چگونه به کودکان طلاق کمک کنیم؟

طلاق هرگز آسان نیست و می تواند به خصوص برای کودکان سخت باشد. کودکان شما ممکن است از تغییرات ناشی از طلاق ناامید شوند یا شاید نگران باشند که به این معنی است که والدین آنها را دوست ندارند. با این حال، بسیاری از چیزهایی که می توانید برای کمک به فرزندان خود انجام دهید وجود دارد، مانند اطمینان از داشتن محیط خانه پایدار، صحبت کردن با آنها به شیوه ای حساس و پیدا کردن راه هایی برای کمک به ابراز احساسات آنها. کمک به کودکان طلاق اهمیت بسیاری دارد.

با احترام با همسر خود ارتباط برقرار کنید.

چگونه به کودکان طلاق کمک کنیم؟ | مرکز مشاوره همکده

احساسات در طول طلاق بالا می روند و شما ممکن است دوست ندشته باشید که با همسر سابق خود صحبت کنید. با این حال، شما مجبور هستید با همسر سابق خود ارتباط برقرار کنید و مهم است که به خاطر فرزندانتان احترام او را حفظ کنید

با همسر سابق خود مستقیما و قاطع صحبت کنید، اما او را در مقابل چیزهایی که در برابر فرزندان مسئولیت دارد متهم نکنید. فقط در مورد چیزی که باید، به روش عینی صحبت و یا بحث کنید.

به عنوان مثال، اگر همسر شما حضانت فرزندان خود را انتخاب کند، ممکن است کاملا از این موضوع ناراحت شوید. به جای واکنش با خشم، سعی کنید چیزی شبیه به آن بنویسید: “متشکرم از اینکه بچه ها را انتخاب کردید.

کمک به کودکان طلاق – فقط خصوصیات خوب همسر خود را پیش فرزندان بازگو کنید.

شما ممکن است احساسات منفی خود را نسبت به همسرتان به بچه های خود بیافزایید، اما این امر برای کودکان بسیار ناراحت کننده است. یک قاعده خوب برای پیروی کردن این است که چیزی نگویید اگر شما نمیتوانید چیز خوبی را بیان کنید. بهتر است در مورد احساسات خود آرام باشید و راه دیگری برای بیان آنها پیدا کنید. احساسات خود را در یک دفترجه بنویسید و یا برای پیاده روی با بچه هایتان، احساس خوبی داشته باشید. موارد دیگری که باید اجتناب کنید عبارتند از:

سعی نکنید بچه هایتان یک طرف را انتخاب کنند سعی نکنید فرزندان خود را به ترجیح دادن زمان با شما نسبت به والد دیگر بپذیرید یا آنها را تشویق کنید که چیزهای بدی درباره پدر و مادر دیگر بگویند.

سعی نکنید اطلاعات مربوط به همسرتان را در مقابل کودکان فاش کنید. پای کودکانتان را به زندگی شخصی سابق خود نکشید.

با استفاده از بچه های خود به والد دیگر صدمه نزنید بچه هایتان را تشویق نکنید تا کارهایی انجام دهند که ممکن است به پدر و مادر دیگر آسیب برسانند.

بحث در مورد مشکلات حمایت از کودک در مقابل بچه های شما. بحث در مورد پرداخت نکردن کمک های نقدی برای فرزندتان را جلوی خود او نکنید.

احساس خشمتان را با دوستان و سایر افراد بزرگسال کنترل کنید.

چگونه به کودکان طلاق کمک کنیم؟

 شما باید احساسات خود را کنترل کرده و از زمانی که طلاق خود را انجام می دهید، کودکانتان را بیشتر حمایت کنید. با این حال، از بحث در مورد احساسات خود در مقابل بچه های پرهیز کمید در عوض با دوستان و اعضای خانواده تان صحبت کنید.

یک بار در هفته با یک دوست برای قهوه ملاقات کنید، در حالی که بچه هایتان با والد دیگر یا در مدرسه هستند.

شما همچنین ممکن است یک مشاور را در نظر بگیرید که به شما کمک می کند از طریق احساسات خشم خود را کنترل کنید. این یک راه عالی برای توسعه مکانیسم های مقابله ای سالم است و از خود مراقبت می کنید تا بتوانید برای بچه هایتان بهترین باشید.

کمک به کودکان طلاق – بچه های خود را از شنیدن جلسات دادگاه محافظت کنید.

 صحبت کردن در مورد پرونده های قانونی در مقابل بچه های شما ممکن است به نظر آن ها  برسد که این یک معامله بزرگ است، اما می تواند کاملا برای بچه ها نیز ناراحت کننده باشد. بچه های خود را برای جلسات با وکیل خود به همراه نیاورید و یا درباره جلسات با وکیل خود در مقابل بچه ها صحبت نکنید.

اگر از وکیل خود تماس تلفنی دریافت کنید، قبل از اینکه صحبت کنید، بچه های خود را بیرون برده تا بازی کنند یا به اتاق دیگری بروید.

چگونه به کودکان طلاق کمک کنیم؟ | مرکز مشاوره همکده

روال معمول زندگی را برای بچه هایتان انجام دهید.

 سازگاری برای سلامتی و رفاه فرزندان شما حیاتی است، بنابراین سعی نکنید طرز تفکر خود را بیش از حد در مورد طلاق قرار دهید. داشتن تغییر در محیط خانه و ارتباط شما با والد دیگر به اندازه کافی تغییر اساسی خواهد بود، بنابراین بهتر است که زندگی کودکان خود را همانطور که قبل از طلاق بوده است حفظ کنید.

در صورت امکان، بچه های خود را در یک مدرسه نگه دارید تا آنها نگران نباشند در مورد ایجاد دوستان جدید. این امر به آنها اجازه می دهد فعالیت های لذت بخش مانند شرکت در یک ورزش یا فعالیت های اضافی را ادامه دهند.

قوانین را به عنوان راهی برای راحت ساختن چیزهایی که در مورد بچه های شما وجود دارد تعلیق نکنید. این ممکن است برای بچه های شما بدتر باشد چرا که بچه ها نیاز به هماهنگی دارند. آرامش دادن یا نادیده گرفتن یک یا چند قاعده ممکن است سبب شود که کودکان شما احساس ناامنی کنند.

کمک به کودکان طلاق- اجازه دهید پدر و مادر دیگر در زندگی بچه های شما باقی بمانند.

چگونه به کودکان طلاق کمک کنیم؟

چگونه به کودکان طلاق کمک کنیم؟ | مرکز مشاوره همکده

 سعی نکنید دسترسی فرزندانتان به والد دیگر را مسدود کنید. برای بچه هایتان مهم است که بتوانند رابطه ای با هر دو شما برقرار کنند. حمایت از بچه های شما شامل تمایل به دیدن پدر و مادر دیگر است.

بچه های خود را تشویق کنید که با والدین دیگر تماس بگیرند تا درباره مدرسه صحبت کنند یا درباره یک مشکل صحبت کنند.

هنگام تنظیم تاریخ برای بچه هایتان برای صرف وقت با والد دیگر، مفید واقع شوید.

هیچ کاری انجام ندهید تا بچه هایتان فکر کنند که شما آنها را دوست ندارید

اطمینان حاصل کنید که کودکان در هر دو خانه راحت هستند.

چگونه به کودکان طلاق کمک کنیم؟

 اطمینان حاصل کنید که بچه های شما در منزل شما راحت هستند، اطمینان حاصل کنید که بچه هایتان بدون توجه به جایی که اقامت دارند راحت باشند، اطمینان حاصل کنید که بچه با خود شما احساس راحتی کنید و هر چیزی را که احتیاج دارد به شما بگوید مانند:

  • شستن لباس.
  • لوازم مورد نیاز برای مدرسه
  • اسباب بازی و بازی برای لذت بردن.
  • برخی از مواد غذایی مورد علاقه او
  • تصاویر اعضای خانواده خود، از جمله پدر و مادر دیگر.
  • ضروریات اساسی، مانند مسواک، شامپو، برس مو و غیره
منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا