چگونه به دیگران فضای شخصی بدهیم؟ | چرا فضای شخصی مهم است؟

رابطه نزدیک اتفاقی بسیار زیبا است. زمانی که عمیقا با کسی درگیری عاطفی دارید، می توانید به یکدیگر کمک کده و از هم حمایت کنید. زیرا هر کدام از شما با چالش های جدی ای در زندگی خود روبرو هستید. شما همچنین باید گاهی اوقات فضای کافی برای آنها فراهم کنید. اگر به فرد مورد علاقه خود فضای کافی برای تنفس بدهید، می تواند در طولانی مدت شما را به یکدیگر نزدیک کند. در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه به دیگران فضای شخصی بدهیم؟ اگر می خواهید در این زمینه به شرایط مناسبی دست پیدا کنید می توانید از طریق مرکز مشاوره همکده اقدام کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

راه های مختلف برای فضا دادن به شریک زندگی

حتی اگر متوجه شده باشید که شریک زندگی شما به فضا احتیاج دارد، ممکن است ندانید از کجا شروع کنید. این ممکن است به شما کمک کند که در مورد روشهای خاص برای ایجاد فضای کافی به آنها فکر کنید. در ادامه این مقاله راه هایی وجود دارد که می توانید تعادل بین زمان تنهایی و زمان بودن زن و شوهری را بهبود بخشید.

از او بپرسید که چقدر زمان برای تنهایی لازم است؟

ابتدا با سوال از شریک زندگی خود شروع کنید. این که چه مدت زمان از شما دور باشد. برای داشتن یک زمان خاص که باید قدم به عقب بردارید. این که به آن ها فضای کافی بدهید بسیار مفید است. آگاهی از اینکه آنها فقط برای مدتی به فضا احتیاج دارند، می تواند به شما کمک کند تا در دادن این زمان راحت تر باشید، زیرا می دانید که مجبور نیستید برای همیشه دور باشید. این کار به رابطه شما کمک بسیار زیادی می کند. با این کار می توایند بفهمید چگونه به دیگران فضای شخصی بدهیم؟

معنی و منظور آن ها را برای داشتن فضا دریابید.

چگونه به دیگران فضای شخصی بدهیم؟ | چرا فضای شخصی مهم است؟

نکته مفید دیگر این است که دقیقاً منظور آنها از نیاز به فضا را بفهمید. آیا آنها می خواهند کاملاً در یک اتاق یا مکان دیگری باشند؟ آیا آنها می خواهند بدون کمک شما اهداف خود را دنبال کنند؟ یا منظورشان این است که می خواهند کمتر در مورد رابطه صحبت کنند؟ دانستن اینکه آنها به دنبال چه چیزی هستند، به شما اطلاعات لازم در مورد چگونگی فرصت دادن به شریک زندگی خود را می دهد. این خود یک قدم بزرگ برای رسیدن به نتیجه مطلوب است.

دفاع از دلایل نیاز به فضا را کنار بگذارید

گاهی اوقات وقتی شخص مهم دیگر فضا می خواهد، ممکن است احساس صدمه یا طرد کنید. ممکن است تمایل داشته باشید که از آنها بخواهید توضیح دهند که چرا به شما فضای لازم را می دهند. و این تعجب آور نیست، زیرا شما احتمالاً می خواهید تا آنجا که ممکن است به آنها نزدیک باشید. اما اینکه بخواهید بدانید که چرا آنها به وقت تنها یا با دیگران احتیاج دارند، ممکن است احساس دفاعی یا گرفتگی در آنها ایجاد کند. اگر آنها تصمیم گرفتند به شما بگویند باید  بتوانید بدون قاعده قضیه گوش دهید. اما اگر آنها نمی خواهند توضیحی بدهند، هیچ فشاری برای گرفتن دلایل به آن ها ایجاد نکنید.

از شریک زندگی خود تشکر کنید که به شما اطلاع داده است که چه چیزی نیاز دارد

از شریک زندگی خود بخاطر اینکه در مورد نیاز به فضا به شما اطلاع داد سپاسگزاری کنید. با نشان دادن اینکه از صداقت آنها سپاسگزار هستید، می توانید آنها را تشویق کنید که برای تأمین نیازهای خود، اهداف شخصی خود را دنبال کنند و منافع خود را دنبال کنند. این کار باعث می شود تا رابطه شما بسیار خوب و بهتر از قبل پیش برود. باعث می شود بهتر بدانیم چگونه به دیگران فضای شخصی بدهیم؟

به آنها فرصت دهید تا با دوستانشان وقت بگذارند

راه دیگر برای ایجاد فضای کافی تشویق آنها برای ملاقات و گذراندن وقت با دوستانشان است. به آنها یادآوری کنید که چقدر از بودن در کنار دوستانشان لذت می برند. حتی می توانید زمان هایی را پیشنهاد کنید که آنها می توانند آنها را ببینند وقتی که شما کار دیگری انجام می دهید.

رویدادها و فعالیتهایی را که ممکن است لذت ببرند پیشنهاد دهید

شاید آنها زمانی را دور از شما نگذرانده اند زیرا نمی دانند چه کاری به تنهایی انجام دهند. در این صورت، می توانید با پیشنهاد رویدادها و فعالیت هایی که از آنها لذت می برند، به آنها فضا بدهید. به جای اینکه به آنچه دوست دارید فکر کنید، به چیزهایی فکر کنید که به نظر می رسد با علایق آنها مناسب تر است. این کار باعث نزدیکی هر چه بیشتر شما به هم خواهد شد و مسیری جدید را به روابط شما خواهد داد.

به درخواستهای آنها برای فضا احترام بگذارید

آیا وقتی شریک زندگی شما فضا می خواهد، سخاوتمندانه به آنها فضا می دهید؟ اگر در صورت امکان به درخواست آنها احترام بگذارید، می توانید روابط خود را بیشتر بهبود ببخشید. به همسر خود نشان دهید که به عنوان یک فرد برای آنها ارزش قائل هستید و به فضای مورد احترام و خاص او احترام می گذارید. در این صورت، آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که رابطه شما خوب خواهد بود حتی اگر زمان را از آن بگیرند.

شریک زندگی خود را تشویق کنید که کارهای موردعلاقه خود را انجام دهد

اگر مدتی است که به عزیزتان فضا اختصاص نمی دهید، لحظه ای به فعالیتهای مورد علاقه او فکر کنید. اگر از انجام آنها با او لذت نبرید، ممکن است آنها دیگر کارهایی را که بیشتر از آنها لذت می برند متوقف کرده باشند. بعد از اینکه به فکر کار های مورد علاقه برای آنها افتادید، از آنها بپرسید آیا می خواهند دوباره این کار را انجام دهند. سپس، آنها را تشویق کنید تا دوباره از لذت گذشته دیدن کنند.

مدت زمان تلفنی و پیامکی خود را محدود کنید

امکانات مدرن مانند تلفن های هوشمند و پیام رسانی می توانند فرصت های زیادی برای برقراری ارتباط با فرد موردعلاقه در طول روز به شما بدهند. اما ارسال پیام کوتاه و تماس بیش از حد می تواند در زمان و افکار آنها در هنگام نیاز به فضای دخالت کند. بنابراین، قبل از اینکه آن تلفن را برای ارسال پیام به او بردارید، به این فکر کنید که اخیراً چند بار با آنها تماس گرفته اید یا برای آنها پیامک ارسال کرده اید. اگر می دانید که خیلی سریع با آنها تماس گرفته اید، کمی عقب نشینی کنید و این کار را کمتر انجام دهید. این تنها راه برای این که بدانیم چگونه به دیگران فضای شخصی بدهیم نیست.

کاری را انجام دهید که از انجام آن به تنهایی لذت می برید

گاهی اوقات، افراد چنان درگیر روابط خود می شوند که از منافع شخصی خود غافل می شوند. به چیزی فکر کنید که قبل از اینکه با شریک زندگی خود باشید از آن لذت می بردید. سپس، کمی وقت بگذارید تا دوباره در آن شرکت کنید. با انجام کارهای شخصی خود، فضا را برای آنها باز می کنید تا به تنهایی از وقت لذت ببرند.

وقت بیشتری را با دوستان و خانواده خود سپری کنید

دوستان و خانواده شما نیز می توانند در برخی مواقع به همان اندازه همسرتان دارای شرایط حمایت کننده و لذت بخش باشند. وقت بیشتری را با سایر افراد در زندگی خود سپری کنید و ممکن است هنگام غیبت همسرتان برای فضای اختصاصی خودش کمتر احساس تنهایی کنید.

درگیر چیزی چالش برانگیز شوید

گاهی اوقات بهترین راه حل، وقتی کسی به فضا احتیاج دارد، درگیر شدن در کاری است که برای شما چالش برانگیز است. شاید این یک پروژه در محل کار، یک فرصت داوطلبانه، یک دوره آنلاین یا خواندن آثار کلاسیک باشد. چیزی را پیدا کنید که دوست دارید انجام دهید و برای رسیدن به اهداف خود شروع کنید.

به آنها اطلاع دهید که در دسترس هستید و به آنها اعتماد کنید تا دسترسی پیدا کنند

چگونه به دیگران فضای شخصی بدهیم؟ | چرا فضای شخصی مهم است؟

اگر همیشه از شریک زندگی خود می پرسید که آیا آنها به کمک یا حضور شما احتیاج دارند، ممکن است احساس شلوغی در این رابطه داشته باشند. خوب است که کمک خود را ارائه دهید و به آنها بگویید که شما در کنار آنها هستید. اما بعد از اینکه آنها دانستند شما در دسترس هستید، به آنها اعتماد کنید تا در صورت نیاز به شما مراجعه کنند.

چگونه به دیگران فضای شخصی بدهیم؟ – نیاز های شخصی

بعضی اوقات در یک رابطه نزدیک، افراد چنان عادت می کنند که شریک زندگی خود نیازهایشان را برآورده کند و تلاش برای مراقبت از خود را به همان اندازه متوقف کنند. هر زمان که بتوانید نیازهای خود را برآورده کنید، از نظر عملی تا احساسی، فضای لازم را برای آنها در اختیار آنها قرار می دهید.

چیزهایی که باید در هنگام فضای دادن به شخصی بخاطر بسپارید

اگرچه ممکن است درک کنید که شریک زندگی شما به فضای مورد نیاز احتیاج دارد، اما احتمالاً می خواهید در مورد آن نیز احساس خوبی داشته باشید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید بخاطر بسپارید و ممکن است روند اجازه دادن به فضای شخصی را برای شما آسان تر کند. چیزهایی که باید در هنگام فضای دادن به شخصی بخاطر بسپارید به شرح زیر است:

وقتی به آنها فضا می دهید، رابطه شما می تواند بهتر شود

روابط بین دو فرد مستقل اغلب از روابط قوی تر و پایدارتر از روابطی است که یک شریک بیش از حد به شرکت دیگر وابسته است. با گذراندن زمان جدا از هم، به روابط خود فرصت رشد و توسعه می دهید.

نیاز به فضا به معنای پایان یافتن رابطه نیست

بسیاری از افراد از فراهم آوردن فضایی در روابط خود می ترسند زیرا فکر می کنند این به معنای خراب شدن رابطه است. اما یک رابطه سالم زمانی بهتر می شود که هر فردی این فرصت را پیدا کند که احساسات خود را دنبال کند و به عنوان یک فرد رشد کند. دور از پایان رابطه، هنگامی که به آنها فضا می دهید، ممکن است آغاز یک پیوند نزدیکتر باشد. این که چگونه به دیگران فضای شخصی بدهیم بسیار مهم تر از قبل است.

اشکالی ندارد که وقتی به آنها فضایی می دهید احساساتی داشته باشید

چگونه به دیگران فضای شخصی بدهیم؟ | چرا فضای شخصی مهم است؟

همانطور که نیاز شریک زندگی خود را در نظر می گیرید، ممکن است فکر کنید که وقتی به او اجازه می دهید فضای لازم را داشته باشد نباید احساس بدی داشته باشید. با این حال، تلاش برای داشتن احساسی در مورد آن کمکی نمی کند. به خودتان اجازه دهید احساساتی مانند صدمه، خشم یا غم را تجربه کند. اشکالی ندارد که احساسات خود را به روش های مناسب بیان کنید.

این فقط برای آنها نیست – برای شما نیز بسیار مهم است

یک نکته عالی در مورد دادن فضای شخصی این است که همزمان فضای لازم را برای خودتان در نظر بگیرید. از وقت خود لذت ببرید و مدتی را با افراد خارج از رابطه که برای شما مهم هستند سپری کنید. هدف بعدی را که به سرانجام می رسانید، تکرار کنید زندگی شما می تواند بسیار بهتر باشد زیرا شما تصمیم گرفتید به آنها فضا بدهید.

منابع
betterhelp.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا