با احساس زشت بودن خود مقابله کنید

تمایل برای زیبا دیده شدن در بین بزرگسالان بسیار قوی است، حتی کودکان کم سن نیز در این مورد اضطراب دارند. شاید هرازگاهی احساس کنید که زشت به نظر می رسید یا بیشتر اوقات چنین احساسی را در مورد خودتان داشته باشید. به هرحال احساس زشت بودن نباید دلیلی باشد برای اینکه بخواهید شادی خودتان را از بین ببرید. باید یاد بگیرید اعتماد به نفس داشته باشید، روی زیبایی و جذابیت خودتان کار کنید و خودتان را دوست داشته باشید. با احساس زشت بودن خود مقابله کنید.

خودتان را ببینید و با احساس زشت بودن خود مقابله کنید

استانداردهای زیبایی مقابل شوید.

​​​​​​​روشی که شما خودتان را دیده و احساسی که در مورد خودتان دارید شکل گرفته از نیروهایی است که تناسب بسیار کمی با حقیقت دارند. استانداردهای زیبایی به نوعی باهم متناقض بوده و همیشه در حال تغییر هستند. آن ها می خواهند نمودی از عدم تعادل در قدرت باشند – نژادپرستی، سن گرایی، قدرت و تبعیض جنسیتی. وقتی که ذهنیت بدی در مورد ظاهر خودتان پیدا کردید از خود بپرسید: چه چیزی باعث شده است که من این احساس را داشته باشم؟ آیا می خواهم خود را بر اساس استانداردی پیش ببرم که در نهایت مخرب است؟

تماشا کردن زیاد تلویزیون اغلب در افراد باعث می شود بخواهند متفاوت دیده شوند.

درک اینکه چرا در برخی تبلیغات از شخصیت های خاصی استفاده می شود در واقع به شما می فهماند که این ها با جذابیت در زندگی واقعی تفاوت زیادی دارد.

باید درک کنید که تبلیغات همیشه واقعی و درست نیستند. اغلب در تبلیغات چهره و بدن افراد عالی هستند. اگر در زندگی واقعی فردی هیچ گونه چین و چروک، چربی یا عدم تقارن در بدن خود نداشته باشد در واقع به نوعی ترسناک به نظر می رسد.

باید درک کنید انواع مختلف از زیبایی برای دلایل متفاوتی استفاده می شوند. برای مثال مدل ها اغلب بدنی استخوانی و لاغر دارند و در نتیجه لباسی که برای نمایش می پوشند در نتیجه توجه افراد به ان ها جلب نشده و روی لباس تمرکز می کنند.

مدل های شخصیتی برای خود جمع کنید و با احساس زشت بودن خود مقابله کنید

ظاهر هیچ فردی منحصر به فرد نیست. افراد زیبایی را پیدا کنید که ظاهری شبیه به شما دارند. وقتی که اطراف خود را پر از کسانی کرده اید که شبیه به شما نیستند واقعا سخت است که بتوانید خودتان را ببینید. داستان جوجه اردک زشت را به یاد داشته باشید – او وقتی بزرگ شد هم ظاهر زیبایی پیدا نکرد اما زشتی چیزی است که او در جوانی با قضاوت کردن خود نسبت به دیگران به ان رسید. اگر می توانید یک مدل شخصیتی را پیدا کنید که همان خصوصیات ظاهری مشابه شما را دارد تا در نتیجه نیازی نداشته باشید چیزی را در خود تغییر دهید.

تصاویری را از افرادی جمع کنید که خصوصیات ظاهری مشترکی با شما دارند و به نظر شما زیبا هستند. می توانید نقاشی یا عکس از افرادی را پیدا کنید که موهایی شبیه به شما دارند، نوع بدنشان مشابه با شماست، پوستی شبیه داشته، چشم هایشان مشابه بوده یا بینی و دهانی شبیه به شما دارند.

در مجلات، کاتالوگ موزه ها یا در اینترنت به دنبال چنین شخصیت هایی باشید.

تصاویری از افرادی در کشورهایی را پیدا کنید که اجداد شما برای آنجا هستند.

می توانید تصاویر افراد زیبا از تمامی نقاط زمین را داشته باشید. متوجه خواهید شد که استانداردهای زیبایی مرتبا در حال تغییر کردن هستند و هیچوقت ماندگار نخواهد بود، حتی در یک کشور یا در یک سال.

عکس ها را در اتاق خودتان به دیوار بزنید.

برای یک مهمانی که دعوت شده اید شبیه به یکی از این شخصیت های زیبای روی دیوار لباس بپوشید.

تعریف و تمجیدها را بپذیرید و با احساس زشت بودن خود مقابله کنید

​​​​​​​زمانی که فردی به شما می گوید زیبا به نظر می رسید باور داشته باشید آن ها در نظر و باور خود صادق هستند. نیازی نیست با خودتان فکر کنید زیبا هستید تا بتوانید به این باور برسید که دیگران فکر می کنند شما ظاهر خوبی دارید. بگویید ” ممنونم ” و در مقابل شما نیز تعریفی از آن شخص داشته باشید.

وقتی فردی چنین حرفی را به شما می زند ان را باور کنید.

کسانی که اعتماد به نفس کمی دارند اغلب در پذیرش درخواست های آشنایی موفق نیستند زیرا برای قبول این درخواست ها مشکل دارند. ان را قبول کنید

از افرادی که با ان ها قرار ملاقات گذاشته اید بپرسید چه چیزی را در شما دوست داشته اند. شما از شنیدن چیزهایی که برای این فرد جذاب بوده اند شگفت زده خواهید شد.

اطمینان یابید شما نیز به او در مورد چیزهایی که دوست دارید می گویید. تعاریف صادقانه و با فکر بسیار جذاب هستند.

بگذارید چیزهای منفی فراموش شوند.

  • روی احساسات خود نام گذاری کنید.

​​​​​​​زمانی که افکار و احساسات ناخوشایند به سراغ شما می آیند برای آن ها نام بگذارید. زمانی که حس کردید استرس دارید از خودتان بپرسید “چرا من هر از گاهی به طور ناگهانی حس بدی پیدا می کنم ؟ ” سپس به دنبال محرک ها باشید، مانند بمباران شدن با تبلیغات زیاد، نادیده گرفته شدن توسط دوستان، یا داشتن احساس خستگی یا گرسنگی. در نهایت روی احساس خود نامی بگذارید. می توانید آن ها را با نام هایی مانند احساس ” من زشت هستم” ، یا احساسات ” من باید کمی وزن کم کنم ” یا احساس ” تنها افراد زیبا هستند که می توانند همیشه شاد باشند ” بشناسید.

نیازی نیست با این احساسات خود مبارزه کنید. تنها کافی است برای ان ها یک نام بگذارید و بعد فراموششان کنید.

اگر این افکار از ذهن شما نرفتند به ان ها بگویید که باید دور شوند. ” احساس تنها افراد زیبا همیشه شاد هستند، من را ترک کن. من خسته هستم و تو همیشه در زمان خستگی خودت را به من نشان می دهی. با این وجود من می خواهم استراحت کنم و نیاز دارم که دیگر با صدای تو در گوشم اذیت نشوم “

قبل از اینکه برای تغییر دادن چیزی تلاش کنید خودتان را دوست داشته باشید. ظاهر خود را پذیرفته و احساساتتان را قبول کنید. اگر سعی داشته باشید بدون اینکه در ابتدادر مورد ارزش های انسانی خودتان فکر کنید خود را تغییر داده و همه چیز را درست کنید باید بدانید پیشرفت خوبی نخواهید داشت.

از خودتان بپرسید ” آیا من لیاقت شاد بودن را دارم؟ آیا من به همین شکلی که هستم اهمیتی دارم؟ “

اگر می توانید به این سوالات پاسخ مثبت بدهید باید بدانید در مسیر درستی قرار گرفته اید.

از کسانی که شما را دوست ندارند جدا شوید و با احساس زشت بودن خود مقابله کنید

​​​​​​​زمانی که کسی شما را اذیت می کند یا سعی دارد شما را تغییر دهد او را ساکت کرده یا اصلا نادیده بگیرید. وقتی که باعث رنجش شما می شود این یعنی او خودش مشکلی دارد. کسی که سالم و شاد بوده و احساس امنیت دارد نمی خواهد افراد دیگر را برنجاند. به جای اینکه شما نیز در مقابل توهین کرده یا اینکه ناراحت شوید باید به شکل مختصری صحبت با او را تمام کنید. چیزی شبیه به این را بگویید ” بهتر است کمی بزرگ شوی ” یا ” باید بیشتر روی خودت کار کنی “

نباید با جدی گرفتن توهین های یک فرد خودتان را اذیت کنید اما اجازه دهید اگر ناراحت شده اید کمی آن را به شکل دلخواه خود حس کنید. تنها به خودتان یاداوری کنید شما به خاطر نامهربانی یک نفر و تلاش او برای تحریک احساس عدم امنیت در شما ناراحت هستید . روی احساس خود یک نام بگذارید.

از دوستانی که تلاش می کنند شما احساس بدی نسبت به خودتان داشته باشید فاصله بگیرید. در کنار دوستانی بمانید که حامی شما و مهربان هستند.

سعی کنید اگر کسی در زمینه ی زیبایی به شما پیشنهادی داد در مقابل او جبهه نگیرید. به جای این کار شاید بخواهید با کسی دوست شوید که به نظر می رسد اطلاعات زیادی را در مورد سبک آرایش مو، آرایش صورت و دیگر نکات زیبایی دارد. شاید از یاد گرفتن چیزهای جدید در مورد این ها لذت ببرید و احتمالا حتی در نتیجه ی اطلاعات زیبایی تازه ی خود اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید.

از زبان و لحن مهربان برای شرح دادن خودتان استفاده کنید و با احساس زشت بودن خود مقابله کنید

​​​​​​​زمانی که حس کردید نسبت به خودتان رفتار خوبی ندارید آن را تمام کنید. با خودتان رفتاری داشته باشید که با دوستان مورد علاقه تان رفتار می کنید. آیا دوست خود را زشت خطاب کرده یا از او انتقاد می کنید؟ ایا تمام مدت تنها در مورد ظاهر او فکر می کنید؟

نامه ای به خودتان نوشته و در ان خودتان را مانند یکی از دوستان خوبتان توصیف کنید. هر زمان متوجه شدید چیزی نامحترمانه یا بد را در مورد خودتان نوشته اید صبر کنید. سعی کنید دقیقا چیزهایی را بنویسید که کسی که دوستتان دارد شما را انطور می بیند.

به یاد داشته باشید لغت زشت بسیار به ندرت استفاده می شود، مگر توسط نوجوانان که شاد نیستند و گاه بزرگسالانی که در زندگی احساس امنیت ندارند. اگر شما خودتان را زشت خطاب کنید شاید کسانی که اطراف خود هستند را ناراحت و متعجب کنید.

از خودتان بپرسید آیا من هیچ یک از دوستانم را زشت خطاب می کنم؟

شما احتمال خیلی کمی وجود دارد که با خودتان فکر کنید فرد دیگری زشت است مگر اینکه احساس وحشتناکی در مورد خودتان داشته باشید.

از دیگران کمک بگیرید و با احساس زشت بودن خود مقابله کنید

​​​​​​​اگر واقعا احساس بدی نسبت به خودتان دارید، اگر نمی توانید احساساتی که نسبت خود دارید را کنترل کنید باید کمک های حرفه ای دریافت کنید. می توانید از یک پزشک کمک گرفته یا در صورتی که افکاری برای آسیب زدن به خود دارید به سراغ روان درمان بروید. اگر احساس افسردگی می کنید، اگر از انجام کارهایی که برای شما لذت بخش بودند خودداری می کنید، اگر اضطراب زیادی برای شرکت در جمع یا انجام کارهایتان دارید، باید کمک بگیرید.

اگر تصویر بدنی شما از خودتان مطابق با چیزی نیست که دیگران در مورد شما می گویند یا اگر برای بیشتر از چند دقیقه در روز به ظاهر خود فکر می کنید با یک پزشک دیدار داشته باشید.

  • بهترین احساس را تجربه کنید
با احساس زشت بودن خود مقابله کنید
  • مسیر خود را بشناسید.

​​​​​​​ اگر کاری را انجام بدهید که برای شما واقعا لذت بخش است احساس بهتری در مورد خودتان و زندگی تان خواهید داشت. زمانی گذاشته و با خودتان فکر کنید برای زندگی چه مسیر و هدفی دارید. افکار خود را بنویسید، در نتیجه می توانید بعدا ان ها را خوانده و برای گسترش دادن نبوغ خود از آن استفاده کنید. برخی از تمرین های خوب برای نوشتن که به شما برای شناخت مسیرتان کمک می کنند عبارتند از:

فکر کنید شما به عنوان یک کودک دوست داشتید چه کارهایی را انجام دهید. وقتی بچه بودید دوست داشتید چه کار کنید؟در مورد چیزهایی که در دوران کودکی به آن ها علاقه مند بوده اید بنویسید.

  • نبوغ و استعدادهای خود را رشد دهید.

​​​​​​​زمانی که فهمیدید چه چیزهایی شما را شاد می کند راه هایی را پیا کنید تا بیشتر به سراغ چنین کارهایی بروید. این ها می تواند به سادگی تغییر دادن مسیر خود به سمت یک سرگرمی باشد یا حتی چیزهای پیچیده تری مانند عوض کردن شغلی که دارید.

قدرت جذابیت خود را بالا ببرید و با احساس زشت بودن خود مقابله کنید

​​​​​​​زیبایی و جذابیت با هم فرق دارند. جذابیت نیرویی است که دیگران را به سمت شما می کشاند. اینکه خودتان زیبا باشید می تواند باعث شود فردی جذب شما شود. با این وجود خصوصیات زیاد دیگری هستند که می توانند جذابیت را خلق کنند.

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا