هر روز سلامتی روان خود را قوی تر کنید

هر روز سلامتی روان خود را قوی تر کنید. داشتن سلامت روانی خوب به طور موثری در جنبه های مختلف از زندگی شما اثرات مثبت برجا می گذارد. زمانی که سلامت کلی روانی شما در وضعیت خوبی باشد بهتر می توانید خود را با فراز و نشیب های زندگی وفق دهید. به سلامت روانی خود در طی روالی در برنامه ی زندگی خود رسیدگی کنید تا بتوانید در مقابل استرس ها مقاوم تر شده، از سلامت فیزیکی خود حمایت کرده، وضعیت خلقی و ظاهری خود را بهبود بخشیده و رضایت کلی خود از زندگی تان را افزایش دهید. باید یاد بگیرید چطور می توانید از طریق به حداکثر رساندن تعاملات اجتماعی، رسیدگی به بدن و یافتن معنا و هدفی برای زندگی خود سلامت روانتان را بهبود بخشید.

ارتباط زیادی با افراد دیگر داشته باشید.

  • هر روز با دوستان و اعضای خانواده در ارتباط باشید.

هر روز سلامتی روان خود را قوی تر کنید. داشتن شبکه ای قوی و حمایتی از دوستان و خانواده کلیدی برای سلامت روانی بهینه است. تعاملات اجتماعی کمک می کنند بتوانید مقاومت خود در روزهای پراسترس را بالا برده و ختی بتوانید زندگی طولانی تری داشته باشید.وقتی که زمانی را در کنار افرادی می گذرانید که با ان ها احساس خوبی دارید بدن شما هورمون هایی را تولید می کند که وضعیت خلقی را بهبود بخشیده و با استرس مبارزه می کند.

در ابتدای هر روز از هفته سعی کنید برنامه ای برای ارتباط با دوستان نزدیک و اعضای خانواده ی خود داشته باشید. ارتباط شما می تواند یک تماس تلفنی ساده باشد یا دعوتی برای شام. برای این ملاقات ها درست مانند وقت برای دکتر رفتن یا کارهای کاری باید برنامه ریزی کنید. با وجودی که داشتن ارتباط انلاین در فضای مجازی و گروه ها خوب است اما باید هدف خود را دیدار رودررو تعیین کنید. این کار اجازه می دهد از کارهای روزانه کمی دور شده و بتوانید نیاز درونی خود برای ارتباط اجتماعی را برآورده کنید.

  • هرشب در کنار اعضای خانواده غذا بخورید.

​​​​​​​زمان وعده های غذایی در کنار خانواده اغلب نادیده گرفته می شود. با این وجود خوردن غذا در کنار کسانی که دوستشان دارید اغلب فواید بسیاری به همراه خواهد داشت. – که یکی از مهم ترین آن ها داشتن شانس برقراری ارتباط با یکدیگر است. وعده های غذایی در خانواده ی سنتی را تصور کنید: هر یک از اعضای خانواده این شانس را دارد که ریز و درشت جزئیات زندگی خود را با دیگران در میان بگذارد در غیر این صورت تمام این خاطرات خاک شده و دیگر فراموش خواهند شد. همه ی افراد در اینجا فرصت خاصی دارند تا از دیگران توجه دریافت کرده و به ان ها توجه کنند.

تحقیقات نشان داده اند سنت وعده های غذایی در کنار خانواده متاسفانه این روزها در حال کاهش است.تنها حدود 30 تا 35 درصد از خانواده ها هستند که در هفته از خوردن حداقل سه وعده غذا در کنار هم لذت می برند. قابل درک است که این روزها همه ی افراد مشغله ی زیادی دارند اما باید هدف خود را نشستن در کنار هم و خوردن غذا باهم حداقل چند بار در هفته مشخص سازید. همه از این کار شما سود خواهند برد.

  • هر روز بعد از کار یا مدرسه زمانی را برای بازی با حیوان خانگی خود بگذارید.

​​​​​​​ زمانی که به ارتباط با دیگران فکر می کنید شاید گونه های مختلف حیوانات به ذهن شما نرسد اما باید بدانید این ارتباط نیز لازم است. اگر تا به حال سگ، گربه یا حیوان خانگی دیگری داشته اید می توانید به خوبی با سطحی از لذت و شادی که حیوانات به همراه دارند آشنا باشید. داشتن حیوان خانگی فواید زیادی خواهد داشت که مرتبط با سلامت روانی و فیزیکی شما می باشد، از جمله:

کاهش افسردگی

کاهش فشار خون

ریلکس بودن بیشتر

ایجاد یک محرک برای ورزش کردن

کمک کردن به برقراری ارتباط با دیگر افرادی که حیوان خانگی دارند

  • یک روز در هفته را صرف کارهای داوطلبانه کنید.

هر روز سلامتی روان خود را قوی تر کنید. ​​​​​​​ کمک کردن در اجتماع فرصت های زیادی را برای ملاقات با افراد جدید و برقراری ارتباط با دیگران فراهم می کند. این کار نه تنها تمایل طبیعی انسانی شما برای ارتباط اجتماعی را برآورده می کند بلکه به شما احساس داشتن هدف و معنا در زندگی می دهد. هر روز یا هر هفته چند ساعت را صرف کار خوبی کنید که می تواند به شما کمک کند حس کنید تاثیر مثبتی را ایجاد کرده اید، در نتیجه اعتماد به نفس قوی تر و سلامت روانی بهتری خواهید داشت.

به دنبال راه هایی باشید که بتوانید به جامعه خدکت کنید. نگهداری از حیوانات، پرستاری از افراد ناتوان، کمک به افراد بی خانمان، رفتن برای کمک در اماکن مذهبی و انجام کارهایی در مدرسه ها همه نیاز به افراد داوطلب دارند. با گروه های مختلف در ارتباط بوده و ببینید چگونه با انجام کاری برای آن ها می توانید حس خوبی برای خودتان ایجاد کنید.

هر روز سلامتی روان خود را قوی تر کنید

مراقب بدن خود باشید
  • هر روز رژیم غذایی سالمی را استفاده کنید.

​​​​​​​خوراکی هایی را بخورید که کالری ندارند، چربی، قند و نمک زیاد تنها باعث کند شدن توانایی های شناختی شما شده و باعث می شود احساس خستگی و پوچی داشته باشید. انتخاب مواد غذایی مناسب از گروه های غذایی مختلف به شما ویتامین های ضروری را رسانده و با فراهم کردن انرژی زیاد، قدرت تفکر خوب و داشتن ذهنیتی مثبت به شما کمک می کند.

  • هر روز طی روال منظمی ورزش کنید.

​​​​​​​داشتن فعالیت فیزیکی راهی قطعی برای بهبود سلامت روانی شماست. ورزش کردن نه تنها از تناسب اندام فیزیکی تان حمایت می کند بلکه وضعیت خلقی شما را بهبود بخشیده و به شما انرژی لازم برای عملکردی موثر و مناسب را می دهد. شرکت کردن در ورزش هایی که باعث گردش خون در قلب می شوند موادی شیمیایی را در بدن تولید می کند که اندروفین نام داشته و هورمون احساس خوب است. این مواد شیمیایی باعث می شود بعد از ورزش از نظر روحی در سطح بالایی قرار گیرید.

اغلب تحقیقات می گویند باید هر روز در هفته حداقل سی دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشید. این که چه ورزشی را انتخاب می کنید به خودتان بستگی دارد. از بین فعالیت هایی که دوست دارید و البته از نظر فیزیکی نیز شما را به چالش می کشند یکی را انتخاب کنید. می توانید بدوید، شنا کنید، وزنه برداری کرده، برقصید یا حتی بوکس – تنها کمی تحرک داشته باشید تا متوجه فواید آن شوید.

  • هرشب خواب را برای خود در اولویت بگذارید.

​​​​​​​استراحت کردن برای سلامت روانی ماندگار اهمیت زیادی دارد. شاید فکر کنید فدا کردن چند ساعت از وقت خوابتان باعث می شود بتوانید پیشرفت بیشتری داشته باشید اما انجام مکرر این کار باعث می شود به طور کلی از سلامت خود فاصله بگیرید. احساس خستگی یا کسل بودن در زمان کار یا مدرسه می تواند باعث شود اشتباه داشته و در کار خود عملکرد ضعیفی نشان دهید.

باید هرشب بین 7 تا 9 ساعت برای خواب خود بگذارید. انجام این کار می توان باروری شما در طول روز را زیاد کند، به هشیاری شما کمک می کند، ایمنی بدن شما را برای پیشگیری از بیماری بالا برده و با مشکلات روانی مانند افسردگی یا اضطراب مبارزه می کند.

  • مدیریت استرس را در برنامه ی روزانه ی خود وارد کنید.

​​​​​​​ اگر در فعالیت های روزانه ی خود احساس استرس زیادی دارید سلامت روانی شما آسیب خواهید دید. ( و البته سلامت فیزیکی ) با وجودی که غیرممکن است بتوانید به طور کامل از استرس ها اجتناب کنید اما داشتن استراتژی هایی برای پیشگیری از استرسی که روی کیفیت زندگی شما اثر می گذارد ایده ی خوبی خواهد بود. می توانید یک جعبه ابزار از مهارت های مفیدی تهیه کنید که به کنترل کردن استرس کمک می کنند.

جعبه ابزار کاهش استرس می تواند شامل تکنیک های ریلکسیشن باشد مانند تنفس عمیق، مدیتیشن یا تجسم. بعلاوه فعالیت / سرگرمی هایی را انجام دهید که برای شما لذت بخش هستند ماند گوش دادن به موسیقی، نقشی کردن، نوشتن یا دریافت ماساژ.

  • از مصرف الکل و مواد مخدر اجتناب کنید.

هر روز سلامتی روان خود را قوی تر کنید​​​​​​​. در طول روزهای سخت، چیزهایی مانند الکل یا مواد مخدر ایده ی خوبی به نظر می رسند. این مواد اغلب کمک می کنند احساسات فرد ناپدید شده یا به طور موقت او را در وضعیت روحی خوبی قرار می دهند. با این وجود در طولانی مدت الکل و داروها تنها علائم شما را بدتر خواهند کرد. مصرف الکل را کنار گذاشته و برای سلامت فیزیکی و روانی خود به مواد مخدر نه بگویید.

به طور کلی سلامت خود را بهبود بخشید

  • منابع رضایت در کار یا مدرسه را بشناسید.

​​​​​​​ داشتن احساس رضایت در محیط کار یا مدرسه راهی عالی برای بهبود وضعیت سلامت و کمک کردن به وضع روانی خودتان است. برای این کار سعی کنید لیستی از چیزهایی را تهیه کنید که از انجام آن در کار یا مدرسه لذت می برید.

  • راه هایی را برای تحریک ذهن خود پیدا کنید.

​​​​​​​تحریکات روانی بخش مهمی از سلامت کلی شماست. شاید حس کنید در زمان کار کردن یا در کلاس های خاصی از نظر عقلی تحریک می شوید و یا برای ایجاد تحریک هایی برای خودتان نیاز به ایجاد فرصت های تازه ای دارید.

  • یاد بگیرید چطور احساسات خود را سازماندهی کرده و بیان کنید.

​​​​​​​​​​​​​​هر روز سلامتی روان خود را قوی تر کنید. یافتن راه های سالم برای سازماندهی و بیان احساسات برای کمک به سلامت روانی شما ضروری است و البته کمک می کند در کل حس بهتری داشته باشید. سعی کنید برای سازماندهی و بیان احساسات خود یک استراتژی پیدا کنید، مانند نوشتن همه چیز در یک دفتر یادداشت روزانه یا تماس گرفتن با یک دوست و تعریف کردن اتفاقات برای او.

  • بیشترین استفاده را از نقاط قوت خود داشته باشید.

​​​​​​​یک راه قدرتمند برای بهبود سلامت روانی شرکت کردن در کارهای بامعنا است. شاید شنیده باشید که ” هرکاری که دوست داری را انجام بده و کاری که انجام می دهی را دوست داشته باش ” تعریف بهتری برای یک زندگی سالم و کامل وجود ندارد. با این وجود انجام کاری که دوست ندارید لزوما به محیط کاری یا درسی شما برنمی گردد. دوست داشتن کارتان مسلما بخش بسیار بزرگی از زندگی است اما راه های زیاد دیگری برای داشتن یک زندگی بامعنا وجود دارد.

  • اهدافی واقع گرایانه مشخص کرده و یک روز یک کار برای رسیدن به آن ها انجام دهید.

​​​​​​​​​​​​​​ هر فردی آرزوهایی را برای آینده ی خود دارد. شاید می خواهید یک پزشک شوید، تمام دنیا را بگردید یا درستان را ادامه دهید. رویاهای شما هرچقدر کوچک یا بزرگ باشند. تنها می توانید با کامل کردن بخش هایی قابل مدیریت از رویاهای خود به مرور زمان به آن ها تحقق بخشید. داشتن عادت مشخص کردن اهدافی واقع گرایانه و قابل دسترس به شما اجازه می دهد متوجه دستاوردهای خود شده و احساس موفقیت کنید. از این رو کیفیت زندگی شما بیشتر خواهد شد.

  • از نقطه ی آسایش خود کمی فاصله بگیرید.

​​​​​​​ هر روز سلامتی روان خود را قوی تر کنید. بهترین راه برای به حداکثر رساندن رضایت خود از زندگی و داشتن سلامت روانی نشان دادن رشد ثابت شماست. چطور این کار را انجام دهید؟ شما با به چالش کشیدن خودتان و خارج شدن از محدوده ی آسایشی که دارید این کار را انجام می دهید.

 
منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا