چگونه می توانیم در برابر مشکلات قوی باشیم؟

به هر ترتیب، هر یک از ما در زندگی با ناملایمات روبرو خواهیم شد. ماهیت، میزان و اهمیت ناملایمات اغلب متفاوت است. اما چگونه می توانیم در برابر مشکلات قوی باشیم؟  با این حال، اکولایزر بزرگ اهمیت حفظ انعطاف پذیری در برابر مشکلات است. انجمن روانشناسی آمریكا اظهار داشت كه تاب آوری در برابر ناملایمات می تواند هم رشد شخصی ایجاد كند و هم شرایط سخت را پشت سر بگذارد. مقاوم بودن به معنای این نیست که در زندگی هرگز با چالش یا سختی روبرو نخواهید شد. انعطاف پذیری در مورد توانایی جهت یابی در مشکلات زندگی است. در این راستا می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید‌. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چرا و چگونه می توانیم در برابر مشکلات قوی باشیم؟

این حرف ها بسیار زیبا به نظر می رسد. حتی موعظه در مورد قوی و مقاوم ماندن حتی در مواجهه با سختی ها نیز بسیار خوب است. گرچه این مسئله مطمئناً مهم است، همچنین درک اینکه توسعه انعطاف پذیری، فرآیندی است! بسیار مهم است و تصمیم آن نیست که “قوی بمانید”. برای بیشتر افراد، شرایط نامساعد برای همیشه دوام ندارند. پذیرش موقت بودن بیشتر امور می تواند مفید باشد.

شما می توانید در میان هر چالش رشد کنید

همه اشکال سختی باعث ایجاد مزاحمت در ما نمی شود. اگرچه ممکن است در آن زمان اینگونه به نظر نرسد، ناملایمات گاهی به عنوان یک معلم عالی عمل می کند، به شما کمک می کند تا رشد کنید، یا حتی به شما کمک می کند تا درباره خود بیشتر بدانید.

شما می توانید برای دیگران الهام بخش باشید

چگونه می توانیم در برابر مشکلات قوی باشیم؟

در زندگی، هرگز نمی دانید چه کسی وضعیت شما را مشاهده یا بررسی می کند. توانایی شما در مواجهه با ناملایمات به خوبی می تواند شخص دیگری را تحریک کند. این، به نوبه خود، می تواند زندگی های افراد بی شماری دیگر را در آینده به خوبی پیش ببرد و تأثیر بگذارد. خوب یا بد، هر تصمیمی که می گیریم بر سایر افراد تأثیر می گذارد، چه مستقیم و چه غیرمستقیم. توانایی مقاومت در برابر مشکلات می تواند شخص دیگری را قوی کند که ممکن است در زندگی خود نیز با چالش هایی روبرو باشد.

در آینده آمادگی بهتری خواهید داشت

هر یک از ما می توانیم از تجربیات گذشته یاد بگیریم و رشد کنیم. غلبه بر یک وضعیت نامطلوب آسان نیست، اما می تواند به شما در ایجاد قدرت، دانش و خرد کمک کند. برای این که بدانید چگونه می توانیم در برابر مشکلات قوی باشیم باید آمادگی خود را نشان دهید.

شش راه برای این که چگونه می توانیم در برابر مشکلات قوی باشیم؟

توانایی مقابله با ناملایمات و قدرتمند ماندن، توانایی مناسبی برای شما خواهد بود. با این اوصاف، داشتن استراتژی های واقعی برای توسعه موارد انعطاف پذیری اهمیت زیادی دارد. به بسیاری از افراد گفته می شود که در مواجهه با چالش ها مقاومت خود را حفظ کنند. با این وجود، داشتن ابزارهای لازم برای تحقق این امر مهم است. بسته به عوامل و شرایط مختلف، برخی از پیشنهادهای زیر ممکن است مفیدتر از دیگران باشد. با این وجود، تقریباً هر کسی باید بتواند از شش راه زیر برای قدرتمند ماندن در برابر مشکلات بیاموزد و از آنها الهام بگیرد.

بدانید که ادراک بر واکنشها تأثیر می گذارد

روانشناسی امروز توضیح می دهد که تأثیر قابل توجه ادراک از مشکلات در واکنش به مشکلات چیست. برخی از مردم مشکلات و موانع را به عنوان شاخص هایی می دانند که نمی توانند آن را در زندگی ایجاد کنند. از طرف دیگر، برخی افراد سختی ها را فرصتی برای رشد، قدرتمندتر شدن و رسیدن به

قله های بالاتر می دانند.

چگونه می توانیم در برابر مشکلات قوی باشیم؟

یکی از بزرگترین راههای مقاومت در هنگام مواجهه با مشکلات، مشاهده این رویارویی به عنوان دریچه ای برای رشد شخصی است. مهم نیست که کی هستید، از کجا آمده اید یا وضعیت شما چیست، فضای پیشرفت همیشه وجود دارد. باور کنید یا نکنید، مهمترین رشد در برخورد با موانع حاصل می شود، نه فقط در مواقعی که همه چیز روان است.

ادراک بر واکنشها تأثیر می گذارد، به ویژه هنگامی که در مسیر رسیدن به یک هدف یا نتیجه خاص با ناملایمات روبرو هستید. در ادامه می خواهیم به سوال خود پاسخ دهیم که چگونه می توانیم در برابر مشکلات قوی باشیم؟

حرکت بعدی خود را تعیین کنید

گاهی اوقات، افراد وقتی با مشکلات روبرو می شوند، یخ می زنند. تعیین چگونگی واکنش هنگام بروز این اوقات اغلب چالش برانگیز است. در لحظاتی از این دست، تعیین حرکت بعدی شما یکی از بهترین راه ها برای قدرتمند ماندن است.

فهمیدن اینکه در تلاش برای غلبه بر مشکلات باید چه کاری انجام دهید، همیشه یک شبه اتفاق نمی افتد … و این درست است. این روش خاص برای مقابله با ناملایمات و قدرتمند ماندن در مورد تمرکز است.

تعیین حرکت بعدی برای غلبه بر چالشی که با آن روبرو هستید در نهایت استفاده مولد از ذهن و انرژی شما است. علاوه بر این، انتخاب این روش عملی به شما امکان می دهد خلاقیت به خرج دهید و استراتژی هایی را برای درگیری های آینده با مشکلات تدوین کنید. معمولاً خواهید فهمید که داشتن وضوح هنگام دانستن اینکه می خواهید در ادامه چه کاری انجام دهید معجزه می کند.

دارای سیستم پشتیبانی باشید (در صورت امکان)

لحظات خاصی در زندگی وجود خواهد داشت که مقاومت در برابر مشکلات چیزی است که شما باید خودتان آن را حفظ کنید. با این اوصاف، داشتن یک سیستم پشتیبانی در صورت امکان می تواند بسیار سودمند باشد. حضور عزیزان همیشه بسیار توصیه می شود، اما افرادی که به شما اهمیت می دهند به ویژه هنگامی که با مشکلات روبرو می شوید می توانند تفاوت ایجاد کنند.

ممکن است شما نتوانید در نبردهای خود بجنگید. هرچند آنچه آنها می توانند انجام دهند حمایت معنوی از شما است. یادآوری نقاط قوت و توانایی های شما از طرف افرادی که بیشترین علاقه شما را در دل دارند می تواند معجزه کند. همچنین می تواند به کاهش فشارهای ناشی از سلامتی روحی و روانی شما کمک کند.

دفعات قبلی را بخاطر بسپارید که ناملایمات را شکست داده اید

تقریباً همه در یک برهه از زندگی سختی ها را شکست داده اند. به یاد داشته باشید، مشکلات می تواند در اندازه ها و اشکال مختلف باشد، اما یک پیروزی یک پیروزی است. وقتی خود را در معرض ناملایمتی قرار می دهید، یادآوری بارهای قبلی که بر ناملایمات غلبه کرده اید مهمترین نکته است. این می تواند به تقویت اعتماد به نفس کمک کند. به خاطر سپردن پیروزی های قبلی خود علاوه بر این، راهی عالی برای تعیین اینکه آیا استراتژی های گذشته می توانند در حال حاضر برای شما مفید باشند یا نه.

غلبه بر مشکلات نوعی حافظه عضلانی مبتنی بر شخصیت ایجاد می کند. ممکن است با همان نوع سختی روبرو نشوید، اما می توانید به یاد داشته باشید که قبلاً چالش ها را شکست داده اید.

چگونه می توانیم در برابر مشکلات قوی باشیم؟ تسلیم نشوید

ناملایمات راهی برای افزایش وسوسه انداختن در روح و تسلیم شدن دارد. گاهی اوقات، موثرترین راه برای قوی ماندن، صرفاً تسلیم نشدن است. روزهای سخت هرگز دوام نمی آورند، اما افراد سخت همیشه به خوبی پایدار می مانند. اوقات دردسرساز، مشکلات و غیره می گذرد، اما تمایل شما برای تسلیم نشدن چیزی است که می تواند برای شما در حال و آینده مفید باشد.

تسلیم نشدن می تواند به سادگی برداشتن یک قدم دیگر به جلو، وقت گذاشتن برای جمع شدن مجدد یا حتی مکث و بازگشت به وضعیت بعد باشد. تصمیم برای تسلیم نشدن اغلب آسان تر است. البته زمانی که ناملایمات را فرصتی برای رشد می دانید، نه نشانه سقوط. اگر مسیر خود را ادامه دهید، فشار خود را ادامه دهید و تسلیم نشوید، می توانید به طرف دیگر آنچه با آن سر و کار دارید نزدیک و نزدیکتر شوید.

کمک بخواهید

انستیتوی ملی بهداشت روان توضیح می دهد که ناملایمات می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، برخی از آنها بسیار شدید و فلج کننده هستند. به همین دلیل، درخواست کمک می تواند یکی از بهترین و موثر راه ها برای قدرتمند ماندن و در نهایت غلبه بر ناملایمات باشد. دانستن اینکه چه موقع باید از بیرون کمک بگیرید جان بسیاری را نجات داده و فرصت های زیادی را به افراد بی شماری که به آنها احتیاج داشتند، داده است.

راهی برای راهنمایی و راهنمایی حرفه ای

چگونه می توانیم در برابر مشکلات قوی باشیم؟

برای این که بدانیم چگونه می توانیم در برابر مشکلات قوی باشیم باید راهنمایی ها را در نظر بگیریم. دستیابی در مواقع سختی برای کمک و پشتیبانی دوستان و خانواده می تواند بسیار سودمند باشد. مشاوران در حمایت از شما در تغییر دیدگاه ها، ایجاد تغییراتی برای انعطاف پذیری بیشتر و پردازش لحظات دشوار و ناگوار در زندگی بسیار کمک می کنند.

مشاوره تلفنی روان شناسی نوعی حمایت است که زندگی بسیاری را تغییر داده و تا امروز نیز ادامه دارد. اگر تصمیم دارید با یک مشاور تلفنی کار کنید، می توانید روی یک حرفه ای حساب کنید که بهترین علاقه های شما را در کنار مدارک عالی داشته باشد.‌بسیاری از افرادی که از مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده کرده اند، رشد و پیشرفت فردی را تجربه کرده اند.

مزایای اضافی مرتبط با کار با یک مشاور تلفنی شامل رهایی از شرایط سخت بهداشت روان، مهارت های بهتر بین فردی و درک بهتر از تجربیات زندگی فرد است.‌کار با یک مشاور تلفنی راه حل سریع نیست. با این حال، مشاوره تلفنی این توانایی را دارد که به شما کمک کند راه حل ها و استراتژی های طولانی مدت برای پیشرفت در زندگی را توسعه دهید. برخلاف روش های سنتی مشاوره، راهنما بصورت تلفنی به شما امکان می دهد بدون توجه به جایی که هستید یا برنامه خود، در جلسات شرکت کنید. از این رو می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا