانت در روابط

اینکه بدانید همسرتان خیانت کرده است به شما آسیب می‌ رساند. این حس بدی است که همسرتان فرد دیگری را انتخاب کرده است، یعنی او کسی را بیشتر از شما دوست دارد. بازی کردن بچه های کوچک باهم را تصور کنید. اگر دوست او تصمیم بگیرد با فرد دیگری بازی کند این کار برای کودکی که تنها مانده است سخت خواهد بود. خیانت در رابطه همان حس عاطفی را ایجاد می‌ کند، اما در یک سطح شدیدتر. تأثیرات این اتفاق ممکن است برای همیشه ماندگار باشند.

شخصی که به او خیانت شده است هیچ‌گاه نمی‌تواند دوباره به همسرش اعتماد کند. اگر زوجین تصمیم بگیرند باهم بمانند و بخواهند روی این موضوع کار کنند باید برنامه‌ای داشته باشند. آن‌ها باید در مورد علت وقوع خیانت صحبت کرده و راهی برای اصلاح مشکلی که وجود داشته است پیدا کنند. ببینید در چه مواقعی ممکن است مشکلی در زمینه‌ی اعتماد وجود داشته باشد و راهی برای جلوگیری از قرار دادن فرد در موقعیتی پیدا کنید که باعث شکستن دوباره‌ی اعتمادش شود. شما باید برای ایجاد دوباره‌ی اعتماد تلاش کنید. شاید زمان زیادی لازم باشد اما این اتفاق می‌افتد.

منابع
oureverydaylife.com90minutemarriagemiracle.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا