چگونه می توانیم دیگران را ببخشیم؟

بخشیدن دیگران فرایندی است که به زمان و تلاش نیاز دارد. اگر توسط والدین مورد آزار و اذیت قرار گرفتید ، شریک زندگی تان، شما را فریب داده یا توسط غریبه ای مورد حمله قرار گرفتید ، بخشش شخصی که به شما آسیب رسانده ممکن است غیرممکن و حتی غیرضروری به نظر برسد. این امر به ویژه هنگامی صادق است که شخصی که شما را آزار داده است آنچه را انجام داده است انکار کند یا حتی متأسف هم نباشد.

با این حال، بخشش کاری نیست که شما برای آن ها انجام دهید ، بلکه کاری است که شما برای خود انجام می دهید. بخشش مستلزم پردازش آنچه اتفاق افتاده و تأثیر آن بر شما و یافتن راهی برای رها کردن عصبانیت ، درد و میل به انتقام جویی است. وقتی با آنچه اتفاق افتاده صلح کردید ، می توانید آن را رها کرده و ادامه دهید. اگر این کار برای شما سخت است، می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده کنید.

علت بخشیدن دیگران چیست؟

نگه داشتن درد و خشم ناشی از شخصی که به شما آسیب رسانده برای شما خوب نیست. کسانی که ترجیح می دهند دیگران‌ را نبخشند، می توانند در سلامت جسمی و روحی خود دچار مشکل شوند. این مشکلات می تواند شامل مشکلات قلبی عروقی ، ضعف سیستم ایمنی بدن و افزایش علائم اضطراب و افسردگی باشد. هنگامی که تمرکز به جای بهبود روی آسیب است ، ممکن است تجربه منفی را بارها و بارها تکرار کنید. این حلقه فکر منفی در واقع می تواند درد ، عصبانیت و سایر احساسات دشوار تجربه شده در زمان جرم اولیه را تداوم بخشد. اگر ببخشید، احساسات منفی و انرژی که روی آن تمرکز کرده اید را آزاد می کنید. وقتی بتوانید کسانی را که به آن ها نزدیک هستید ببخشید ، جبران و بازگرداندن اعتماد امکان پذیر است. بخشش می تواند سلامتی ، روابط و به طور کلی شرایط عاطفی شما را بهبود بخشد.

چرا بخشیدن دیگران سخت است؟

بخشش همیشه آسان نیست. در بعضی مواقع به نظر می رسد غیرممکن باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود بخشش فرایند دشواری باشد. ترک عصبانیت ، درد و میل به انتقام گیری مربوط به آنچه اتفاق افتاده دشوار است. این امر به ویژه اگر وقت خود را صرف احساس و تلاش در این زمینه نکرده باشید، صادق است. شاید باور داشته باشید که بخشش باعث می شود فردی که شما را آزار داده از قلاب تفکری تان خارج شود.

این احتمال وجود دارد شما اعتقاد داشته باشید، بخشش به این معنی است که شما باید شخص را به همان روش به زندگی خود بپذیرید ، یا آنچه را انجام داده فراموش کنید. شاید شما معتقدید که اگر فرد دیگر در زندگی شما نیست ، نمی داند که به شما آسیب زده است یا حتی متاسف نیست ، بخشش لازم نخواهد بود. کنار گذاشتن افکار انتقام جویی و رها کردن تمرکز روی گذشته و در عوض زندگی در زمان حال، می تواند ترسناک باشد. ممکن است ترس داشته باشید که اتفاق را فراموش نکنید ، یا این تصور را ایجاد کنید که آنچه اتفاق افتاده چندان مهم نیست. همچنین احتمال این باور وجود دارد بخشش به این معنی است که به او اجازه می دهید دوباره به شما آسیب برساند.

بخشیدن دیگران را تعریف کنید.

تعریف معنای بخشش برای شما ، گام مهمی در روند بخشش است. بخشش دیگران کاری است که برای آن ها انجام می دهید ، یا برای خودتان؟  اینها سوالاتی هستند که ممکن است بخواهید هنگام تنظیم تعریف خود از بخشش، آن ها را در نظر بگیرید. تعریف روانشناختی بخشش ، انتخاب عمدی برای رفع نیاز به انتقام جویی و پناه دادن به کینه نسبت به کسانی است که به شما آسیب رسانده اند. وقتی شما به وضوح مشخص کنید که بخشش چیست و چه چیزی نیست ، باید راحت تر حرکت کنید و ادامه دهید.

با بخشیدن دیگران، احساسات خود را تصدیق کنید.

اگر توسط شخصی ، به ویژه شخصی که واقعاً به او اهمیت می دهید، صدمه دیده اید ، ممکن است احساسات مختلف زیادی را تجربه کنید. شما می توانید احساس درد ، عصبانیت ، گیجی ، خیانت و بسیاری از احساسات دیگر را تجربه کنید. اشکالی ندارد هر آنچه را که احساس می کنید بپذیرید. پذیرش احساسات و اجازه دادن به آن ها ، ساده ترین راه کار کردن با آن ها است. هیچ دلیلی برای قضاوت درباره احساسات شما وجود ندارد. آن ها همان چیزی هستند که هستند. پایین آوردن احساسات و تلاش برای نادیده گرفتن آنها می تواند مانع از کار کردن در ذهن شود. در این صورت نمی توانید قادر به بخشیدن باشید. هنگامی که بتوانید احساسات خود را بپذیرید و پردازش کنید ، شروع سفر شفا بسیار آسان تر است.

 ابتدا خود را ببخشید.

تصمیم برای بخشش دیگران همیشه با بخشش خود شروع می شود. اگر در تلاش برای بخشش شخصی هستید که به شما آسیب رسانده است ، شاید لازم باشد ابتدا خود را ببخشید. ممکن است که خود را بخاطر نادیده گرفتن علائم واضح مقصر بدانید. شاید شما در زمان اشتباه در مکان اشتباه قرار داشته اید. این احتمال نیز وجود دارد که حتی اگر شما هیچ کاری برای ایجاد آنچه اتفاق افتاده انجام نداده اید ، باز هم با گناه و شرم مبارزه کنید. شاید باور کنید که صدمه دیده اید زیرا ذاتاً مشکلی در شما وجود ندارد. اگرچه ممکن است سخت باشد که خودتان را ببخشید ، اما انجام این کار می تواند کاملاً آزادانه باشد و بهزیستی عاطفی شما را بهبود بخشد. تمرین بخشش از خود همچنین شما را قادر می سازد که این بخشش را به دیگران نیز سرایت دهید.

مهربانی و همدلی را تمرین کنید.

هیچ کس کامل نیست. اشتباهات حتمی رخ می دهد، حتی اشتباهاتی کاملاً دردناک. تمرین همدلی و شفقت می تواند به شما کمک کند راهی برای بخشش پیدا کنید. تمرکز بر روی آنچه اتفاق افتاده و چقدر صدمه به شما وارد شده است می تواند تجربه منفی و احساسات دشوار را تقویت کند زیرا شما به این تفکرات انرژی زیادی می دهید. تغییر تمرکز بر روی همدلی و مهرورزی شما را قادر می سازد که به بزهکار به عنوان یک انسان معیوب نگاه کنید. اگرچه اتفاقات را درست نمی کند ، اما به تغییر تمرکز کمک می کند. اکنون تمرکز بر درک و مهربانی به جای درد و انتقام است. این تغییر ظریف می تواند تفاوت چشمگیری در چشم انداز و توانایی بخشش شما ایجاد کند.

بنویسید.

بخشش کاری است که برای خود انجام می دهید. بنابراین می توانید تفکرات خود رها کنید و ادامه دهید. بنابراین ، لازم نیست به شخصی که شما را آزار داده است بگویید که او را می بخشد. اگر می خواهید به آن ها بگویید که بخشیده شده اند می توانید، اما مطمئناً لازم نیست. گاهی اوقات، نوشتن آن چه اتفاق افتاده و آنچه می خواهید در مورد آن بگویید ، می تواند به شما در آزادسازی ذهنی تان کمک کند. می توانید آنچه را که اتفاق افتاده و چگونه روی شما تأثیر گذاشته بنویسید.

وقتی آماده شدید ، می توانید بنویسید که بخشش برای شما به چه معناست و چرا بخشیدن را انتخاب می کنید. اگر نوشته مهم به نظر می رسد می توانید آن را به شخص بدهید ، آن را برای خود نگه دارید یا آن را به عنوان راهی برای رها کردن نمادین از درد نابود کنید. نوشتن روند بخشش می تواند شما را در مورد آن و دلیل اهمیتش روشن نگه دارد. ضمن اینکه تجربیات و مراحل کار نیز راحت تر دیده می شود.

بخشیدن دیگران یک فرآیند است.

بخشش یک روند است. شناخت کامل آنچه رخ داده و تأثیر آن بر شما زمان بر است. همچنین برای تعیین اینکه بخشش چیست ، چرا مهم است و چگونه می توانید ببخشید نیز زمان لازم دارد. تصمیم گیری برای بخشش شخصی فقط شروع کار است. قبل از اینکه بتوانید درد و اشتیاق انتقام را از بین ببرید و بتوانید آن را رها کنید ، باید مراحل بخشش را طی کنید. بخشیدن بخشی از جرم آسان است، اما بخشیدن جنبه دیگری از آن می تواند بسیار دشوار باشد.

شاید شما مشکلی نداشته باشید که یک شخص را بخاطر کاری که انجام داده است ببخشید ، اما در تلاش برای بخشیدن شخص دیگری هستید که همان کار را انجام داده است. بخشش فرایندی است که به زمان ، تلاش و انرژی نیاز دارد. شما نیازی به عجله در روند کار ندارید و همچنین لازم نیست که آن را قضاوت کنید. هنگامی که اجازه می دهید روند انجام شود ، بخشش شخصی که شما را آزار داده است کاملتر به نظر می رسد و رها کردن آن هم آسان تر خواهد بود.

نتیجه گیری

بخشش دیگران همیشه آسان نیست. اگر با توانایی خود برای بخشش شخصی دست و پنجه نرم می کنید و این تأثیر منفی بر زندگی شما دارد ، مشاوره فردی می تواند به شما کمک کند. بخشش دیگران می تواند آزاد باشد. هنگامی که آزادی در مورد بخشش دیگران را تجربه می کنید ، می توانید برای حرکت به سمت آینده خود احساس سبکی، شادی و آرامش بیشتری کنید. شما در این زمینه می توانید به مرکز مشاوره همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره مراجعه نمایید. خدمات این مرکز به صورت حضوری و با مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

منابع
keirbradycounseling.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا