یوگا چگونه می تواند به درمان افسردگی کمک کند؟

آیا می دانید یوگا چگونه می تواند به درمان افسردگی کمک کند؟ یکی از اختلالات شایع در دنیای روان شناسی افسردگی است. افسردگی انواع مختلفی دارد و برای هر فردی می تواند از سنین مختلف شروع می شود. برخی افراد هستند که تا اخر عمر خود افسرده باقی می مانند چرا که به دنبال درمان خود از طریق مشاور یا روان شناس نرفته اند. افسردگی ممکن است در دوران کودکی هر فردی به وجود آمده باشد و به علت عدم درمان تاثیرات آن در ادامه راه زندگی فرد با او باشد. پزشکان و روان شناسان راه های مختلفی را برای درمان افسردگی ارائه داده اند. برخی از این راه های درمانی را در مقاله های قبل برای شما توضیح دادیم و ممکن است برخی آن ها را انجام داده باشند. امروز هم می خواهیم یک راه دیگر برای درمان افسردگی را برای شما بگوییم. 

یوگا برای افسردگی

اگرچه ممکن است فکر کنید کشش، تنفس و تمرکز روی وضعیت بدن نمی تواند بهزیستی روانشناختی شما را بهبود بخشد، اما شواهد فزاینده ای نشان می دهد که یوگا می تواند در کاهش افسردگی موثر باشد. درمان سنتی افسردگی معمولاً ترکیبی از روان درمانی و دارو است. اما همه به خوبی به این نوع درمان های مبتنی بر شواهد پاسخ نمی دهند. فقط یک سوم افراد از اولین آزمایش خود با داروهای ضد افسردگی تسکین می یابند.

یوگا و بهزیستی روانشناختی

در سال های اخیر، علاقه روزافزونی به اعمال ذهن و بدن وجود دارد که می تواند بهزیستی روانشناختی را بهبود بخشد. به ویژه یوگا در دهه اخیر افزایش چشمگیری در محبوبیت نشان داده است. یک مطالعه نشان داد که درصد جمعیت ایالات متحده که یوگا تمرین کرده اند از 5.8٪ در 2002 به 10.1٪ در 2012 افزایش یافته است.

مطالعات درباره تاثیرات یوگا بر علائم افسردگی

یوگا چگونه می تواند به درمان افسردگی کمک کند؟

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که یوگا می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد. در حقیقت، برخی مطالعات نشان داده اند که یوگا به همان اندازه داروهای ضد افسردگی و ورزش در کاهش علائم افسردگی موثر است. محققان دریافتند که یوگا باعث تسکین فوری و همچنین کاهش طولانی مدت علائم می شود. همچنین شدت علائم را کاهش می دهد و میزان بهبودی درمان را افزایش می دهد. می خواهیم بیشتر بدانیم که یوگا چگونه می تواند به درمان افسردگی کمک کند؟

تحقیق در مورد یوگا و افسردگی

در حالی که تعداد مطالعات در مورد یوگا و افسردگی در حال افزایش است، هنوز سوالات زیادی در مورد چگونگی تحقیق در مورد موضوع وجود دارد. در این جا برخی از دلایل پیچیده تحقیق در مورد تأثیر یوگا بر افسردگی ذکر شده است:

  • برخی مطالعات شامل افرادی هستند که احساس افسردگی می کنند اما لزوماً با افسردگی تشخیص داده نمی شوند.
  • انواع مختلفی از یوگا وجود دارد که مقایسه مطالعات را پیچیده تر می کند.
  • یوگا به احتمال زیاد هر جمعیت را به روشی کمی متفاوت تحت تأثیر قرار می دهد.

مطالعات در مورد چگونگی تأثیر یوگا بر افسردگی

برخی تحقیقات در مورد جمعیت های خاص مانند زنان یا مادران باردار انجام شده است. در این جا مواردی است که مطالعات در مورد چگونگی تأثیر یوگا بر افسردگی در این جمعیت خاص نشان می دهد.

افسردگی شدید و یوگا

مطالعه ای که در سال 2019 در مجله روانپزشکی منتشر شد نشان داد که یوگا می تواند یک درمان مکمل مفید برای افسردگی بالینی یا اختلال افسردگی اساسی باشد. طی یک ماه از شروع یک تمرین یوگا، کیفیت خواب شرکت کنندگان به طور قابل توجهی بهبود یافته است. در حالی که خستگی جسمی در این تمرین انجام می شود، آرامش و مثبت شدن افزایش یافته و علائم اضطراب و افسردگی کاهش می یابد.

دوز صحیح یوگا برای درمان افسردگی

لازم به ذکر است که این یک مطالعه کوچک بود که فقط 30 شرکت کننده داشت. و محققان در تلاش بودند تا “دوز” صحیح یوگا را تعیین کنند. یک گروه سه بار در هفته و هر بار در مدت سه ماه 90 دقیقه یوگا تمرین کردند، در حالی که گروه دیگر هفته ای دو بار و هر کدام 90 دقیقه یوگا تمرین کردند. نتایج مثبت برای هر دو گروه یکسان بود.

زنان مبتلا به افسردگی

یک مطالعه در سال  2016 که در مکمل های درمانی در پزشکی منتشر شد، نحوه یوگا مبتنی بر ذهن آگاهی را در مقایسه با پیاده روی به عنوان یک درمان جایگزین برای افسردگی بررسی کرد. مطالعات زیادی انجام شده است که فعالیت های بدنی مانند پیاده روی می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد. اما وقتی محققان دو گروه از زنان مبتلا به افسردگی را بررسی كردند – یكی پیاده روی و دیگری یوگای مبتنی بر ذهن آگاهی – متوجه شدند كه گروه یوگا بعد از 12 هفته نتایج بهتری را تجربه كردند.

مقایسه دو گروه زنان

در حالی که هر دو گروه علائم خود را بهبود بخشیدند، گروه یوگا مبتنی بر ذهنیت پس از پایان مطالعه، میزان نشخوار فکری (که می تواند باعث افسردگی شود) به طور قابل توجهی پایین تر است. کاهش نشخوار فکری ممکن است برای کمک به زنان در بهبود بیماری افسردگی مهم باشد.

مادران آینده و تاثیرات یوگا بر آن ها

یوگا چگونه می تواند به درمان افسردگی کمک کند؟

افسردگی در مادران بارداری که به دلیل حاملگی های پر خطر در رختخواب قرار می گیرند، معمول است.  انزوای اجتماعی، کمبود فعالیت، بی حوصلگی و نگرانی در مورد سلامت جسمی، تنها چند عامل استرس زایی است که زنان در رختخواب اغلب تجربه می کنند – و همه این عوامل می توانند به افسردگی و اضطراب کمک می کنند.

آیا ممکن است دارو گزینه مطمئن تری نسبت به یوگا باشد؟

درمان افسردگی می تواند برای این جمعیت پیچیده باشد زیرا ممکن است دارو گزینه مطمئنی نباشد. شرکت در جلسات درمانی سنتی در محیط مطب نیز به احتمال زیاد گزینه ای نیست. تحقیقات نشان می دهد که یوگا ممکن است برای خانم هایی که روی حالت افسردگی قرار دارند بسیار مفید باشد. یک مطالعه در سال 2020 که در درمان های تکمیلی در عمل بالینی منتشر شده است، نشان داد که سه جلسه یوگا در کاهش اضطراب و افسردگی برای زنان باردار پرخطر روی تختخواب مفید است.

افرادی که از اعتیاد بهبود می یابند

افسردگی و اضطراب در میان افرادی که برای ترک اعتیاد به الکل یا مواد مخدر وارد توانبخشی شده اند شایع است. مطالعات نشان می دهد که یوگا ممکن است نوعی درمان امیدوار کننده باشد. مطالعه ای در سال 2011 که در Procedia – علوم اجتماعی و رفتاری منتشر شد نشان داد که یوگا به طور قابل توجهی اضطراب و افسردگی را در افرادی که در یک کلینیک توانبخشی بودند کاهش می دهد.

یوگا چگونه به افرادی که از اعتیاد رنج می برند کمک می کند؟

شرکت کنندگان در این مطالعه هر بار به مدت پنج هفته و 60 دقیقه جلسه یوگا برگزار می کنند. محققان دریافتند که تأثیر یوگا بر روی بدن – از جمله سیستم عصبی و هورمون های مختلف – در کاهش علائم شرکت کنندگان نقش مهمی دارد. آن ها توصیه کردند که یوگا برای افرادی که از اعتیاد بهبود می یابند به عنوان یک روش مکمل درمانی که می تواند دارو و درمان را حتی بیشتر موثر کند، تجویز شود.

با پزشک خود صحبت کنید

اگر احساس افسردگی می کنید یا درمان افسردگی فعلی شما مطابق میل شما کارایی ندارد، با پزشک خود درمورد این که یوگا می تواند گزینه ای باشد صحبت کنید. پزشک ممکن است بتواند به شما کمک کند مفید ترین نوع یوگا را برای افسردگی خود پیدا کنید. همچنین ممکن است پزشک شما بتواند یک مربی یا برنامه خوب یوگا را توصیه کند که ممکن است علائم شما را کاهش دهد.

کدام نوع یوگا بهتر کار می کند؟

یوگا چگونه می تواند به درمان افسردگی کمک کند؟

هنوز تحقیقات زیادی در مورد یوگا باید انجام شود تا مشخص شود کدام نوع یوگا بهتر کار می کند، هر چند وقت یک بار باید یوگا تمرین کرد و این که چگونه می تواند علائم خاص افسردگی را برطرف کند. اما به طور واضح شواهد تاکنون نشان داده است که این یک درمان مکمل مثر است که می تواند برای سلامت جسمی ، روحی و روحی شما مفید باشد.

قدرت کشش، تنفس و حرکات اختصاصی در یوگا

بنابراین قدرت کشش، تنفس و حرکات اختصاصی  را دست کم نگیرید. ممکن است دریابید که چند تمرین ساده یوگا می تواند راه های قدرتمندی برای تقویت روحیه و کاهش علائم افسردگی باشد. بهترین خبر این است که یوگا می تواند علائم شما را بلافاصله تسکین دهد. علاوه بر این، یک تمرین منظم یوگا ممکن است علائم افسردگی شما را در طولانی مدت نیز کاهش دهد.

راه های طبیعی برای کنترل افسردگی

همیشه علائم افسردگی را جدی بگیرید زیرا افسردگی به خودی خود از بین نمی رود. در حالی که کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای حمایت از سلامت روان خود انجام دهید، سعی نکنید فقط علائم خود را کنترل کنید. با پزشک خود صحبت کنید و در مورد برخی از استراتژی های کمک به خود که ممکن است درمان شما را پشتیبانی کند صحبت کنید.

داروهای تجویزی هم می تواند در کنار یوگا به درمان افسردگی کمک کند

برای بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی، داروهای تجویزی می توانند داروهای شگفت انگیزی باشند. داروهای ضد افسردگی، به ویژه مهارکننده های انتخابی جذب مجدد سروتونین (SSRI) مانند پروزاک (فلوکستین) و زولوفت (سرترالین).

https://www.verywellmind.com/how-yoga-can-help-depression-4797182

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا