۱۰ دلیل لبخند روزانه

بسیاری لبخند زدن را به عنوان پاسخ غیر ارادی به مواردی که باعث شادی و خنده شما می شوند ، می دانند. گرچه این مشاهدات قطعاً درست است ، اما آن چه بیشتر مردم نادیده می گیرند این است که لبخند زدن می تواند به همان اندازه پاسخ دقیق و داوطلبانه باشد که یک انتخاب آگاهانه و قدرتمند است. مطالعات علمی بی شماری تأیید کرده اند که لبخند واقعی به طور کلی برای دیگران در اطراف ما جذاب تلقی می شود. ۱۰ دلیل لبخند روزانه در ادامه بیان شده.

مطالعات دیگر روشن کرده اند که چگونه عمل لبخند زدن می تواند روحیه شما و اطرافیان شما را بالا ببرد. باداین حال برای افزایش روحیه راه های دیگری هم هست. شما می توانید با مشاوره تلفنی روان شناسی به تقویت و آرامش روحی خود کمک کنید. در عین حال می توانید با مراجعه حضوری هم‌ روند موفقیت خود را پیش ببرید.‌ مراجعه به مرکز مشاوره همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره یکی از بهترین اقدامات خواهد بود.

چرا لبخند زدن؟!

ارتباط خوبی بین سلامتی ، طول عمر و لبخند یافت شده است. از همه مهم تر، مطالعات نشان داده است که فقط عمل لبخند زدن (ساختن شکل و حرکات بدنی صورت) ، خواه نتیجه یک شادی واقعی باشد یا یک عمل ساختگی عادی و معمولی، می تواند فواید کوتاه مدت و بلند مدت برای سلامتی و سلامتی افراد داشته باشد.

هنوز قانع نشده اید؟ در ادامه این مقاله 10 دلیل اصلی وجود دارد که باید هر روز آگاهانه برای لبخند زدن تلاش کنید. هر گدام از این دلایل اهمیت خاص خود را دارند. از این رو می توان برای موفقیت هر چه بیشتر پیش رفت. با این حال در ادامه ۱۰ دلیل لبخند روزانه  را خواهیم دید.

لبخند زدن باعث جذابیت ما می شود.

ما به طور طبیعی به سمت افرادی که لبخند می زنند جذب می شویم. یک عامل واقعی جذب فیزیکی با عمل لبخند زدن مرتبط است. جای تعجب نیست که حالت های شدید یا منفی صورت مانند اخم ، ماسک و ماسک در واقع برعکس عمل می کنند و به طور موثر مردم را از آن دور می کنند. در عوض ، از قدرت جذب لبخند خود برای جذب مردم به داخل استفاده کنید. اگر بخواهیم ساده تر نگاه کنیم، شما با لبخند زدن می توانید به راحتی پیش بروید و هر چیزی را درون خود احساس نمایید. این مسئله هم یکی از مزابای خندیدن می باشد.‌

۱۰ دلیل لبخند روزانه – لبخند زدن استرس را برطرف می کند.

استرس می تواند در تمام وجود ما نفوذ کند و واقعاً در چهره ما نمایان شود. لبخند زدن نه تنها به شما کمک می کند خسته ، فرسوده و خسته به نظر نرسیم بلکه در واقع می تواند به کاهش استرس کمک کند. باور کنید یا نکنید ، لبخند زدن حتی اگر تمایل به لبخند زدن ندارید یا حتی نمی دانید که لبخند می زنید ، می تواند استرس را کاهش دهد! وقتی استرس دارید ، وقت بگذارید و لبخند بزنید. شما و اطرافیانتان از مزایای آن بهره مند می شوید.

لبخند خلق و خوی ما را بالا می برد

دفعه دیگر که حالتان کم شد ، لبخند بزنید. احتمال زیادی وجود دارد که روحیه شما به سمت بهتر تغییر کند. لبخند زدن می تواند بدن را فریب دهد تا به شما در بالا بردن روحیه کمک کند ، زیرا عمل جسمی لبخند زدن پیام عصبی را در مغز شما فعال می کند. یک لبخند ساده می تواند باعث ترشحات عصبی تقویت کننده نوروپپتیدها و همچنین انتقال دهنده های عصبی تقویت کننده خلق و خو مانند دوپامین و سروتونین شود. به لبخند زدن مانند یک داروی ضد افسردگی طبیعی فکر کنید. همین الان لبخند بزنید و حال خوب خود را با دیگران در میان بگذارید.

لبخند زدن مسری است.

چه تعداد لبخند به عنوان قدرت سبك كردن اتاق از فضا های سخت و سنگین توصیف شده است؟ گرچه مطمئناً یک احساس زیباست ، اما حسی از حقیقت را به همراه دارد. لبخند زدن نه تنها قدرت بالا بردن روحیه شما را دارد ، بلکه می تواند حالات دیگران را نیز تغییر داده و اوضاع را شاد تر کند.

بخشی از مغز شما که مسئول کنترل حالت چهره لبخند است ، یک منطقه پاسخ خودکار بیهوش است. به این معنی که لبخند زدن می تواند کاملاً ناخودآگاه باشد ، خصوصاً وقتی که صحبت از عادت ما برای تقلید از لبخند شخص دیگر باشد. بله ، از نظر علمی ثابت شده است که لبخند “مسری” است! همین مسئله باعث ایجاد فضای امن و جذاب در اطراف شما می شود.‌ پس تا می توانید لبخند بزنید و از لبخند زدن خود لذت ببرید.

۱۰ دلیل لبخند روزانه – لبخند زدن سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

دقت داشته باشید که لبخند زدن همچنین می تواند سلامت کلی شما را تقویت کند. عمل لبخند زدن در واقع به سیستم ایمنی بدن انسان کمک می کند تا عملکرد موثر تری داشته باشد. تصور می شود که هنگام لبخند زدن ، عملکرد ایمنی بدن به دلیل آرامش بیشتر بهبود می یابد (به لطف آزاد شدن انتقال دهنده های عصبی خاص). پس چرا علاوه بر اقدامات احتیاطی مانند شستن دست ها ، با لبخند زدن سعی در جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا ندارید؟ لبخند زدن باعث افزایش حس خوب و در نهایت اعتماد  به نفس می شود. به همین دلیل است که می تواند در کاهش استرس موثر بوده و سلامتی شما را افزایش دهد.

لبخند فشار خون شما را کاهش می دهد.

وقتی لبخند می زنید ، فشار خون شما قابل اندازه گیری است. اگر در خانه دستگاه مانیتور فشار خون دارید ، آن را امتحان کنید. چند دقیقه بنشینید ، یک مطالعه را انجام دهید. سپس یک دقیقه لبخند بزنید و در حالی که هنوز لبخند می زنید ، بار دیگر فشار خون را انداره گیری کرده و آن را بخوانید. آیا تفاوتی مشاهده می کنید؟ بله درست است لبخند با شما این کار را می کند و باعث سلامت بیشتر و بیشتر تان می شود.  پس می توان گفت که لبخند فشار خون شما را کاهش می دهد. کاهش فشار خون باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن با بهبود بیشتری پیش برود. در واقع لبخند زدن با این روند می تواند با کاهش فشار خون سلامت شما را به همراه داشته باشد.

۱۰ دلیل لبخند روزانه – لبخند زدن باعث می شود احساس خوبی داشته باشیم.

مطالعات نشان داده است که لبخند زدن باعث ترشح اندورفین ، مسکن طبیعی و سروتونین می شود. این سه انتقال دهنده عصبی با هم باعث می شوند از سر تا پا احساس خوبی داشته باشیم. این مواد شیمیایی طبیعی نه تنها روحیه شما را بالا می برند بلکه باعث آرامش بدن و کاهش درد جسمی می شوند.

لبخند زدن یک داروی طبیعی است. این داروی طبیعی را برای خود نگه دارید.  در واقع لبخند زدن باعث می شود احساس خوبی داشته باشیم. این احساس خوب با مسری بودن لبخند هم می تواند به دیگران سرایت کند. در واقع در بخش های قبل ما دیدیم که لبخند مسری است و در این بخش هم اشاره کردیم که لبخند زدن باعث می شود احساس خوبی داشته باشیم. پس مسری بودن در کنار حس خوب داشتن می تواند اطرافیان ما را هم دچار احساسات خوب کند.

لبخند زدن باعث می شود جوان تر به نظر برسید.

لبخند زدن نه تنها باعث جذابیت بیشتر شما می شود بلکه می تواند جوانی شما را نیز جلوه دهد. ماهیچه هایی که برای لبخند زدن از آن ها استفاده می کنیم ، صورت را نیز بلند تر و زیبا تر  می کنند و باعث می شود فرد جوان تر به نظر برسد. بنابراین به جای انتخاب لیفت صورت ، فقط سعی کنید روزانه لبخند بزنید. در این حالت است که جوان تر به نظر می رسید و احساس بهتری خواهید داشت.  لبخند زدن باعث می شود تا بتوانید روحیه خود را تقویت نمایید و جوانی را به خود و حتی اطرافیانتان هدیه کنید.

لبخند زدن باعث موفقیت شما می شود.

مطالعات نشان داده است که افرادی که به طور منظم لبخند می زنند با اعتماد به نفس بیشتری دیده می شوند ، احتمال ارتقا در کار ها و شاخه های زندگی بیشتر و نزدیک شدن به آن ها بیشتر است. در جلسات و قرار های کاری لبخند بزنید. ممکن است متوجه شوید که مردم واکنش متفاوتی به شما نشان می دهند. زمانی که شما لبخند می زنید می توانید با افزایش اعتماد به نفس و احساس خوب در وجود خود موفقیت را در زندگی افزایش دهید. موفقیت ارتباط نزدیکی با افزایش اعتماد به شما خواهد داشت که اعتماد به نفس هم می تواند موفقیت شما را رقم بزند.

۱۰ دلیل لبخند روزانه -لبخند زدن به شما کمک می کند تا مثبت باشید.

این تست را امتحان کنید: لبخند بزنید. حالا سعی کنید بدون از دست دادن لبخند به چیز منفی فکر کنید. کمی سخت است اما شدنی است. آیا اینطور نیست؟ حتی وقتی لبخند غیر طبیعی یا اجباری احساس می شود ، باز هم مغز و در نهایت بقیه بدن ما این پیام را می فرستد که “زندگی خوب است!” با لبخند زدن از افسردگی ، استرس و نگرانی فاصله بگیرید. این جدایی از استرس ها و سختی ها ها خود به تنهایی باعث می شود تا بتوانید در مسیر ذهنیت مثبت پیش بروید و شرایط مناسب روحی و روانی ای را برای خود رقم بزنید.

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا