چگونه با خود مهربان باشیم؟

چگونه با خود مهربان باشیم؟ ما باید مهربانی با خود را یاد بگیریم. یادگیری این تکنیک ها باعث می شود تا اعتماد به نفس بهتری داشته باشیم و روند رو به رشدی را پیش بگیریم. در این مقاله می خواهیم در ارتباط با مهربان بودن افراد و اینکه این مهربان بودن چه تاثیری در زندگی افراد دارد صحبت کنیم. با تاکید بر اینکه رفتار قلدر مآبانه یک اپیدمی گسترده در محل کار و مدارس است ، ضرورت بازیابی ریشه های مهربانی ما ضروری است.

 تلاش های جهانی برای تاباندن نور مهربانی  به رفتار انسان منجر به تدوین برنامه های درسی و روز هایی شده است که به بزرگداشت مهربانی و عطوفت اختصاص داده شده است. سازمان های بی شماری وجود دارند که تمام مأموریت آن ها گسترش مهربانی است. هنگام خواندن این مقاله ، با چندین مورد از آنها آشنا خواهید شد. همچنین درباره افراد معمولی که کارهای معمولی با نتایج خارق العاده انجام می دهند اطلاعاتی کسب می کنید.

مهربانی چیست؟

آن فردی که شما معتقدید مهربان است ممکن است با آنچه شخص دیگری فکر می کند متفاوت باشد و این اشکالی ندارد. یک روش عالی برای ایجاد تعریف مهربانی این است که به زمانی از زندگی خود فکر کنید که شخصی با شما مهربان بوده است.  این احساس تعریف شخصی شما از مهربانی است. شما باید سعی کنید به دیگران کمک کنید تا احساس خوب یا ویژه ای مانند آن زمان داشته باشند. چگونه با خود مهربان باشیم؟

مهربانی با خوب بودن متفاوت است.

کلمات خوب و مهربان اغلب به جای هم استفاده می شوند ، اما معنی های مختلفی دارند. خوب همان چیزی است که فرد در یک موقعیت خاص فکر می کند و احساس می کند. نوع خوب بودن شما این است که چگونه با افراد مختلف رفتار می کنید. من اغلب ادب و احترام  و مهربان یا دلسوز بودن و مفید بودن برای دیگران را خوبی می دانم.

مهربانی مسری است.

شما احتمالاً از پدیده های مهربانی “همراه با سرایت” چیز هایی شنیده اید. مطالعات نشان داده است که وقتی افراد اعمال مهربانانه را مشاهده می کنند ، بالاترین میزان طبیعی آن را دریافت می کنند. تحقیقات این اثر را “اوج اخلاقی” معرفی می کنند، زیرا این رفتار باعث ایجاد خوش بینی می شود و باعث می شود افراد بخواهند بهتر باشند. در نهایت این که نسبت به دیگران دوستانه تر رفتار کنند. به همین دلیل است که هر عمل مهربانی امکان واکنش زنجیره ای فراتر از عمل اصلی را دارد. جاذبه مهربانی تنها به دیدن آن محدود نمی شود.

مهربانی برای شما خوب است.

مهربانی باعث تولید سروتونین (هورمون عصبی شیمیایی “احساس خوب”) می شود ، که اثر آرام بخشی ، تنظیم کننده خلق و خو و ضد اضطراب در مغز دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیا گروهی از افراد بسیار مضطرب را مورد مطالعه قرار داد و از آن ها خواست حداقل شش عمل مهربانانه را در هفته انجام دهند. بعد از یک ماه ، این افراد با افزایش قابل توجه خلق و خوی مثبت ، رضایت از رابطه و کاهش اجتناب اجتماعی روبرو شدند. بنابراین رفتار های مهربانانه شما نه تنها به دیگران کمک می کند بلکه باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.

مهربانی از درون شما شروع می شود.

یک تصور غلط رایج این است که مهربانی کاری است که شما برای افراد دیگر انجام می دهید. اما باید بدانید همان طور که انجام رفتارهای مهربانانه برای دیگران برای سلامتی شخصی ما مهم است ، مهربانی با خود برای سلامتی کلی روحی و جسمی ما ضروری است. اگر نمی دانید چطور می توانید با خود مهربان باشید می توانید به مرکز مشاوره همکده با خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مراجعه نمایید.

چگونه با خودمان مهربان باشیم؟

در این بخش می خواهیم چند روش برای اینکه با خود مهربان باشیم را به شما بگوییم. این روش هاعبارتند از:

مقداری از وقت را به خودتان اختصاص دهید.

 هر روز مقداری از وقت خود را به خودتان اختصاص دهید و کاری کنید که لذت شما را به همراه آورد. می توانید نقاشی کنید ، خاطره بنویسید ، داستان کوتاه بنویسید ، یک ساز بنوازید ، یا هر کار دیگری که دوست دارید انجام دهید و از آن لذت ببرید. با اختصاص دادن  زمانی در روز “به من یا به خود” برای خودتان مهربانی ایجاد کنید.

روی خودتان شناخت بیشتری داشته باشید.

ما خیلی زود دستاورد های دیگران را تصدیق می کنیم ، اما دستاورد خود را تأیید نمی کنیم. این مورد باید متوقف شود. از دستاورد های خود آگاه شوید و به خود شناخت دهید. وقتی کاری را انجام دادید که به آن افتخار می کنید ، یک دقیقه صبر کنید و روی آن کار متمرکزشوید. خود را ستایش کنید و از دستاوردتان لذت ببرید. مهربانی خودتان را با این کار کامل کنید. می توانید درون آیینه به خودتان نگاه کنید و با تعریف کردن از خودتان انگیزه تان را بیشتر کنید.

چگونه با خود مهربان باشیم؟ – در مقابل انتقاد درونی از خود حفاظت کنید.

همه ما با منتقد درونی آشنا هستیم. این صدای کوچکی است که در سر ما شنیده می شود و همیشه با فشارآوردن به ما آمادگی خود را اعلام می کند. خوب ، وقت آن رسیده است که منتقد درونی شما با وکیل مدافع داخلی شما دیدار کند. اما دقیقاً این مدافع داخلی کیست؟ این صدای دیگری در ذهن شماست.  صدایی که از شما دفاع می کند. وقتی منتقد درونی شما با تمسخر به سمت شما می آید ، طرفدار درونی شما وارد می شود و به نمایندگی از شما استدلال می کند. در حالی که منتقد درونی شما مخالف شماست ، طرفدار درونی شما حمایتگرانه عمل می کند.

خود را ببخشید.

 همه ما بهم ریخته بودن را در زندگی تجربه کرده ایم. به موارد زیر نگاه کنید:

  • شاید شما در گذشته کاری انجام داده باشید که به آن افتخار نکنید.
  • شاید شما نتوانید برای خود کاری کنید و اجازه می دهید شخص دیگری بهتر از شما شود.
  • شما ممکن است یک فرصت عالی را از دست داده باشید زیرا ترسیده اید.
  • شاید نتوانسته اید هدفی مهم را دنبال کنید.

اگر از خود عصبانی هستید ، باید به خود مهربانی نشان دهید. سرزنش خود را متوقف کنید ، از این به بعد تصمیم بگیرید که بهتر عمل کنید و خود را ببخشید.

به خوبی از خود مراقبت کنید.

 یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن مهربانی به خود مراقبت از خود است. به اندازه کافی بخوابید ، میوه ها و سبزیجات بخورید و نوعی ورزش  دلخواه را به طور منظم انجام دهید. علاوه بر این ، راهی برای از بین بردن استرس  در کنار آراستگی و مراقبت از ظاهر خود انتخاب کنید.

چگونه با خود مهربان باشیم؟ – به خود احترام بگذارید.

 احترام به خود این است که خودتان را برای آنچه که هستید ارزیابی کنید و اجازه ندهید دیگران ارزش تان را کم تر القا کنند. این اعتماد به خودتان است و این معنا را می دهد که شما برای خودتان فکر می کنید ، نظرات خود را شکل می دهید و تصمیمات خود را می گیرید. علاوه بر این از مقایسه خود با دیگران خودداری می کنید. تمام این موارد در یک کلمه همان عزت نفس است. عزت نفس عبارت است از وفای به عهد خود و عمل به آنچه به خود می گویید. با احترام عمیق به خودتان رفتار کنید و نسبت به خود مهربان باشید.

برای خودتان برنامه ریزی کنید.

 من طرفدار خرید درمانی یا مصرف گرایی نیستم. با این حال ، اگر چیزی را دیدید که واقعاً می خواهید ، برای خودتان برنامه ریزی کنید. اگر گران است ، پس انداز کنید. لازم نیست منتظر بمانید تا شخص دیگری آن را به شما هدیه دهد، آن را به خودتان هدیه دهید. برنامه ریزی را در بخش های دیگر زندگی هم به کار ببرید. اگر نمی توانید برای برنامه ریزی صحیح اقدام کنید می توانید با مشاوره تلفنی روان شناسی یا مراجعه به مرکز همکده از بهترین خدمات استفاده ببرید.

ویژگی های خوب خود را به خود یادآوری کنید.

شاید کمی سنگین تر از “نوع ایده آل بدن” باشید ، اما موهای بلند و براق داشته باشید. شاید شما در ورزش عالی نیستید ، اما در ریاضیات تبحر دارید. پس پیشنهاد ما به شما این است که همیشه خصوصیات خوب خود را به خود یاد آوری کنید.

از شکست ها درس بگیرید.

وقتی شکست می خورید ، اشتباه می کنید یا کار اشتباهی انجام می دهید ، دو انتخاب دارید. می توانید خود را سرزنش کنید یا می توانید بلند شوید و از شکست خود درس بگیرید. همیشه بدانید افرادی که با خود مهربان هستند مورد دوم را انتخاب می کنند. به خود بگویید که موفق خواهید شد. با یادآوری موفقیت های گذشته خود به خود روحیه بخشید. سپس ، برای مقابله با آنچه اتفاق افتاده ، طرحی ارائه دهید و وارد عمل شوید.

چگونه با خود مهربان باشیم؟ – به خود بگویید من به خودم ایمان دارم.

همه ما در زندگی خود زمان هایی داشته ایم که فکر کرده ایم: “من به اندازه کافی خوب نیستم ، یا به اندازه کافی باهوش ، یا به اندازه کافی قوی نیستم تا بتوانم به آنچه  که می خواهم برسم.” این امواج منفی را با گفتار شخصی “من به خودم ایمان دارم” متوقف کنید.

علاوه بر این ، به خود بگویید که هیچ اتفاقی برای لایق بودن شما رخ نمی دهد مگر خودتان بخواهید.

به رویاهای خود احترام بگذارید.

افرادی که به خود احترام می گذارند یا افرادی که با خود مهربان هستند رویاهای خود را ارج می نهند. یعنی آنها با برچسب زدن به خیالات احمقانه ، رویاهایشان را کمرنگ نمی کنند. در عوض ، آنها با تبدیل آن رویاها به اهداف ، و ایجاد برنامه ای برای دستیابی به این اهداف ، رویاهای خود را جدی می گیرند.

منابع
daringtolivefully.comseedership.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا