چگونه می توانید زندگی اجتماعی خود را بهبود بخشید؟

برای داشتن دوستانی خوب نیازی نیست هر شب بیرون بروید اما باید برای بهبود زندگی اجتماعی خود تلاش بسیاری کنید. تنها چیزی است که برای ساخت یک زندگی اجتماعی جدید نیاز دارید کمی صبر و خواستن این است که خودتان را بیرون از شرایط فعلی قرار دهید. چگونه می توانید زندگی اجتماعی خود را بهبود بخشید؟

ببینید از دوستان خود چه می‌ خواهید.

بهبود زندگی اجتماعی این است که بدانید از افرادی که می‌خواهند با شما باشند چه انتظاری دارید. کمی زمان گذاشته و فکر کنید با چه نوع افرادی می‌خواهید در ارتباط باشید. آن‌ها چه کار می‌کنند؟ چگونه رفتاری دارند؟ برنامه‌های آن‌ها برای تعطیلات چیست؟ به دوستان قدیمی خود فکر کنید و ببینید چرا از بودن با آن‌ها لذت می‌بردید. در مورد این‌ها فکر کنید:

  • تفریحات ( باهم چه کار می‌کردید)
  • کارهای شما ( بازی‌های جدی یا شوخی یا ترکیبی از هردو)
  • علایق ( علایق مشترک به کتاب‌ها، موسیقی، فیلم، ورزش …)

ظاهر خوبی داشته باشید.

چگونه زندگی اجتماعی خود را بهبود بخشید؟

همیشه روی صورتتان لبخند داشته باشید. آراسته و زیبا باشید و لباس‌های تمیز بپوشید. نمی‌گوییم زیاد به ظاهر فکر کنید بلکه باید تأثیر خوبی برجا بگذارید. با این کار افراد دیگر از گذراندن وقت با شما احساس راحتی خواهند داشت.

چگونه می توانید زندگی اجتماعی خود را بهبود بخشید؟ استفاده از زبان بدن

زبان بدن به کسانی که می‌خواهید با آن‌ها بوده و صحبت داشته باشد پیامتان را می‌فرستد. مردم به طور طبیعی دور کسانی جمع می‌شوند که انرژی اجتماعی مثبتی دارند و زبان بدن یکی از ساده‌ترین راه‌های طبیعی برای این کار است. برای داشتن زبان بدن مثبت:

  • دست‌های خود را در دو سمت نگه ‌داشته و قفسه‌ی سینه را باز بگذارید.
  • با فردی که در حال صحبت هستید ارتباط چشمی داشته باشید.
  • مرتباً لبخند بزنید.
  • وقتی کسی صحبت می‌کند به سمت او برگردید.
  • چانه‌ی خود را صاف و موازی زمین نگه‌ دارید.
  • صاف بایستید. با حالتی قوز کرده نگاه نکنید.

دوستانتان را به خانه‌ی خود دعوت کنید.

چگونه زندگی اجتماعی خود را بهبود بخشید؟

این یک راه عالی و کلیدی برای تمرین مهارت‌های اجتماعی در جایی است که احساس راحتی دارید و بعلاوه شما می‌توانید تعداد افراد، فعالیت‌ها و میزان زمان را کنترل کنید. اگر خجالتی هستید یا برای شروع صحبت در یک گروه مشکل دارید تمرین در خانه راهی عالی برای بهبود روابط اجتماعی است.

چگونه می توانید زندگی اجتماعی خود را بهبود بخشید؟ حفظ روابط و دوستان فعلی

اغلب روابط با گذشت زمان و زیاد شدن سن بهتر می‌شوند اما حفظ این روابط نیاز به کمی کار دارد. این روابط کمک می‌کنند متوجه شوید چه چیزی در دوستی برای شما اهمیت دارد و از چه نوع مکالماتی لذت می‌برید. این مهارت‌ها شما را به سمت دوستی‌های جدید هدایت کرده و دوستان قدیمی اغلب همان کسانی هستند که شما را به دوستانی جدید معرفی می‌کنند.

جلوگیری از ترس طرد شدن

اگر فوراً نمی‌توانید با کسی رابطه برقرار کنید نگران نباشید. این تقصیر شما نیست، تنها یعنی شما و دوستانتان همساز نیستید. برنده بودن در دوست پیدا کردن و اجتماعی بودن به معنی داشتن دوستان بیشتر نیست بلکه پیدا کردن یک یا دو نفر که با آن‌ها راحت باشید.

چگونه دوستی خود را حفظ کنیم؟ | مرکز مشاوره همکده

خودتان باشید نه کسی که فکر می‌کنید دیگران می‌ خواهند.

بیشتر افراد عادی هستند و هیچ‌کس نمی‌خواهد بارها و بارها با فرد یکسانی دوست شود. کمی خارق‌العاده باشید و جالب – خودتان باشید.  شما دوستانی مشابه خودتان جذب کرده و این‌ها ارتباطاتی هستند که برای شما ارزش خواهند داشت. تلاش به تغییر خودتان تنها منجر به اشتباه و از دست دادن یک رابطه می‌شود. زیرا هیچ‌گاه این کار را متوقف نخواهید کرد.

اجتماعی بودن یعنی روابط دوستانه‌ای داشته و سرد نباشید.

چگونه می توانید زندگی اجتماعی خود را بهبود بخشید؟ از کم شروع کرده و با آشنایان خود دوست شوید.

اگر فکر می‌کنید زندگی اجتماعی شما ساکن شده است دلیلی ندارد حتماً از خانه بیرون بروید. می‌توانید با داشتن بیشترین رابطه با آشنایان خود گام کوچکی به سمت ساختن شبکه‌ای از دوستان بردارید. با یک همکار مکالمه داشته باشید یا با همکلاسی‌ای که زیاد با او در ارتباط نبوده‌اید دوست شوید یا پیش همسایه‌ها بروید و کمی زمان با کسی که زیاد نمی‌بینید بگذرانید. اگر تلاش کنید درباره‌ی چیزی به جز کار یا مدرسه صحبت کنید از اینکه چقدر این افراد دوست‌داشتنی هستند تعجب خواهید کرد.

جایی بروید که راحتید.

اگر زیاد اهلش نیستید لازم نیست حتماً به یک رستوران شیک بروید. این کار می‌تواند باعث خجالت کشیدن شما شده و با افرادی که در اطرافتان هستند راحت نخواهید بود. باید جایی بروید که احساس خوبی داشته باشید و در آنجا یافتن افراد مشابهی که بتوانند با شما دوست شوند ساده‌ تر است.

در اطراف دنبال کسانی با سرگرمی‌های مشابه باشید.

در اطراف محل زندگی خود برای کلاس‌های کاردستی، کتابخانه یا گروه‌های بحثی که متناسب با علاقه‌ی شما باشند پرس‌وجو کنید. بسیاری از مجلات و وبلاگ‌های آنلاین برنامه‌های زیادی دارند که جایی دور هم جمع شوید. شما می‌توانید اینجا کسانی را با علایق شبیه به خود پیدا کنید.

عضو یک گروه تفریحی شوید.

به پارک‌ها و دپارتمان‌های اطراف خود رفته و در مورد گروه‌های ورزشی سؤال کنید. بیشتر این دپارتمان‌ها تیم‌هایی دارند که از افرادی مشابه تشکیل می‌شوند که به دنبال یافتن دوست هستند، در نتیجه نگران عضو شدن در تیمی از افراد غریبه نباشید. فقط شما تنها نیستید.

چگونه می توانید زندگی اجتماعی خود را بهبود بخشید؟ ارتباط چشمی و به یاد داشتن نام افراد

این کار نشان می‌دهد شما به آن‌ها علاقه دارید و از دوست شدن با آن‌ها خشنودید. به یاد داشتن نام یک نفر کار کوچکی است اما گام مهمی برای ایجاد یک دوستی طولانی‌مدت می‌باشد.

در مورد موضوعاتی باز صحبت کنید.

چگونه زندگی اجتماعی خود را بهبود بخشید؟

وقتی برای اولین بار با یک نفر صحبت می‌کنید چیزهای زیادی هستند که باید درباره‌ی آن بدانید. به جای اینکه ناامید باشید این شرایط را یک فرصت بدانید. موضوعات زیادی برای صحبت هستند و موضوعات اشتباه خیلی کم می‌باشند. باید از موضوعاتی مانند مذهب، سیاست یا جنسیت دور باشید.

روی گوش دادن تمرکز کرده و کمتر حرف بزنید.

وقتی خودتان حرف می‌زنید غیرممکن است بتوانید ریلکس باشید. به جای آن در مکالمه روی فرد دیگر تمرکز کنید. به او گوش داده و نسبت به زندگی‌اش کنجکاو باشید. از او سؤال کرده و جواب را بگیرید. لازم نیست برای شروع صحبت در ابتدا داستان زندگی خود را با کسی در میان بگذارید. فقط کافی است با دقت گوش کنید.

جواب‌ هایی بیشتر از یک کلمه بدهید.

وقتی کسی از شما سؤال می‌کند از آن نگذشته و به سؤال دیگری بروید. زمانی برای پاسخ دادن بگذارید. نظر بدهید، داستانی کوتاه یا مرتبط بگویید و یا در پس پاسخ خود دلیلی بیاورید. قبل از سؤال کردن یا تغییر موضوع برای یک تا دو دقیقه در مورد همان موضوع صحبت کنید.

چگونه می توانید زندگی اجتماعی خود را بهبود بخشید؟ گاهی تعریف کنید.

صحبت‌های عاشقانه، حتی با دوستان یا در روزی خاص، راهی ساده برای نشان دادن علاقه‌ی خود به یک نفر است. شنیدن یک تمجید واقعی حس خوبی به فرد مقابل داده و ارتباطی را می‌سازد که می‌تواند فراتر رفته و تبدیل به یک دوستی شود. لازم نیست این تعریف خیلی بزرگ باشد – جمله‌ی ساده‌ای مثل “روسری‌ات را دوست دارم ”  یا ” این یک امتیاز خوب است ” راهی خوب و زیبا برای یافتن دوست می‌باشد.

با یک سلام ساده شروع کنید.

جالب است افراد زیادی به این راه ساده بی‌توجه‌اند. اگر خجالتی هستید این کار راهی عالی برای نشان دادن علاقه‌ی شما به دوست شدن است. می‌توانید ارتباط چشمی با دیگران برقرار کرده و به سادگی تنها یک سلام کنید. اجباری برای رفتن به ارتباط بزرگ‌تر نیست اما یک سلام ساده درهایی را به یک رابطه‌ی اجتماعی‌تر باز می‌کند.

داوطلب شوید.

داوطلب شدن و جلو رفتن راهی کلیدی و خوب برای ملاقات افرادی است که از زندگی شما می‌گذرند. می‌توانید در کاری که انجام می‌دهید صحبت‌هایی عادی داشته باشید و در سایت‌هایی مشابه با علایق خودتان برگردید تا افراد بهتری را بشناسید. هیچ اجباری برای این کار نیست و هر زمان دوست داشتید می‌توانید آن را انجام دهید.

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا