برطرف نمودن مشکلات یک ازدواج خراب

ازدواج یک مقوله بسیار مهم است. انسان ها هر کدام دلایل و علت های خاصی را برای ازدواج با یک فرد در ذهن خودشان دارند. این درست است که با ازدواج با عشق خود یا کسی که دوستش دارید به یک آرامش روحی بزرگ می رسید اما نکته ای که مهم است این است که همیشه عواملی وجود دارند که ممکن است یک ازدواج را خراب کنند. برطرف نمودن مشکلات یک ازدواج خراب را بلدیم؟

راه های برطرف نمودن مشکلات یک ازدواج خراب چیست؟

چند مرحله را برای شما در ادامه خواهیم گفت. حرمت های ازدواج شما شکسته است و نمی دانید چه کاری باید انجام دهید. شما احتمالاً از دوستان یا خانواده خود (یا حتی درمانگر خود) سوال کرده اید که چگونه می توانید مشکلات ازدواج خود را حل کنید، که در آن جواب همه گیر را می گیرید: “با یکدیگر ارتباط برقرار کنید و صادق باشید”. اما همه چیز به همین سادگی در ذهن شما نیست. شما تمام این افکار را در ذهن خود دارید، تمام این احساسات را در سینه خود، همه این احساسات را در قلب خود دارید.

این احساس وحشتناکی است که تشخیص می دهید همه چیز در ازدواج شما به خوبی کار نمی کند. این امر به ویژه در مواردی اتفاق می افتد که زندگی شما به دلیل بچه ها و منابع مشترک به هم گره خورده باشد. با این حال خبرهای خوبی وجود دارد. ازدواج هایی که در آستانه فروپاشی و طلاق قرار دارند هنوز آن نقطه عطف را دارند که می تواند رابطه را دوباره زنده کند.

 اما حل یک ازدواج فسخ شده بسیار پیچیده تر از ترمیم رابطه است. به عنوان یک زوج متاهل، انتظارات و مسئولیت هایی وجود دارد که از یک شریک زندگی روزمره خود انتظار ندارید، و در زندگی ازدواج خطر بیشتری وجود دارد، به خصوص اگر فرزند داشته باشید یا منابع خود را به اشتراک بگذارید. هرچقدر سخت به نظر برسد، قطعاً در حیطه ازدواج ممکن است. مانند هر رابطه ای، ازدواج شکست خورده  لازم نیست که شکسته باقی بماند، تا زمانی که دو فرد درگیر در آن کار خود را برای ترمیم رابطه انجام دهند شرایط می تواند برای بهبود پیش رود.

رفع مشکلات ازدواج شما

شما مدت زیادی نیست که ازدواج کرده اید. متوسط ​​طول ازدواج قبل از این که به طلاق ختم شود، 8 سال است. اگر فقط چند سال است که ازدواج کرده اید و می خواهید آن را رها کنید، قبل از لغو آن یکی دو سال دیگر به خودتان وقت بدهید. شاید در این سناریو بهترین شریک نباشید. اگر بتوانید تشخیص دهید که می توانید در ازدواج خود بهتر عمل کنید، احتمال نجات یافتن رابطه بیشتر می شود. از طریق این کار بیشتر است. همسرتان آماده دیدار با شما در نیمه راه است. این برای همسرتان نیز به همین منوال است. اگر آن ها هنوز هم مایلند از طریق ازدواج با شما همراه باشند، قطعاً ازدواج محکوم به شکست نیست. شما نمی توانید تصور کنید که با شخص دیگری ازدواج کرده باشید.

هیچ رابطه ای کامل نیست. بعضی اوقات قبل از این که بفهمید رابطه برای تقویت و شاد تر شدن  به چه چیزهایی نیاز دارد، نیاز به چند تلاش از سمت شما دارد. شما می توانید ازدواج را ترک کنید اما نمی خواهید. طلاق باید آخرین چاره مطلق شما باشد، اگر می توانید بیشتر تلاش کنید و کارها را به نتیجه برسانید، قطعاً ازدواج شما ارزش نگهداری  و ادامه را دارد.

برطرف نمودن مشکلات یک ازدواج خراب : شکست دادن مسیر طلاق

احتمالا می خواهید مشکلات یک ازدواج فسخ شده را برطرف کنید. واقعیت اوضاع این است که ازدواج شما به یک دلیل خراب شده است. اما هر چقدر هم اکنون رابطه شما بد به نظر برسد، ازدواج همیشه ارزش نگه داشتن را دارد: برای خود، برای شریک زندگی خود، برای خانواده و همه چیزهایی که با هم ساخته اید. قبل از این که چند  مرحله اصلی برای حل مشکلات یک ازدواج خراب را ذکر کینم، می خواهیم در مورد این نکته به شما بگوییم که می توانید به راحتی برای رفع مشکلات خود از راه دوز اقدام کنید. شما می توانید این کار را با کمک مشاوران مرکز مشاوره همکده انجام دهید.

در واقع شما می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی این مرکز نهایت استفاده را ببرید.  بیایید به مراحل اصلی در حل یک ازدواج شکست خورده برگردیم (یادتان باشد که بسته به شرایط خاص  راه حل های مناسب برای خود را خود تنظیم کنید) در ادامه این مقاله قصد داریم راه حل های مختلف را برای شما بگوییم.

 به خاطر داشته باشید که چرا این کار را می کنید؟

احساسی که ممکن است داشته باشید

 شما در پایان ازدواج هستید. یک جاده طولانی درگیری و مشاجره و انفجارهای عاطفی بی معنی اکنون پشت سر شما یا اطراف شماست و تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که بیرون بروید. بخشی از شما خواستار نگهداری ازدواج است اما نمی توانید واقعاً دلیل آن را بفهمید، زیرا شما و همسرتان دیگر حتی نمی توانید در یک اتاق قرار بگیرید.

احساسی که باید احساس کنید

رفع یک ازدواج خراب شده به معنای این است که می خواهید یک ازدواج فسخ شده را برطرف کنید و اگر عاشق این ایده نیستید که رابطه را به بهترین نسخه از خود برگردانید، هرگز واقعاً آن را نمی خواهید. به یاد داشته باشید که چرا از ابتدا عاشق شریک زندگی خود شده اید، اما در این جا متوقف نشوید. عشق دیگر برای ادامه این کار کافی نیست زیرا ازدواج چیزی فراتر از عشق است. این یک زندگی است، خانواده است، یک تعهد مالی و عاطفی مادام العمر است. آیا شریک زندگی شما می تواند همان شخصی باشد که می خواهید او باشد، چه برای اولین بار یا یک بار دیگر؟

برطرف نمودن مشکلات یک ازدواج خراب: نوشتن احساسات اشتباه

چه احساسی دارید؟

 پس از ماه ها (یا سال ها) جنگ بی پایان و دوره های بی تفاوتی مطلق نسبت به این رابطه، ممکن است احساس کنید که در وسط گردباد بحث های دور هم پیچیده با احساس گناه و عصبانیت قرار دارید، یا اینکه در پایان یک سفر طولانی و طاقت فرسا هستید. هیچ مسئله فردی وجود ندارد. همه چیز به یک توده غول پیکر و سنگین تبدیل شده است که فقط شما و ازدواج را سنگین می کند.

احساسی که باید در این مورد احساس کنید

هرچقدر که ممکن است سخت باشد، شما باید بتوانید ازدواج و همه مشکلات آن را کالبد شکافی کنید. افراد زیادی سعی می کنند ازدواج های شکسته خود را برطرف کنند بدون این که به طور واقعی و جداگانه به هر بخشی از آن که باعث ناراحتی آن ها می شود رسیدگی کنند. آن ها فقط سعی می کنند با یک ذهنیت مثبت اجباری قدم جلو بگذارند و امیدوارند که همه چیز درست شود. اما پشت سر گذاشتن گذشته، آن را پاک نمی کند. این فقط آن را به وزنی تبدیل می کند که شما و همسرتان باید تا آخر عمر با آن کنار بیایید. همه موارد را به صورت جداگانه و مجزا از هم ذکر کنید و اطمینان حاصل کنید که هر بخشی از ازدواج را که نیاز به کار دارد کاملاً درک کرده اید.

بنابراین چه مواردی می توانید لیست کنید؟ در این جا چند نمونه از مبارزات رایج در ازدواج های ناموفق آورده شده است:

  • عدم ارتباط
  • عدم محبت، مراقبت و صمیمیت
  • خیانت، احساسی و یا جسمی
  • یک بحران بی ارتباط.

آن چه را که می توانید اصلاح کنید، خودتان برطرف کنید.

احساسی که دارید

 از همسرتان بیزار و خسته شده اید و فقط آرزو می کنید که آن ها بتوانند همه کارهایی را که در آن مرتکب اشتباه می شوند یا کارهایی را که در آن خطا کرده اند را ببینند و قسمت هایی از آن ها را اصلاح کنند. ممکن است برخی از مسائل مربوط به خودتان باشد، اما می دانید که وقتی صحبت از ازدواج گسسته شما می شود، مهم ترین ایرادات برای همسرتان است.

احساسی که باید احساس کنید

برطرف نمودن مشکلات یک ازدواج خراب

هرگز قادر به حل مشکلات همسرتان برای آن ها نخواهید بود، هرچند که ممکن است این امکان وجود داشته باشد، اما می توانید مجموعه دیگری از مسائل را حل کنید. حتی اگر عیب های شما به اندازه همسرتان نباشد، این بدان معنا نیست که شما چیزی را که باید برای آن کار کنید ندارید. صرف مسئولیت پذیری در قبال مسائل و معایب خود کافی است تا شریک زندگی خود را ترغیب کنید تا پاسخگوی خود باشد، زیرا این امر به آن ها نشان می دهد که شما به اندازه کافی به ازدواج اهمیت می دهید تا تغییراتی را که از شما خواسته اند انجام دهید.

حتی این اتفاق بعد از همه درگیری ها و درد های شما نیز وجود دارد. باید شما این کار را با تلاش برای رسیدن به یک هدف مشترک شروع کنید و  خودتان را برای یکدیگر بهتر کنید.

از احساسات منفی و عصبانیت صرف نظر کنید.

داشتن هر نوع گفتمان منطقی یا آرام با شریک زندگی خود غیرممکن نیست. نیمی از شما فقط می خواهد به صورت آن ها با عصبانیت نگاه کند. نیمی دیگر می خواهد اتاق را ترک کنید و دیگر هرگز با آن ها صحبت نکنید. حتی با کمک یک واسطه مانند مشاور ازدواج، نمی توانید یک مکالمه با همسرتان داشته باشید.

 

 

منابع
hackspirit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا