چگونه در کمتر از 15 دقیقه حال خود را تغییر دهید؟

تغییر حال در 15 دقیقه روش های ویژه ای دارد که در ادامه این مقاله همکده بیان می کنیم.

ذهن خود را از هرچیز خالی کنید.

می توانید یک تمرین مدیتیشن کوتاه داشته باشید. این کار ساده است. در جایی ساکت و آرام بنشینید. چشمان خود را ببندید و روی نفس کشیدنتان تمرکز کنید. اگر حس کردید حواستان پرت شده است تنها باید سعی کنید ذهن و تمرکزتان را روی نفس کشیدن خود برگردانید.

وقتی این کار را انجام دادید احساس آرامش و مثبت بودن بیشتری خواهید داشت. این تنها چیزی است که شما برای تغییر انرژی آن روز خود و کمک به بازگشت از استرس روزانه نیاز دارید.

کمی از خانه بیرون بروید.

برای چند دقیقه بیرون بروید تا کمی گل ها و فضای آزاد را ببینید، در زیر نور آفتاب بنشینید و تنها کمی هوای تازه تنفس کنید. تحقیقات نشان داده اند زمانی را که بیرون از خانه می گذرانید به شما انرژی بیشتر، یک حافظه ی بهتر و اضطراب کمتری خواهد داد. حتی اگر در شهر زندگی می کنید می توانید از پارک ها یا منظره ی گل ها و درختان استفاده کنید. خودتان را در طبیعت غرق کنید تا حال روحی تان نیز بهتر شود.

برای تغییر حال در 15 دقیقه، کمی بخندید.

چگونه در کمتر از 15 دقیقه حال روحی خود را تغییر دهید

می توانید چند صفحه از یک کتاب خنده دار را بخوانید، یک کلیپ از کمدین مورد علاقه تان را ببینید یا با دوستی تماس بگیرید که همیشه شما را شاد کرده و می خنداند. خنده به طور قابل توجهی حال روحی شما را بهتر خواهد کرد، بعلاوه باعث تحریک قلب، ریه ها و ماهیچه ها خواهد شد. همچنین خنده باعث می شود مغز از خود اندروفین بیشتری آزاد سازد که این باعث یک حس خوب خواهد شد. همچنین خنده ماهیچه های شما را آرامش داده و به بهبود گردش خون کمک می کند.

ببینید چه نعمت ها و نقاط مثبتی در زندگی تان دارید.

یک خودکار برداشته و برای خود چند چیزی که در زندگی امروزتان سپاسگزار آن هستید را بنویسید. می توانید به رابطه ای که در ان هستید فکر کنید، چیزهای خوبی که در زندگی خود دارید و هر بخش مثبت دیگری از زندگی خود، چه بزرگ باشد یا کوچک. کسانی که این کار را انجام می دهند حس بهتری داشته و کمتر استرس آن ها را اذیت می کند. و مسلما انجام این کار نیاز به زمان کمی خواهد داشت.

تغییر حال در 15 دقیقه – برای یک نفر آرزوی چیزهای خوبی کنید.

تمرین دلسوزی برای دیگران باعث می شود حس بهتری داشته باشید. یک نفر را انتخاب کنید: یک دوست، یک عضو خانواده، یک همکار یا حتی یک فرد غریبه. در ذهن خود برای او آرزو کنید که شاد و سالم بوده و با آرامش زندگی کند. این تمرینات سریع باعث می شوند از زندگی خود احساس رضایت بیشتری داشته باشید.

کمی پیاده روی را امتحان کنید.

چگونه در کمتر از 15 دقیقه حال روحی خود را تغییر دهید

کفش هایتان را بپوشید. کمی پیاده روی اطراف خانه می تواند وضعیت روحی شما را بهبود بخشیده و استرستان را کاهش دهد. در یک مکشل گیر کرده اید؟ تحقیقات نشان داده اند ایده ی بزرگ بعدی برای شما می تواند کمی پیاده روی بیرون از خانه باشد. این کار می تواند باعث بهبود تفکر خلاقانه برای شما شود.

کمی موسیقی گوش دهید.

یک موسیقی دلخواهتان را انتخاب کنید. برای آرام شدن و بهبود وضعیت روانی خود به چند آهنگی که دوست دارید گوش دهید. تحقیقات نشان داده اند موسیقی برای شما فواید زیادی دارد – موسیقی می تواند اضطراب و دردهای شما را کاهش دهد. اگر دوست داشتید کمی بلند شده و برقصید، این برای شما بهتر است.

یک کار از لیست خودتان را انجام دهید.

کدام کارهای کوچک هستند که برای مدت زمان زیادی در پس ذهن شما مانده بودند؟ می خواستید حباب لامپ سوخته را عوض کنید، به ایمیل ها پاسخ دهید یا به ملاقات یک دوست بروید. رضایت ناشی از انجام کاری هرچند کوچک می تواند استرس شما را از بین برده و به شما نیروی اراده ی بیشتری برای مبارزه با مشکلات خواهد داد.

چگونه در کمتر از 15 دقیقه حال روحی خود را تغییر دهید| مرکز مشاوره همکده

یک کار خوب انجام دهید.

از هر راهی که اعتقاد و باور دارید کمی صدقه بدهید. می توانید برای یک پروژه ی داوطلبانه ثبت نام کنید. به یکی از اعضای خانواده ی خود در انجام کارها کمک کنید. تحقیقات نیز می گویند وقتی شما با افراد دیگر مهربان بوده و به ان ها محبت کنید حس خوبی خواهید اشت. انجام این کار در هر روز از هفته سریع و ساده خواهد بود.

کمی حرکات کششی انجام دهید.

دستان خود را به انگشت های پایتان برسانید. یک استراحت کوتاه برای کشیدن گردن، شانه ها، کمر و پاها داشته باشید. می توانید حرکات یوگا را نیز امتحان کنید. وقتی بدن خود را می کشید استرس شما کاهش یافته و خون بیشتری به ماهیچه هایتان می رسد.

برای تغییر حال در 15 دقیقه ،  با دیگران در ارتباط باشید.

چگونه در کمتر از 15 دقیقه حال روحی خود را تغییر دهید

با یکی از دوستانتان تماس بگیرید، به یکی از اعضای خانواده ایمیل بدهید یا از یک همکارتان بخواهید با هم بیرون رفته و یک فنجان قهوه بخورید. برقراری ارتباط با افراد دیگر باعث ایجاد ارتباط اجتماعی شده و به شما حمایت بیشتری خواهد داد. تحقیقات نیز از این موضوع حمایت می کنند: روابط بهتر یکی از برترین راه ها برای شادتر بودن است.

تغییر حال در 15 دقیقه – یک میان وعده ی کوچک بخورید.

به بدن خود سوخت رسانی کنید، اما غذاهایتان را تا حد ممکن سالم و ساده نگه دارید. برخی ایده های خوب برای تغذیه عبارتند از:

پرتقال: مرکبات مقدار زیادی ویتامین c دارند که این ماده برای سیستم ایمنی بدن شما خوب است.

آجیل ها: می توانید از خوردن یک مشت گردو، بادام یا پسته لذت برده و در کنار آن از اسیدهای چرب امگا3 بهره مند شوید. این اسیدها هورمون های استرس را از بدن شما بیرون می کنند.

غلات کامل: یک بشقاب جو دوسر یا یک تکه نان تست می تواند به تولید سروتونین بیشتر در مغز کمک کند و این حال روحی شما را بهتر خواهد کرد.

کسی که دوستش دارید را بغل کنید.

یک دوست یا عضوی از خانواده ی خود را پیدا کرده و از او بخواهید کمی همدیگر را بغل کنید. این فشردن گرم یکدیگر حال شما را بهتر خواهد کرد – و حتی می تواند ناراحتی های شما را کمتر کند. بغل کردن به سیستم ایمنی بدن شما نیز کمک خواهد کرد.

با خودتان مثبت صحبت کنید.

” من می توانم این شرایط را مدیریت کنم “

با خودتان تمرینی برای صحبت کردن مثبت با خود داشته باشید. سعی کنید هر فکر منفی که به سرتان می آید را برای خود برعکس کنید. اگر نگران اشتباهی هستید که مرتکب شده اید به خودتان بگویید ” همه اشتباه می کنند. من می توانم این شرایط را درست کنم “.

بلند به خودتان چند کلمه ی مثبت بگویید – این می تواند فکر شما را تغییر داده و استرستان را از بین ببرد.

تغییر حال در 15 دقیقه – یک یادداشت سپاسگزاری برای خودتان بنویسید.

چند کلمه سپاسگزاری به کسی بنویسید که به شما کمک کرده است. می توانید از کارهایی که کسی تازگی برای شما انجام داده است، هدیه ی تولد یا حمایت های زیاد او تشکر کنید. یکی از تحقیقات صورت گرفته نشان داده است کسانی که این کار را انجام می دهند افرادی شاکر و سپاسگزار خواهند بود.

منابع
webmd.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا