8 نکته مهم برای ثابت ماندن در مسیر تغییرات

بار ها و بار ها برای تغییرات تصمیم گرفته ایم و آن ها را مورد بررسی قرار داده ایم. اما گاها نتوانستیم با تصمیمات خود پیش برویم و یا این که به بررسی مشکلات مختلف بپردازیم. در واقع ما برنامه ریزی می کنیم و برای تغییر اقدام می کنیم. اما پس از مدتی نمی توانیم در مسیر خود پیش برویم. چرا این اتفاق می افتد و چگونه می توانیم آن را مدیریت کنیم؟! در این مقاله هدف ما بررسی نکات مهم برای ثابت ماندن در مسیر تغییرات است.

مهم ترین نکات برای ثابت ماندن در مسیر تغییرات

شما ممکن است در طول زندگی برنامه های بسیاری برای موفقیت و رسیدن به اهداف خود داشته باشید. عموما این برنامه ها یادداشت می شوند. در حالی که نوشته ها در طول سال به طور پی در پی یادداشت می شوند، پایان سال فصل اوج تصمیم گیری است. همه ما می دانیم که پایبندی به وضوح بسیار دشوار تر از ساخت یک برنامه تغییر است. در ادامه مقاله چند نکته برای کمک به ثابت ماندن قطعنامه های شما آورده شده است.

با این حال اگر باز هم با مشکل مواجه شدید می توانید به مرکز مشاوره همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره مراجعه نمایید. شما می توانید با مراجعه به این مرکز از خدمات حضوری با متخصصان و مشاوره تلفنی روان شناسی نهایت استفاده را ببرید. اما در ادامه ببینیم که چطور می توان بر برنامه های خود پابرجا ماند.

ثابت ماندن در مسیر تغییرات- آن را بنویسید!

این نوشتن می تواند با قلم و کاغذ باشد. می تواند در فایلی که روی رایانه خود ذخیره می کنید تایپ شود. حتی می توانید آن را برای خود ایمیل کنید. بیان آن باعث می شود احساس تعهد واقعی به خودتان بیشتر شود. به خصوص قرار دادن آن در تقویم روزانه خود بسیار موثر تر از هر کار یا روند دیگری است! تصور کنید که هر روز صبح وقتی لیست کار های خود را بررسی می کنید ، به وضوح به روند برنامه های خود نگاه می کنید! همچنین داشتن یک دفترچه راهنمای پیشرفت می تواند به شما کمک کند. این دفترچه می تواند به شما انگیزه رسیدن به موفقیت دهد و شما را در مقابل چالش های زندگی قوی کند.

این که آیا می خواهید عادت بدی را ترک کنید یا عادت خوب جدیدی را شروع کنید، مهم است.

 هدف خود را را بسیار ملموس و خاص کنید! به این ترتیب شما می دانید چه زمانی از وضوح تصویر خود دور هستید یا نیستید.   با این حال ، “من هر روز که به محل کار خود می روم با دوچرخه به آنجا رفته و از محل کار خود باز می گردم، مگر اینکه سونامی وجود داشته باشد که این کار را غیرممکن کند” این مدل نوشتن بسیار خاص و ملموس است! ساختن آن بصورت ملموس و واضح به معنای این است که شما نمی توانید خودتان را مثل یک بچه در نظر بگیرید. شما به وضوح خواهید فهمید که چه وقت تقلب می کنید. در واقع این کار مانع از این می شود که شما خود را گول بزنید.

ثابت ماندن در مسیر تغییرات-  به دیگران بگویید!

وقتی نزدیکان خود را می بینید درباره وضوح شرایط و برنامه های خود بگویید. می توانید یک قدم جلوتر بروید و از رسانه های اجتماعی برای اعلام تعهد خود (با جزئیات مشخص و ریز و دقیق تر) به طیف گسترده تری از دوستان، پیروان، محافل ، خوانندگان و غیره استفاده کنید. حتی گفتن به غریبه ها باعث می شود تا سد خجالت شکسته شود و اجتناب از خجالت می تواند انگیزه بالایی با خود به همراه داشته باشید.

البته، کسانی که با شما زندگی می کنند یا با شما کار می کنند ممکن است موثرترین “افراد” برای گفتن باشند. هرکسی که می تواند انگیزه پایبندی شما باشد یا برنامه های شما را با قدرت به پیش می برد، می تواند به عنوان یک یادآوری و انگیزه برای پایبند بودن به آن عمل کند. اگر ایده های واضح خود را با شخص دیگری که دارای وضوح مشابهی است که می توانید در ایجاد انگیزه در یکدیگر کمک کنید در میان بگذارید، بسیار بهتر است. این کار باعث می شود تا بتوانید به راحتی در این زمینه انگیزه پیدا کنید.

انگیزه های مثبتی را ایجاد کنید که خوشبختی و لذت بیشتری را به موفقیت شما پیوند می دهد.

ثابت ماندن در مسیر تغییرات

حداقل لیستی از 3 دلیل را که می خواهید این تعهد را برآورده کنید همراه با احساسات و نتایج مثبتی که ایجاد می کند ، برای خود آماده کنید. این دلایل را حداقل با یکی از نزدیکان خود به اشتراک بگذارید. چسبیدن به این ایده ها و علایق چه احساسی در شما ایجاد می کند؟ چگونه بر عزت نفس شما تأثیر می گذارد؟ چگونه زندگی شما را بهبود می بخشد؟ چه کسان دیگری سود خواهند برد؟ دیگران چگونه سود خواهند برد؟ همه را بنویسید! سعی کنید تا جایی که می توانید از گفتن جزئیات استفاده کنید‌. هر چه جزئیات بیشتری داشته باشید، راحت تر و بهتر می توانید به نتیجه خود دست پیدا کنید.

 درد را با پیگیری نکردن همراه کنید!

حداقل 3 دلیل را که نمی خواهید پایبند به این وضوح ایده ها باشید بنویسید. باز هم، این را با شخصی که به او نزدیک هستید به اشتراک بگذارید. عدم پایبندی به ایده های شما چگونه احساسی در وجودتان ایجاد می کند؟ چگونه بر عزت نفس شما تأثیر می گذارد؟ چه هزینه ای برای شما خواهد داشت؟ چگونه به شما صدمه خواهد زد؟ به غیر از شما به چه کسی آسیب می رسد؟ چگونه به آن افراد آسیب می رساند؟

ثابت ماندن در مسیر تغییرات –  لذت موفقیت اضافی را اضافه کنید!

برای زمانی که موفق می شوید وضوح خود را برآورده کنید جایزه بگیرید. سفر، ماساژ، ولگردی و خرید‌ یا هر چیز دیگری که باعث می شود خوشحال شوید. تمام این ها می توانند گزینه های بسیار مناسبی برای هدیه دادن به خود وجودی تان باشند. شما قادر به انجام چنین کاری هستید که می توانید مشتاقانه منتظر آن باشید. مقداری پول به این اضافه کنید. در صورت موفقیت ، 50 هزار تومان (یا بیشتر) به موسسه خیریه مورد علاقه خود کمک کنید. اگر به پیشنهادهای نکته 7 نیز پایبند بمانید، این انگیزه ویژه ای خواهد داشت!

حتی بیشتر از همه این ها، درد را به عدم موفقیت اضافه کنید!

به دلیل عدم رعایت روند، خود مجازات کنید. مقداری پول به این یکی هم اضافه کنید. در صورت عدم موفقیت ، 100 هزار تومان به موسسه خیریه  که مورد علاقه تان نیست اهدا کنید. اگر نمی توانید به فکر خیریه ای باشید که دوست ندارید، می توانید به جاهای دیگر کمک کنید. آیا به طریقی عقیده قوی در مورد حقوق تولید مثل یا کنترل اسلحه دارید؟ صرف نظر از اینکه در کدام سمت از این بحث ها می نشینید ، خیریه هایی مطابق با نظرات شما و همچنین موسساتی مخالف آن ها هستند. یکی را که با آن مخالف هستید انتخاب کنید و اگر نتوانستید به روند خود پایبند باشید، متعهد شوید که همان مبلغی را که در نکته شماره 6 مرتکب شده اید، برای آنها ارسال کنید.

نکته قابل توجه درباره ثابت ماندن در مسیر تغییرات

اگر وضوح ایده های شما فوق العاده چالش برانگیز است ، می توانید آن را به گونه ای تنظیم کنید که فقط در صورت لغزش مجبور شوید جریمه را اجرا کنید و در فرصت بعدی فوراً اقدام خود را تمیز برطرف کنید. در یادداشت شخصی ، باید بگویم که تعهد من برای اهدا  مبلغی پول به فلان موسسه در صورت عدم موفقیت در تعهد خودم برای کار حداقل شش روز در هفته بسیار موثر بوده است. من اهداف تناسب اندام خود را برآورده کرده ام و موسسه از من صفر تومان پول می گیرد. راه دیگر برای دردناک کردن شکست این است که مجبور شوید به هر کسی که تعهد کرده اید اعتراف کنید که نتوانسته اید ایده های خود را برآورده کنید و این موضوع را به عنوان یک پیگیری عالی برای نکته شماره 3 ارائه می دهد!

همه این نکات باید به شما کمک کند تا امسال ایده های خود را برآورده کنید. فقط در صورت لغزش، مراحل فوق می تواند به شما کمک کند تا به مسیر خود برگردید. در طول سال یک گزارش از پیشرفت خود داشته باشید. به یاد داشته باشید که پیشرفت و پسرفت کلی نیز به حساب می آید! شما برای جریمه خود می توانید از روش های خاص دیگری هم استفاده کنید. این روش ها می تواند منحصر به هر فرد باشد.

اگر تزلزل در مسیر دارید، خود را ببخشید! سپس به مسیر خود برگردید!

افراد موفق کسانی نیستند که هرگز شکست نخورند، آن ها کسانی هستند که هرگز تسلیم نمی شوند!

همه ما می دانیم که ضرر یک کوکی بسیار کمتر از یک جعبه پر از کلوچه است. به همین ترتیب، سه روز مرخصی از برنامه تمرینی تقریباً به اندازه یک ماه مرخصی نیست. بنابراین هرگز از یک لغزش کوچک (یا حتی یک بزرگ)  به عنوان یک بهانه استفاده نکنید تا کاملاً از وضوح تصویر ایده های خود صرف نظر کنید. این بهانه ها نه تنها باعث شکست می شوند بلکه شما را بیش از بیش به عقب می رانند. از این رو باید دقت کافی را داشته باشید.

منابع
psychologytoday.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا