شانزده گام برای عبور به سلامت از طلاق

وقتی در اوایل ازدواج خود هستید، درباره امکان اینکه ممکن است روزی طلاق بگیرید فکر نمی کنید. ما با د استان های داخل قصه ها که در انتهای آنها همه با خوبی و خوشی به زندگی خودشان می پرداختند و به خیر و سلامت به پایان می رسید در زندگی روزمره رو به رو نیستیم. شانزده گام برای عبور به سلامت از طلاق در ادامه بیان می شوند.

قرنها پیش، زمانی که امید به زندگی بسیار کوتاه تر بود، زندگی راحت تر بود و مردم گاهی اوقات در 25 سالگی از دنیا می رفتند. اما اکنون باید به دید بزرگی به دنیا نگاه کنیم. مردم طی دوره زندگی خود از تجربیات خود گذر می کنند که آنها را در طول زندگی تغییر می دهد. چیزی که شما در 20 سالگی می خواستید نباید در 40 سالگی چیزی باشد که شما می خواهید. و این موضوع کاری است که اگر باشد اشتباه است.

در این دوران جدید جدا شدن آگاهانه، یک خانواده به دلیل ازدواج، نیازی به فروپاشی آن خانواده ندارد. طلاق می تواند و باید یک روند همکاری و احترام متقابل بین دو نفر باشد. در اینجا چند ترفند است که به افراد کمک می کند تا این کار را انجام دهند.

شانزده گام برای عبور به سلامت از طلاق- اطمینان حاصل کنید که تصمیم شما نهایی است.

هنوز امیدی وجود دارد؟ من می دانم که بستگی به علت طلاق دارد، اما اطمینان حاصل کنید که همه چیز را برای نجات ازدواج خود انجام دادید. حتما به یک درمانگر مراجعه کنید و تاریخ آن را با شریک زندگی خود در میان بگذرانید. سعی کنید راه های جدیدی برای برقراری ارتباط پیدا کنید. هیچ چیز بدتر از پشیمانی نیست و دانستن اینکه شما همه چیز را به گونه ای که بهترین شکل بوده انجام داده اید.

از کلمه طلاق به آسانی یا به عنوان یک اولتیماتوم استفاده نکنید.

اگر می خواهید شریک زندگی خود را به خودتان متوجه کنید، فریاد “طلاق” احتمالا به هیچ وجه شما را در این امر موفق نمی سازد.

مطمئن شوید که طلاق بر فرزندان شما تأثیری نخواهد گذاشت.

شانزده گام برای عبور به سلامت از طلاق

بچه ها انعطاف پذیر هستند و آنچه بیشتر آنها به نیاز دارند یک خانه هماهنگ و آرام است. کودکان می توانند والدین خود را ببینند و بشنوند و می توانند بر آنها تاثیر بگذارد. آنها با والدینی که از هم طلاق گرفته اند و اما والدین شادتری هستند، بهتر از والدینی هستند که احساس می کنند موظف و مجبور به ماندن در کنار همسر خود هستند اما بسیار ناراحت و عصبی هستند.

یک تیم باشید.

والدینی قوی باشید، سوالات خود را با هم مطرح کنید، یک جبهه متحد را به کودکان خود نشان دهید و پیام های کلیدی یکسان را بیان کنید. آماده باشید، این یکی از مهمترین بحث هایی است که تا کنون با بچه هایتان داشته اید.

شانزده گام برای عبور به سلامت از طلاق

بچه ها را در نظر بگیرید.

بچه ها به من کمک کردند تا خانه جدیدم را بفروشم و مبلمان جدید را انتخاب کنم، آنها در رنگ اتاق خود تصمیم گرفتند، و در روزی که من اسباب کشی می کردم، آنها به من کمک کردند تا همراه با همسر سابقم من را همراهی کنند. مهمترین پیام در اینجا: با وجود جدایی که وجود دارد، همه ما با هم زندگی جدیدی می کنیم و نظراتشان برای ما باید مهم باشد.

شانزده گام برای عبور به سلامت از طلاق – احساسات خود را کنار بگذارید.

حرکت به جلو، هر تصمیمی گرفته شده باید دارای تمرکز باشد: آیا این بهترین تصمیم برای بچه ها است؟

درباره سابق خود صحبت نکنید.

 هرگز درباره والدین دیگر فرزندانتان چیزی نگوید. همیشه مهم نیست که آنها چه کرده اند. چیز های دیگر بی اهمیت است.

شانزده گام برای عبور به سلامت از طلاق | مرکز مشاوره همکده

از واسطه استفاده کنید.

ابتدا آنها را امتحان کنید اگر خوش شانس باشید، چند جلسه اول موفقیت آمیز خواهد بود، اما حتی اگر نباشد هم، افراد معمولا در عرض چند ساعت به یک نقطه مشترک دست می یابند. این خود یک پیروزی است. قابل به ذکر است، برخورد با آنها بسیار کمتر استرس زا می باشد.

همواره بخندید.

شانزده گام برای عبور به سلامت از طلاق

همیشه به زندگی به دید مثبت نگاه کنید و از آن سعی کنید تا لذت ببرید و اصطلاحا به زندگی بخندید.

اطمینان حاصل کنید که یک تیم پشتیبانی عالی دارید.

با مادر خود تماس بگیرید با پدر خود نیز در ارتباط باشید با دوستان خود تماس بگیرید. سگی را که همیشه دوست داشتید را بخرید و از او نگه داری کنید. سعی کنید هر روز در خانه چیزی ببافید این به شما کمک زیادی خواهد کرد تا مشغول باشید.

این یک رقابت نیست.

این موضوع نبردی نیست که شما در آن برنده شده باشید یا بازنده باشید. هیچ کس در طلاق برنده نیست در دوره های زمانی مختلف.

شانزده گام برای عبور به سلامت از طلاق – سعی کنید نزدیک به محل سابق خود زندگی کنید.

من می دانم، به نظر خنده دار است، اما شما از آن تشکر خواهید کرد زمانی که بچه شما زمین بازی های مورد علاقه خود را در محل سابق خود مطالبه می کند و شما با این موضوع مشکل خواهید داشت.

انعطاف پذیر و سازگار باشید.

وقایع زندگی اتفاق می افتد و هیچ چیز در یک قالب مطابقت ندارد، به جز یک قالب مشترک. اجازه ندهید زمان به بطالت بگذرد یک ساعت اضافی در اینجا و یا در جای دیگر نیز ارزش دارد. آماده باشید که روزها را در برنامه عادی خود تغییر دهید.

سرمایه گذاری در برنامه های طراحی شده برای والدین جدا شده از یکدیگر

با انجام تکالیف، جشن تولد برای فرزندان و دعوت از دوستان و امور دیگر می تواند به شما کمک کند تا به سازماندهی امور بعد از جدایی بپردازید، به خصوص زمانی که دو برنامه مجزا برای والدین وجود دارد. شما می توانید برخی از موارد را با همسر سابق خود به اشتراک بگذارید و با شریک سابق خود ارتباط برقرار کنید، در حالی که حتی اطلاعات مهم مانند کارت های بهداشت، بیمه، پاسپورت و غیره را به اشتراک می گذارید.

شانزده گام برای عبور به سلامت از طلاق – بچه ها را در چمدان ها نگذارید.

مطمئنا، بچه ها می توانند اسباب بازی های مورد علاقه خود را از یک خانه به مکان دیگر حرکت دهند اما سعی کنید وسایل لازم را در هر دو مکان آماده کنید تا هر زمان که مجبور به رفتن به خانه دیگر می شوند احساس جا به جایی و اسباب کشی نکنند.

از آن به عنوان یک تجربه برای یادگیری استفاده کنید.

اگر طلاق به هم خورد، شما نیز ممکن است چیزی را از آن بیرون بیاورید. کمی وقت بگذارید تا بر روی کاغذ بنویسید که در رابطه بعدی شما چه چیزی را دنبال می کنید، و همچنین چه چیزی را تحمل نخواهید کرد. این کار به شما کمک خواهد کرد تا هر چشم انداز جدیدی را در زندگی بعدی مورد نظر قرار دهید.

منابع
healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا