17 روش بهبود زندگی اجتماعی

برای بهبود زندگی اجتماعی خود نیازی نیست هر شب بیرون بروید و به دنبال پیدا کردن دوستان جدید بگردید. فقط باید تلاش زیادی را برای بهبود زندگی اجتماعی خود انجام دهید. کمی صبر و خواستن اینکه خودتان را بیرون از شرایط فعلی بگذارید تنها چیزی است که برای ساخت یک زندگی اجتماعی جدید نیاز دارید.

با ما همراه باشید تا با گام هایی که به شما برای رسیدن به زندگی اجتماعی خوب کمک می‌کنند آشنا شویم.

برای بهبود زندگی اجتماعی انتظاراتتان را از دوستی مشخص کنید.

بهبود زندگی اجتماعی یعنی بدانید از افرادی که می‌خواهند با شما باشند چه انتظاری دارید. کمی زمان گذاشته و فکر کنید با چه نوع افرادی می‌خواهید در ارتباط باشید. آن‌ها چه کار می‌کنند؟ چگونه رفتاری دارند؟ برنامه های آن ها برای تعطیلات چیست؟ به دوستان قدیمی خود فکر کنید و ببینید چرا از بودن با آن ها لذت می بردید. در مورد این ها فکر کنید:

  • تفریحات (باهم چه کارهای انجام می‌دادید.)
  • کارهای شما (بازی‌های جدی یا شوخی یا ترکیبی از هردو)
  • علایق (علایق مشترک به کتاب‌ها، موسیقی، فیلم، ورزش)

برای بهبود زندگی اجتماعی، با یک سلام شروع کنید.

جالب است افراد زیادی به این راه ساده بی‌توجه‌اند. اگر خجالتی هستید این کار راهی عالی برای نشان دادن علاقه‌ی شما به دوست شدن و مهربانی است. اگر ارتباط چشمی با دیگران برقرار می‌کنید می‌توانید به سادگی تنها یک سلام کنید. اجباری برای رفتن به رابطه ی بزرگ تری نیست. اما درهایی را به یک رابطه ی اجتماعی تر باز می‌کند.

داوطلب شدن و جلو رفتن راهی کلیدی و خوب برای ملاقات افرادی در همه جنبه های زندگی شما است. می توانید در کاری که انجام می‌دهید صحبت‌هایی با دیگران داشته باشید. و یا به سایت هایی مشابه علایق خودتان رجوع کرده تا افراد بهتری را بشناسید. هیچ اجباری برای این کار نیست و هر زمان دوست داشتید می‌توانید این کار را انجام دهید.

برای بهبود زندگی اجتماعی، ظاهر خوبی داشته باشید.

17 روش بهبود زندگی اجتماعی | مرکز مشاوره همکده

همیشه روی صورتتان لبخند داشته باشید. آراسته و زیبا باشید و لباس‌های تمیز بپوشید. نمی‌گوییم زیاد به ظواهر فکر کنید بلکه باید تأثیر خوبی برجای بگذارید. با این کار افراد از گذراندن وقتشان با شما احساس خوبی پیدا کرده و لذت خواهند برد.

برای بهبود زندگی اجتماعی، از زبان بدن استفاده کنید.

17 روش بهبود زندگی اجتماعی | مرکز مشاوره همکده

این کار به کسانی که می‌خواهید با آن ها بوده و صحبت داشته باشید این پیام را می فرستد که شما اجتماعی هستید. مردم به طور طبیعی دور کسانی جمع می‌شوند که انرژی اجتماعی مثبتی دارند. زبان بدن یکی از ساده ترین راه های طبیعی برای این کار است. برای داشتن زبان بدن مثبت:

  • دست های خود را در دو سمت نگه داشته و قفسه ی سینه را باز بگذارید.
  • با هر فردی که در حال صحبت هستید ارتباط چشمی داشته باشید.
  • مرتباً لبخند بزنید.
  • وقتی کسی صحبت می‌کند به سمت او برگردید.
  • چانه ی خود را صاف و موازی زمین نگه دارید.
  • صاف بایستید و با حالتی قوز کرده نگاه نکنید.

برای بهبود زندگی اجتماعی، دوستان صمیمی خود را به خانه دعوت کنید.

این راهی عالی و کلیدی برای تمرین مهارت های اجتماعی در جایی است که احساس راحتی دارید. شما می‌توانید تعداد افراد، فعالیت ها و زمان را کنترل کنید. اگر خجالتی هستید یا برای شروع صحبت در یک گروه مشکل دارید تمرین در خانه راهی عالی برای بهبود روابط اجتماعی است.

دوستان فعلی خود را حفظ کنید.

اغلب روابط با گذشت زمان و زیاد شدن سن بهتر می‌شوند. اما حفظ این روابط نیاز به انجام کارهایی دارد که به شما کمک می‌کند. متوجه شوید چه چیزی در دوستی برای شما اهمیت دارد و از چه نوع مکالماتی لذت می‌برید. این مهارت ها شما را به سمت دوستی های جدید هدایت کرده و دوستان قدیمی اغلب همان کسانی هستند که شما را به دوستانی جدید معرفی می‌کنند. شما می‌توانید یک بار در هفته یا در ماه با دوستان خود صحبت کنید و همچنین باید برنامه های خود را با دوستان قدیمی نگه داشته و ادامه دهید.

نگران طرد شدن نباشید.

اگر فوراً نمی‌توانید با کسی رابطه برقرار کنید نگران نباشید، این تقصیر شما نیست، این یعنی شما و دوستانتان با هم سازگار و همساز نیستید. برنده بودن در دوست پیدا کردن و اجتماعی بودن به معنی داشتن دوستان بیشتر نیست بلکه مهم پیدا کردن یک یا دو نفر است که شما با آن ها راحت باشید.

خودتان باشید.

17 روش بهبود زندگی اجتماعی | مرکز مشاوره همکده

بیشتر افراد عادی هستند و هیچ کس نمی‌خواهد بارها و بارها با فرد یکسانی دوست شود، کمی خارق‌العاده و جالب باشید و البته باید خودتان باشید، شما دوستانی مشابه خود جذب کرده و این ها ارتباطاتی هستند که برای شما ارزش خواهند داشت. تلاش به تغییر خودتان تنها منجر به اشتباه و از دست دادن یک رابطه می‌شود، زیرا هیچ‌گاه شما آن عمل را ادامه نخواهید داد.

از کم شروع کرده و با آشنایان خود دوست شوید.

اگر فکر می‌کنید زندگی اجتماعی شما رو به زوال است، دلیلی ندارد که حتما بیرون رفته و به دنبال دوست بگردید، شما می‌توانید با داشتن بیشترین رابطه با آشنایان خود گام کوچکی به سمت ساختن شبکه ای از دوستان بردارید، با یک همکار مکالمه داشته باشید، با همکلاسی ای که زیاد با او در ارتباط نبوده اید دوست شوید یا پیش همسایه ها بروید و کمی زمان با کسی که زیاد نمی‌بینید بگذرانید. اگر تلاش کنید درباره ی چیزی به جز کار یا مدرسه صحبت کنید از اینکه چقدر این افراد دوست داشتنی هستند تعجب خواهید کرد.

17 روش بهبود زندگی اجتماعی | مرکز مشاوره همکده

جایی بروید که راحتید.

شما باید جایی بروید که احساس راحتی می‌کنید، اگر معذب می شوید لازم نیست حتماً به یک رستوران شیک بروید، این کار می‌تواند باعث خجالت کشیدن شما شده و با افرادی که در اطرافتان هستند راحت نخواهید بود. باید جایی بروید که احساس خوبی داشته باشید و در آنجا یافتن افراد مشابهی که بتوانند با شما دوست شوند ساده تر خواهد بود.

در اطراف دنبال کسانی با سرگرمی های مشابه باشید.

در اطراف محل زندگی خود برای کلاس های کاردستی، کتابخانه یا گروه های بحثی که متناسب با علاقه‌ی شما باشند پرس‌وجو کنید، بسیاری از مجلات و وبلاگ های آنلاین برنامه های زیادی دارند که جایی دور هم جمع شوید، شما می‌توانید اینجا کسانی را با علایق شبیه به خود پیدا کنید.

عضو یک گروه تفریحی شوید..

17 روش بهبود زندگی اجتماعی | مرکز مشاوره همکده

به پارک ها و دپارتمان های اطراف خود رفته و در مورد گروه های ورزشی سؤال کنید، بیشتر این دپارتمان ها تیم هایی دارند که از افرادی مشابه تشکیل می شوند که به دنبال یافتن دوست هستند، در نتیجه نگران عضو شدن در تیمی از افراد غریبه نباشید، شما تنها نخواهید بود.

ارتباط چشمی و به یاد داشتن نام افراد

این کار نشان می دهد شما به آن‌ ها علاقه دارید و از دوست شدن با آن‌ ها خشنودید، به یاد داشتن نام یک نفر کار کوچکی است اما گام مهمی برای ایجاد یک دوستی طولانی‌ مدت خواهد بود.

در مورد موضوعات، باز صحبت کنید.

17 روش بهبود زندگی اجتماعی | مرکز مشاوره همکده

وقتی برای اولین بار با یک نفر صحبت می‌ کنید چیزهای زیادی هستند که درباره‌ ی آن باید هنوز یاد بگیرید. به جای اینکه ناامید شوید این شرایط را یک فرصت بدانید. موضوعات زیادی برای صحبت هستند که بعضی از آن‌ ها برای شروع مکالمه مناسب نیستند مانند مذهب، سیاست یا جنسیت، که باید از صحبت کردن در مورد این موارد اجتناب کنید.

برای بهبود زندگی اجتماعی، روی گوش دادن فعال تمرکز کنید.

وقتی خودتان حرف می‌زنید ریلکس بودن شما غیرممکن است، به جای آن در مکالمه روی فرد دیگر تمرکز کنید، به او گوش داده و نسبت به زندگی‌ اش کنجکاو باشید، از او سؤال کرده و جواب بگیرید. لازم نیست برای شروع صحبت در ابتدا داستان زندگی خود را با کسی در میان بگذارید، فقط کافی است با دقت گوش کنید.

برای بهبود زندگی اجتماعی، جواب‌ هایی بیشتر از یک کلمه بدهید.

وقتی کسی از شما سؤال می‌کند از آن نگذشته و به سؤال دیگری بروید، زمانی برای پاسخ دادن بگذارید، نظر بدهید، داستانی کوتاه یا مرتبط بگویید و یا در پس پاسخ خود دلیلی بیاورید. قبل از سؤال کردن یا تغییر موضوع برای یک تا دو دقیقه در مورد همان موضوع صحبت کنید.

گاهی تعریف کنید.

صحبت های عاشقانه، حتی با دوستان یا در روزی خاص، راهی ساده برای نشان دادن علاقه‌ ی خود به یک نفر است، شنیدن یک تمجید واقعی حس خوبی به او داده و ارتباطی را می‌ سازد که می‌تواند فراتر رفته و تبدیل به یک دوستی شود، لازم نیست این تعریف خیلی بزرگ باشد مانند جمله‌ ی ساده‌ ای مثل «روسری ات را دوست دارم» یا «این یک امتیاز خوب است»، راهی خوب و زیبا برای یافتن دوست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا