چگونه با روشی هوشمند سخت کار کنیم؟

در تمام موارد زندگی سختی ها و فشار های مختلفی وجود خواهد داشت. افراد در برابر سختی ها و فشار های زندگی واکنش های محتلفی دارند. اگر بتوانیم سخت کوشی کنیم و سخت کار کنیم می توانیم از پس هر مشکلی چه در زندگی و چه در محل کارمان در آماده شویم. همه ما می دانیم که حتی بهترین شانس ها در زندگی هم برای افرادی است که سخت کار می کنند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه با روشی هوشمند سخت کار کنیم؟

سخت کوشی و ارزش

 آیا نظم و انضباط شخصی امروز واقعاً در زندگی در مشاغل ، فیش حقوقی ، تبلیغات و پاداش ، اعتبار و ثروت حرفه ای نتیجه می دهد؟ با کمال تعجب ، با توجه به اهمیت اشتغال برای رفاه و اقتصاد جهانی، ارتباط بین کنترل خود و موفقیت شغلی به طور کامل مطالعه نشده است. مایکل دالی ، دانشمند روان شناسی ، از دانشگاه استرلینگ انگلیس و همکارانش برای اولین بار رابطه بین انضباط شخصی در دوران کودکی و موفقیت شغلی در بزرگسالی را بررسی کرده اند. مزایای خودکنترلی در محیط کار به راحتی آشکار می شود. نادیده گرفتن حواس پرتی ، پشتکار در برابر دشواری ، وظیفه شناسی به طور کلی این ویژگی ها همه برای کارگران خوب ایجاد می کند.

نکته قابل توجه در این باره که چگونه با روشی هوشمند سخت کار کنیم؟

  به نظر می رسد که کنترل خود ضعیف یک جنبه نسبتاً پایدار از شخصیت است ، جنبه ای که باعث ایجاد معایبی در طولانی مدت زندگی می شود. اقدامات اولیه نظم و انضباط شخصی متنوع بود ، از جمله نه تنها توجه و پشتکار بلکه بی احتیاطی ، کار نامناسب ، بی قراری ، وضعیت بد بدن و قانون شکنی. تکان دهنده نیست که بزرگسالانی که هرگز از این ویژگی ها فراتر نمی روند،  فاقد تمرکز هستند، قوانین را زیر پا می گذارند و کار های بی حساب و کتاب انجام می دهند. پس فرصت های شغلی کمتری پیدا می کنند.

دانشمندان حتی با این نتایج دلهره آور یک امید دارند. ارتقا مهارت های اساسی کنترل خود برای کودکان می تواند یک عمر فایده های اساسی در دنیای کار داشته باشد. این فرآیند ها هم برای کارگران فردی و هم برای جامعه مفید است. ظرفیت کنترل خود تا حدی قابل انعطاف است و ممکن است با آموزش و تمرین در کودکان خردسال افزایش یابد. یوگا ، ورزش های رزمی ، بازی های رایانه ای ، مدیتیشن همه این مداخلات ممکن است یک ابزار روانشناختی اساسی به کودکان ارائه دهد که می تواند آن ها را برای یک عمر ادامه دهد.

هیجان و تمرکز چه تاثیر بر سخت کار کردن دارد؟

هیجان و تمرکز در هنگام کار می تواند تأثیر زیادی در بهره وری و موفقیت کلی داشته باشد. اما صرف نظر از اینکه شغل خود را چقدر دوست دارید ، همه ما روز هایی داریم که به انگیزه اضافی نیاز داریم. برخی از استراتژی های انگیزشی ساده می توانند به شما کمک کنند تا بهترین تلاش خود را انجام دهید و 100٪ تلاش کنید.

چگونه به خود انگیزه دهید تا سخت کار کنید.

می خواهیم بدانیم چگونه با روشی هوشمند سخت کار کنیم؟ انگیزه بیرونی یک نوعی از انگیزه ها است. این مدل می تواند توسط فرد دیگری باشد که انگیزه ایجاد می کند ، اما لازم نیست. این مدل انگیزه می تواند نوعی تعهد، طلب یا پاداش بیرونی باشد که شما را ملزم به تکمیل یک کار یا رسیدن به هدفی می کند. انگیزه ذاتی درونی است. با انگیزه ذاتی ، شما برای جلب رضایت و موفقیت شخصی خود به یک هدف یا تکمیل یک کار فشار می آورید. هم انگیزه ذاتی و هم بیرونی می تواند مفید باشد.

در حالی که برخی مطالعات نشان داده اند که پاداش های بیرونی بیش از حد می تواند انگیزه ذاتی را کاهش دهد ، نشان داده شده است که پاداش های خارجی علاقه به چیزی را افزایش می دهد که در آن فرد علاقه ای ندارد. از انگیزه بیرونی می توان برای ایجاد انگیزه در افراد برای یادگیری مهارت های جدید استفاده کرد که پس از آموختن ، افراد می توانند انگیزه ذاتی خود را برای ادامه فعالیت های خود داشته باشند. برای بهود انگیزه های ذاتی خود می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز در ایران و ارائه دهنده خدمات حضوری روان شناسی و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چند ایده برای ایجاد انگیزه 

چند روش هوشمند برای اینکه بدانیم چگونه با روشی هوشمند سخت کار کنیم عبارتند از:

  •  اهداف بزرگ را به کارهای کوچک تقسیم کنید.
  •  خود را با افراد با انگیزه محاصره کنید.
  •  به خودتان جایزه بدهید.
  •  به خودتان استراحت دهید.
  •  چرایی انجام کار خود را به خاطر بسپارید.
  • متمرکز بمانید.
  • از نظر جسمی مراقب خود باشید.
  •  روز خود را با مهمترین کار شروع کنید.

اهداف بزرگ را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید.

اگرچه داشتن اهداف بزرگ و جاه طلبانه مهم است ، اما تجزیه آن ها در انجام کارهایی که به راحتی قابل انجام هستند ، می تواند روحیه درونی شما را تقویت کند. این به شما یک احساس موفقیت و حرکت منظم می دهد که انگیزه شما را برای بررسی موارد بیشتر خارج از لیست کارهای خود ایجاد می کند.

خود را با افراد با انگیزه محاصره کنید.

 افرادی که خود را با آنها احاطه می کنید ، نقشی اساسی در موفقیت شخصی و شغلی شما خواهند داشت. هنگامی که خود را با همکارانی که در کار کارهای بزرگی انجام می دهند محاصره کنید ، آنها همچنین به شما الهام می دهند که بیشتر فشار بیاورید و کار خود را بهتر انجام دهید. داشتن همسالانی که به شما الهام می گیرند و شما را به موفقیت ترغیب می کنند بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که افرادی که وقت خود را با آنها می گذرانید کسانی هستند که بین سخت کوشی و اوقات فراغت تعادل برقرار می کنند.

چگونه با روشی هوشمند سخت کار کنیم؟ – به خودتان جایزه بدهید.

این نوعی انگیزه بیرونی است ، حتی اگر شما هستید که انگیزه ایجاد می کنید. وقتی وظایفی را انجام می دهید که از آن ها لذت نمی برید یا وقتی در یک پروژه به یک نقطه عطف بزرگ می رسید ، با خود رفتار کنید. این نه تنها باعث می شود که بخاطر پیش بردن وظیفه ، پاداش بگیرید بلکه انگیزه بیشتری نیز برای تحقق مرحله بعدی کار و پاداش همراه آن خواهید داشت.

به خودتان استراحت دهید.

تحقیقات نشان می دهد که هنگام وقفه ها و استراحت های مکرر تقریباً هر 45-50 دقیقه  در واقع بهره وری بالاتری دارید. با 45 دقیقه تمرکز در یک مکان آرام ، بدون اینکه حواس پرتی شما را از کار دور کند ، می توانید کار های تان را سریع تر انجام دهید. همچنین اگر ساعت ها کار بدون توقف روی یک پروژه بدون هدف نداشته باشید ، انگیزه بیشتری خواهید داشت. پس از یک استراحت کوتاه ، تازه خواهید شد و آماده رفتن دوباره هستید.

چگونه با روشی هوشمند سخت کار کنیم؟ – خود را متقاعد کنید که می خواهید این کار را انجام دهید.

یکی از ساده ترین کار هایی که می توانید برای ایجاد انگیزه در خود انجام دهید این است که فکر کنید کاری که قصد انجام آن را دارید بیش از همه اینقدر سخت نیست.

کنترل کار ها را در دست بگیرید.

گرچه تحت تأثیر مسئولیت های مختلف شخصی و شغلی آسان است ، اما می توانید به خودتان کمک کنید تا تمرکز خود را حفظ کنید با در نظر گرفتن این نکته که حداقل در کنترل اعمال خود هستید.

چرایی انجام کار خود را به خاطر بسپارید.

تعداد کمی از انگیزه ها بیشتر از این است که بخاطر داشته باشید که چرا کار را انجام می دهید. به یاد آوردن اینکه چرا به خود فشار می آورید می تواند انگیزه درونی شما را برای رسیدن به اهداف خود فراهم کند. این که آیا شما در حال کار بر روی پروژه ای هستید که نتیجه شما را از آن هیجان زده می کند یا اینکه می خواهید صرفاً غذا برای خانواده خود روی میز بگذارید ، مهم است که به این فکر کنید که انگیزه شما برای انجام کار چیست.

چگونه با روشی هوشمند سخت کار کنیم؟ – تمرکز داشته باشید.

تحقیقات ثابت کرده است که وقفه ها تأثیر مهمی بر بهره وری دارند ، بخشی به این دلیل که توجه مجدد شما را به وظیفه مورد نظر زمان می برد و بخشی نیز به دلیل اینکه وقفه ها بر فرایندهای حافظه فعال ما تأثیر می گذارد. در طول 45-50 دقیقه وقت متمرکز ، ایمیل خود را ببندید و تلفن خود را خاموش کنید. برای مثال از قبل به مردم بگویید که شما همیشه برای پاسخگویی به ایمیل ، متن و پیام های فوری در دسترس نخواهید بود.

از نظر جسمی مراقب خود باشید.

همه روزه انجام دادن کار نه تنها به اراده بلکه به انرژی بدنی نیز نیاز دارد. هفت تا نه ساعت در شب برای اوج عملکرد در محل کار مطلوب است. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و سعی کنید در بیشتر روز های هفته حداقل 30 دقیقه ورزش کنید.

روز خود را با مهم ترین کار شروع کنید.

اگر روز خود را با مهم ترین کار شروع کنید. حتی اگر چالش برانگیزترین کار باشد یا مشکلی باشد که از آن لذت نمی برید  در بقیه ساعات روز احساس بازدهی و انگیزه بیشتری خواهید داشت. برای رسیدن به این هدف ، بهتر است لیست کارهای روزانه خود را از شب قبل تهیه کنید. با انجام این کار ، به احتمال بسیار بیشتری می توانید آن کارهای ناخوشایند را که باید انجام شوند در بالای لیست خود قرار دهید و با انجام آن ها در ابتدای روز ، از همان ابتدا احساس موفقیت می کنید.

چگونه با روشی هوشمند سخت کار کنیم؟ – تعیین اهداف برای بهبود شغل

تعیین اهداف می تواند به شما در دستیابی به دستاوردهای کوتاه مدت و بلند مدت کمک کند. شما می توانید برای بهبود شغل خود اهداف حرفه ای و شخصی تعیین کنید.

منابع
businessinsider.compsychologicalscience.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا