چگونه خود را برای امتحانات آماده کنیم؟

یکی از مسائلی که همه ما آن را تجربه کردیم مسئله امتحانات و چگونگی امتحان دادن است. امروزه از تقریبا دبستان تا اواخر دانشگاه شما انواع امتحانات با درجه بندی های مختلف را انجام می دهید. نکته مهم اینجا است که افراد چگونه بتوانند در امتحان موفق شوند و خود را آماده کنند. را های مختلفی برای آمادگی شما قبل از امتحانات وجود دارد. امروز قصد داریم بگوییم که چگونه خود را برای امتحانات آماده کنیم؟

برای آمادگی امتحانات می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده کرده و برای برنامه ریزی تحصیلی خود اقدام نمایید. البته می توانید با مراجعه حضوری به مرکز مشاوره همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره، شرایط خود را هم بهبود بخشید.

چند نکته برای موفقیت در آزمون و‌ امتحان

همیشه فعالیت های مختلفی وجود دارد که می تواند به طور جداگانه انجام شود یا با افزایش تجربه فرد صورت گیرد. از این رو ، دستورالعمل های کمی وجود دارد که به عنوان یک مرجع عملی خدمت می کنند. با این حال در ادامه مقاله ما به بررسی نکاتی بسیار مهم جهت موفقیت در آزمون ها و امتحانات می پردازیم. می خواهیم بدانیم چگونه خود را برای امتحانات آماده کنیم؟

زمان کافی برای مطالعه به خود اختصاص دهید.

یک برنامه مطالعاتی متناسب با روش مطالعه خود تنظیم کنید و برای لحظه آخر چیزی باقی نگذارید. در حالی که به نظر می رسد برخی از دانشجویان در آخرین لحظه مطالعه پیشرفت هایی می کنند، اما اغلب این روش مطالعه جزئی بهترین روش برای آماده سازی امتحان نیست. چند امتحان دارید، چند صفحه برای یادگیری تان موجود است و روزهای باقیمانده را بنویسید. پس از آن ، عادت های مطالعه خود را بر این اساس سازمان دهید.

اطمینان حاصل کنید که فضای مطالعه شما منظم است.

در مرحله بعدی لازم است اطمینان حاصل کنید که فضای کافی روی میز کار برای قرار دادن کتاب های درسی و یادداشت های خود دارید. اطمینان از روشن بودن و نور مناسب اتاق و داشتن صندلی مناسب نیز از دیگر مواردی است که باید در نظر بگیرید. به جزئیاتی توجه کنید که باعث پرت شدن حواس شما می شود و آن ها را از فضای مطالعه خود دور کنید. اطمینان حاصل کنید که در فضای مطالعه احساس راحتی می کنید و می توانید تمرکز کنید.

برای برخی از افراد ، این ممکن است به معنای سکوت کامل باشد ، در حالی که برای برخی دیگر گوش دادن به موسیقی کمک می کند. برخی از ما برای تمرکز به نظم کامل نیاز داریم ، در حالی که دیگران دوست دارند در یک محیط پر از هم ریختگی تحصیل کنند. اطمینان حاصل کنید که فضای مطالعه شما دوستانه و مناسب است.

از روش های دیداری کمک بگیرید و مطالب را تصویر سازی کنید.

در بازنگری در مطالب آموزشی ، کمک های دیداری می تواند بسیار مفید باشد. در ابتدای مبحث ، هر آنچه را که در مورد موضوع می دانید ، یادداشت کنید. نزدیک به امتحان ، یادداشت های تجدیدنظر خود را در یک صفحه تغییر دهید. می توانید این تغییرات را با نمودار های درختی یا سایر نمودار ها و عکس نشان دهید. از این طریق بازخورد بصری می تواند به آمادگی شما هنگام شرکت در امتحان کمک قابل توجهی کند.

چگونه خود را برای امتحانات آماده کنیم؟ – نمونه امتحانات قبلی را بخوانید و تمرین کنید.

یکی از موثرترین روش های آمادگی برای امتحانات ، تمرین با نسخه قدیمی آزمونهای قبلی است. همچنین ، یک آزمون قدیمی به شما کمک می کند قالب و فرم سوالات را ببینید و برای شما خوب است که بدانید چه انتظاری باید داشته باشید اما همچنین به عنوان یک تمرین مناسب برای اندازه گیری زمان مورد نیاز برای آزمون واقعی است.

پاسخ های خود را برای دیگران توضیح دهید.

با کمک خانواده و دوستانتان می توانید در آزمون خود سرآمد باشید. استدلال خود را در مورد اینکه چرا به سوالات خاصی به طریقی خاص پاسخ داده اید ، برای آنها توضیح دهید.

گروه های مطالعه را با دوستان خود سازمان دهید.

گروه های مطالعه می توانند به شما کمک کنند پاسخ های مورد نیاز خود را دریافت کرده و کارها را سریعتر به پایان برسانید. فقط مطمئن شوید که گروه بر روی موضوع متمرکز هستند و به راحتی حواسشان پرت نمی شود.

چگونه خود را برای امتحانات آماده کنیم؟ – استراحت کافی داشته باشید.

وقفه های منظم لازم است تا مغز بتواند دوباره کانون توجه خود را پیدا کند. بهترین روش برای مطالعه ساعت های طولانی نیست زیرا حفظ دانش طولانی مدت تقریباً غیرممکن است. مهمترین قسمت مطالعه ایجاد روال متناسب با سبک مطالعه شماست.

خوردن میان وعده غذایی سالم برای مغز مفید است.

هنگام مطالعه نباید غذای ناسالم بخورید. با انتخاب غذایی طبیعی ، تازه و ویتامین های غنی از ویتامین که برای شما مفید است و باعث بهبود تمرکز و حافظه می شود، بدن و مغز خود را متناسب نگه دارید.

روز امتحانات خود را برنامه ریزی کنید.

تمام قوانین و شرایط آزمون را بررسی کنید. مسیر خود و زمانی را که ممکن است برای رسیدن به مقصد طول بکشد برنامه ریزی کنید، سپس زمان اضافی را اضافه کنید. قطعا شما نمی خواهید دیر برسید و بیشتر از قبل با اضطراب و استرس کنار دست و پنجه نرم کنید.

آب فراوان بنوشید.

هنگام مطالعه برای امتحانات و حتی هنگام امتحان ، نوشیدن آب توصیه می شود. هیدراته ماندن بسیار حیاتی است و به کلیات روحیه مثبت شما می افزاید.

چگونه خودمان را برای امتحانات آماده کنیم؟

زود شروع به مطالعه کنید.

برای خودتان بیش از زمان کافی برای مرور مطالب اختصاص داده شده در کلاس اختصاص دهید. ممکن است بخواهید با توجه به مقدار مطالبی که برای بررسی نیاز دارید، برنامه ریزی کنید که چه زمانی شروع به مطالعه می کنید. به عنوان مثال، اگر مجبورید یک ترم کامل را مرور کنید، ممکن است بخواهید چند هفته قبل مطالعه را شروع کنید. با این حال، اگر فقط در آزمایشی شرکت می کنید که شامل چند فصل مطالب است ، ممکن است یک هفته قبل یا حتی سه تا چهار روز کافی باشد. فقط شما می دانید که چه مدت طول می کشد تا مطالعه کنید، بنابراین شما بهترین داور در مورد زمان شروع مطالعه هستید.

اگر مطالب کلاس مخصوصاً برای شما دشوار است، زود مطالعه را شروع کنید. به خودتان وقت کافی بدهید تا مطالب را واقعاً درک کنید، آن را تمرین کنید و سپس مرور کنید. قبل از امتحان یک شب بخوابید. مغز شما نیاز به زمان دارد تا ناخودآگاه همه چیزهایی را که در آن قرار داده اید هضم کند، بنابراین زود شروع کنید تا مجبور نشوید تمام شب را بیدار باشید.

تمام یادداشت برداری های خود را که برای امتحان آماده کردید بخوانید.

این  کار حافظه شما را از مطالب تازه می کند و به شما کمک می کند آنچه را آموخته اید به خاطر بسپارید. همچنین به شما کمک می کند تا از تمام اطلاعات موجود در یادداشت های خود، جایی که نکته های مهم  شما قرار دارد ، آگاه شوید تا بدانید از کجا می توانید از آن ها استفاده کنید. شما حتی مواردی که ممکن است در یادداشت های تان کم باشد را هم پیدا می کنید. تصمیم بگیرید که آیا فکر می کنید یادداشت های شما برای مطالعه مبحث کافی است. آیا از کلاس ها غافل شدید؟ آیا برخی از یادداشت های شما از دست رفته است؟ در این صورت ، ممکن است لازم باشد که یادداشت های شخص دیگری را قرض بگیرید.

اگر یادداشت خوبی برنداشتید از یادداشت های دوستانتان استفاده کنید.

یادداشت های خوبی از دیگران بگیرید اگر اهل یادداشت برداری خوبی نیستید. اگر در یادداشت های شما کم و کسری هایی وجود دارد، از دوست خود بپرسید آیا می توانید یادداشت های وی را کپی کنید. یادداشت های خوب می توانند در هنگام مطالعه تفاوت ایجاد کنند. آنها می توانند مطالبی را توضیح دهند که کتاب به خوبی توضیح نداده است و یا اطلاعات را برجسته می کند و درک و به خاطر سپردن آنها را آسان تر می کند. اگر فقط پنج صفحه یادداشت دارید ، اما دوست شما بیست یادداشت دارد، پس احتمالاً برخی از اطلاعات مهم را از دست داده اید. یادداشت های خود را با یادداشت های دوست خود مقایسه کنید تا ببینید کم و کسری های یادداشت های شما کجاست.

از معلم خود در مورد مواد آزمون سوال کنید.

یکی از ساده ترین راه ها برای شروع روند مطالعه این است که بطور مستقیم از معلم خود بپرسید چه چیزی در این آزمون است. بسیاری از معلمان راهنمایی می کنند که چه چیزی در این آزمون مورد بررسی قرار می گیرد یا چه چیزی شامل نمی شود. دانستن اینکه کدام ماده آزمون را پوشش می دهد به شما کمک می کند تا روی اصلی ترین مطالبی که برای مطالعه نیاز دارید تمرکز کنید. معلم شما به احتمال زیاد دقیقاً به شما نمی گوید که چه چیزی در این آزمون است، اما او ممکن است با دادن راهنمای مطالعه به شما یا با اعلام اینکه چه امتحانی شامل آن می شود، برخی از نکات را به شما نشان دهد.

یادداشت های خود را پس از سوال از معلم دوباره بخوانید.

یادداشت های خود را دوباره بخوانید. این بار یادداشت های خود را برای درک دوباره بخوانید. به عبارت دیگر ، شما قصد دارید یادداشت های خود را مطالعه کنید. با ابتدایی ترین اطلاعات شروع کنید. بنابراین، اگر در حال مطالعه یک واحد تاریخ هنر درباره امپرسیونیسم هستید، مطمئن شوید که معنای امپرسیونیسم چیست. مشهورترین امپرسیونیست های آن زمان چه کسانی بودند؟ از خودتان برای هر موضوعی که قرار است برای آزمون بدانید، بپرسید چه کسی، چه چیزی، کجا، چه زمانی . به یاد داشته باشید موضوعاتی هستند  که در آن مهارت دارید یا به خوبی می دانید چگونه آن را مطالعه  کنید. اگرچه شما قطعاً می خواهید در زمینه های ضعف کار کنید، اما باید به نقاط قوت خود نیز برگردید. ارتقا a نمره با انجام بسیار خوب در مورد موضوعی که قبلاً در آن مهارت دارید، آسان تر از یادگیری کامل چیزی است که شما نیز نمی دانید.

منابع
verywellmind.comhunimed.eu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا