عادت ها چگونه بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر می گذارند؟

اصطلاح “سلامت رفتاری” تا حدودی تحریک کننده است. به نظر می رسد نشان می دهد که بین سلامتی و رفتار شما رابطه ای وجود دارد و مطمئناً، وقتی به آن فکر می کنید، به سرعت متوجه می شوید که کاملاً چنین است. نحوه عملکرد شما یک شاخص مستقیم از سلامت روحی و جسمی شماست. اگر عادت دارید که چیزی غیر از غذای ناخواسته نخورید، سلامتی جسمی شما آسیب می بیند. اگر در حال تعقیب شخصی هستید که به شما علاقه ای ندارد، پس هر فرد منطقی موافق است که از نظر روحی سالم نیستید. در این مقاله، ما مدتی وقت خواهیم برد تا در مورد سلامت رفتاری شما صحبت کنیم، و اینکه چگونه می توانید تشخیص دهید که چه از راه های مفید یا مضر عمل می کنید. روان شناسی می باشد. می خواهیم بدانیم که عادت ها چگونه بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر می گذارند؟

بهداشت رفتاری چیست؟

تعریف بهداشت رفتاری که اکثر مردم از آن استفاده می کنند همان تعریفی است که در اصطلاح “بهداشت روان” اعمال می شود. این یک مطالعه علمی درباره رفتار ها، عواطف و زیست شناسی است که به بهزیستی ذهنی فرد مربوط می شود. همچنین مطالعه مفهوم خود و توانایی عملکرد آن ها هنگام حضور در جهان درگیر است.

نحوه رفتار چقدر مهم است؟

عادت ها چگونه بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر می گذارند؟

 خوب، می توانید بگویید که در مورد نحوه رفتار خود به عنوان یک فرد بالغ و یک عضو فعال جامعه، چیز حیاتی تری وجود ندارد. اگر سلامت رفتاری شما در حد طبیعی است، بنابراین بر اساس بیشتر عباراتی که ممکن است شخص از آن ها استفاده کند، فکر می کنید که برای خودتان خوب عمل می کنید. اگر سلامت رفتاری شما ضعیف است، اگر می خواهید خوشحال باشید و می خواهید خود را از دردسر دور کنید، باید تغییراتی ایجاد کنید.

عادت ها چگونه بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر می گذارند؟

پیش از این، ما در مورد عادات و سلامت جسمی شما صحبت کردیم. گزینه های سلامت رفتاری شما در این زمینه برخی از گزینه هایی است که برای دنیای خارج آسان تر است زیرا وقتی کسی به شما نگاه می کند بلافاصله مشخص می شود.

اگر برای اولین بار با کسی ملاقات می کنید، چه چیزی را مشاهده می کنید؟ خوب، می بینید که چه چیزی پیش روی شماست، نحوه انتخاب آن ها برای لباس پوشیدن و وضعیت جسمی آن ها را می بینید. تا زمانی که دهان خود را باز نکنند و خود را معرفی نکنند احتمالاً چیزی در مورد سلامت روان آن ها نمی دانید.

شکل ظاهری شما چیزهای زیادی در مورد عادت های شما می گوید. اگر در فرم، عضلانی، ضخیم و متناسب قد و وزن باشید، پس کسی به درستی تصور می کند که به باشگاه می روید و رژیم متعادل دارید. اگر آن ها ببینند که شما اضافه وزن دارید، از اینکه خوب نخوابید چشم هایتان قرمز شده است یا به نظر می رسد روی دارو متمرکز هستید یا تحت تأثیر آشکار مواد مخدر هستید، آنگاه آن ها به سرعت حدس می زنند که عادت های شما در این زمینه می تواند از بهبودی استفاده کند.

نکته قابل توجه

نظر دیگران در این زمینه قطعاً مهم است. اگر برای مصاحبه شغلی حاضر شوید و به دلیل ظاهر ظاهری خود احساس بدی ایجاد کنید، کارفرمای احتمالی شما به درستی تشخیص می دهد که شما کاندیدای مناسبی برای شغل نیستید زیرا برای خود احترام قائل نیستید بهترین نسخه از خود را مطرح کنید. گرچه عادتهای جسمی شما حتی بیشتر از بقیه دنیا برای شما مهم است. بله، بدست آوردن شغل یا ایجاد اولین تأثیر خوب روی کسی جای تأسف نخواهد داشت.

اگرچه مهمتر این است که اگر شما مواد مخدر مصرف می کنید، زیاد می نوشیدید، درست غذا نمی خورید یا خوب نمی خوابید یا هر فعالیت دیگری که باعث می شود شما در تعامل با جامعه نباشید، از طریق عادت های خود به خود آسیب می زنید. در ادامه می خواهیم بدانیم عادت ها چگونه بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر می گذارند؟

عادت های شما در مورد سلامت روان شما چه می گویند؟

عادت ها چگونه بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر می گذارند؟

عادات بهداشت روان شما نیز به اندازه عادات جسمی اهمیت دارد. تفاوت واقعی بین این دو، با این حال، این است که تأثیرات عادات بهداشت روانی شما کاملاً به اندازه تأثیرات بدنی شما نیست. وقتی با کسی ملاقات می کنید، ممکن است مدتی طول بکشد تا تصور کنید که چقدر از نظر روحی سالم است. این امر به ویژه درصورت کنترل شدید هرگونه مبارزات ذهنی که با آن روبرو هستند، صادق است.

عادت های بهداشت روان شما ممکن است شامل مواردی مانند گذراندن وقت با خانواده، آرامش بعد از کار با تماشای یک بازی توپی، خواندن تفریحی یا  هر فعالیت سازنده دیگری باشد که ذهن شما را آرام و ساکن می کند. این ممکن است شامل چیزی مانند مراقبه یا نوعی دیگر از خودسازی، مانند ساخت واژگان شما باشد. همه اینها فعالیتهای سالم ذهنی در نظر گرفته می شوند که می توانند به شما امکان دهند از یک مکان تعادل و ثبات با دنیا تعامل داشته باشید.

انتخاب ها یا رفتارهای ضعیف بهداشت روان ممکن است شامل مواردی مانند اصلاح در شخص سابق و پیگیری هر حرکت آن ها از طریق رسانه های اجتماعی باشد. این ممکن است چیزی مانند گذاشتن نظرات نفرت انگیز در اینترنت درباره شخص دیگری باشد.

عادت ها چگونه بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر می گذارند؟ – ظاهر فیزیکی

ظاهر فیزیکی طرح چگونگی خرابکاری در زندگی شخصی به جای تمرکز بر بالا بردن زندگی شخصی، یک انتخاب رفتاری ضعیف است. اگر مشغول فعالیت های ضعیف بهداشت روانی هستید، به احتمال زیاد احتمالاً آن را می دانید، زیرا درگیر شدن در آن فعالیت ها احساس خوبی در مورد خود ایجاد نمی کند. شما ممکن است احساس گناه یا شرم مبهمی داشته باشید، اما همچنین ممکن است خودتان را قادر به توقف کنید. عادات ذهنی ضعیف اغلب به شکل اجباری در می آیند و در صورت تغییر باید به دنبال کمک باشید.

برای تغییر گزینه های سلامت جسمی و روحی خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

سلامت رفتاری شما چیزی است که در نهایت آن را کنترل می کنید و می توانید این استدلال را مطرح کنید که باعث می شود شما یک فرد بالغ باشید. شما هستید که تصمیم می گیرید چطور وقت خود را بگذرانید. اگر ترجیح می دهید برای شام به جای سالاد، دو چیزبرگر دوتایی بخورید، این امر می تواند بر سلامتی جسمی شما تأثیر بگذارد.  ترجیح می دهید به جای تمرکز بر وجود زندگی امروزی خود، در حادثه ای از دوران کودکی ثابت قدم بمانید، این امر تأثیر منفی بر سلامت روان شما خواهد گذاشت.

اگر صمیمانه بخواهید تغییری در عادت های خود ایجاد کنید، گاهی اوقات به مراقبت های بهداشتی رفتاری نیاز است. اگر انتخاب هایی که انجام می دهند باعث ناراحتی آن ها شود، اکثر افراد حداقل تشخیص می دهند که به خود آسیب می رسانند.

گزینه های خوب برای سلامت جسمی و روانی بهتر است.

عادت ها چگونه بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر می گذارند؟

يآا می دانید عادت ها چگونه بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر می گذارند؟ این ممکن است چیزی نباشد که شما وقت بگذارید و خیلی وقت ها به آن فکر می کنید، اما عادت های شما، شما را تعریف می کند. اگر عملکردهای ذهنی و جسمی شما خوب است، پس احتمالاً در دنیا خوب عمل می کنید. شما به سمت بالا متحرک هستید. دوستان و خانواده ای در اطراف خود دارید که به شما اهمیت می دهند. یک شبکه پشتیبانی قابل اعتماد دارید و یکی از اعضای برجسته جامعه هستید. اگر به خود اجازه داده اید که درگیر عادت های بد یا الگوی رفتاری منفی شوید، پس احتمالاً هم به خود آسیب می زنید و هم به افراد اطراف خود.

به یاد داشته باشید که اقدامات شما در خلا اتفاق نمی افتد. حتی اگر نمی خواهید به نفع خود تغییر دهید، ممکن است بخواهید این کار را برای سایر افراد زندگی خود که از شیوه هایی که خود انجام داده اید مانند یک شریک زندگی یا فرزندانتان ناامید هستند، انجام دهید. هرچه عادت های منفی یا مضر بیشتری را بتوانید از زندگی خود پاک کنید، شادتر و سالم تر می شوید. هر تصمیمی که می گیرید عواقبی دارد و عادت های شما فقط یک سری تصمیمات است که مجموع آن ها مشخص می کند شما کی هستید.

آیا لازم است در مورد عادت های خود با کسی صحبت کنید؟

اگر احساس می کنید عادت های شما برای شما مشکل ایجاد می کند. به نکاتی در مورد چگونگی تغییر آن ها نیاز دارید، می توانید با یک متخصص بهداشت روان واجد شرایط در مرکز مشاوره همکده تماس بگیرید. تغییر عادت های شما آسان نیست زیرا باعث می شود احساس راحتی کنید. آن ها بخشی از برنامه روزمره شما می شوند، و این می تواند برای افراد بد همانطور که برای خوبها صدق می کند صادق باشد. اگر تشخیص دادید که برخی از عادت های زندگی شما وجود دارد که می خواهید آن ها را تغییر دهید، فعالانه عمل کنید و درباره آن گفتگو کنید.

اگر شخصی که با او صحبت می کنید شخصی نباشد که مستقیماً در زندگی شما نقش داشته باشد، ممکن است به راحتی بتوان توپ را در زمینی تغییر داد که می خواهید ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید حریم خصوصی خود را حفظ کنید زیرا برخی از راه های ممکن برای ایجاد مسخ مورد نظر خود را بررسی می کنید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا