افراد مردم پسند و یادگیری نه گفتن به دیگران

آیا شما مردمی هستید که نیاز به تغییر دارند؟ اگر به این درک رسیده اید که بیش از حد به مردم بله می گویید و خسته می شوید، وقت آن است که تغییری ایجاد کنید. اگرچه این تغییر در ابتدا می تواند ترسناک باشد، اما ارزش آن را دارد. به این ترتیب، روز خود را با انگیزه خشنود کردن دیگران نسبت به خودتان طی نمی کنید. وقت آن است که یک قدم به عقب برگردید و شروع به قرار دادن خود در اولویت و اعتبار خود کنید. لازم نیست ارزش خود را با خشنود کردن دیگران و انجام کاری که آنها می خواهند در دست دیگران قرار دهید. بنابراین، چگونه می توانید یاد بگیرید که با اعتماد به نفس به دیگران نه بگویید؟ در ادامه می خواهیم به بررسی افراد مردم پسند و یادگیری نه گفتن به دیگران بپردازیم.

مردم پسندی چیست؟

مردم پسند بودن می تواند از ویژگی های مختلفی برخوردار باشد. این می تواند انجام هر کاری باشد که می توانید آنها را خوشحال کنید. یا اینکه اطمینان حاصل شود که دیگران را راضی می کنید که خود

تان را خسته می کند. طبق مقاله ای از Healthline، خوشایند مردم شامل تغییر رفتارهای شما برای خوشحال کردن شخص دیگری است. یکی از این رفتارها همیشه بله گفتن به دیگران است. با این حال، شباهت های زیادی بین افرادی وجود دارد که زندگی خوشایند مردم را پشت سر می گذارند. در زیر، برخی از نشانه های رایج دلپذیر مردم را مشاهده خواهید کرد.

نشانه های افراد مردم پسند

همان طور که می دانید می خواهیم به بررسی افراد مردم پسند و یادگیری نه گفتن به دیگران بپردازیم. اما نشانه های این افراد چیست؟

شما نمی توانید نه بگویید

اگر به نظر نمی رسد درخواست شخصی را رد کنید، می توانید از آنها لذت ببرید. حتی اگر ذهن شما می گوید “نه، من نمی خواهم این کار را انجام دهم”، دهان شما احتمالاً به شخصی که از او می پرسد می گوید “بله، مشکلی نیست.” شما ممکن است این کار را انجام دهید زیرا می خواهید شخص مورد نظر خوبی از شما داشته باشد یا می خواهید او شما را دوست داشته باشد. شما از نه گفتن می ترسید زیرا فکر می کنید مردم از شما متنفر نخواهند شد، مردم درباره شما بد صحبت می کنند یا اینکه مردم شما را به کلی فراموش خواهند کرد.

اجتناب از درگیری

افراد مردم پسند و یادگیری نه گفتن به دیگران

گاهی اوقات، افراد مردم پسند فقط به دلیل اینکه نمی خواهند صحنه ای ایجاد کنند، تسلیم خواسته های دیگران می شوند. پرهیز از درگیری انگیزه مشترک افرادی است که سعی در جلب رضایت افراد دیگر دارند. درگیری از طفره رفتن می تواند راهی امن برای برون رفت از یک وضعیت در خارج به نظر برسد، اما ممکن است در داخل از چگونگی اتفاقات آزار ببینید. این می تواند به شرایط ناسالم یا ناراحت کننده منجر شود، زیرا کسی فکر می کند شما در انجام کاری خوب هستید. در این شرایط، دارای درگیری لازم و سالم است، زیرا باید مرزهای خود را ترسیم کنید.

نیاز به اعتبار سنجی و تأیید دیگران

مشهورترین علامت مورد پسند بودن مردم به احتمال زیاد نیاز آنها به تأیید و تأکید دیگران است. اگر کاری را انجام می دهید، می خواهید بدانید که دیگران فکر می کنند شما کار را به خوبی انجام داده اید و برای ابراز تأیید به آنها نیاز دارید. خواه در مورد یک چیز کوچک باشد یا یک چیز بزرگ، تأیید مطلوب است. اقدامات شما ممکن است معطوف به آنچه دیگران فکر می کنند خارق العاده است باشد، اما این می تواند یک روش اشتباه یا غیراخلاقی برای انجام کارها باشد. این می تواند به شما احساس دهد که شخص بدی هستید یا اخلاق خود را نادیده گرفته اید.

گفتن اینکه موافق نیستید

وقتی مردم از شما می خواهند یک سناریو را بپذیرند، شما ممکن است فقط با عقیده عمومی پیروی کنید تا بتوانید با هم روبرو شوید. نظر واقعی شما هرگز آشکار نمی شود زیرا از ناراحتی یا مخالفت با کسی می ترسید. پایبندی به وضعیت موجود می تواند خسته کننده باشد و باعث شود مردم فکر کنند شما چیزی هستید که نیستید. اگرچه گهگاه موافقت با برخی اظهارات نسبتاً بی ضرر است، اما شرایط دیگر می تواند برای خود یا روابط شما زیان آور باشد. این برمی گردد به فرض اینکه شما با چیزی که نیستید خوب هستید. واضح است که باید از این امر خودداری شود.

بیشتر از آنچه باید دریافت می کنید

یکی دیگر از علائم رایج دلپذیر بودن مردم این است که شما بیش از آنچه در نظر می گیرید هزینه می دهید. افراد مورد علاقه معمولاً بسیار سخاوتمند هستند. اگرچه این کیفیت عالی است، اما اغلب اوقات افراد مورد علاقه برای منافع خود بسیار سخاوتمندانه عمل می کنند. اگر بیش از حد از خود یا وقت خود بگذرید، ممکن است از نظر عاطفی و روانی تهی باشید. شخصی که همه شما را می گیرد شخصی است که احتمالاً سعی می کنید بیشتر از او راضی باشد. ممکن است احساس کنید اگر کمک به آنها را متوقف کنید دیگر آنها برای شما ارزشی قائل نخواهند شد.

چگونه جلوی خشنودی مردم را بگیریم

افراد خوشایند می توانند مانند یک مارپیچ خستگی بی پایان احساس کنند. اگرچه می تواند چالش برانگیز باشد، اما یادگیری نه گفتن به دیگران و ترسیم مرزها می تواند زندگی را تغییر دهد. اگر می خواهید از محبوبیت مردم جلوگیری کنید، ایده های زیر می تواند به شما کمک کند. با این تکنیک ها مدیریت افراد مردم پسند و یادگیری نه گفتن به دیگران را تمرین می کنید.

ارزش خود را کنترل کنید

یک قدم به عقب برگردید و دریابید که ارزش شما در کجاست. کنترل ارزش بازگشت خود می تواند به شما کمک کند تا از اعتبار بیشتری برخوردار شوید و مانند خود احساس کنید. اصالت زندگی به این روش می تواند به شما در یافتن جنبه هایی از خود کمک کند که قبلاً نمی دانستید آنجا هستند. همچنین با دانستن اینکه می توانید به کسی نه بگویید بسیار شاداب خواهید بود.

هنگام ارزیابی ارزش شخصی خود، منظور شما را برای کسانی که مهم هستند، در نظر بگیرید. شما می توانید یک همسر شگفت انگیز یا یک پدر و مادر خارق العاده باشید. یا، می توانید سخاوتمندترین و ایثارگرترین دوست باشید. شما ممکن است بهترین کارمندی باشید که یک شرکت دیده است. اگر مذهبی هستید، ارزش آن را نیز می توانید پیدا کنید. مهم نیست که چه چیزی، منظور شما برای کسانی که در زندگی شما مهم هستند و آنچه در آنها عالی هستید ارزیابی کنید. این می تواند برای ایجاد ارزش شخصی خود در خارج از مردم دلپذیر باشد.

از حق خودت دفاع کن

افراد مردم پسند و یادگیری نه گفتن به دیگران

دفعه بعدی که کسی از شما چیز زیادی می پرسد، برای خود بایستید و مرزهای خود را بشناسید. اجازه ندهید کسی شما را اذیت کند و فکر کند که اگر واقعا این کار را نمی کنید به او بدهکار هستید. مردم ممکن است سعی کنند شما را کوچک جلوه دهند زیرا مانند گذشته به آنها تسلیم نمی شوید. دور شدن از روشی که قبلاً عمل می کردید کاملاً سالم است. افراد با گذشت زمان تغییر می کنند و تکامل می یابند و به اقتضای نیاز خود را وفق می دهند. هیچ کس در زندگی خود کاملاً بی تحرک نیست و تغییر افراد امری است که باید به آن توجه شود.

اگر احساس می کنید شخصی همیشه شما را تحت فشار قرار می دهد تا از مردم لذت ببرید، در این مورد تغییر کنید. روش های زیادی وجود دارد که می توانید با احترام بگویید، “من کار زیادی دارم و وقت کمکی به شما ندارم. متاسفم.” این در ابتدا می تواند احساس فوق العاده ناخوشایندی داشته باشد، اما شما به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد. اگر یک همکار یا رئیس شما را به خارج از منطقه راحتی یا نقش شغلی شما سوق می دهد، اگر بیش از حد شد، با منابع انسانی بحث کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا برای موقعیت خود مرز تعیین کنید و به شما کمک کنند بدانید که موظف به انجام چه کاری هستید.

به خودتان کمی وقت بدهید تا همه چیز را مرور کنید

اگر مطمئن نیستید که می خواهید به چه کسی پاسخی به درخواست بدهید، بگویید: “بگذارید در این باره فکر کنم و من با دیدگاه خود به شما پاسخ خواهم داد.” لحظه لذت بخشی از افراد برجسته صرفاً گفتن بله درست از سر ترس بود و احتمالاً بعداً از وضعیت پشیمان می شد. دادن وقت پردازش بیشتر به درخواست های دیگران می تواند به شما کمک کند تا چیزهای بیشتری را که در ذهن دارید بهتر مدیریت کنید. به این ترتیب بیش از حد دچار اضطراب و استرس نخواهید شد زیرا به چیزی که نباید تصور می کردید بله گفتید.

زمین خود را نگه دارید

در راستاب بررسی روند افراد مردم پسند و یادگیری نه گفتن به دیگران به این نکته اساسی می پردازیم. وقتی مردم از شما سوال می کنند که به آنها اعتقاد ندارید، چه می کنید؟ زمین خود را نگه دارید! در آنچه می خواهید با زندگی، وقت و انرژی خود انجام دهید محکم بایستید. این واقعیت که به اسلحه خود چسبیده اید و در این شرایط به طور خاص تسلیم نیستید، احتمالاً احساس قدرت خواهید کرد. به گفته شریلین ولند در مقاله خود در مورد Psych Central، ایجاد یک گفتگوی درونی سالم می تواند به شما کمک کند تا موضع خود را حفظ کنید. اعتماد به نفس درونی خود را تقویت کنید تا بتوانید در تصمیم گیری در مورد نه گفتن به دیگران احساس قاطعیت کنید.

برای کاری که می خواهید انجام دهید متاسف نباشید

یک چیز مشترک برای افرادی که سعی در جلب رضایت دیگران دارند این است که بخاطر هر چیزی به شدت عذرخواهی می کنند. واقعیت این است که، شما نیازی نیست که برای انجام کاری که می خواستید انجام دهید بگویید متاسفم! ممکن است ادب باشد اگر وقتی به شخصی نه می گویید متاسفم، اما نیازی به انجام بیش از حد آن نیست. بیش از اینکه به دیگران کمک کنید، مجبور نیستید که مرتباً بخاطر خود بودن و کار در کارهای خود عذرخواهی کنید. شما برای مراقبت از مسئولیت های خود و زندگی خود نیازی به عذرخواهی ندارید. هر روز با اعتماد به نفس پیش بروید و از انجام کاری که باید انجام دهید پشیمان نیستید.

بدانید چه زمانی مورد استفاده قرار می گیرید یا نیت مردم خوب نیست

دانستن نیت مردم نسبت به شما برای افرادی مهم است که شما برای آنها کارهایی انجام می دهید. تفاوتی بین افرادی که درخواست کمک می کنند وجود دارد زیرا آنها واقعاً به آن احتیاج دارند و وقتی افراد از شما بخاطر اینکه از شما استفاده می کنند چیزهایی می پرسند متأسفانه، برخی از افراد انگیزه های مخفی دارند و از دیگران خودخواهانه استفاده می کنند. اگرچه هنگام یادگیری نه گفتن به دیگران نباید دچار پارانوئید شوید، اما باید این نکته را در ذهن داشته باشید. اگر مردم بدانند که شما خیلی خوب نیستید که آنها را رد کنید، ممکن است فقط برای انجام کارهای روزمره از شما استفاده کنند. بنابراین، مطمئن شوید کسی قبل از شروع پروژه یا انجام کاری برای او واقعاً به کمک احتیاج دارد.

بگو نه!” و تمام!

افراد مردم پسند و یادگیری نه گفتن به دیگران

مهم این است که هنگام غلبه بر عادت مردم پسندانه، آنچه را می خواهید، بیان کنید. اگر نه گفتن به دیگران صدمه ای به شما وارد می کند، حتی پس از تعمدا در مورد نه گفتن، این یک مشکل است. شما باید با گذشت زمان، احساس راحتی بیشتری کنید و نه بگویید. شما باید منظور خود را از آنچه می گویید و احساس محتوا را با این کار احساس می کنید.

بدانید که نمی توانید همه را راضی کنید

هنگام یادگیری نه گفتن، بسیار مهم است که درک کنید نمی توانید همه را راضی کنید. داشتن افرادی که شما را دوست دارند و افرادی که شما را دوست ندارند طبیعی است. بخشی از موفقیت یا خوشبختی داشتن افرادی است که هر کاری را که می گویید یا انجام می دهید دوست ندارند. حتی مهربان ترین و بخشنده ترین افراد در جهان نیز نمی توانند همه را راضی کنند. بنابراین، هنگامی که در یادگیری نه گفتن می روید، این را به خاطر بسپارید.

به طور کلی، غلبه بر مردم پسندی کار ساده ای نیست. اما هنگامی که می توانید نیاز به تأیید  را پشت سر بگذارید، گام بزرگی برداشته اید. در واقع افراد مردم پسند و یادگیری نه گفتن به دیگران با هم ارتباط هماهنگی دارند.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا