دلایل متفاوت طلاق

اوضاع برای شما و همسرتان خوب پیش نمی رود. آخرین باری که باهم حرف زدید همسرتان عبوس، کناره گیر و بی میل شده است. مانند همیشه انتظار داشتید او کنار شما بیاید، از دعواها گذشته و به مرور همان فرد عادی شود. به جای آن، یک روز شما به خانه آمده و می ‌بینید لباس های او از کمدها جمع شده و تکه ای کاغذ روی میز غذاخوری توجهتان را جلب می‌ کند، یک درخواست طلاق. دلایل متفاوت طلاق چیست؟

آیا فکر می‌ کنید این سناریو می تواند در زندگی شما نیز نفوذ کند؟

شروع دعوا بین زوجین چیز عجیبی نیست… تا روزی که برای همیشه از هم جدا شوید. به مشکلات روابط خود بی توجه نباشید، هیچ‌گاه نمی‌ دانید روابط شما در طول فراز و نشیب‌ها نیز درست پیش برود. دلایل اصلی شما برای طلاق چه هستند؟

خیانت، نداشتن مکالمه، مشکلات مالی و دفعات کم رابطه‌ی جنسی دلایلی برای طلاق هستند.

بیایید نگاهی به ده علت متداول طلاق انداخته و به این امید باشیم بتوانید از اشتباهات دیگران درس بگیرید.

ده دلیل اصلی طلاق

می‌ دانیم شاید شما از فهمیدن علت شکست در روابط یا ازدواج خود بسیار ناامید شده باشید. فاکتورهایی که باعث می‌شوند شما یا همسرتان دیگر در این ازدواج نمانید چیست؟

شاید بعد از گذر زمان شما یا همسرتان برای سازگار بودن خود تردید داشته باشید، حتی بعد از سال ها. با این وجود بهتر است زیاد روی علت این مشکل توجه نداشته باشید. شما تمام انرژی خود را برای برخورد با تغییرات می ‌گذارید.

خیانت از دلایل متفاوت طلاق

در ازدواج بیشتر خیانت‌ها مسئول جدایی اغلب زوج ها و رسیدن به طلاق می‌باشد. خیانت یکی از رایج ترین علل طلاق است. خشم و رنجش از علل خفته‌ی خیانت هستند، مانند علل دیگری چون تفاوت در میل جنسی و کمبود صمیمیت عاطفی.

خیانت اغلب با دوستی‌هایی به ظاهر سالم و بی خطر شروع می‌ شود. موضوع در ابتدا با خیانت عاطفی شروع شده و بعد به خیانت فیزیکی می‌رسد.

پول

پول انسان را شاد می کند، یا حداقل آن طور که از حرف‌ها مشخص می‌ شود این حرف درست است. همه چیز از عادات خرج کردن و اهداف مالی گرفته تا اینکه یکی از زوجین بیشتر از دیگری درآمد داشته باشد، باعث اختلافی شدید می شود که می‌تواند ازدواج را به نقطه‌ی جدایی برساند. پول روی همه چیز اثر می‌گذارد.

پول روی زندگی افراد موثر است و مشخصاً پول و استرس دست در دست هم پیش می روند.

نداشتن صحبت

صحبت کردن در ازدواج ضروری است و اگر نتوانید با هم درست ارتباط داشته باشید به سرعت باعث ناامیدی و خشونت هردوی شما خواهد شد و روی تمامی جنبه‌های ازدواج اثر می‌گذارد.

از طرف دیگر مکالمات خوب پایه ی یک ازدواج قوی هستند. فریاد زدن، صحبت کافی نداشتن در طول روز، داشتن مکالمات تند و زننده برای توصیف خودتان همه راه‌های ناسالمی از مکالمه هستند که باید در ازدواج حذف شوند.

تمرین مکالمات با توجه ذهنی، برای تغییر اشتباهات قدیمی در ازدواج، می ‌توانند سخت باشند اما ارزشش را دارد تا برای بهبود و حفظ کردن روابط خود تلاش کنید.

بحث کردن زیاد

دلایل متفاوت طلاق

از سروکله زدن برای کارهای خانه گرفته تا بحث در مورد بچه ها. بحث‌های بی ‌وقفه باعث از بین رفتن روابط زیادی می‌ شوند.

زوج هایی که به نظر می ‌رسد همیشه بحث‌هایی مشابه را تکرار می‌ کنند اغلب در واقعیت نیز همینطور هستند زیرا حس می‌ کنند حرف هایشان شنیده نشده یا برای آن ارزشی نگذاشته اند. برای برخی دقت به نقطه نظر دیگران مشکل است و این باعث اختلافات زیادی می‌ شود که هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسند.

اضافه وزن از دلایل متفاوت طلاق

شاید این موضوع خیلی سطحی و غیرعادلانه به نظر برسد اما اضافه وزن دلیل رایجی برای جدایی است.

در برخی موارد مقدار قابل توجهی از افزایش وزن باعث می ‌شود زوج دیگر از نظر فیزیکی در مقایسه با دیگران کمتر جذاب دیده شود. از طرف دیگر اضافه وزن می ‌تواند روی عزت نفس فرد اثر گذاشته و باعث بروز مشکلاتی در صمیمیت و ارتباط افراد شود.

انتظارات نادرست

وارد شدن در رابطه ی ازدواج با کوهی از انتظارات کار ساده ای است. انتظار اینکه همسرتان و ازدواج شما همان تصویری باشند که در ذهنتان برای آن‌ها ساخته‌ اید.

این انتظارات می‌توانند فشار زیادی روی فرد وارد کنند، باعث شوند احساسات شما ضربه خورده و باعث شوند همسرتان را مقصر بدانید.

نداشتن صمیمیت از دلایل متفاوت طلاق

دلایل متفاوت طلاق

نداشتن حس نزدیکی به همسرتان می‌ تواند به سرعت ازدواج شما را خراب کند زیرا باعث می‌شود زوجین حس کنند با یک غریبه زندگی می کنند یا یک هم‌ خانه‌ای به جای همسر.

این موضوع می‌ تواند برای کمبود صمیمیت فیزیکی یا عاطفی بوده و همیشه برای رابطه‌ی جنسی نیست. اگر همیشه توجه زیادی به همسرتان ندارید باید بدانید به مرور زمان این موضوع زمینه‌ای برای جدایی شما خواهد شد. صمیمیت بیشتر در روابط و خاص کردن آن‌ها مسئولیتی برای هردو زوجین است. می‌توانید تا حد ممکن برای مهربانی‌های ساده، قدردانی و صمیمیت فیزیکی تمرین کنید تا روابط خود را شیرین‌ تر نمایید.

عدم برابری

اگر یکی از زوجین حس کند در ازدواج مسئولیت بیشتری بر عهده دارد این موضوع می‌ تواند دیدگاه او نسبت به فرد دیگر را تغییر داده و باعث رنجش گردد.

هر زوجی باید بر سر اختلافات و چالش های خاص در زندگی خود مذاکره کرده و راهی برای زندگی با هم به عنوان دو فرد برابر پیدا کنند تا از یک رابطه‌ی محترمانه، هماهنگ و شاد لذت ببرند.

آماده نبودن برای ازدواج از دلایل متفاوت طلاق

تعداد عجیبی از زوج ها در تمامی سنین شکایت دارند که علت جدایی آن‌ها آماده نبودن برای یک زندگی مشترک می ‌باشد.

تقریبا نیمی از طلاق‌ها در ده سال اول ازدواج اتفاق می ‌افتند، خصوصا بین سال های چهارم تا هشتم ازدواج.

خشونت

دلایل متفاوت طلاق

خشونت فیزیکی یا عاطفی حقیقتی تلخ برای برخی زوج ها هستند. همیشه فردی که خشونت می‌ورزد انسان بدی نیست: مشکلات عاطفی عمیق اغلب مقصر هستند. جدا از علت خشونت، هیچ فردی نباید خشونت را تحمل کرده و اینکه خود را از این رابطه خارج کند اهمیت زیادی دارد. هیچ ازدواجی ساده نیست. حتی زوج هایی که بهترین قصد را برای زندگی دارند نمی‌توانند همیشه بر چالش های زندگی خود غلبه کرده و در نهایت کارشان به دادگاه‌ها ختم می‌شود. به همین علت حتما باید مشکلات را همان ابتدا در رابطه‌ی خود بیان و حل کنید. تا وقتی که دیگر نمی توان روابط را درست کرد منتظر نمانید. مهربان بودن را تمرین کنید، صمیمیت را در اولویت بگذارید، به تعطیلات بروید و از مشاوران ازدواج کمک بگیرید تا سلامت و طول عمر رابطه‌ی خود را حفظ کنید.

قبل از اینکه به نتیجه برسید که اوضاع دیگر در کنترل شما نیست و وقت جدایی رسیده است بیشترین سعیتان را برای رابطه‌ی خود بکنید. در نتیجه شما می‌ دانید قبل از قدم آخر تمامی راه‌های جایگزین را امتحان کرده اید.

منابع
marriage.comprofessional-counselling

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا