چگونه کسی که عاشقش بودیم را فراموش کنیم؟

چگونه کسی که عاشقش بودیم را فراموش کنیم؟ طبیعتا همه ما در زندگی خودمان عشق را تجربه کردیم یا در آینده تجربه خواهیم کرد. در ابتدا امیدواریم هیچ یک از افراد در دنیا مجبور به شکست در عشق خود و سپس فراموشی آن نشوند. اما در این مقاله در نظر داریم  به ارائه راه های مقابله با این شکست و فراموش کردن آن  فردی که عاشقش بودیم بپردازیم. شما برای رفع مشکلات ناشی از شکست های عاطفی می توانید به مرکز همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز روام شماسی مراجعه نمایید و یا از مشاوره نلفنی روان شناسی استفاده ببرید.

عشق و مقوله عاشق شدن

در حقیقت دانشمندان دقیقا معنی عاشق شدن را مشخص کرده اند. محققان دریافتند که به نظر می رسد یک مغز عاشق بسیار متفاوت تر از یک مغز پر از شهوت صرف  و همچنین مغز یک فرد در یک رابطه طولانی مدت و متعهد است. مطالعات انجام شده توسط هلن فیشر ، یک انسان شناس در دانشگاه راتگرز و یکی از متخصصان برجسته در زمینه زیست شناختی عشق ، نشان داده است که  مرحله “عاشقی” مغز یک دوره زمانی منحصر به فرد و کاملاً مشخص است  و 13 دوره گفتاری نشان می دهد که شما در آن زمان عاشق هستید. وقتی عاشق هستید ، فکر می کنید محبوب شما بی نظیر است.

این باور با ناتوانی در احساس اشتیاق عاشقانه نسبت به دیگران همراه است.  فیشر و همکارانش معتقدند این تک اندیشه ناشی از افزایش سطح دوپامین در مغز است.  دوپامین، ماده شیمیایی است که در توجه و تمرکز در مغز شما نقش دارد . افرادی که واقعاً عاشق هستند تمایل دارند بر ویژگی های مثبت محبوبشان متمرکز شوند ، در حالی که از ویژگی های منفی او چشم پوشی می کنند. آن ها همچنین بر روی حوادث و چیزهای بی اهمیت تمرکز می کنند که آن ها را به یاد عزیز خود می اندازند و در مورد این لحظات و یادگار های کوچک گران بها خیال پردازی می کنند. چگونه کسی که عاشقش بودیم را فراموش کنیم؟

عاشق شدن باعث چه چیزهایی می شود؟

عشق شدن، جذابیت را تشدید می کند.

گذراندن نوعی سختی با شخص دیگر باعث تشدید جذابیت عاشقانه می شود. دوپامین مرکزی در مغز نیز ممکن است مسئول این واکنش باشد ، زیرا تحقیقات نشان می دهد که وقتی اتفاق خوب به تأخیر می افتد ، نورون های تولید کننده دوپامین در ناحیه میانه مغز تولید بیشتری می کنند.

تفکر سرزده

چگونه کسی که عاشقش بودیم را فراموش کنیم؟ | مرکز مشاوره همکده

به گفته فیشر افرادی که عاشق هستند، به طور متوسط ​​بیش از 85 درصد از ساعت بیداری خود را با موسیقی های عاشقانه مورد علاقه خود سپری می کنند. تفکر سرزده ، همانطور که یک شکل از رفتار وسواسی خوانده می شود ، ممکن است در اثر کاهش سطح سروتونین مرکزی در مغز ایجاد شود.  بیماری که قبلاً با رفتار وسواسی همراه بوده است.

وابستگی عاطفی

افراد عاشق به طور منظم علائم وابستگی عاطفی به روابط خود را از جمله مالکیت ، حسادت ، ترس از طرد شدن و اضطراب جدایی نشان می دهند. به عنوان مثال ، فیشر و همکارانش به این نتیجه رسیدند که اضطراب در مغز افرادی که عکسهای یکی از عزیزان طرد شده یا شخصی را که پس از طرد شدن توسط آن شخص هنوز عاشق او بودند ، نگاه می کردند، دیده می شود. اما چگونه کسی که عاشقش بودیم را فراموش کنیم؟

جدایی

فارغ از اینکه از شخص قابل توجه دیگری جدا شده اید یا طلاق کامل داشته اید ، جدا شدن از شخصی که دوستش داشتید هرگز آسان نیست. در بعضی مواقع ، ممکن است احساس شود که دیگر هرگز خوشبخت نخواهید شد. چرا که این فرد شانس زندگی شما برای احساس دوست داشتن بوده و اکنون دیگر از بین رفته است.  تسلیم این افکار نشوید. حقیقت این است که با مثبت نگری ، صبر و عزم راسخ ، شما همیشه می توانید راه خود را از تاریکی یک جدایی عاشقانه بردارید.

چگونه کسی که عاشقش بودیم را فراموش کنیم؟

برای فراموش کردن جدایی راه های موجود است که در ادامه ارائه می دهیم اما شما می توانید با کمک مشاوره تلفنی روان شناسی هم اقدام نمایید.

تصویری با عنوان کسی را که دوست داشتید از ذهنتان خارج کنید.

از شر چیزهایی که شما را به یاد او می اندازد خلاص شوید. در نهایت ، شما قادر خواهید بود در مورد شریک زندگی قدیمی خود فکر کنید بدون اینکه تحت تأثیر احساسات قرار بگیرید. اما برای انجام این کار به زمان احتیاج دارید. در این مرحله ، یادآوری اوقات خود در کنار این شخص می تواند منجر به احساس شدید نوستالژی ، غم و اندوه و حسرت شود. به همین دلیل ، ایده خوبی است که او را از زندگی خود خارج کنید و یادآور رابطه خود نباشید. اگر مواردی وجود دارد که تحمل دور ریختن را ندارید ، سعی کنید آن ها را در جعبه ها بسته بندی کرده و برای آینده نزدیک در جایی دور از ذهن خود نگه دارید. در اینجا چند مورد وجود دارد که ممکن است بخواهید به دنبال آنها باشید:

  • دارایی های سابق شما که همزمان با جدا شدن شما از بین رفته اند.
  • هدایایی که قبلا به شما داده است.
  • موسیقی یا متن آهنگی که قبلا برای شما ساخته است.
  • تصاویر ، نقاشی ها یا کارهای هنری که شما را به یاد گذشنته خود می اندازد.

از تماس با این شخص خودداری کنید.

چگونه کسی که عاشقش بودیم را فراموش کنیم؟ | مرکز مشاوره همکده

چگونه کسی که عاشقش بودیم را فراموش کنیم؟ تماس نگیرید. مگر اینکه 100٪ مطمئن باشید که می توانید مانند  دو دوست معمولی “فقط دوست” باشید ، حداقل تا یک ماه یا دو ماه از دیدن عشق سابق خود اجتناب کنید. وقتی مجبور شدید این شخص را ببینید ، مکالمات خود را تا حد ممکن کوتاه و مودبانه انجام دهید. این ممکن است سخت باشد ، اما مهم است.  تعامل می تواند منجر به تبادل ناخوشایند شود که در آن هر دو شریک در مورد رابطه قدیمی فکر می کنند. حتی ممکن است با  عشق سابق خود به روش های قبلی برگردید و شروع به معاشقه کنید. در هر صورت ، این تقریباً هرگز روش خوبی برای عبور ازگذشته شما نیست.

با فعالیت بدنی روحیه خود را تقویت کنید.

 ورزش یک روش خارق العاده برای شروع احساس خوب نسبت به خود پس از یک تجربه دشوار است.  نه تنها ارزان و سرگرم کننده است بلکه اثبات شده است که باعث تقویت خلق و خو و مبارزه با افسردگی بالینی می شود. از همه بهتر ، اگر به آن پایبند باشید ، تغییراتی را در ظاهر و احساس خود مشاهده می کنید که باعث افزایش اعتماد به نفس و حتی راحت تر شدن دل شکستگی شما می شود.

چگونه کسی که عاشقش بودیم را فراموش کنیم؟ استراحت کنید و نفس راحتی بکشید.

چگونه کسی که عاشقش بودیم را فراموش کنیم؟ | مرکز مشاوره همکده

وقتی چیزی خراب می شود ، بدانید که یک روند است. آرامش خود را حفظ کنید . قطع رابطه مانند خوابیدن روی تخت تیغ است. اما بعضی چیزهای خاص زندگی اینگونه هستند. کنار آمدن با جدایی مشکل است.  بنابراین اولین کاری که می توانید انجام دهید نفس کشیدن است.  سعی کنید بیشتر استراحت داشته باشید. همه ما می دانیم جدایی ، احساس وحشتناکی دارد. اما در زندگی مواردی وجود دارد که از ما مطالبات بیشتری می خواهد و تنها راه نجات دادن خودمان این است که  فرصتی دوباره برای زندگی به خودمان بدهیم. انجام این کار ها مقاومت و شهامت می خواهد.  اولین قدم برای هرگونه بهبودی برداشتن یک قدم به عقب و بررسی کردن شرایط آن است.

چگونه کسی که عاشقش بودیم را فراموش کنیم؟ همیشه برای خود ارزش قائل باشید.

 به یاد داشته باشید که شما مهم ترین فرد زندگی خود هستید. با در نظر گرفتن این نکته تمرکزتان بر روی زندگی شخصی به جای شریک گمشده خود راحت تر خواهد بود. به بسیاری از صفات مثبت خود اطمینان داشته باشید و نقایص خود را بپذیرید. همه آنها را دارند. روی بهترین فرد بودن تمرکز کنید. خوشبختی نه از طریق افراد دیگر بلکه از درون خود شما ناشی می شود. می تونید از این روش هم کمک بگیرید. در این روش می توانید با نگاهی ترحم آمیز به فکرعشق سابق خود باشید. از دست دادن شما چیزی است که همسر سابق شما را برای یکبار پشیمان خواهد کرد، درصورتیکه در آخر متوجه می شود واقعاً چقدر با ارزش هستید.

به زندگی خود ادامه دهید.

چگونه کسی که عاشقش بودیم را فراموش کنیم؟ | مرکز مشاوره همکده

بپذیرید که شما این شخص را دوست داشتید اما این در گذشته است. عشق می تواند بدون واقعی بودن برای همیشه در ذهن ما حضور داشته باشد. شما می توانید برای مدتی شخص دیگری را عمیقاً دوست داشته باشید اما این عشق پایان یابد. صرف اتمام آن به معنای اتلاف وقت نیست. عشق شما، شما را در هسته اصلی زندگی خود قرار می دهد.  به عنوان مهم ترین فرد در ذهن او شکل گرفتید. به قول یک مثل قدیمی ، دوست داشتن و از دست دادن بهتر از هرگزاحساس نداشتن است.

بخش عمده ای از این پذیرش بخشش است. خودتان را ببخشید که نتوانستید او را کنارخود نگه دارید. شریک زندگی خود را بخاطر اینکه می خواهد رابطه را ترک کند ، ببخشید (اگر قرار است بعداً با آن ها دوست باشید این کاملاً حیاتی است). شریک زندگی یا خودتان را برای مشکلاتی که منجر به جدایی شد ببخشید. شما هر دو فقط انسان هستید.

چگونه کسی که عاشقش بودیم را فراموش کنیم؟ فعال باشید.

از استقلال جدید خود به عنوان فرصتی برای تمرکز بر بهبود زندگی خود استفاده کنید. اکنون فرصت شما برای کسب موفقیت هایی است که باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید و وضعیت بهتری نسبت به گذشته داشته باشید. چند نمونه از کار هایی که می تونید انجام دهیدعبارتند از:

  • خود را وقف کار خود کنید. تکالیف بلند پروازانه را بپذیرید. مسئولیت بیشتری بپذیرید. درخواست افزایش رتبه یا ارتقا کنید.
  • به یک سرگرمی جدید بپردازید. یاد بگیرید که چگونه یک ساز بزنید. یک زبان جدید بخوانید شروع به نوشتن داستان کنید یا یک ژورنال نگه دارید.
  • جهان را کاوش کنید. مسافرت بروید. با افراد جدید آشنا شوید (با رعایت نکات ایمنی مناسب) به صحرا بروید.
منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا