لبخند دوشن چیست؟

همان طور که قبلا برای شما گفتیم در دنیای روان شناسی تعاریف بسیار زیادی وجود دارد. این تعاریف می تواند در اراباط با اختلالات روانی مانند افسردگی یا اضطراب باشند. برخی از این تعاریف هم برای عواملی مانند موفقیت، شادی یا خوشبختی هستند. نکته ای که باید بدانیم که از تمام این ها در زندگی خود بهره ببریم تا تا مزایای آن را بفهمیم. یکی از این تعاریف لبخند دوشن می باشد.

لبخند دوشن

وقتی عضلات کنار دهان را خم می کنید، لبخند می زنید. لبخند دوشن وقتی است که لبخند به چشمان شما کشیده می شود و باعث انقباض در گوشه چشم شما می شود،

تاریخچه لبخند دوشن

جالب است که انسان با توجه به این که برای اکثر حیوانات، قلاده را معمولاً  به عنوان هشدار دهنده، نمایانگر پرخاشگری یا حتی گاهی نشانه تسلیم است نشان می دهند  اما این حالت ماهیچه های فک تکامل یافته و لبخند را به عنوان نمادی از شادی در نظر گرفته است. با این حال، دانشمندان اخیراً کشف کردند که ماکاکای باربری دهان خود را باز می کنند و به نشانه بازیگوشی لبخند می زنند. این لبخند بازیگوش احتمالاً ریشه ای مشابه لبخند انسان دارد. لبخند دوشن به خاطر متخصص مغز و اعصاب فرانسوی، گیوم دوشن، نامگذاری شده است که در اواسط دهه 1900 اشاره کرد که دو نوع لبخند بسیار متفاوت وجود دارد.

دو نوع لبخند متفاوت از نظر گیوم‌ دوشن

این دو نوع لبخند عضلات مختلفی را درگیر می کند. لبخندهای دوشن باعث انعطاف پذیری عضلات کنار دهان شما می شود، یعنی عضله اصلی ضایگوماتیک و همچنین عضله ای که گونه ها را بلند می کند و باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم می شود که توسط عضله orbicularis oculi کنترل می شود. این واقعیتی است که دوشن متوجه آن شد و تصمیم گرفت نام آن را بنویسد. گیلوم دوشن این نظریه را مطرح كرد كه لبخندی كه چشم ها را درگیر می كند با احساسات مثبت واقعی همراه است.

نظریه لبخند دوشن

در اصطلاح مدرن ، لبخند دوشن را “لبخند زدن با چشم” یا “لبخند زدن مثبت” نیز گفته اند. با این حال، برخی از دانشمندان مدرن روش ها و یافته های گیوم دوشن را زیر سوال برده اند. اگر نام او آشنا به نظر می رسد، فقط به این دلیل نیست که او به خاطر نظریه پردازی درباره پوزخندهای ما معروف است. وی همچنین پدر الکتروتراپی بود. او عادت داشت  بیمارانش را اصطلاحا به برق بکشد. هنگام مطالعه لبخندها، الکترودها را به صورت بیماران خود متصل کرد و عضلات آنها را منقبض کرد.

سیستم وحشتناک  گیوم دوشن

اما این سیستم بسیار دردناک بود، بنابراین در ابتدا، دوشن تنها توانست روش های خود را بر روی سر انقلابیون فرانسوی سر بریده آزمایش کند. تا این که سرانجام، وی در بیمارستان پاریس با مردی با حساسیت شدید صورت ملاقات کرد. تقریباً تمام آزمایشات دوشن بر روی این یک نفر انجام شد و با استفاده از برق صورت آن را به لبخند زدن اجباری وامیداشت. دانش مدرن کشف کرده است که لبخند می تواند به معنای بسیاری از موارد باشد و همه آن ها خوشایند نیستند.

أنواع مختلف لبخند از نظر دوشن

19 نوع مختلف لبخند وجود دارد. مطالعات اخیر در مورد ایده دوشن فقط درباره دو لبخند گسترش یافته و تقریباً 20 نوع مختلف لبخند را شناسایی کرده است.

لبخند ترس

به عنوان مثال، یک نوع لبخند “لبخند ترس” نامیده می شود. در شامپانزه ها، این لبخند هنگام عصبی یا تعامل با یک شامپانزه دیگر از وضعیت بالاتر استفاده می شود. مطالعات نشان داده است كه  انسان هنگامي كه در كنار شخصي هستند كه تصور مي كنند از مقام بالاتري برخوردار هستند، لبخند بيشتري نيز مي زنند. وقتی نوزادان لبخند می زنند، این ممکن است به معنای خوشبخت بودن آن ها باشد، یا ممکن است به این معنی باشد که تحت استرس هستند.

لبخند بدبختی

نوع دیگر لبخند متناقضاً “لبخند بدبخت” نامیده می شود. این لبخندی است که برای پوشاندن درد عمیق استفاده می شود. این لبخندها در میان افراد افسرده معمول است و افرادی که در وضعیت ناامیدکننده ای قرار دارند که باید تحمل کنند، به خصوص اگر در یک حوزه عمومی باشند.

لبخند واجد شرایط

هنگام ارائه اخبار بد از چیزی به نام “لبخند واجد شرایط” استفاده می شود. این نوعی عذرخواهی است، لبخندی شیرین و غمگین که می گوید: “متاسفم که باید این را به شما بگویم.” این امر خصوصاً در خدمات مشتری، یا در میان افرادی که خیلی خوب یکدیگر را نمی شناسند، معمول است.

لبخند معاشقه

لبخند همه جا حاضر یکی دیگر از أنواع لبخند هست که به آن “لبخند معاشقه” هم میگویند. نقاشی معروف مونالیزا مشهورترین لبخند لطیف و معاشقه است.

لبخند دوشن یعنی چه؟

لبخند دوشن چیست؟

معمولاً اعتقاد بر این است که لبخند دوشن یک لبخند اصیل است. لبخندی غیر دوشنایی که چشم ها را به کار نگیرد می تواند لبخندی ساختگی باشد.

تعاریف مختلف لبخند

لبخندها انواع مختلفی دارند و افراد همچنین می توانند لبخندهای جعلی بزنند. لبخند عمومی که فقط به حرکت دادن گوشه های دهان باشد می تواند معنای زیادی داشته باشد. به عنوان مثال، لبخندهای مودبانه برای دوستانه بودن مورد استفاده قرار می گیرد. لبخند می تواند برای برقراری ارتباط با احساس شما استفاده شود، یا حتی فقط برای یک عکس باشد. به طور کلی، لبخندهای انسان معمولاً بیانگر شادی یا پذیرش است. اما حتی برخی فرهنگ ها هستند که برای نشان دادن خجالت یا گیجی از لبخند استفاده می کنند. با این حال، یک لبخند اصیل دوشن اغلب لبخند یک لذت ناب است.

لبخند ها برای لذت بردن

شخصی می تواند از این نوع لبخندها برای نشان دادن لذت شما استفاده کند که لبخند به همان اندازه که بیان طبیعی احساسات است نوعی ارتباط اجتماعی است. با این حال، یک لبخند اغراق آمیز از نوع دوشن نیز ممکن است نشان دهنده دروغ گفتن شخص باشد. این کشف زمانی اتفاق افتاد که نرم افزار هوش مصنوعی شروع به مشاهده تفاوت بین حالت های صورت استفاده شده توسط دروغگوها و افرادی که حقیقت را می گویند، کرد. مطالعه ای در مورد لبخند که توسط محققان دانشگاه روچستر، نیویورک منتشر شده است، تفاوت بین لبخند جعلی از نوع دوشن و واقعی را نشان می دهد.

برنامه محققان برای أنواع لبخند

محققان برنامه ای تهیه کردند که با استفاده از هوش مصنوعی میلیون ها فریم از نوار مصاحبه در فرودگاه های دارای خدمات مهاجرتی را تجزیه و تحلیل می کرد. این برنامه کشف کرد که افرادی که دروغ می گویند اغلب از یک لبخند بزرگ و جعلی استفاده می کنند. افرادی که صادق بودند، اغلب از ماهیچه های اطراف چشم منقبض می شوند و بدون استفاده از دهان، با چشمانشان لبخند می زنند.

لبخند دوشن در شرایط مختلف

لبخند از نوع دوشن نیز ممکن است در شرایط شادی فرد تولید شود. این پوزخند بزرگ، اگرچه کاری مخرب انجام می دهد، اما در بین شرور در فیلم های ترسناک آشنا است. این موارد بیشتر شیوع پیدا می کنند که مردم نمی دانند که مشاهده شده اند. دانشمندان هنوز تعجب می کنند که چه میزان از حالت های صورت ذاتی است و چه قدر از فرهنگ و جامعه ما آموخته شده است. اما در سال 2009، تیمی از دانشمندان دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو در 4800 عکس کشف کردند که افراد حالت های صورت یکسان یا مشابه تولید می کنند، حتی اگر از بدو تولد نابینا باشند.

تفاوت بین لبخندهای واقعی و لبخندهای ساختگی

لبخند دوشن چیست؟

تفاوت بین لبخندهای دوشن و غیر دوشن در چشم ها است. لبخند دوشن واقعی شامل چروکیدن گوشه های لبه چشم است. لبخند غیر دوشن عمدتا بر روی عضلات اطراف دهان متمرکز است. لبخندهای غیر دوشن با عنوان “لبخندهای Pan Am” یا “لبخندهای بوتاکس” نیز شناخته می شوند. این نوع لبخند ممکن است بیش از حد درگیر عضلات دهان شود در حالی که شامل چشم نمی شود.

لبخند Pan Am

لبخند Pan Am از شرکت هواپیمایی Pan American World Airways گرفته شده است که مهمانداران هواپیما به خاطر لبخندهای بزرگ و سفید شاد مشهور بودند. مهمانداران هواپیمای Pan Am به تولید لبخند دوشن تشویق شدند، اما جعل لبخند شادی ناب دشوار است. افرادی که به دلایل خدمات مشتری لبخند می زنند، معمولاً لبخندی از لذت ایجاد نمی کنند و در عوض فقط با دهان لبخند می زنند.

ترریق بوتاکس و ایجاد   “لبخند Pan Am”

نام مدرن تر “لبخند بوتاکس” از داروی تزریقی بوتاکس است که در سال 2002 برای استفاده های آرایشی در دسترس عموم قرار گرفت. بوتاکس به منظور کاهش تعداد چین و چروک است، اما استفاده مداوم از بوتاکس می تواند عضلات اطراف چشم را فلج کند . این باعث می شود فرد نتواند لبخند دوشن تولید کند و حتی واقعی ترین لبخندهای او جعلی به نظر می رسد. پس این راه حل مناسب و صد در صدی برای ایجاد این لبخند نیست.

 

 

منابع
.regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا