آمادگی برای قرنطینه در کرونا ویروس |‌ چطور برای قرنطینه در کرونا ویروس آماده شویم؟

آمادگی برای قرنطینه در کرونا ویروس چگونه است؟ مدرسه ها به صورت مجازی برگزار می شوند، شرکت ها به کارمندان خود گفته اند که از راه دور به کار خود ادامه دهند و مردم در خانه مانده اند. ویروس کرونا که در روز یازده مارس به عنوان یک پاندمیک یا همه گیری جهانی معرفی شد زمان ماندن خود در بین ما را بیشتر کرده است.

سرعت زیاد شیوع ویروس یعنی همه ی ما این را انتخاب کرده ایم یا مجبور به انتخاب شده ایم که زمان خود در بیرون از خانه را با یک قرنطینه ی خانگی به حداقل رسانده و فاصله ی اجتماعی میان خود را بسیار زیاد کنیم. همانطور که متخصصان می گویند ویروسی که باعث بروز بیماری کویید–19 شده است افراد را دچار عفونت کرده و به سادگی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. در این شرایط وضعیت اضطراری در سلامت عمومی اعلام شده است و فاصله ی اجتماعی و قرنطینه کردن خود معیارهایی هستند که شما را به پیشگیری از موارد کرونا ویروس تشویق می کنند.

تفاوت میان قرنطینه، انزوا و فاصله ی اجتماعی چیست؟

فاصله ی اجتماعی، انزوا و قرنطینه هریک دارای اهدافی متفاوت هستند اما تمامی این پروتکل ها طراحی شده اند تا شیوع کویید-19 را محدود سازند، بیماری ای که در نتیجه ی ظهور ویروس کرونا ایجاد شده است، و یک بیماری مسری می باشد. در عین حال آمادگی برای قرنطینه در کرونا ویروس اهمیت دارد.

در اینجا به شما می گوییم بر اساس تعاریف سازمان جهانی بهداشت هریک از این اصطلاحات چه معنایی دارند:

  • فاصله ی اجتماعی:

فاصله یاجتماعی استفاده می شود تا ارتباطات نزدیک میان افراد را محدود نمایید. می توانید این اتفاق ها را در چیزهایی مانند کنسل شدن سخنرانی ها و جلسات، محدود شدن جمع شدن در کنار هم و بسته شدن مدارس ببینید. برخی افراد تصمیم می گیرند بین خود و دیگران با اجتناب از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا رفتن به محل کار به شکل مستقل فاصله ایجاد کنند. برخی دیگر از کارها در زمینه ی فاصله گذاری اجتماعی اجتناب از دست دادن و داشتن فاصله ی بیشتر از دو متر با هر فرد است.

  • قرنطینه:

برای ماندن در قرنطینه (یا قرنطینه کردن خود) زمانی است که فرد احساس می کند زیاد حال خوبی ندارد، البته هنوز بیمار نبوده و علائمی را نشان نداده است او خود را از دیگران جدا کرده یا حرکات خود را تا حد ممکن محدود خواهد کرد. این روال زمانی استفاده می شود که فرد با فردی بیمار در تماس بوده است (یا مشکوک بوده که با بیماری تماس داشته است.) و نیاز است علائم او بررسی شوند. قرنطینه برای افرادی استفاده می شود که در خطر بالای تماس با کویید-19 هستند و نیاز دارند تماس خود با افراد بیمار را محدود سازند.

  • انزوا:

در تنهایی ماندن زمانی است که فرد بیمار بوده یا علائمی از کرونا ویروس را از خود نشان داده است و از افراد سالم جدا می شود تا به پیشگری از انتشار کویید–19 کمک شود. در برخی موارد، افراد باید در بیمارستان بمانند و برخی افرادی که علائم قابل مدیریتی دارند باید در خانه در جای جدایی بمانند.

چه کسی باید این پروتکل ها را دنبال کند؟

بسیاری از شهروندان در کشورهای مختلف در حال حاضر در حال اجرای پروتکل های فاصله ی اجتماعی هستند و دولت های زیادی شیوع کرونا ویروس را ی وضعیت اضطراری در سلامت اعلام کرده اند، این ها باعث شده اند دستورالعمل هایی برای محافظت از افراد جامعه اعمال شوند.

اما سوالی که افراد زیادی این روزها می پرسند: آیا باید برای پیشگیری از کرونا ویروس خود را در قرنطینه قرار دهم؟

سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد می دهد تمام افراد بالای شصت سال باید در عین بالا بردن قدرت ایمنی بدن خود، فاصله گذاری اجتماعی را تمرین کرده و پیشنهاد می شود تا بیشترین حد ممکن در خانه بمانند. حتی کسانی که کم سن تر بوده و ایمنی بالاتری دارند نیز باید نوعی از فاصله گذاری اجتماعی را رعیت کرده و در زمان شیوع ویروس در جامعه ی خود در خانه بمانند.

در نتیجه ی تمام این ها همه ی ما به نوعی باید خود را در قرنطینه یا فاصله گذاری اجتماعی شدید قرار دهیم.

چطور برای قرنطینه کرونا ویروس آماده شویم؟

برای آماده شدن جهت قرنطینه ی کرونا ویروس نیاز به چیزی بیشتر از تهیه ی دستمال کاغذی دارید. بر اساس پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی و دیگر متخصصان، این چک لیست قرنطینه باعث می شود شما و خانواده تان برای زمانی که باید در خانه بگذرانید آماده باشید.

دقت داشته باشید همه ی ما به یک میزان از وسایل و تجهیزات نیاز نداریم این واقعا به اندازه ی خانواده ی ما بستگی دارد و البته به مدت زمانی که می خواهید خود را برای در قرنطینه ماندن اماده کنید نیز بستگی دارد. (حداقل دو هفته یک زمان مطلوب است اما یک ماه گزینه ی بهتری خواهد بود.)

در نهایت دقت داشته باشید جمع کردن زیاد وسایل با اماده شدن برای دو هفته متفاوت است. شما نباید کاری کنید که با قفسه های خالی از هر جنسی در فروشگاه ها مواجه شویم. این ها پیشنهادهای ما هستند تا بتوانید وسایل لازم و ضروری برای خود را در حد زمان قرنطینه را تهیه کرده و اماده باشید.

  • واکسن آنفولانزا بزنید.

نیاز است بگوییم: اگر شما و هیچ یک از اعضای خانواده تان واکسن آنفولانزا نزده و هنوز بیمار نشده اید حتما واکسن بزنید. این واکسن مانع از ابتلا به کرونا ویروس نمی شود اما به شکل های زیادی به آن کمک خواهد کرد.

دریافت واکسن آنفولانزا به شکل قابل توجهی احتمال ابتلا به آنفولانزا را کاهش خواهد داد، این یعنی کمتر نیاز به مراجعه به بیمارستان پیدا می کنید و باعث می شود پزشکان وقت آزاد بیشتری برای رسیدگی به بیماران کویید–19 داشته باشند. با اجتناب از ابتلا به انفولانزا شما به قوی ماندن سیستم ایمنی بدن خود نیز کمک می کنید. در نتیجه می توانید با دیگری بیماری های مسری مانند کویید– بهتر مبارزه کنید.

در نهایت دریافت این واکسن به نوعی همدلی ومسئولیت پذیری در قبال جامعه است، با کاهش احتمال دریافت آنفولانزا، شما به کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند کمک می کنید سالم بمانند و در حد ممکن در مقابل کرونا ویروس محافظت شوند.

  • وسایل لازم برای خود را تهیه کنید البته نه با زیاده روی

بسیاری از ما بیشتر زمان خود را در محیط کار می گذرانیم. در طول این زمان برای وسایلی مانند دستمل کاغذی به شرکت خود وابسته هستیم.

بعد از تغییر شرایط ادارات، برای زمانی که می خواهید در قرنطینه باشید باید آماده شوید و وسایل لازم برای خود را تهیه کنید. شما باید لیستی برای خود تهیه کنید، نیازهای شما در این روزها می تواند متغیر از مواقع عادی باشد.

  • وسایل حمام و بهداشتی

داروهای شما برای سی روز، از جمله مسکن های بدون نسخه، داروهای سرفه و داروهای سرماخوردگی و اکترولیت ها

دستمال کاغذی (که در زمان حضور تمام وقت در خانه مصرف شما بیشتر خواهد شد.)

محصولات بهداشتی زنانه

صابون دست (لزوما در خانه به مواد ضدعفونی کننده ی دست نیاز ندارید.)

پوشک، شیرخشک، و دیگر نیازهای نوزاد

پودر لباس (آن هایی که ماندگاری بالاتری دارند بهتر هستند.)

شوینده ی بدن، شامپو، نرم کننده و محصولات مراقبت پوستی

وسایل نظافت

  • غذا و آشپزخانه

لیست مشخصی برای مواد غذایی وجود ندارد اما برخی گزینه ها هستند که بهتر از بقیه خواهند بود. شاید بخواهید زمانی که در خانه مانده و باید تمام وعده های غذایی را خودتان تهیه کنید کمی به نیازهای آشپزخانه ی خود رسیدگی کنید.

  • انبار

لوبیا، برنج، غلات دیگر مانند جو

تن ماهی، سوپ ئ مواد کنسروی دیگر

موادی مانند روغن، نمک و فلفل

پودرهای پروتئینی و ترکیبات افزودنی به غذا

چای و قهوه

میان وعده هایی که ماندگاری بالاتری دارند مانند میوه ی خشک شده و آجیل ها

گوشت

چطور برای قرنطینه در کرونا ویروس آماده شویم | مرکز مشاوره همکده
  • فریزر

گوشت

مرغ

سبزی و میوه ها

غذا برای حیوانات خانگی

اسپری های پاک کننده ی چند منظوره

مایع ظرفشویی و اسکاج

دستمال کاغذی

همچنین مطمئن باشید دماسنج قابل اعتمادی در خانه دارید

  • برنامه بهتری برای کار از خانه داشته باشید.

اگر به قدر کافی خوش شانس هستید تا در طول زما شیوع کار خود را از راه دور ادامه دهید باید مطمئن شوید همه ی وسایل لازم برای کار خود را دارید. باید لیستی از وسایل کاری لازم برای خود را تهیه کنید، از جمله میز و وسایل مانیتورینگ پیشنهادی. گزینه های لازم با توجه به کار شما متغیر خواهند بود.

  • هر روز برای کار لباس پوشیده و آماده باشید.

انجام این کار باعث می شود ذهنیتی سازنده پیدا کنید که به شما کمک می کند بتوانید در صورت نیاز در ویدئو کنفرانس ها شرکت داشته باشید و یک روال عادی برای خود بسازید.

  • در طول کار از انجام کارهای خانه اجتناب کنید.

این کار سختی است اما کار کردن از خانه به این معنا نیست که در آن بین لباس ها را جمع کنید، ظرف ها را بشویید و خانه را تمیز کنید. برای اجتناب از کارهای خانه باید قبل از شروع روز کاری و البته قبل از خواب کارهایتان را تمام کرده باشید.

  • جهت آمادگی برای قرنطینه در کرونا ویروس، برنامه های ملاقات و جلسات هماهنگ کنید.

اگر شما در کنار فرد دیگری هستید که او نیز در قرنطینه به کار خود ادامه می دهد باید جلسات را با هم هماهنگ کنید در نتیجه در کار یکدیگر اختلال ایجاد نخواهید کرد. تقویم کاری خود را با او به اشتراک گذاشته و قبل از شروع روز کارتان را با هم ماهنگ کنید. اگر هریک محیطی جداگانه برای کار کردن دارید این مورد را نیازی نخواهید داشت.

  • کمی استراحت داشته و کار نکنید.

سخت ترین چیز در مورد کار کردن از خانه گذاشتن محدودیت ها است. باید حتما وقفه هایی در زمان کار برای خود مشخص کنید، در خانه ورزش کرده و تغذیه ی درستی داشته باشید. باید در همان زمان هر روز کار را تمام کنید. این کار کمک می کند در زمان کار کردن از خانه سالم بمانید.

  • روال همیشگی خود را تغییر دهید.

از دست دادن روال همیشگی و ماندن در خانه می تواند فشار زیادی روی سلامت روان شما ایجاد کند. باید کمی برنامه ی خود را تغییر دهید.

  • وقت های ملاقات با پزشک

اگر نیاز به مراقبت پزشکی ای دارید که ضروری نیست می توانید آن را عقب بیندازید. همچنین در صورت امکان می توانید از سرویس های اینترنتی برای دارو استفاده کنید.

  • ورزش و آمادگی برای قرنطینه در کرونا ویروس

نیازی نیست در خانه ورزش را کنار بگذارید. بسیاری از برنامه های ورزشی هستند که می توانید امتحان کنید. راهنماهای زیادی برای ورزش در خانه برای شما هستند.

  • تقویت روحیه برای آمادگی برای قرنطینه در کرونا ویروس

با زیاد شدن شیوع و بالا رفتن شمار کشته ها، بسیاری از افراد حس می کنند واقعا نگران هستند یا حتی دچار وحشت زیاد می شوند. در طول این روزها، سلامت روانی شما به اندازه ی سلامت فیزیکی تان اهمیت دارد. می توانید از نکات مهمی که برای کمک به سلامت روان شما در این روزها مطرح شده اند کمک بگیرید.

منابع
cnet.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا