مقابله با افسردگی همسر

افسردگی دارای مشخصه ها و ویژگی های خاصی است که می تواند افراد مختلف را تحت تاثیر خود قرار دهد. این مسئله به عنوان یکی از مسائل روز در دنیای امروز مطرح است و همواره در حال بررسی و تحلیل می باشد.‌ اما نکته مهم تر این است که در یک رابطه، افسردگی می تواند افراد را با مشکلات و چالش های خاص تری روبرو کند.  اگر شما در رابطه با فردی هستید که افسردگی دارد، باید به گونه ای ازدواج خود را مدیریت کنید که مشکلات شما کم تر شوند. به همین دلیل در این مقاله ما در ارتباط با مقابله با افسردگی همسر، پاسخ هایی دقیق را مطرح خواهیم ‌کرد. اگر با کسی که دچار افسردگی است رابطه دارید و ازدواج کرده اید،احتمالا با ترکیبی از احساسات و سوالات مختلف دست و پنجه نرم می کنید.

واقعا احساس افسردگی چگونه است؟! برای کمک به آن ها در دوران سخت چه کاری می توانید انجام دهید؟ علائم و درمان آن ها چه تاثیری بر رابطه تان خواهد داشت؟! در حالی که تجربه افسردگی برای هر شخص با دیگری متفاوت است، اما در ادامه این مقاله نکاتی وجود دارد که می توانید برای کمک به خود و عزیزانتان انجام دهید. با این وجود توصیه ما این است که به متخصصان و مشاوران زبده در این زمینه مراجعه نمایید.‌ 

نکاتی برای مقابله با افسردگی همسر

مقابله با افسردگی همسر

همان طور که اشاره کردیم، افسردگی می تواند همراه با خود مشکلات بسیاری داشته باشد. زمانی که شما ازدواج می کنید یا وارد رابطه می شوید، این مسائل خود را بیش از قبل نشان می دهند. ممکن است خود شما این مشکل را نداشته باشید اما به دلیل افسردگی شریک زندگی خود، شما هم با مشکلاتی مواجه شوید. از این رو لازم است تا تکنیک ها و نکاتی را بدانید که به شما در زمینه کنار آمدن با افسردگی همسرتان کمک کند. اما این راه ها چیست؟ در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

خود را آموزش دهید.

یک راه عالی و مهم  برای حمایت از عزیزان خود، یادگیری هر آن چه در مورد افسردگی است، می باشد. از جمله نکاتی که باید در مورد آن اطلاع داشته باشید، علائم افسردگی و روش های درمانی مربوط به آن می باشد‌. منابع بسیار معتبری هستند که حقایق مربوط به افسردگی را ارائه می دهند. می توانید خود این کار را انجام بدهید یا از پزشک خود مشورت بگیرید تا بتوانید یک جستجوی سریع و دقیق در اینترنت انجان دهید. می توانید در این زمینه از منابع معتبر استفاده کنید‌. شما می توانید با مراجعه به بخش افسردگی وب سایت همکده، از مقالات موجود در این بخش استفاده کرده و اطلاعات خود را تکمیل نمایید‌. حتی می توانید از وب سایت های خارجی مانند وب سایت اتحاد حنایت از افسردگی و دو قطبی نیز استفاده نمایید.

واقعیت را از داستان سرایی ها جدا کنید.

افسانه های زیادی در مورد افسردگی وجود دارد‌. به عنوان مثال نمی توان گفت افسردگی نتیجه تنبلی یا ضعف است‌. درد و رنج شریک زندگی شما می تواند تنها در سر او باشد. در حقیقت افسردگی نیاز به دلیل ندارد.‌ اگر با افسردگی آشنایی ندارید، با آموزش خود، افکار، عقاید و افسانه ها و انگ های موجود را به صورت پیش فرض به چالش بکشید. دقت کنید به ویژه تایید احساسات و تجربه شریک زندگی خود از این بیماری کاملا واقعی و مبتنی بر سیستم های بیولوژیک و بسیار مهم است و مانند هر بیماری دیگری قابل درمان است‌. دقت کنید، خودکشی هم یک خطر واقعی افسردگی است. بنابراین مهم است که محیط زندگی عزیز خود را ایمن نگه دارید مانند از بین بردن هر نوع الکل، مواد مخدر یا اسلحه. اگر عزیزتان احساس خودکشی می کند آن را جدی بگیرید. اگر افکار خودکشی را مشاهده می کنید، برای پشتیبانی یا مساعدت از یک مشاوره آموزش دیده کمک بگیرید.

به یاد داشته باشید که از خود مراقبت کنید.

کنار آمدن با افسردگی فرد دیگر، می تواند بسیار استرس زا باشد. خوب است کمی وقت بگذارید و به خودتان رسیدگی کنید. خودمراقبتی خودخواهانه نیست. در حقیقت اگر وقت خود را صرف محافظت از ذهن، جسم و روح خود عادت هایی بدهید که برخی از ان ها عبارتند از:

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • ورزش کنید.
  • به اندازه کافی بخوابید.
  • در سرگرمی و فعالیت هایی که از آن ها لذت می برید شرکت کنید.
  • نماز بخوانید یا مراقبه کنید.
  • استراتژی های آرام سازی را تمرین کنید.
  • اوقاتی را در طبیعت بگذرانید.
  • ارتباط اجتماعی داشته باشید.

مراقبت از خود، ممکن است به معنای دانستن زمان های اصلی باشد. مطمئنا این تصمیم باید با دقت سنجیده شود و در صورت ایده آل با یک متخصص بهداشت روان صحبت کنید. اما اگر شما سلامت یا سلامت عاطفی یا جسمی یا ایمنی فرزندانتات در معرض خطر باشد، ممکن است لازم باشد از آن دور شوید.

دریافت پشتیبانی و کمک

مقابله با افسردگی همسر

وقتی فردی که به او اهمیت می دهید، افسرده است، احساس نا امیدی، عصبانیت و ناراحتی برای شما درست است. با این وجود باید توجه داشته باشید که اجازه ندهید این احساسات سخت و بزرگ شوند. درمانگران، مشاوران و گروا های پشتیبانی فقط برای مبتلایات به افسردگی نیستند. جستجوی کمک حرفه ای برای خود می تواند به شما کمک کند احساس حمایت داشته باشید، نا امیدی های خود را تخلیه کنید و از نیاز های عاطفی خود بیشتر آگاه شوید. درمان همچنین می تواند به هر سوالی درباره مقابله با افسردگی عزیزات شما پاسخ دهد. حتی اگر مسیر حرفه ای بهداشت روان را طی نکنید، مهم است که در این زمان دشوار به شبکه پشتیبانی متکی باشید.

در کنار آن ها باشید.

یکی از مهم ترین کار هایی که می توانید برای افراد افسرده در خانواده خود انجام دهید، این است که به سادگی در کنار آن ها باشید و پشتیبانی از هم را به زبان آورید. ان ها را در کنار خود نگه دارید و زماتی که احساسات خود را بیان می کنند، گوش دهید. برای انجام کار ها یا فعالیت هایی که برای شان سخت است، به آن ها کمک کنید‌. به آن ها بگویید در روند درمان و بهبودی شان در کنار آن ها هستید.

رفتار های آن ها را مخصوص به خود ندانید.

افسردگی می تواند رفتار هایی را در افراد ایجاد کند که در صورت واقع بینانه، رفتار های عادی به شمار نمی روند. آن ها ممکن است عصبانی، تحریک پذیر یا گوشه گیر شوند. آن ها ممکن است علاقه ای به بیرون رفتن یا انجام کار هایی با شما نداشته باشند. همسر شما حتی ممکن است علاقه خود را به رابطه جنسی از دست بدهند. این موارد شخصی نیستند و به این معنی نیستند که شریک زندگی شما از شما مراقبت نخواهد کرد. آن ها علایم بیماری هستند که نیاز به درمان دارند.

برای مقابله با افسردگی همسر، درمان بسیار مهم است.

درمان برای بهبودی افسردگی بسیار مهم است. می توانید با کمک به عزیزانتان در مصرف دارو و یادآوری قرار ها به وی کمک کنید. همچنین می توانید با اطمینان خاطر به آن ها کمک کنید و بگویید کا درخواست کمک نشانه یا ضعف و موضوعی نیست که از آت شرمسار نیستید. می توانید با این روش های درمانی به آن ها کمک کنید. آیا گزینه های درمان افسردگی را می دانید؟! اگر نمی دانید در این باره تحقیق کنید.

برای مقابله با افسردگی همسر، وی را امیدوار کنید.

با یادآوری دلایل خود برای ادامه زندگی، هر آن چه که هست، به آن ها امید بدهید. دلایل منحصر به فرد در زندگی تان می تواند به آن ها کمک کند تا زمانی که درد فروکش کند، خود را بیشتر از قبل مدیریت کنند.

برای مقابله با افسردگی همسر، عشق خود را به او نشان دهید.

مقابله با افسردگی همسر

افسردگی باعث می شود فرد احساس سنگینی داشته باشد و فکر کند که لیاقت عشق و حمایت شما را ندارد. با گفتن و نشان دادن عشق خود به شریک زندگی تان، به طرز فعالاته این افکار را خنثی کنید. به آن ها بگویید که می فهمید افسردگی روی رفتار، احساسات و شرایط شما تاثیر می گذارد، و اطمینان دهید، در مسیر بهتر شدن از آن ها حمایت کنید.

به آن ها برای انجام امور کمک کنید.

همان طور که هر بیماری دیگری نیاز به نگهداری و شرایط خاص دارد، این بیماری هم ممکن است نیاز به استراحت و حمایت شما داشته باشد. حتی ضخص ممکن است برای انجام کار های خانه یا نیاز های اولیه خود هم احساس راحتی نداشته باشد. ازاین رو می توانید با کمک به آن ها در انجام امور و کار های منزل ار آن ها حمایت کنید. می توانید این کار را تا زمانی که آن ها به احساس خوب خود برسند ادامه دهید.

سخن آخر

افسردگی در زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. بررسی بیماری افسردگی در رابطه نیز اهمیت خود را بیش از قبل نشان می دهد. در این مقاله نیز ما به بررسی این مسئله پرداختیم که چگونه با افسردگی همسرمان در رابطه کنار بیاییم؟ برای این که بتوانید در ارتباط با افسردگی بیش از قبل به ارائه مسائل بپردازید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران و ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

 

 

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا