عوامل ضعیف بودن انسان ها در برابر مشکلات زندگی و راه های قوی شدن در برابر مشکلات

عوامل ضعیف بودن انسان ها در برابر مشکلات زندگی و راه های قوی شدن در برابر مشکلات در ادامه بررسی شد. گذراندن زندگی، روبه رو شدن با موانع و چالش ها، گاهی جالب است که نگاهی به گذشته انداخته و ببینید در موقعیت های مختلف چه برخوردی داشته اید.

بسیاری از اوقات می توانید برای انجام کار درست خودتان را تشویق کنید اما بسیاری از زمان های دیگر حس می کنید بسیار ساده از همه چیز گذشته و عملکرد درستی نداشته اید. در زیر لیستی از کارهایی است که ما به عنوان کاستی های روانی می شناسیم. این ها چیزهایی هستند که در زندگی باعث می شوند نتوانید کسی که دوست دارید باشید.

در حقیقت کاری که می گویید می خواهید انجام دهید را اجرا نمی کنید.

این اولین مورد در لیست است زیرا اولین چیزی است که به ذهن می آید. اگر می گویید در موقعیتی حضور خواهید داشت یا کاری را برای کسی انجام می دهید یعنی باید ان کار انجام شود…. اهمیتی ندارد چه بوده است. بسیاری از ما نمی توانیم روی قول هایمان مانده یا حرف هایمان را عملی کنیم زیرا متوجه می شویم انجام این کار سخت است یا خیلی باید به خودمان سخت بگیریم. مثلا وقتی تا دیروقت بیدار هستید و می دانید صبح بیدار نمی شوید نباید برای شش صبح با کسی قرار بگذارید. اینگونه موقعیت ها باعث می شوند قدرت شما به سرعت تبدیل به ضعف شود.

وقتی لازم است با چیزی مواجه شوید از آن می ترسید.

دنبال کردن راهتان همیشه به همان سادگی که به نظر می رسد نخواهد بود. درخواست کردن برای یک ارتقا شغلی زمانی که فکر می کنید لیاقتش را دارید کار ساده ای نخواهد بود. صحبت کردن در مورد دعوای سختی که روز قبل با همسرتان داشته اید کار تقریبا سختی است. وقتی از هریک از این شرایط سخت خود را کنار می کشید در واقع این رفتار چیزی در مورد شخصیت شما می گوید. هیچکس از برخورد با اینگونه شرایط سخت لذت نمی برد. در نتیجه دفعه ی بعدی که این اتفاقات برایتان افتاد این مطلب را به یاد بیاورید و به آن روشی که می خواهید همه چیز را برای خود حل کنید.

همیشه دیر می کنید.

اگر دیر کردن چیزی است که اغلب با آن شناخته می شوید باید بدانید از نظر ذهنی فردی ضعیف هستید. برنامه ریزی برای شما سخت بوده و سهل انگار هستید. همه ی ما در برخی نقاط از زندگی خود به نوعی احساس گناه داریم اما بهتر است برای داشتن برنامه بیشتر تلاش کنید.

زیاد کارها را عقب می اندازید.

 

مسلما صبح ها دوست دارید بیشتر بخوابید و البته که تختتان جای خیلی خوبی است. اما شما کارهایی دارید که باید انجام دهید. تنبلی را کنار گذاشته و برای داشتن روزی جدید و شانس دیگری در زندگی خود قدردان باشید.

برنامه های خود را دنبال نمی کنید.

برنامه ی ورزشی باشگاه تان را دنبال نکرده اید زیرا حس خیلی خوبی به آن ندارید؟ به جای اینکه برنامه ی اولیه ی خود را دنبال کنید مرتبا از این برنامه ی ورزشی به برنامه ی دیگری می روید؟ آیا برای خود برنامه ریزی می کنید اما برنامه ی شما به خاطر کارهای کم اهمیت تر عقب می افتند؟

همه ی ما روزهایی داریم که احساس تنبلی داشته و حس می کنیم دوست نداریم کار کنیم اما اگر عادت کنید که مرتبا برنامه های خود در زندگی را دنبال کنید جای تعجبی نیست که تلاش های شما به بهترین نتیجه می رسند. همه چیز تا زمانی که روی کاغذ است خوب به نظر می رسد، بعد از شروع کار است که متوجه تلاش های سخت لازم می شوید. باید راه های قوی شدن در برابر مشکلات را بدانیم.

شما از رنجی که برای رسیدن به چیزهای خوب لازم است می ترسید.

درد خوب، دردی که به شما آسیب نمی زند و تنها شما را قوی تر می کند، برای زندگی تان ضروری است. این سختی ها به شما یاد می دهند کمی ناراحتی می تواند پاداشی عالی برای شما در پایان کار داشته باشد.

نمی توانید حقیقت را درست مدیریت کنید.

در تمام زندگی به شما گفته اند که فردی عالی هستید. مادر و پدرتان فکر می کردند شما بهترین در جهان هستید و برای آن ها مسلما همینطور بوده اید. شما بزرگترین دستاورد آن ها هستید، هرکه می خواهید باشید. اما هیچ کس دیگری در مورد شما این فکر را ندارد. گاهی در انتهای کار شما زیاد نتیجه ی دیدنی ای ندارید. گاه کار اشتباه انجام می دهید. گاهی در اشتباهات فرو می روید. اما خودتان اینطور فکر نمی کنید و وقتی کسی این موضوع را بی پرده به شما می گوید آسیب خواهد دید. شما نمی توانید آن را بپذیرید و سعی در مخفی کردن این موضوع خواهید کرد. اما بهتر است کمی تواضع داشته باشید. شما همیشه عالی نخواهید بود. از اشتباهات خود درس بگیرید، انتقادها را بپذیرید و به فردی بهتر و کامل تر تبدیل شوید.

به خاطر مشکل یا نظر فردی دیگر تمام روز شما خراب می شود.

عوامل ضعیف بودن انسان ها در برابر مشکلات زندگی و راه های قوی شدن در برابر مشکلات | مرکز مشاوره همکده

شما گاه خیلی حساس هستید. اینکه دوستتان به خاطر خوب درست نکردن قهوه به شوخی شما را احمق خطاب کرده است باعث می شود به خانه برگردید؟ آیا دوستتان امروز ناراحت بوده و شما هم ناراحت هستید؟ آیا منفی بودن اعضای خانواده روی شما اثر می گذارد؟ زمان آن رسیده تا به دیگران اجازه ندهید تاثیر بزرگی روی سرنوشت شما داشته باشند. شما قهرمان زندگی خود هستید نه دیگران. ممکن است آن ها نیز نقش بزرگی داشته باشند اما نباید طوری باشید که به خاطر آن ها بشکنید.

راه های قوی شدن در برابر مشکلات – روزهای سخت شما را می شکنند.

عوامل ضعیف بودن انسان ها در برابر مشکلات زندگی و راه های قوی شدن در برابر مشکلات | مرکز مشاوره همکده

این چیزی است که نمی توان از آن اجتناب کرد و البته سختی ها تنها شما را قوی تر می کنند. اما زمانی که با بخش های سخت در زندگی مواجه می شوید نشان می دهید واقعا در درون خود چه شخصیتی داریدو چیزی که از همه مهم تر است اینکه بفهمید در زمان مشکلاتی چطور خود را مقابل دیگران نشان می دهید، اینکه چه واکنشی دارید و چالش های روزهای سخت چطور شما را قوی تر می کنند.

نمی دانید چطور باید نه بگویید.

عوامل ضعیف بودن انسان ها در برابر مشکلات زندگی و راه های قوی شدن در برابر مشکلات | مرکز مشاوره همکده

در اصل شما نیاز دارید گاهی نه بگویید، حتی به چیزهایی عالی، تا بتوانید هدف بزرگتر خود را دنبال کنید. شرکت کردن در چیزی یعنی شما واقعا برای آن مطمئن هستید. حس بدی نداشته و خود را مجبور نکنید به همه چیز پاسخ مثبت دهید. به چیزهایی که باعث حسی بهتر برای شما یا دیگران نمی شوند یا باعث کامل شما نخواهند شد نه بگویید.

خودتان را برای دوستان و خانواده تان فدا نمی کنید.

شما تنها به فکر خودتان هستید. وقتی همه آرام هستند کنارشان می روید اما اگر برادر یا خواهرتان روزهای سختی را داشته و به شما نیاز دارد هیچ جا دیده نمی شوید. این کار باعث می شود نتوانید خودتان باشید.

عوامل ضعیف بودن انسان ها در برابر مشکلات زندگی و راه های قوی شدن در برابر مشکلات | مرکز مشاوره همکده

با بدن خود رفتار محترمانه ای ندارید.

عوامل ضعیف بودن انسان ها در برابر مشکلات زندگی و راه های قوی شدن در برابر مشکلات | مرکز مشاوره همکده

شما با سیستمی متولد شده اید که به عنوان نوع بشری شناخته می شوید. هر روز شما به راه های زیادی بدن خود را خراب می کنید. در مورد خود شما حرف می زنیم، بدن و ذهنتان. شما سوخت نامناسبی را به آن می رسانید و هیچوقت این نرم افزار بدنی را به روز رسانی نمی کنید. زمان آن رسیده به خودتان برسید. برای زندگی به خودتان اموزش دهید. یاد بگیرید رشد کنید.

از اینکه در همه چیز متوسط باشید راضی هستید.

 اینکه همه ی ما دارای نبوغ و استعداد طبیعی خاصی نیستیم قابل درک است اما زمانی که می توانید تلاش های خودتان، پیشرفت و یادگیری تان را در کنترل داشته باشید برای متوسط و راکد بودن شما در موقعیت فعلی تان بهانه ای نیست. برخی از جنبه های موقعیت فعلی صد در صد در کنترل خود شماست، اینکه چقدر خوب می توانید باشید. بنابراین برای بهبود شرایط خود از همین امروز تلاش کنید.

چگونه می توانیم در زندگی قوی باشیم؟

همه ی ما می دانیم داشتن قدرت فیزیکی چیز خوبی است و در حقیقت قدرت فیزیکی می تواند باعث شود از نظر روانی نیز کمی حس قدرت بیشتری داشته باشید اما می دانستید کمبود قدرت روانی و ذهنی می تواند زندگی شما را خراب کرده و شما را کاملا سیاه بخت کند؟

اگر می خواهید در مقابل مشکلات زندگی قوی باشید باید در ابتدا بفهمید چه چیزهایی شما را ضعیف می کنند تا بتوانید برای رهایی از ضعف خود آن ها را مدیریت کرده و تبدیل به فردی قوی شوید.

این ها فاکتورهای اصلی هستند که باعث می شوند در مقابل مشکلات ضعیف شوید:

قدرت و ارتباط

عوامل ضعیف بودن انسان ها در برابر مشکلات زندگی و راه های قوی شدن در برابر مشکلات | مرکز مشاوره همکده

هرچه بیشتر با چیزی وابسته باشید ضعیف تر خواهید بود. اشتباه نکنید، نمی گوییم اهداف و رویاهای خود را کنار بگذارید بلکه سعی داریم بگوییم وقتی به مسیر بسته ای رسیدید باید به قدر کافی قوی باشید تا بتوانید از آن عبور کرده و به دنبال راهی دیگر بروید. یکی از اصلی ترین دلایل که اغلب افراد در زمان ورود به رابطه قوی نیستند ارتباطی است که با یکدیگر دارند. بهبود سریع از جدایی ها یکی از اولین مواردی است که باید در ارتباطات به یاد داشته. زمانی که بتوانید از رابطه ی قبلی جدا شوید قوی شده و می توانید به سادگی از ان بگذرید.

قدرت و دانش یکی از راه های قوی شدن در برابر مشکلات

عوامل ضعیف بودن انسان ها در برابر مشکلات زندگی و راه های قوی شدن در برابر مشکلات | مرکز مشاوره همکده

اغلب افراد متوجه نیستند یکی از قوی ترین چیزهایی که می تواند ان ها را در برخورد با مشکلات و سختی های زندگی قوی کند دانش است. یک دقیقه در این مورد با خودتان فکر کنید، فکر نمی کنید دلیل اصلی اینکه افراد احساس بی فایده بودن دارند این است که نمی دانند باید چه کار کنند؟ هرچه بیشتر در مورد زندگی بدانید، هرچه مهارت های بیشتری داشته باشید و هرچه راه های بهتری بلد باشید در برخورد با مشکلات زندگی قوی تر خواهید بود. افسردگی خود می تواند نتیجه ی کمبود دانش است. افسردگی چیزی نیست به جز از دست دادن امید، زمانی که فرد راه دیگری برای رسیدن به خواسته های خود پیدا نمی کند. دانش یعنی قدرت، اینی یکی از درست ترین جملاتی است که تا به حال شنیده اید.

قدرت و شجاعت

عوامل ضعیف بودن انسان ها در برابر مشکلات زندگی و راه های قوی شدن در برابر مشکلات | مرکز مشاوره همکده

هیچ شکی نیست که برای قوی بودن در زندگی نیاز به شجاع دارید، البته صحبت ما آن نوع شجاعتی نیست که باعث می شود در یک دعوا وارد شوید. صحبت از شجاعتی است که مانع از فرار شده و باعث می شود نگذارید به جای مواجه شدن با مشکلات به عادات بد، داروها، پرخوری، خواب زیاد، سیگار کشیدن یا حتی روابط نادرست روی آورید.

سیستم اعتقادی شما یکی از راه های قوی شدن در برابر مشکلات

 این یکی از قوی ترین فاکتورهایی است که می تواند شما را در زندگی واقعا قوی کرده یا باعث شود ضعیف ترین فرد روی زمین باشید. یک محدودیت اعتقادی خاص مانند زندگی در نبود عدالت یا باور به اینکه شما یک بازنده هستید می تواند باعث شود از قوی ترین فرد تبدیل به ضعیف ترین فردی شوید که تا به حال بوده است.

منابع
2knowmyself.comshowmestrength.com

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا