نمی توانم خوشحال باشم | افسردگی چگونه بر روابط تأثیر می گذارد؟

وقتی صحبت از روابط می شود، بسیاری از موارد می توانند مانع خوشبختی شوند. این می تواند مشکلات مالی، استرس شغلی، ارتباط ضعیف یا خودخواهی باشد که باعث ایجاد مشکل در رابطه شما می شود. اینها همه چالشهای عادی است که زوجین با آن روبرو هستند. با این حال، اگر مدام فکر می کنید، “من نمی توانم خوشحال باشم”، ممکن است افسردگی بر روابط شما تأثیر بگذارد. این تنها یکی از چندین روشی است که افسردگی می تواند بر روابط شما تأثیر بگذارد.

افسردگی چه شکلی است؟

نمی توانم خوشحال باشم | افسردگی چگونه بر روابط تأثیر می گذارد؟

افسردگی یک چالش جدی برای سلامت روان است که نباید به راحتی آن را پذیرفت. کلینیک مایو می گوید، “افسردگی نوعی اختلال خلقی است که باعث ایجاد احساس غم و اندوه مداوم و از بین رفتن علاقه می شود. همچنین اختلال افسردگی اساسی یا افسردگی بالینی نامیده می شود، بر احساس، تفکر و رفتار شما تأثیر می گذارد و منجر به بروز انواع اختلال عاطفی و جسمی می شود. ممکن است در انجام کارهای روزمره عادی مشکل داشته باشید و گاهی ممکن است احساس کنید که زندگی ارزش زندگی ندارد. “

اگر اختلال افسردگی تشخیص داده نشده باشید، علائم شامل موارد زیر است:

  • از دست دادن علاقه به سرگرمی ها و فعالیت ها
  • تغییر در اشتها – یا بیشتر از حد معمول غذا بخورید یا به اندازه کافی غذا نخورید.
  • تغییر در رفتار خواب – یا بیشتر از حد معمول بخوابید یا اصلا نخوابید.
  • افزایش عصبانیت یا تحریک پذیری
  • خستگی
  • کناره گیری از خانواده و دوستان
  • احساس غمگینی، ناامیدی یا تنهایی

اینها تنها برخی از علائمی است که می توانید تجربه کنید. و ممکن است برخی از علائم را تجربه کنید اما همه آنها نیست. اگر علائم افسردگی را مشاهده کردید و تحت درمان نیستید، از پزشک یا یک متخصص بهداشت روان مانند یک درمانگر کمک بگیرید.

افسردگی چگونه بر روابط تأثیر می گذارد؟

روش های مختلفی وجود دارد که می تواند افسردگی شما، همسرتان و روابط شما را تحت تأثیر قرار دهد.

شریک زندگی شما احساس مسئولیت می کند

وقتی با کسی در ارتباط هستید که به شما اهمیت می دهد، او نمی خواهد صدمه دیده شما را ببیند. و این احتمال وجود دارد که اگر آنها دیدند که شما در حال سختی هستید که فکر می کنند به نوعی مسئول این امر هستند. این می تواند برای هر دوی شما ناامید کننده باشد. شما باید بتوانید با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید که آنها مسئولیت احساسی را که شما احساس می کنید، ندارند. شما می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید که احساس ناراحتی نمی کنید زیرا از رابطه خود راضی نیستید اما افسردگی باعث می شود.

یک روش خوب برای اینکه همسرتان این موضوع را درک کند این است که آنها باید در یک جلسه مشاوره با شما بیایند. درمانگر شما می تواند جزئیات افسردگی، اینکه چگونه می تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد و سایر اطلاعاتی که می تواند به شما کمک کند در حین کار برای حمایت از شما بفهمد، برای شریک زندگی خود توضیح دهد.

شما نمی خواهید بیرون بروید.

افسردگی می تواند گذراندن کارهای روزمره را دشوار کند. مواردی مانند بلند شدن از رختخواب، دوش گرفتن و غذا خوردن تقریباً غیرممکن است. این بدان معناست که انجام کارهایی مانند بیرون رفتن برای شام و سینما یا انجام یک شب بازی با دوستانتان برای شما خارج از تصویر است. درک این مسئله برای شریک زندگی شما دشوار است.

اگر آنها می خواهند بیرون بروند و احساس نمی کنند شما می توانید، این می تواند مشکلاتی ایجاد کند. شریک زندگی شما ممکن است ناامید شود زیرا آنها از ماندن در آن خسته شده اند یا احساس می کنند شما همیشه بهانه می آورید که مجبور نیستید بیرون بروید. اگر آنها درک نکنند که چگونه افسردگی بر شما تأثیر می گذارد یا در مورد احساس شما با آنها صادق نبوده اند، آنها نمی فهمند که شما یک دلیل موجه برای ترک نکردن از خانه دارید. نمی توانم خوشحال باشم را رفع کنید.

شما سخت می توانید با آن کنار بیایید.

نمی توانم خوشحال باشم | افسردگی چگونه بر روابط تأثیر می گذارد؟

بسیاری از افراد افسردگی را با غم و اندوه مرتبط می دانند و نمی دانند که این امر می تواند باعث عصبانیت و افزایش تحریک پذیری شود. اگر با افسردگی مبارزه می کنید، می تواند با کسانی که دوستشان دارید کوتاه خلقی کنید. اگر این اتفاق می افتد، شما را به یک شخص سخت برای کنار آمدن تبدیل می کند. شما ممکن است شریک زندگی خود را به خاطر مواردی که مسئولیت آنها ندارد، که باعث آسیب و کینه در روابط شما می شود، سرزنش کنید. اگر شریک زندگی شما آگاه است که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است مایل باشد برخی از تحریک پذیری شما را نادیده بگیرد زیرا می داند از کجا ناشی می شود. هنوز هم، اگر آنها نمی دانند با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنید، این می تواند احساس سردرگمی در مورد رابطه را ایجاد کند.

روابط عاشقانه چیزی دور از ذهن شماست.

وقتی برای گذراندن روز تلاش می کنید، یکی از آخرین چیزهایی که ذهن شما را به خود مشغول کرده تلاش برای رمانتیک بودن است. به گفته جان هاپکینز، کمبود میل جنسی اغلب نشانه کسانی است که افسرده هستند. تفاوت در میل جنسی به هر حال می تواند یک مسئله مشترک بین زوجین باشد، و وقتی افسردگی را به مخلوط اضافه می کنید، این امر می تواند باعث بروز مشکل شود. این یک چالش بزرگتر است اگر همسرتان احساس می کند که فقط حرکات را انجام می دهید یا حتی قادر به انجام این کار نیستید، می تواند احساس گم شدن در مورد مکانی که در آن رابطه هستید را ایجاد کند. این می تواند منجر به جریحه دار شدن احساسات نسبت به فرضیاتی شود که انجام می شود. هنگامی که افسردگی مانع شما می شود، ممکن است همسرتان احساس کند که شما جذب او نمی شوید.

شریک زندگی شما احساس عدم تأیید می کند.

هنگامی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید، احتمال اینکه شریک زندگی شما سستی شما را بدست آورد بسیار خوب است. در اینجا به نظر می رسد که این ممکن است در زندگی شما چگونه باشد. این موارد عبارتند از:

  • رسیدگی به کارهای خانه
  • مراقبت از بچه ها
  • پختن تمام وعده های غذایی
  • بهانه آوردن اینکه چرا نمی توانید با دوستانتان جمع شوید
  • رسیدگی به صورت حساب ها

هنگامی که افسرده هستید، مواقعی ممکن است توانایی مدیریت این وظایف را نداشته باشید یا حتی اگر مسئولیت رسیدگی به آنها را ندارید از آنها مراقبت کنید. شما می دانید که قبض برق باید پرداخت شود، اما برای شما اهمیتی ندارد که این اتفاق بیفتد. شما می دانید که در خانه غذایی وجود ندارد، اما گرسنه نیستید و نمی خواهید از رختخواب بلند شوید، بنابراین اگر مواد غذایی وجود دارد می توانید کمتر مراقبت کنید.

وقتی یکی از شرکا وزن رابطه را تحمل می کند، می تواند برای آنها طاقت فرسا باشد.

چه کاری می توانید در این مورد انجام دهید؟

اگر می بینید که افسردگی شما در روابط شما مشکل ایجاد می کند، مواردی وجود دارد که می توانید در این رابطه انجام دهید. برای این که بدانید من نمی توانم خوشحال باشم باید به درمان هم فکر کنید.

برای خود کمک بگیرید.

اگر می دانید که در تلاش هستید، پس باید برای کمک تماس بگیرید. حتی اگر اهمیتی برای انجام این کار برای خودتان ندارید، اگر همسرتان را دوست دارید و می بینید که افسردگی روی او تأثیر می گذارد، به یاد داشته باشید که کمک به خودتان نیز به آنها کمک می کند. با یک مشاور صحبت کنید. می توانید در این زمینه به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

خودمراقبتی را تمرین کنید.

نمی توانم خوشحال باشم | افسردگی چگونه بر روابط تأثیر می گذارد؟

مراقبت از خود می تواند به شما کمک کند تا بر افسردگی خود غلبه کنید. این شامل خوابیدن به میزان مناسب، شب بیدار ماندن به دلیل احساس خستگی یا خوابیدن تمام روز به دلیل اینکه احساس بیدار شدن ندارید. این امر همچنین شامل انتخاب مواد غذایی سالم است. اگر اشتهای زیادی ندارید، هر وقت می توانید روی خوردن غذاهای سالم کم کنید. روی افزایش میزان غذا خوردن کار کنید. هرچه کمتر بخورید، احساس بدتری خواهید داشت. ممکن است در ابتدا مجبور شوید خود را مجبور به خوردن غذا کنید، اما در نهایت، این می تواند به شما کمک کند انرژی مورد نیاز برای دریافت روز را شروع کنید. سایر مواردی که بخشی از مراقبت از خود هستند، ورزش، روزنامه نگاری، مراقبه و یافتن چیزهایی هستند که از آنها لذت می برید. هدف آن کمک به شما در سلامت هرچه بیشتر سلامت جسمی، عاطفی و روانی است.

صادق باشید.

می خواهیم بدانیم چرا نمی توانم خوشحال باشم؟ در مورد چالش های بهداشت روان مانند افسردگی، ننگی وجود دارد که می تواند افراد را نسبت به به اشتراک گذاشتن آنچه که تجربه می کنند، تحریک کند. این ننگ حتی می تواند بر روی مواردی که با نزدیکان خود به اشتراک می گذارید، مانند مورد مهم دیگر شما تأثیر بگذارد. شاید شما نخواهید که با آنها درگیر هستید که احساس افسردگی می کنید یا علائمی را تجربه می کنید، اما هرچه با آنها بازتر و صادق باشید می توانید درک بیشتری داشته باشید. وقتی آنها بدانند که شما با چیزی خارج از رابطه دست و پنجه نرم می کنید، این می تواند به آنها کمک کند تا بدانند چگونه می توانند شما را بهتر حمایت کنند. همچنین می تواند به آنها اطمینان دهد که علت آن نیستند.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا