مدت زمان حمله اضطراب

مدت زمان حمله اضطراب، در صورت تشخیص، حمله اضطرابی بیش از 10 دقیقه طول نمی کشد. اضطراب یک فرآیند بسیار خطرناک برای هر فردی است. روان شناسان و پزشکان راه حل های متفاوتی را برای درمان اختلالات روانی و به خصوص اضطراب را پیشنهاد داده اند. در هر شخصی چه مرد و یا چه زن علائم اضطراب به طور متفاوتی ایجاد می شود. اضطراب شما را خبر نمی کند و باید بدانید که قبل از بدتر شدن باید خودتان را به مشاور معرفی کنید. برخی از مشاور فراری هستند و فکر می کنند که هر کس که پیش مشاور می رود مشکلات روانی دارد. ولی ما پیشنهاد می کنیم که شما حتما پیش مشاور بروید.

ضربان قلب و اضطراب

ضربان قلب شما، در حال رد شدن آدرنالین از رگهای شما ممکن است بالا یا پایین برود. افکار شما یک آشفتگی آشفته است و احساس می کنید عرق بر روی پیشتنی دارید یا حملاتی بر اعضای بدن شما وارد شده است. شما یک فشار دردناک در سینه خود احساس می کنید و دچار سبکی سر می شوید. آیا شما سکته قلبی می کنید؟ آیا ذهن خود را از دست می دهید؟ یا حمله اضطرابی دارید؟

حمله اضطراب چیست؟

حمله اضطراب یک مظهر جسمی اضطراب است. علائم و نشانه های حمله اضطراب در افراد مختلف متفاوت است. مدت زمان، فرکانس و شدت آن به شخص مورد نظر بستگی دارد. اگر چه برخی از افراد برای تجربه حمله اضطرابی به ماشه احتیاج دارند، اما برخی دیگر حملات اضطرابی را بدون تحریک کننده و هشدار تجربه خواهند كرد. برخی از افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی می توانند حمله ناگهانی اضطراب را در اواسط خواب یا کار به ظاهر پیش پا افتاده دیگری تجربه کنند.

حمله های ناگهانی اضطراب

حملات اضطرابی به طور ناگهانی شروع می شوند، حتی در صورت وجود یک تحریک کنند، پیش بینی آن اغلب دشوار است و بنابراین مهار آن دشوار است. برای واجد شرایط بودن به عنوان حمله وحشت، باید سریع شروع شود و حداقل چهار علائم کلاسیک حمله اضطرابی را داشته باشد. بسیاری از افرادی که دچار حملات اضطرابی (یا اختلال وحشت) می شوند می ترسند که در اثر حمله بمیرند یا ذهن خود را از دست می دهند و ممکن است به دنبال مداخلات پزشکی برای علائم خود باشند.

علائم حمله اضطراب چیست؟

شایع ترین علائم حملات اضطرابی شامل تپش قلب تند، دشواری در تنفس، تعریق، لرزیدن و سرگیجه است. علائم اضافی شامل حالت تهوع، ناراحتی گوارشی، لرز، بی حسی یا گزگز در اندام ها و از دست دادن احساس واقعیت است. همه این علائم نیاز نیست برای اضطراب وجود داشته باشد. برخی از آن ها ممکن است در یک حمله رخ دهد و در حمله دیگری ظاهر نشود، و شناسایی حملات را به عنوان نشانه ای از اضطراب یا اختلال وحشت تا حدودی دشوار کند.

نتیجه گیری از علائم اضطراب

به عنوان یک نتیجه از علائم حمله اضطراب، بسیاری از افراد شروع به تمرین اجتناب از آن  می کنند، و این حملات را دور نگه می دارند. این ممکن است شامل اجتناب از هر موقعیتی باشد که احساس اضطراب ایجاد می کند، از جمله رفتن به مکان های جدید یا ناشناخته، اجتناب از صحبت با دیگران یا حتی به عهده گرفتن وظایف جدید یا هیجان انگیز. همه این ها می توانند علائم حملات اضطرابی را ایجاد کنند. حتی برای افرادی که از وضعیت خود آگاه هستند، حملات اضطرابی می تواند شرم آور و ترسناک باشد. هزینه از دست دادن آزادی معمول شما برای جلوگیری از اضطراب یا وحشت ارزش آن را دارد.

حملات اضطرابی معمولاً چه مدت طول می کشد؟

در صورت تشخیص، حمله اضطرابی بیش از 10 دقیقه طول نمی کشد. مدت زمان حمله اضطرابی از فردی به فرد دیگر و حمله به حمله متفاوت است، اما بیشتر آن ها بین چند دقیقه تا 10 دقیقه طول می کشد. با این حال، برخی از علائم می توانند در طول این مدت زمان 10 دقیقه ای ادامه داشته باشند، و باعث می شود برخی افراد تجربیات خود را به عنوان علامت حمله یا عدم تمایل به تشخیص وضعیت خود به عنوان روان تنی، تخفیف دهند تا پس از تشخیص پزشکی قانونی اقدام کنند.

حملات هراس  به صورت جریانی

مدت زمان حمله اضطراب

حملات هراس همچنین می توانند به صورت جریانی ایجاد شوند. یک حمله ممکن است 10 دقیقه طول بکشد، اما حمله دیگری می تواند به زودی دنبال شود. حملات بر اساس ارتفاع حمله متمایز می شوند. به عنوان مثال، یک حمله وحشت ممکن است با احساس آرامش خفیف آغاز شود، در حدود ده دقیقه به نهایت خود برسد، و پس از آن نقطه به عقب سقوط کند.

پس زمینه حمله های اضطرابی

با این حال، حمله دیگر می تواند بلافاصله پس از شروع، اوج گرفته و دوباره سقوط کند. این چرخه می تواند ادامه داشته باشد و ظاهر یک حمله وحشت طولانی مدت را ایجاد کند که به نظر می رسد ادامه دارد و ادامه دارد.

این نوع حمله هراس می تواند بسیار ترسناک باشد.

این نوع حمله هراس می تواند بسیار ترسناک باشد. این ممکن است افراد را از ترس حمله قلبی یا وضعیت تهدید کننده زندگی به سمت اورژانس سوق دهد، اما علائم آن ها اندکی بعد فروکش می کند. پزشکانی که هرگز کسی را که دچار حمله اضطراب شده است ندیده و درمان نکرده اند، ممکن است به همین ترتیب تحت فشار قرار گرفته و گیج شوند و ترس اصلی بیمار را تشدید کند.

آیا تفاوتی بین حملات هراس و اضطراب وجود دارد؟

از نظر فنی، بین حمله هراس و حمله اضطراب تفاوت وجود دارد. اصطلاح “حمله اضطراب” به عنوان یک وضعیت بهداشت روان قانونی شناخته نمی شو، در حالی که حمله وحشت اصطلاحی واقعی است که توسط متخصصان بهداشت روان قانونی و شناخته شده است. این دو اغلب به جای هم استفاده می شوند. با این حال، همان طور که بسیاری از افرادی که اضطراب را تجربه می کنند حملات وحشت را نیز تجربه می کنند، احساساتی که آن ها را همراهی می کند احساس اضطراب شدید می کنند.

تمایز این دو مهم است

تمایز یک نکته مهم است. با این حال، متخصصان معمولاً از عبارت “حمله اضطراب” برای نشان دادن یک دوره اضطراب شدید استفاده می کنند. در مقابل، “حمله وحشت” حمله واقعی احساس وحشت یا وحشت ناشی از اضطراب را نشان می دهد. افرادی که اختلالات اضطرابی دارند ممکن است دوره هایی از آرامش یا کاهش اضطراب و تمایل شدید به علائم اضطراب را تجربه کنند.  این فرآیند ممکن است به عنوان حمله اضطرابی توصیف شود. 

مشروعیت بخشیدن به حملات وحشت

گرچه ممکن است به نظر نرسد که زیاد مسئله مهمی باشد، اما ممکن است بدترین حالت را داشته باشد. برای شناسایی علائم و تجربیات خود در مورد آن چه که هستند، باید بتوانید از عبارت مناسب استفاده کنید. هنگامی که می توانید علائم خود را به درستی شناسایی کنید، یک متخصص بهداشت روان به مراتب بیشتر از این که بخواهید به طور مداوم علائم، تجربیات و نیازهای خود را تشخیص ندهید، یک درمان موثر و مفید ارائه می دهد.

درمانگران در حال تشخیص

قبل از تشخیص اختلال هراس، اکثر متخصصان بهداشت روان، یک گروه کامل از آزمایشات را تشویق می کنند تا مطمئن شوند هیچ دلیل جسمی برای علائمی که شما تجربه کرده اید وجود ندارد. از آن جا که برخی از اختلالات تیروئید و سایر شرایط می توانند علائمی شبیه علائم اختلال اضطراب ایجاد کنند، هر متخصص روانی یا پزشکی می خواهد در ابتدا علل دیگر را رد کند.

ارزیابی اضطراب توسط متخصص بهداشت روان

از آن جا  که یک متخصص بهداشت روان می تواند شما را از نظر وجود اضطراب و علائم مرتبط ارزیابی کند. اگر حملات وحشت مداوم داشته باشید، ممکن است از نظر اختلال هراس ارزیابی شوید. اگر حملات وحشت مداوم نداشته باشید، ممکن است ارائه دهنده شما بر اساس سایر علائم احتمالی احتمال اختلال اضطراب را بررسی کند. اگرچه اختلال هراس و اختلالات اضطرابی همیشه دارای تشخیص همزمان نیستند، اما این کاملاً رایج است، زیرا حملات وحشت در اثر اضطراب ایجاد می شود، حتی اگر اضطراب در لحظه حمله وجود نداشته باشد.

چگونه می توان در هنگام بروز وحشت خود را مدیریت کرد؟

مدیریت حملات هراس اغلب در بیماران مبتلا به اختلال اضطراب یا اختلال روانی نقطه کانونی است. مدیریت حملات هراس اغلب با یادگیری چگونگی شناسایی عوامل محرک و نشانه های بی فایده شروع می شود. این ممکن است باعث احساس ناراحتی، علائم پریشانی معده یا حتی فقط احساس کلی ضعف باشد. هنگامی که یاد گرفتید علائم حمله وحشت را شناسایی کنید، می توانید اقدامات پیشگیرانه تری در نگه داشتن سر ضرب المثل خود در بالای آب انجام دهید.

تشویق درمانگران به انجام درمان شناختی

بسیاری از درمانگران شما را به انجام درمان شناختی رفتاری تشویق می کنند. نوعی روان درمانی که به دنبال تغییر ارتباطاتی است را در ذهن شما ایجاد می کند. از طریق CBT، یک درمانگر شما را از طریق علائم و تجربیات راهنمایی می کند. و احساسات شدیدی را که نسبت به دنیای اطراف دارید ترک کنید یا علائم را کاهش دهید.

 

 

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا